Pod včerejším článkem o novém Vantage se objevily připomínky, že je nový produkční model moc výstřední, moc vulgární a moc tunerský – zejména potom v křiklavé žluto-zelené barvě. Jenže závodní GTE debutuje se stejným lakem a víte co? Je ještě mnohonásobně křiklavější, vulgárnější a „tunerštější“.
Tak například zadní difuzor nabírá u GTE úplně nový spád a můžeme si jen domýšlet, kolik přítlaku generuje obrovská radlice, spojená s monumentálním přítlačným křídlem o rozměrech lavičky v parku. Na přídi se pochopitelně objevuje nezbytný spojler takřka olizující zem a kapota dostala několik obřích průduchů.
Ony průduchy patrně napomáhají chlazení agregátu. Stejně jako u silniční verze, je i tady pod kapotou čtyřlitrový osmiválec biturbo, vypůjčený od AMG divize Mercedesu. Pro použití ve třídě GT3 si však Aston odladil motor zcela sám.
Převodovka je samozřejmě sekvenční, ovládaná pádly pod volantem. Komponenty tlumení pochází od Öhlins, brzdy dodal Alcon a kola se středovou maticí obouvají pneumatiky Michelin. Uvnitř vozu se kromě bezpečnostního rámu, skořepiny řidiče a pár karbonových dílů, nachází jen to nejnutnější vybavení.
Už nyní má za sebou Vantage GTE přibližně 13 tisíc testovacích kilometrů po různých tratích a také 30 hodin dlouhý zátěžový test ve Španělsku. To vše pochopitelně v rámci příprav na sezónu World Endurance Championship 2018/2019. Takže ano, zelenkavého Astona uvidíme příští rok na Le Mans, kde se pokusí navázat na úspěchy předešlé generace.