načítám data...

Porsche 944 S2: Auto pro řidiče

Ve světě bláznů do aut často platí, že méně je více. A že v jednoduchosti je krása. Někteří dokonce říkají, že levné Porsche dokáže ovladatelností převálcovat i legendu z vlastní stáje s motorem vzadu.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Moc se o tom nemluví. Ale Porsche 944 bylo velkolepým vítězem testu jízdních vlastností v časopisu Road&Track v roce 1984. A radši se neptejte, kolikátá skončila devět set jedenáctka. Porsche 944 je tak trochu zapomenuté sportovní auto. Dnes těžko dokážu pochopit proč. I když možná tuším. Už od konce 60. let, kdy v Porsche vyrobili první auto přezdívané ‚Volksporsche‘, totiž model 914, se levnější modelové řady držela právě tato hanlivá přezdívka. A když se v listopadu 1975 představil tehdy velmi pokrokový a moderní automobil Porsche 924 vyvinutý s ohledem na co nejlepší rozložení hmotností, pomluvy nabíraly na obrátkách. A víte proč? „Král Lávra má oslí uši, král Lávra je ušatec“. Tu básničku od Borovského asi znáte. Ušima se tu rozumí motor. Pamatujete, jak ‚vrba‘ rozhlásila cosi o tom, že Porsche 924 má motor z dodávky VW LT? Ve skutečnosti to vůbec nebyla pravda.

Němci opravdu v té době vytvořili konsorcium firem Porsche a Volkswagen a oficiálně spojili síly, neboť Volkswagen neměl v půlce sedmdesátých let dostatek inženýrů k vytvoření opravdového sportovního auta a Porsche zase chtělo zacílit na větší masy s levnějším automobilem. Pro Volkswagen bylo ‚VG‘ (Vertriebsgesellschaft) výhodné. Nakonec jediné sportovní auto, které dokázalo VW v té době samo vytvořit, bylo Scirocco, ovšem celé na mechanické bázi Golfu. Zkrátka a dobře, model 924 motor z VW LT nemá. Realita je taková, že dvoulitr pochází od Audi. Dostal se sice do dodávky LT, ale v Porsche mu vyrobili komplet jinou hlavu. Automobil, jehož klíčky tentokrát držím v ruce, je celý diametrálně jiný. Vítejte v kokpitu poslední evoluce Porsche 944 S2 z roku 1991.

Jirku, majitele této krásné červené 944, jsem poznal jako zájemce o koupi mého modrého Triumphu GT6. Na návštěvu tehdy dorazil ve své nově dovezené 944. Má tedy jednoho veterána, se kterým může kdykoli a kamkoli, a má Triumpha, který má občas svou hlavu a je daleko větší výzvou k řízení. Je to velmi dobrý výběr. Na začátečníka v našem šílenství okolo starých sportovních aut rozhodně obdivuhodný. A protože jsem měl v té době také pěkné Porsche, bylo jasné, že je musíme projet. Jirka se tvářil, jako by snad mezi fanoušky značky nemohl zapadnout. Stále tvrdil cosi ve stylu: „Když ty máš tu 911 a já jen 944…“ Houby, 944 je skvělá a nakonec jsme ji projížděli společně s novou Toyotou GT86. Dostávám klíčky od Porsche a rozjíždím se směrem ke svým oblíbeným okreskám v okolí, zatímco Jirka hledá startovací tlačítko v Toyotě.

