načítám data...

Pohádka o tom, kterak Volkswagen ušetřil 7000 dolarů na novém americkém Passatu

Volkswagen slavnostně slibuje, že díky novému Passatu vybojuje německé automobilce zpět ztracenou slávu za velkou louží. Krok první: oproti evropské verzi postavit větší auto a ještě ho prodávat...

Volkswagen slavnostně slibuje, že díky novému Passatu vybojuje německé automobilce zpět ztracenou slávu za velkou louží. Krok první: oproti evropské verzi postavit větší auto a ještě ho prodávat o 7 tisíc dolarů levněji. Takže vládu nad konstrukční kanceláří převzali účetní…

Návrat do minulosti poprvé

passathoodprop_01

Každý automobil se skláda z tisíce různých kousků. Chodící kalkulačky z Volkswagenu se rozhodly všechny kousky důsledně prozkoumat a na každém z nich ušetřit nějaké drobné. Jeden z prvních výmyslů milovníků čísel: podepřeme kapotu kovovou tyčkou a uděláme z toho standart nových Passatů. Kdo potřebuje vychytávky na zvedání kapoty, když pod ní není nic co by si normální řidič mohl sám opravit? Kus ohnutého drátu to vyřeší.

A pod kapotou se ukrývá další tajemství zapletené do kauzy snižování nákladů. Passat je totiž nové auto protkané starými technologiemi. Úplně nová auta s úplně novými technologiemi jsou přece mnohem poruchovější a tak vezmeme staré technologie, narveme je mezi nové plechy a ušetříme si tak peníze i starosti. Ehm…když myslíte?

Návrat do minulosti podruhé

passatlatch_01

Přesuňme se nyní o pár kroků zpět a zaměřme se na zavazadlový prostor. Konkrétně na jeho uchycení. I tady se totiž sněm účetních rozhodl zachovat klasickou konstrukci. Přes to, že ostatní automobilky se snaží tento způsob uchycení zasunout hluboko do krabic s nápisem "zapomenuto" a ušetřit tak spoustu místa v zavazadlovém prostoru, Volswagen to evidentně nemá za potřebí. Proč taky když je americký Passat tak velký, že může  prostorem klidně plýtvat na kovové konstrukce.

Zdání klame

knob

Průměrné přibližovadlo obsahuje nějakých 150 kilo plastu, z čehož většina obklopuje cestující. Většina automobilek se snaží vytvořit iluzi drahého interiéru tím, že dává plastům podobu nákladnějších materiálů. Srdce budoucího majitele nového Passatu by při prvním pohledu do útrob vozu sice mohlo zaplesat nad kombinací rádoby dřevěných panelů a relativně kvalitních plastů, jenže bližší zkoumání ho usadí pěkně na zadek. Spodní část palubní desky je totiž vyrobena z těch nejsprostších materiálů. I tady udělal Volkswagen krok zpět.

Méně nemusí znamenat více

lights

U evropských Passatů jsme zvyklí na světlomety lemované drahými LED diodami. Jak je na tom americká verze? Můžete hledat jak budete chtít, ale nic dražšího než čtyři obyčejné žárovky nenajdete. Passat v nejvyšší výbavě, který byl jako jediný Volkswagen předveden na výstavní ploše sice neobsahoval o nic míň, ale taky o nic víc než ty zmíňené čtyři žárovky.

Volkswagen sice tvrdí, že zlevňování nedosáhne takových extrémů jako u americké Jetty (například kotoučové brzdy by měly být na Passaty montovány standartně). Ale pokud chcete vědět co všechno bude předcházet plánu na znovudobytí severní Ameriky, budete si muset ještě pár měsíců počkat. Už teď ale nemusíme Američanům závidět, že dostanou za méně peněz větší kus auta…

Za inspiraci a fotky děkujeme www.jalopnik.com.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ve
Vencos
28. ledna 2011, 20:30
0

Já si řikal,že jsem to někde už četl :)

Nicméně mi přecijen příjde ten článek poněkdu zbytečně negativní. Jedné zásadní věci si na tomhle NMS cením nejvíce. Nevypadá totiž jako starej passat, což ten náš konstrukčně dokonalý evropský říct nemůže).

Přecijen chvilku počkejme a nadechněme se než začnem psát takové věci.
Nejprve kapku odbočme. Samozřejmě vím,že ani tenhel,ani ten na japoniku nepsal zarytej českej vw fanatik (kterých jsou internetová fóra plná :D)
Napadá mě tu v dorbné spojitosti Hyundai. Dneska jsem se na autrevue dočetl, že Hyundai Genesis je laciná korejská mrdka pro rejžořrouty a že hyundai je prémivej možná tak v reklamách na jasmínovou rejži. Ale amerika miluje Hyundai a naopak nenávidí Volkswagen. Amíci mají daleko lepší mínění o Hyundai než o VW. Nabízet jim tudíž předražený moderní auta by bylo asi podobný, jako nabízet již zmíněným korejcům knedlíky.

A propo: Pojďme se podívat, kolik téhle moderní výbavy mají běžné americké sedany. Semtam jsou nějáké vyjímky, ale "tyčku" a "oblouky" má i technicky velice vyspělý Accord. A taky nemá LED světla. A stejně tak Camry,Altima,Malibu...

