načítám data...

Pořádný report z listopadového kvízu 2023

Jak se nám vydařil první letošní kvíz? Necháte se inspirovat a také ho vyzkoušíte?

zobrazit celou galeriiFoto: Jaromír Soukup

Konečně jsme si letos našli čas na trochu kvízování. Už to nejspíš bude znít trochu ohraně, ale s časem na odreagování jsme docela na štíru. Respektive, odreagování zas takový problém není, ale vymyslet a zorganizovat k němu doprovodný program v podobě kvízu už není jen tak. Loňský model s plánem, že kvíz plnohodnotně nahradí při zimní pauze KaK a bude se pravidelně konat každý měsíc nám letos asi úplně nevyjde.

KaK je celkově mnohem oblíbenější akce s nesrovnatelně větší účastí a mnohem menšími nároky na logistiku a přípravu. U tvorby kvízu se totiž musí i přemýšlet a to občas bolí. Nerad bych sliboval něco, co později nezvládneme naplnit. Bohužel se musíte vyrovnat s realitou toho, že naše sliby nejsou tak líbivé, jako bývají ty před volbami. Letos už nás bohužel žádné kvízové setkání nečeká. Napřesrok ale určitě a pokud nám to hezky vyjde, snad se v průměru dostaneme k intervalu alespoň jednoho kvízu za dva měsíce.

Když už to takhle flákáme, mohli bychom si dát po delší době aspoň trochu obsáhlejší report a trochu tuhle akci přiblížit ostatním. Neoddiskutovatelným faktem je, že nám na kvíz chodí, až na několik vyjímek či obměn, stále stejní lidé. Strašně málo nových tváří. Z toho jsme trochu v rozpacích (ale naše věrné vidíme vždy rádi, to je potřeba říct – pozn. Jarda). Copak kvízy už nikoho nezajímají? Možná. Děláme snad něco špatně? To snad spíš ne, jinak by se ani naši obvyklí štamgasti neukázali. Záhada.

Foto: David Střítežský

Navzdory různým ujišťováním a slibům od několika zbrusu nových účastníků, se nakonec sešla především, již popisovaná, obvyklá parta. Pár lidem do toho vlezla práce, či jiné povinnosti. Několik nebohých podlehlo zákeřné rýmečce. Startovní pole čítalo následující šestici týmů.

Los Santos Customs
Nouzák
Turbo Boys and Girl
Aspen Speed Stars
Crash Test Dummies
Kurger Bing

Jako obvykle nás čekalo 5 kol s bonusovou tipovačkou na konci druhého, třetího a čtvrtého kola. Ani jsme netušili, jak těsná a napínavá soutěž nás čeká. Téma prvního kola bylo “stejné” pro všechny kvízy. Má pracovní název “Stalo se/Stane se”. Obvykle do něj spadají různé aktuality a novinky. Představení nových modelů, výročí, či různé medializované, ať už námi nebo jinými kanály, události z automobilového světa. Co se událo na nedávném zbouraném pražském e-Salonu si vzpomněli téměř všichni. Stejně tak si byli vědomi, že nám od nového roku podraží dálniční známka. Nás však zajímalo kolik bude nově stát a to už přesně věděl málokdo. Po prvním kole se na špici umístili Turbo boys and girl s 6 body, druhé místo, o pouhý půlbod obsadili Los Santos Customs a na třetím místě tým Nouzák ztrácející jeden bod. Bodový rozestup na prvních třech místech činil pouhých 1,5 bodu. Již první kolo dalo předzvěst nastávajícího tvrdého boje, se změnou pořadí snad po každé další sadě otázek a nervydrásajícím finišem.

Druhé kolo obvykle také bývá stejné pro všechny kvízy a je jím “Technika”. Bežně připadá mě, jenže ho dělám skoro na každý kvíz a připadalo mi, že jsem spoustu otázek už vyčerpal a nějak se mi do toho znova nechtělo. Jenže pak se to stalo, měl jsem záchvat vlastního génia. Napadlo mě jiné téma a takřka na počkání se mi podařilo z rukávu vysypat všech deset otázek. Pro tentokrát bylo, neobvykle, tématem druhého kola “Alkohol za volantem”. Počínaje základy o tom kde v Evropě je nejvyšší tolerance a kolik? A také jsme si připomněli některé, zpětně poněkud úsměvnější historky, při kterých se naštěstí nikomu nic nestalo. Legendárního borce Čurdu si pamatovali všichni, ale s časem už trochu pozapomněli, kolik tehdy skutečně nadýchali a tipovali mu dost málo. Stejně tak snad všichni uhodli hrdinku, jež pomohla dopadnout mezinárodně hledaného zločince, protože ho pod vlivem nabourala. Včetně týmu, který si nevěděl rady a ze srandy tam napsal Dádu. Nejvíce bodů a tipovačku z alkoholu za volantem si odnesl tým Crash test dummies. Na kvíz se ale dopravili pěšky a šalinou, tak snad dobrý.