Motor nejsilnějšího šestnáctiventilového třílitrového provedení naskočí přesvědčivým a hutným brumlavým volnoběhem. Je to sice čtyřválec, ale ta síla a charakter v něm jsou ihned poznat. Třílitrový motor je výsledkem pečlivé německé evoluce. Má šestnáctiventilovou hlavu a vyvažovací hřídel poháněnou spolu s rozvodovými koly vaček ozubeným řemenem. Zajímavostí je, že systém vyvažovací hřídele Němci koupili od japonského Mitsubishi. Při vývoji motoru modelu 944 se totiž uvažovalo o šestiválci, jenže pak inženýry napadlo rozpůlit velkou V8 z 928 a doladit vyvážení motoru. Tohle se povedlo. Až na zvuk, který je čtyřválcový, mi motor hutností a projevem připomíná starý bavorácký šestiválec. Ještě než vyrazím, všímám si další důležité věci. Sedím v autě v blažené samozřejmosti. Je jen pár vozidel, do kterých sednete, nic nehledáte, nic zásadně nenastavujete a víte, že je to perfektní. Taková dokáže být i Toyota GT86 a navlas stejná je v těch pocitech stará 944. Kožená sedadla mají vysokou opěrku, jsou vlastně identická s dobovou 911, volant je větší a z interiéru je cítit vůně kůže a starších ‚osmdesátkových‘ plastů. I práce s pedály připomíná poctivé starší auto. Dráhy řazení jsou sice delší, ale vše je pěkně tuhé a solidní. Máte s autem výborné mechanické spojení, které se u těch moderních trochu vytrácí. Naštěstí i GT86 je jiná než běžná moderní konfekce. Je jako by přilétla z toho lepšího světa sportovních aut let devadesátých.
Vyrážím a užívám si fakt, že sedím zase v Porsche. Tohle auto si nikdy nezasloužilo skončit jako objekt laciného tuningu a jsem rád, že se již dostalo do popředí zájmu lidí, kteří o něj budou pečovat stejně jako o libovolnou 911. Vždyť je to technicky vzato dokonalejší stroj.

To už vyrážím vstříc svým oblíbeným okreskám. Porsche je tuhé, ale velmi pohodlné. Toho si všímám okamžitě. Víte, karoserie je sice na poměry dnešních aut měkčí, ale ten pocit ze solidního a správného sladění tlumičů, pružin a karoserie je úžasný. Úplně stejný dojem jsem nedávno měl při řízení starého trojkového BMW řady E30. Jen tady je všechno tužší a komunikativnější. Zcela evidentně se mnou Porsche 944 chce spolupracovat. A říká si o to, abych pořádně přidal plyn. Není nad to mít motor vpředu, převodovku vzadu (transaxle) a pořádné brzdy původně z modelu Turbo, které jsou v S2 standartně. Podřazení na dvojku je plynulé a rozhodné, dráhy řazení naopak delší. Je to ryze mechanický zážitek. Nejdřív jsem chtěl jízdní vlastnosti připodobnit pocitům, které zažívám při řízení BMW Z3 Coupe, jenže po několika dalších kilometrech a hlavně jedné technické pasáži s ne úplně ideálním povrchem jsem svoje dojmy přehodnotil. Porsche je lepší!

Předek se umí s velkou vervou zakousnout do asfaltu. Porsche se opře o přední vnější kolo a nádherně stabilně stáčím celé auto k apexu. Není nikterak hyperaktivní ve změně směru, ale ta stabilita a jistota se kterou předek zatočí dodává hodně důvěry a umožní rychlejší a rychlejší nájezdy. Najednou vidím, že Jirka se s mojí Toyotou GT86 začíná ztrácet na horizontu ve zpětném zrcátku. Je mi to jedno, Porsche mě baví, já přidávám dál plný plyn na trojku a užívám si ten krásný rovnoměrný zátah motoru. Třílitr není nijak hrr ani vyloženě silný, nicméně výborně doplňuje vlastnosti podvozku. Abych byl upřímný, sneslo by to více koní, stejně jako moje moderní Toyota GT86. U Porsche mám ovšem víc točivého momentu, hutnější a kultivovanější zvuk a motor nemá nikde slabinu či pokles nárůstu výkonu. Majitelé Toyobaru vědí. Přichází můj velmi oblíbený členitý úsek se dvěma pravotočivými zatáčkami a trochu kluzkým povrchem. Vlastně už v zatáčce stylu „pif-paf“ zprava doleva projížděné na trojku se mi na výjezdu z té poslední začíná zadek pod plynem malinko sunout bokem. Je to nádherně řiditelný smyk. Jestli jsem poslední dobou vyzdvihoval podobnou přednost právě u Toyoty a určil ji jako hlavní důvod jejího pořízení, konstatuji nyní, že Porsche 944 S2 to umí taky. Jen lehce se sklouzneme, neubírám plyn a díky optimálnímu zatížení zadní nápravy opouštím zatáčku víc než svižně.

