Před časem se z útrob německé automobilky ozvalo tvrzení, že „Porsche naslouchá“ a současný vývoj ukazuje, že se nejednalo jen o plané řeči. Až si půjdete do krámu pro 911 GT3 po faceliftu, nebudete muset kvůli manuálu sáhnout po předražené verzi 911 R, ani se smiřovat se zlým a neřidičským přeplňováním. Příští 911 GT3 totiž nabídne vedle automatu PDK i manuální převodovku, spárovanou se starým dobrým plochým šestiválcem, plněným atmosféricky.
Právě šestiválec o objemu čtyř litrů a výkonu 500 koní je hybnou silou současné GT3 RS a u zadní nápravy zůstane i nadále. Ačkoliv o úplně stejnou jednotku se jednat nebude. Objem i počet válců sice zůstane, ale podle starších informací zvolí Porsche motor, který pohání závodní 911 RSR.
Tak či tak investuje Porsche vývoj hlavně do toho, aby byl motor spolehlivější. Podle slov značky má šestiválec v nadcházející GT3 najet „tisíce kilometrů naprosto naplno, bez jediného problému“. To nejsou úplně běžná marketingová slova a o to více si jich vážíme.
Je prostě hezké slyšet, že je Porsche stále značka pro nadšence a nadšencům věnuje i svoje produkty. Když už jsme u těch produktů, vedle faceliftované 911 GT3, která se objeví během nadcházejících měsíců, můžeme se prý těšit také na extrémní GT2, která se do historie zapsala jako šílené, občas trochu neřiditelné, ale o to kouzelnější auto.




PeterLuk
19. 1. 2017, 19:03JO!
zimbic
19. 1. 2017, 19:20A přesně pro tohle Porsche milujeme :)
Stefan
25. 1. 2017, 23:34Jo jo, Porsche přijelo na to, co si žádá motorista...