Foto: David Střítežský

Následovala 2 témata, která jsou pro každý kvíz jiná a pravidla pro ně vlastně moc nemáme. A jelikož jsme se jich zhostili já a Jarda, tak tématem třetího kola byly “Motorky na okruhu”, a můžete hádat přesně jednou, kdo stvořil tohle téma. Pro mnoho týmů kámen úrazu, i když jsem se snažil vybrat otázky jednoduššího a obecnějšího typu. Musím ocenit tvrdohlavost týmu Nouzák, jež si nevěděl rady a tak na polovinu otázek odpověděl “Marquez” Bohužel, ani jedno nebylo správně a neobměkčila mne ani jejich odpověď na otázku osm. (“David je nejlepší”) Za to Turbo boys and girl věděli skoro všechno a dokonce jim vyšla i tipovačka a z tohoto kola si připsali brutálních 9 bodů a katapultovali se do vedení. Jelikož “and girl” není zcela pravidelným účastníkem, tak jsem hned připojil gratulace, že dneska se ji fakt vyplatilo vzít, že o motorkách ví první poslední. Jeden z pánů sice tvrdil, že z jejich týmu je právě on tím motorkářem, co znal všechny odpovědi v tomhle kole. Ale já mu řekl, ať mi svoji nepodstatnou pravdou nekazí vyprávění. 

Čtvrté kolo bylo ve znamení šípového ozubení Jardových Citroënů a jejich různých úspěchů. Ano, samozřejmě zmínil Sebastiana Loeba. A ano, prvního Citroëna s koulemi si mohl odpustit, kdo si má pamatovat, že nebyly poprvé na dé-esu, ale už na TA? A s jeptiškou z četníků v Pontiacu to úplně přehnal, vždyť vždycky řídí kachnu a Boneville ani není Citroën! Ale potrestal se sám, musel vyslovit: akrylonitrilbutadienstyren. Bylo to kolo plné překvapení a tázavých pohledů, ale i tak jsem trochu paradoxně za motorky sklidil větší hejt já. Přitom z Citroënů měli snad všechny týmy ještě menší bodový zisk (protože to aspoň byla “auta” Davide! – pozn. Jarda).

Kvíz tradičně zakončuje poznávačka, kde se hádá auto z obrázku a občas ji okořeníme nějakou variací. Tentokrát to kromě aut ze severu byla poznávačka závodních okruhů, podle jejich půdorysu. Někomu se to na první pohled může zdát extrémně těžké, ale skutečnost je taková, že se najde velmi mnoho jedinců, jež jsou fanoušky Asseta, Gran Tursima a dalších, takže jim to nedělá problém a ohlasy jsou velmi pozitivní. Poslední kolo doposud vedoucímu Turbo týmu fakt nesedlo a získali pouze 3,5b, takže je ostatní zběsile dotahovali. Nakonec je však motorkový bodový polštář podržel a urvali si vítězství. Celkově na bedně máme:

Turbo Boys and Girl – 28,5b

Los Santos Customs – 27,5b

Nouzák – 27b

Foto: David Střítežský

Kompletní pořadí, či průběžné zisky bodů si můžete prohlédnout v prudce profesionální tabulce. Díky všem, kdo přišli. Doufám, že jste si to užili a ukážete se zase, i když z historie se zdá, že docela určitě ano. Já hlavně doufám, že tohle čte někdo, kdo se už delší dobu chystá vyrazit, ale pořád se z jakéhokoliv důvodu neodhodlal. Hodně často slyším, že lidi nemají (čas) tým. Vůbec nevadí, klidně nám napište a bez obav dorazte, tým vám bude přidělen. Navíc je poměrně vysoká šance, už se několikrát stalo, že pokud se občas objevíte na Kafe a Kárách, tým se známými nebo alespoň povědomými tvářemi si najdete sami. Zkrátka malé Brno. Kvíz bude! Příští rok. Konkrétní datum se dovíte s dostatečným předstihem. Už nyní vám však můžu prozradit, že docela určitě bude ve středu a v Unleaded Coffee. Tak se těšte a hlavně dorazte! 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Fiat 128 Sport Coupé 1100 L 1973
Fiat 128 Sport Coupé 1100 L

1973 rok výroby
65 koní výkon
1 116 ccm objem

Renault Scénic Nová STK,po servise,klima, 2001
Renault Scénic Nová STK,po servise,klima,

2001 rok výroby
93 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet CK1500 Cheyenne 1989
Chevrolet CK1500 Cheyenne

1989 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB 1997
GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB

1997 rok výroby
350 koní výkon
5 733 ccm objem