Svezení v Porsche 944 S2 bylo vysoce inspirativním zážitkem. Rozhodně bych doporučil přesně tuhle verzi. Nechtěl bych žádnou slabší a tak nějak intuititivně upřednostňuji atmosfericky plněný třílitr před variantou turbo. Nakonec S2 z poslední výrobní série není o moc slabší než první 944 Turbo. Zážitek z jízdy je famózní, auto působí snad o dekádu moderněji, než udává rok 1982, datum vzniku prvních 944. Vůbec se nedivím, že po celá 80. léta vítězilo v testech v oblasti hodnocení jízdních vlastností. Mně ve vlastní garáži plní funkci youngtimeru BMW Z3 Coupe, ale jestli se mě někdo zeptá, zda Porsche 944 doporučím ke koupi, odpověď bude jasná. Celý předchozí text je pompézně oslavný a chvílemi možná až patetický, nemůžu si však pomoci. Porsche 944 S2 si svou dnes již vyšší cenovku na trhu a vzrůstající trend hodnoty plně zaslouží. Jestli přemýšlíte a máte prázdnou garáž, radím vám, jděte do toho po hlavě. A nezapomeňte se Krabovi se svým úlovkem náležitě pochlubit!

Technické údaje a situace na trhu:

Porsche 944 S2 (1989-1991)

Motor: zážehový řadový čtyřválec,
vpředu napříč, DOHC, 4 ventily na válec,
Zdvihový objem: 2 990 cm3  ( 104 mm x 88 mm)
Maximální výkon: 155 kW/211k při 5 800 otáčkách/min
Točivý moment 280 N.m při 4 000 otáčkách/min
Převodovka manuální 5st. umístěná vzadu (transaxle)
Pohon kol: zadní
Brzdy: ventilované, kotoučové, ABS 
Pneumatiky: 205/55 R16, vzadu 225/50 R16
Rozměry: 4 200 x 1 735 x 1 275
Pohotovostní hmotnost: 1 310 kg 
Maximální rychlost 240 km/h
zrychlení 0-100 km/h: 6 s
Spotřeba 10,1 l/100 km

Počet vyrobených kusů: 14 071 (1989-1991)

Cena na trhu dnes: 300 tisíc Kč (stav 3-4), 450 tisíc Kč (stav 2) a 550 tisíc Kč (i více za výjimečné exempláře s nízkým nájezdem či zajímavou historií)

A ať tu máme i nějaký ten pohyblivý obrázek, je zajímavostí, že Porsche 944 vlastnil v jednu dobu i Tiff Needell. I když ve variantě Turbo…

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Irwinek
16. září 2017, 13:46
0

Dobrý, ale mě víc sedla 968 :-D
bylo jich ale míň, a finančně jsou trošku jinde, tehdy i teď :-(
takže už se asi nikdy nesvezu

reagovat
krab
17. září 2017, 10:47
0

Včera jsem zrovna bílou 968 s béžovým čalouněním viděl ráno zaparkovanou a pak slyšel odjíždět. Je to rarita dnes, její motor je ještě zajímavěji naladěný. Na svou dobu unikátní měrným výkonem ( čtyřválec 3litr a 235koní ) , ale ten karosářský facelift 944 mě nikdy úplně nesednul. To auto vypadá přesně tak jak to v Porsche bylo na začátku 90tých let. Krize. Na nový model nebyly peníze a tak jen revidovali starou 944 a přeznačili. Nakonec v tý době i Jaguar vyráběl dál XJ-S , na nové kupé nebyly prachy do vývoje. Jen u BMW to bylo jinak. Přišla krásná 850Ci / CSi. Jenže ta stála pomalu jako bitevní křižník Bismarck :)

Irwinek
17. září 2017, 22:27
0

Taky jednu občas potkávám. mě prostě přijde víc jako GT, pohodlné, rychlé cestování, 944 je proti ní takový uličník, naturelem má blíž k 911, furt jako bych slyšel " šlápni na to, to dám " zatímco 968 mě spíš konejší, uklidňuje, byť v rychlostech vyšších

beastar
16. září 2017, 13:51
0

Tak já oprašuju už dva roky přesně takovou věc s tím motorem z té dodávky. Upřímně docela sem se děsil, co ty na to. Nakonec si to vystihnul. A ano výkon tomu opravdu chybí (turbo variantu neznám) ve všech motorizacích. Podvozek celé auto převyšuje svou jistotou a rozložení hmotnosti je geniální. Popravdě nevěřím, že takhle jezdí i gt86:) Hale to hodnocení je fajn nedávno sem koukal na nějakého amíka jak to doporučuje lidem jako první Porsche. Jenže nezasloužilo by si to alespoň dvou minutové video z gopro třeba jen?

reagovat
krab
17. září 2017, 10:41
0

Dík, a jakou 944 máš ty? Je to skvělý auto a kdo si jí koupil před lety za ty "směšné" ceny co se kolikrát prodávaly i dobré kusy, ten si mne ruce. Já jsem jako mnozí 944 přehlížel kvůli čtyřválci a dneska už to vidím kompletně jinak. Mít garáž velikosti Jaye Lena, mám jí tam. Tady nemám sebemenší pochybnost. :)

Videa : zkusím příště, jak říkáš alespoň něco na iphonu či gopro. Teď při setkání generací BMW M3, kamarád alespoň nahrál zvuky motorů, tak to připnu k připravovanému článku, takže něco v tom duchu. Profi video by mě moc bavilo, je to ale hodně pro mě úplně nové práce, potřebuješ člověka, který tomu rozumí ( o jednom vím sice) ale jde o to najít čas. A taky to stojí peníze. Ale Autíčkář pro vás něco zkouší, takže "zůstaň naladěn" :)

beastar
19. září 2017, 14:01
0

Tak sem se dovzdělal. Já už mám motor Porsche 2.5 z dodávky byl dvoulitr v 924 vývoj společně s VW. Mám rok 88, bílá. Jezdí tak 4x do roka když má kliku. Motor je dobrý a zní parádně jen výkonu je docela málo. Ovladatelnost je ale špičková. No prostě bez kecání je v tom sranda a stalo to 3.800 euro...:)

liška
17. září 2017, 18:18
0

to mi nedělej krabe, duo 924/944 mě asi bude dlouho mrzet, jak jsem minul cenové dno. teď bohužel jen z povzdálí čumím, jak ceny letí nahoru :(

reagovat
Goldies
17. září 2017, 22:28
0

Článek jako vždy pecka! (až na to množství srovnání s GT86 ale chápu, máš ji chvilku, jsi plný zážitků - měl sem to podobně)

Ale co teda bych udělal hned, je to, že bych okamžitě umyl motor! To je hrůza! Ale já sem teda na tohle magor, co se detailingu týče, to se o mě tak nějak ví :-D

reagovat
krab
17. září 2017, 22:35
1

Dík, já to vim Goldiesi, on mi to i Jirka říkal - pozor motor je špinavý jako prase... nafotíme někdy ještě znovu až bude čistý. Zase ale u Porsche je potřeba vidět motor a nějak jsem ho nechtěl "krást" z googlu :)

To srovnání s GT86, který se tam tu a tam prolíná souvisí s tím, že jsem si v srpnu, kdy sem to mě krátce chtěl udělat netradiční porovnání GT86 s různými auty. Tady mě zrovna inspiroval článek a fotoseriál od Autobildu myslím, kteří jediní to regulérně srovnávali. Já to udělal tak nějak po svým, ale fotil jsem je dohromady, protože mi to přišlo zajímavý. Ale máš pravdu. Taky to vnímám tak, že mám prostě obsesivní období Toyobaru, které furt ne a ne přejít :)

Goldies
17. září 2017, 22:37
0

v pořádku, já mít novou GT86 tak taky o nicem jinym nemluvim :-D Motor je základ, to je jasný. Srovnávačka je dobrej nápad! Jsem zvědavej na pokračování!

krab
17. září 2017, 22:47
1

Já myslím, že se budeš ještě bavit :) Přijde jeden "test" několika aut dohromady brzo a tý GT86 se ne a ne zbavit. Ale pak už to bude na nějakou chvíli snad konec. A protože to vypadá, že jestli od karosáře přijde dobrá zpráva, že 996 nemá hnutou karoserii, tak přijde zajímavý projekt. :) Ty takové projekty znáš, takže asi chápeš že to bude krkolomná cesta, ale na jejím závěru by teoreticky mohla čekat speciální "Krab 911 (996)" :-D

beastar
19. září 2017, 14:04
0

Krab 996 s motorem V8 a vizáží jako hot rod.

krab
19. září 2017, 14:13
0

To udělal jeden ten US vlogger který koupil nejlevnější 996 na trhu s 200tis mílemi na hrbu. Dal tam LS3 motor z Corvette. Ale pak toho litoval, proč už nepamatuju. "Krab 996" pokud vyjede, tak vyjede jako znovuzrozená sériovka. Ale uvidíme , uvidíme... :)

tomas4518
18. září 2017, 08:57
0

No, já koukám... Koho by napadlo, že dát vás dva dohromady bude mit takové osudové následky :)
Ať vám to hoši jezdí a až se zbavým svých dřevorubeckých následků, přidám se. Zdar.

reagovat
krab
18. září 2017, 10:38
0

Zdravím ! :) Držím palce s těma dřevorubeckejma následkama. A moc se těším až se k nám zas přidáš.

Raspby
18. září 2017, 09:29
3

Já nevím no...je to Porsche o tom žádná..ale mě se prostě tahle karoserie líbí nejméně ze všech Porsche snad jen s vyjímkou 928 s tím divním scifi zadkem (má to jen jedna její generace, ty ostatní jsou ok)...prostě mi přijde nejméně přitažlivé, necítím z toho žádnou výjimečnost...o jízdních vlastnostech nepochybuji a ani nemohu soudit..ale když to vidím, tak si říkám, že tohle Porsche bych fakt nechtěl...sorry :(

reagovat
Letis
18. září 2017, 21:41
0

Už jsem si myslel, že půjdu sám proti proudu. Cítím to úplně stejně, článek se sice četl pěkně, ale jinak je mi úplně buřt, že jsem propásl šanci koupit tohle Porsche na cenovém dnu. Jedině kdyby to člověk bral čistě pragmaticky jako investici, ale kdo to mohl vědět... To já už bych teda mnohem raději sáhnul po Boxsteru, který je narozdíl od 944 pěkný, má o dva válce víc, je novější a k tomu všemu ještě levnější. :D

beastar
20. září 2017, 01:08
0

Nejhnusnější vzhledově je eko Porsche 914 taky s nejhorším motorem. Zachraňuje to, že dnes je to klasika. 944 není krásná a ani nevypadá jako Porsche s tím souhlas. Zase je třeba si všimnout jaká byla doba a co dělali ostatní. Boxster je hezčí a levnější, ale ještě lepší je Cayman ovšem ne nutně levnější. 944 turbo už je taky jiná cena:)

PachezZ
18. září 2017, 12:16
0

V roce 2007 kdyz sem v bazaru kupoval svý první probe, stálo vedle něj z jedný strany 944 s vybydleným interierem, z druhý eclipse... všechno za stejnou cenu cca 80k... už pár let si trhám vlasy že sem si tehdy nevybral 944 :)

reagovat
krab
19. září 2017, 07:45
0

Tohle je klasika. Kdo by mohl tušit... Já jsem taky pokukoval po několika autech tehdy, ale jako vydělávající si student učením angličtiny na jazykovce ( několika) jsem prostě v tý době měl rozpočet dost na knop. Ale i tak jsem nějaká auta ulovil v tý době ( 2004/2005 tak nějak) : Jenže jako ty jsi koupil Probe , já koupil Audi 100 2.8 C4 Quattro a pak Nissan Maxima QX 3.0 ... přitom živě vidím, jak jsem už byl téměř rozhodnut koupit Mercedes Benz 190 E 2.6 Sportline , či pěkný Peugeot 405 MI16 ... Ten Mercedes mě mrzí.. a z dnešního pohledu byl ve výborným stavu, dodělalo by se jen pár drobnosti. Na druhou stranu už jsem za tu dobu zapomněl co se mi na něm tehdy nelíbilo...