Mě na tom autě nepřijde vůbec nic divnýho. Divný mi přijde akorát to, že ho furt srovnávaj s tím evropským.
A myslím,že není ani trošku vhodné v rámci toho evropského, skloňovat slovo LEPŠÍ. Je jiný, to je pravda. Ale ono nacpat do auta víc moderní techniky přeci neznamená automaticky, že je lepší...

Už když jsem prve očima sjížděl obrázky na jalopniku, říkal jsem si jen "a co jako"?

Ne, tenhle Passat je lepší. Není modernější, není supercool a MEGA-IN, nebude to sen německejch kravaťáků. Ale na rozdíl od toho německýho bude určitě aspoň pohodlnej a aspoň trochu pěknej.

Kdyby takovýhle vyhcytávky měl Hyundai Sonata, nikoho by to nepřekvapilo. Tak přestaňte tenhle passat stavět vedle jeho evropskýho bratra, je to přecijen jako ono pomyslé jabky s hruškama...

reagovat
Fr
Fractal
28. ledna 2011, 21:01
0

A neni to prave to, co delalo ameriky amerikama? Ze se sralo na veci, ktery jsou vespod nebo nejsou videt a za usetreny penize se postavilo neco obrovskyho? Evropska posedlost "kvalitnimi, hebkymi, korektnimi" gayplasty je az obludna. Jak je interier hebky, muze auto vypadat jako naprcanej midget. Hlavne, kdyz ma ledky a hudraulicky drzaky kapoty. Osobne bych se taky radsi vratil do doby, kdy jsem sice musel dat kus klacku pod kapotu, ale pod tou kapotou byl motor, kterymu nechali vsech osm nozicek,a by mohl crawlovat ulicemi dustojne a ne jako vykriplena parodie na ochranu prirody.

reagovat
ja
jagy
28. ledna 2011, 23:38
0

Ja v tom take nevidim nic hrozneho... znam to i z Nissanu, ze oproti Evrope maji mnohem chudsi vybavu (svetla, el. okynka, venkovni plasty,..), ale horsi auta to nebyly. Dalsi vec je, ze nove auta u nich stoji uplne jine penize, nez u nas. Nejlepsi auta byly stejne v 90. letech, pak automobilky zjistily, ze kdyz budou delat tak kvalitni auta, ktere vydrzi i 20 nebo vice let, tak si nikdo nekoupi jejich nove modely... ted je v EU oblibene delat auta jako spotrebni zbozi, 3 roky a idealne sesrotovat. :) Ceny aut sice klesaji, ale nasledne opravy, dily a servis jsou mnohem drahsi na cemz si prodejci kompenzuji nizsi cenu samotneho auta. Je to zacarovany kruh, ale zrovna tento Passat pro USA trh mi prijde naopak docela zajimany...

reagovat
po
powerball
29. ledna 2011, 01:39
0

fractal ma naprostou pravdu - koho zajimavaj naky pitomy vzpery na kapote kam stejne nepoleze nebo mechanismus kufru? hlavne ze jo vetsi auto s motorem za mensi penize nez ten evropskej verk ne? a olizovat nebo zkoumat palubku pod lubku je stejne tak uchylny :)

reagovat
Bo
BobAsh
29. ledna 2011, 10:34
0

Prvotně nešlo o to, jestli je to dobře nebo špatně, ale o vysvětlení toho, proč budou Američani za větší kus auta platit o $7000 míň (respektive když vezmem v úvahu DPH, tak ještě o víc). O to, jestli je to dobře nebo špatně jde až v druhý řadě.

A když už jsme u toho, podle mě je tohle auto spíš špatně. Kdyby to totiž bylo navržený jako levný, jednoduchý a spolehlivý auto už od začátku, tak by to mělo přesně ty výhody, o kterejch tu mluvíte. Jenomže tohle je pořád Volkswagen, pořád tam s výjimkou prehistorickýho řadovýho pětiválce (což tuším není zrovna zázrak) budou moderní složitý motory a jen na tom budou mohutně okatovaný kosty.

A nevěřím, že se šetření týkalo jenom těch věcí, který jsou vidět na autosalonu - jsem si docela jistej, že účetní to auto taky obcházeli se šuplérou a ptali se, jestli třeba tohle rameno není moc tlustý a támhleta věc nedrží na zbytečně moc šroubcích.

Když bych chtěl velký, laciný a jednoduchý auto, od kterýho můžu čekat spolehlivost, koupím si Genesis, nebo možná základního Tauruse, nebo Malibu. Ale nekoupím si tuhle věc, která nabízí všechny nevýhody Volkswagenu, přičemž je očesaná o jeho výhody...

reagovat
Ka
Katchi
29. ledna 2011, 13:01
0

Jak už bylo řečeno, tenhle článek má za úkol poukázat na rozdíly mezi evropskou a americkou verzí a vysvětlit proč bude levnější. Srovnávání obou verzí je podle mě zcela na místě už jen pro to, že ať chcete nebo ne, stále se jedná o jeden koncern. Pokud vím, nikde v originálu od Justina Hyda ani v mém článku není vyloženě napsáno "je to špatně". To že jsme oba trošku rýpali, no to se stává....ale pořád je to čistě náš subjektivní názor. Nedělím auta na americká, německá a já nevím jaká ještě. Auta jsou buď dobrá nebo špatná. A pokud jsou dobrá, je mi jedno kdo je poskládal a kde se prodávají. A pokud jsou špatná, pak je neřeším...rozhodně bych ale nevynášela rozsudek nad americkým Passatem, vždyť ještě ani pořádně nevíme co to bude zač.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem