Milovníci starých časů to mají s Porsche 911 čím dál těžší. Byli zvyklí na manuální převodovky a atmosféricky plněné motory, leč obojí jim Porsche částečně vzalo. S příchodem generace 991 se do nejsportovnějších variant GT3 a GT3 RS nastěhovala výhradně dvouspojka PDK, protože je pro závodní použití jednoduše rychlejší než manuál. No a s příchodem faceliftu zase ve všech ‚běžných‘ variantách proběhla atmosférická genocida a na nesprávný konec auta se vkradly zbrusu nové třílitry přeplňované turbem, protože flotilové emise CO2 jsou neúprosné a typickému rakouskému zubaři je plochá křivka turbomotoru uživatelsky bližší než výkon podávaný kdesi v labužnických výšinách.
Jenže to vypadá, že malá část zákazníků Porsche 911 přece jen trvá na svých staromilských hodnotách a vyžaduje kňučící atmosférický motor i archaický fofrklacek trčící z prostoru mezi sedadly. Právě proto prý automobilka vyrobí speciální variantu 911 – všechny Carrery, S, GTS, Turba a GT (v kterých má nezasvěcený člověk už beztak guláš) doplní nově 911 R . Informace zatím pocházejí z neoficiálních zdrojů, nicméně tyto tajemné zdroje už plán napráskaly několika slovutným magazínům (Autobild, Road&Track), u kterých nepředpokládáme, že se nechají opít rohlíkem, takže můžeme příchod 911R považovat za velmi pravděpodobný.
Co je skvělé? Sedmistupňový manuál bude kombinován s jednotkou 3.8 l z GT3 o výkonu 475 koní. 911R by měla být lehčí a sportovnější než dosavadní král ‚obyčejných‘ 911 Carrera – verze GTS, ale neměla by být tak sportovně vyhraněná jako GT3. Co je horší? Vyrobeno by jich mělo být jen pár stovek a dle dostupných informací se bude jednat o speciální edici pouze pro VIP zákazníky. Otázkou je, zda VIP zákazníci přesvědčí Porsche, že 911 R by si rádi pořídili i jejich ne až tak VIP kamarádi…