PachezZ
19. září 2017, 14:44
0

já měl tehdá s autama prakticky nulový zkušenosti, asi půl roku sem jezdil poděděnou 120 :D do té doby mne prostě braly víc IT než auta... takže porsche s interiérem naházeným v kufru se nezdálo jako dobrá volba, eclipse s pěkným výkonem a mizernou výbavou taky ne, probe s "obrovským výkonem" 120hp, klimatizací apod mou tehdejší optikou bylo jasněj vítěz, navíc když sem kolem jednoho celou střední chodil... Dneska moje rozhodování působí vtipně :)

LuckyK.
20. září 2017, 09:05
0

Já koukám, že ty životní rozhodnutí jsou dost podobný u spousty z nás, taky jsem měl před časem nabídku na 944, dokonce všechno v originále a dokonce normálně pojízdnou a vše na ní bylo v pořádku (tedy alespoň prý) nic nebouchalo, nebyla zrezlá, interiér horší ale spíš poplatný věku a užívaní, než nějak tragický....Jen kosmeticky to bylo takový "prašivý" zmatovatělý lak, jiný přední blatník, protože starej byl nějak pobouchanej.....cena dokonce 60 000,- a já to nevzal...potřeboval jsem auto na denní ježdění a nechal jsem se zviklat otcem - "neblázni, to tě sežere"....."servis, to se prohneš, neber to"....nojo, vlasy si netrhám, ale mrzí mě to, když vidím vývoj cen, byla to velká chyba...kdo by to byl tenkrát tušil...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. září 2017, 09:00
1

Super, po dlouhý době zase test výjimečnýho a zajímavýho auta. Tyhle tvary se nemusí líbit každýmu, ale má to svoje kouzlo. Mně osobně se z těchhle modelů asi nejvíc líbí 928. A k tomu motoru z dodávky? To jsou takový ty klasický klišé. Asi jako když se u Viperu mluví o motoru z náklaďáku. Ne, ani ten se opravdu do náklaďáku před Viperem nedával. A to z jednoduchýho důvodu. Ten motor před Viperem neexistoval.
Doufám, že testy podobných aut se tu budou objevovat častěji. Kvůli těmhle autům sem chodím. Škodná a jim podobný mně nezajímají. :-)

reagovat
krab
19. září 2017, 11:41
0

Dík, Knightrideře , testy budou. Ne každý den ale já se na ty starší "hrdiny minulosti" zaměřuji, takže něco určitě přijde. Dneska jsme zveřejnili "test" staré BMW M3 a budu se snažit zase něco dalšího vymyslet pro ten pomyslný "classic" Autíčkář :) Teď myslím se ale snad snažíme přinášet to co zajímá nás blázny do aut, než testy měření kufru u fóbie.. nakonec ani to se na autíčkáři nikdy naštěstí netestovalo..

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. září 2017, 13:26
0

Jasně. Jo, a prosím tě, mohl bys přeparkovat toho oranžovýho Japonce někam na stranu? Překáží ve výhledu. :-D

LuckyK.
20. září 2017, 08:48
0

Super článek, mám rád všechny tyhle "transaxle" porsche a na vyjádření typů "že to není pravé porsche" a "že to má motor z dodávky" jsem nikdy nebral zřetel, pro mě to prostě vždycky byly Porsche a hotovo :D Když jsem byl mladý, kamarád mého otce měl přesně tuto 944, krásnou... v černé barvě a to auto mi jako mlaďochovi doslova učarovalo, potají jsem se na něj chodil koukat. Třeba taková 968 Clubsport, je vůbec jedno z mých oblíbenějších typů Porsche, relativně spartánské auto, přesně podle mého gusta. A ten design....boží, alespoň pro mě tedy. To by taky nebylo od věci otestovat, ale bojim se, že jich asi bude jako šafránu. A srovnání s GT86 mi nepříjde od věci, naopak je zajímavé jak psal Beastar že podvozek svou jistotou převyšuje auto a rozložení hmotnosti je geniální....to je stejné u obou aut i když jsou o dekády vzdálené.

reagovat
krab
21. září 2017, 06:59
0

Dík. Vidíme to stejně. Logicky to srovnání s GT86 je s nadsázkou, ale přesně jak říkáš jde o tu koncepci a filozofii obou aut. U Porsche se maximálně snažili o optimální rozložení hmotností na nápravách a vyladit co nejlépe jízdní vlastnosti. U GT86 se použil plochý motor a další velká část technologického know how Subaru. Těžiště je nízko a vyvážení náprav je opět optimální. Vývojově je dělí 30 let, ale výsledek, když se svezete oběma hned po sobě je až neuvěřitelně podobný. Co budu povídat. Po svezení v 944 jsem začal sledovat jejich inzerci :-D

Franz Kafka
21. září 2017, 16:08
0

Různé varianty 944 vídám od útlého věku (ne, nežral jsem šrouby v oleji jako Tomáš Enge:) Je to Porsche a je to prostě jen jiný model ne 911. Je to jiný typ auta a právě proto se mi taky vždy líbili. Bohužel cokoliv ve verzi ClubSport je cenné a je toho málo, přestože se jedná primárně o nadšenecká "závodní" auta, co dokážou jezdit i po městě(v hodně velké křeči řidiče) Srovnání s gt86 kterou neznám podle toho, co se říká sedí. Dokonce i ta nedostatečnost v oblasti výkonu je spíše pověra. Mě přijde 944 s 2.5 základem pro běžné řidiče jako docela živá samozřejmě nelze to srovnávat s auty o dvě dekády novějšími. To nakonec nemůžeme činiti ani u Porsche 930 a dalších. Myšlenkou se jakýkoliv transaxle dá srovnat s jakýmkoliv lehkým sportovním autem moderní doby (že jich moc není:) Na to všechno dobré o 944, ale zapomenete po prvním svezení v jakékoliv 911, nebo Caymanu.... On vlastně ani Boxster není úplná nuda:I

LuckyK.
21. září 2017, 19:03
0

Já jsem to psal o pár vláken výše, mohl jsem jí mít před časem....za hubičku...bohužel jsem si nechal vymluvit a nejsem hrdým majitelem :D i když buhví kde by teď byla, byl jsem mladý....Toyobaru je hezky vyvážené auto, znám ho a mám ho moc rád, ze současné produkce aut dokonce nejraději, navíc divize GR ho teď za "drobný" bakšiš poladí a sklapne všem výkonovým posměváčkům :D :D .O problému Clubsportů vím, nejsou to uplně dostupná a praktická auta, já jsem zatím ještě takový, že jakákoliv zbytečná sterilita a výbava mě spíš otravuje, takže mít na to prostředky tak bych ten drill asi podstoupil a normálně bych v tý křeči v letní sezoně denně jezdil, já jsem zkrátka takový (syrovost rovná se zábava a típ pádem výhra)....až budu starší a budou mě zlobit záda tak budu svoje slova pečlivě vážit, ne jako teď :D Mile rád věřím tomu, že po svezení v 911 bych asi mluvil jinak, boxster mám shodou okolností taky dost rád, chudák teď částečně přebral druhou kolej a "posměšky" po 944....nezaslouží si to...

beastar
21. září 2017, 21:00
0

Jezdit přes léto v ClubSportu po městě by tě asi docela rychle přešlo:) Ta záda se ničí právě v takových autech docela rychle pořád je to lepší, než třeba něco v čem doslova ležíš, ale i tak. Boxster je super a řekl bych, že ta jeho aura auta pro holky už taky pomalu ztrácí na síle. Nejvíc se mi ale libí Cayman a to, že Porsche postavilo malou 911 stejně dobrou jako originál jen ty výkony jsou nižší. Což jde ale zase poměrně snadno dohnat množstvím úprav. Poladit cokoliv nakonec není problém jak vidíme na tvorbě AMG, Brabusu, Alpiny a dalších... vlastně i RUFu. Jenomže to už je vlastně potom jiné auto, co vypadá stejně. Mám pocit, že jsem viděl 944 ClubS na prodej v provedení cabrio :D Dostupné to není ceny začínají v případě 944 někde u 700000 proti 911 v těhle verzích to je furt sranda jen je jich pár.

LuckyK.
21. září 2017, 21:31
0

Já spíš myslel ty uštěpačné poznámky o boxsteru, že to není "pravé" porsche a tak....To že má holčičí auru by mě ani nenapadlo soudit a už vůbec by mi to nevadilo... rozuměj, řídím miatu - ta "gay" aura už horší bejt nemůže, :D mě jsou takovýhle věci úplně jedno. Upřímně mít teď vyčleněno 700K na auto, nekoupil bych si ho, koupil bych si zcela rozhodně a jistě RX7. Jakkoliv respektuju a mám rád porsche, tak moje srdce zůstává v zemi vycházejícího slunce a vlastně jediný co tomu u mě konkuruje jsou britský vozítka (obzvlášť Lotus tedy, když neberu veterány).

krab
21. září 2017, 22:19
0

O Boxsteru jsem taky už psal : https://www.autickar.cz/blog/clanek/porsche-boxster-2-7-986-miata-je-pro-slecinky/258/

Porsche pochopíš až se s ním trochu víc svezeš. Jsou tací, kteří řeknou nakonec Boxsteru "ne" , že Rapby? A stále je pro ně nej například Toyota MR2. Ale v koutku duše by si stejně to auto s plochým šestiválcovým srdcem přáli. Ale někomu to prostě nesedne. RX7 FD musí být fantastický svezení taky a zase úplně jiný. U Porsche je vždycky potřeba počítat s tím, že to není zas tak levný jak se někdy zdá. Ale při troše štěstí se dá první generace Boxsteru dá provozovat ne o moc dráž než Miata. Miata totiž na rozdíl od Boxsteru každá šíleně rezne. Což u Porsche fakt není problém.

LuckyK.
22. září 2017, 08:16
0

jojo, to jsem četl, ostatně jako asi všechny tvé blogy a články, baví mě tvoje tvorba, strašně se mi líbí tvoje zapálení pro danou věc.Souhlasím s tím, že kdybych se déle povozil s asi kterýmkoliv porsche, zapůsobilo by na mě ještě víc, takovým tím "porscheefektem"...:D Na druhou stranu, myslím si, že bych na tom možná byl podobně jak Raspby a přes nesporné kvality a vlastně i "lepší" kus auta bych zůstal v Japonsku...Holt já si umím dokonale ztížit život v tomto ohledu a ještě si to užívám, jsem moc velkej srdcař asi. Ta koroze.....ach.....kdyby miaty nerezly, (vlastně skoro všichni japonci na to dost trpěj) bylo by to snad už uplně beznákladový auto :D Porsche je se svojí antikorozní ochranou pověstné, to by snad nezrezlo ani v rybníce, na tom je hezky poznat proč ty auta byly dražší a o několik tříd výš

beastar
22. září 2017, 14:24
0

Jo poršáci nereznou, ale udržet to naživu chce taky dost peněz. I ta obyčejná 944 musela dostat hodně věci aby to vůbec bezpečně jezdilo. Takový levný Boxster bude dost kasička v začátku. Jinak to bude nejspíš skvělé. Já bych stejně před 911 asi upřednostnil taky spíš nějaké amg, i když objektivně horší auto asi ve všem. No prostě život není jen o racionalitě. Naštěstí teď nemám ani na jedno.

krab
22. září 2017, 19:46
0

Dík LuckyK. Je fakt, že i japonci mají okolo sebe takovou magii. Mám je taky moc rád. Problém je, že mám v zásadě rád spoustu aut. :)
Jo, Miata ti sice zrezne, ale zase za jednu repasi plochého šestiválce máš udělaný asi dvě vyvařený karoserie u Miaty :) Každý má svoje...

beastar
22. září 2017, 20:02
0

Jo taky mám rád všechno, teda kromě Miaty a Avie. Porsche je ale Porsche:)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem