logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Pick-up od Mercedesu je podle všeho na cestě

Již delší dobu se proslýchá zpráva o tom, že Mercedes chystá vlastní, plnohodnotný pick-up. Vůz obestřený tajemstvím by se měl údajně jmenovat X-Class a jsou-li informace ze zahraničního designového fóra pravdivé, půjde o kooperaci s Nissanem.

Zcela konkrétně se totiž mluví o tom, že si Mercedes vypůjčí podvozek a techniku z aktuálního Nissanu Navara. Půjde však jen a pouze o šasi, neboť kastli, interiér a mnoho dalších věcí si Mercedes vyrobí vlastních. Zrovna Navara je přitom vcelku dobrým základem už jen díky tomu, že disponuje zadní víceprvkovou nápravou, namísto klasické tuhé s listovými pružinami, kterou dodnes používá spoustu pickupů.

Podle prvních informací by měl mít Mercedes čtyřdveřovou kabinu pro pět lidí, doplněnou pochopitelně korbou. Uvnitř by se měly střídat celkem tři výbavy. Zatímco ta nejnižší bude pojatá jako čistě pracovní záležitost, třetí výbava už udělá z pick-upu vcelku luxusně zabydlené auto, koketující s kategorií SUV.

Stejně jako vše ostatní, zůstává nepotvrzená i volba motorizací. Základem by měl být dieselový čtyřválec o objemu 2.3 litru, který se objevuje v Navaře na některých trzích. Jeho výkon činí 187 koní, točivý moment potom 450 Nm. K vyšším verzím se však bude jednoznačně hodit výkonnější šestiválec o výkonu 255 koní, jehož 550 Nm dovolí zapřáhnout i přívěs o hmotnosti 3,5 tuny.

Shrneme-li to kolem a kolem, moc jistot ohledně nového X-Class zatím nemáme. První oficiální informace navíc nelze čekat dříve než za rok, protože odhadované uvedení proběhne až někdy na konci této dekády. Co se cen týče, pohybovat by se měly mezi 42 000 a 56 000 dolary (1 až 1.4 milionu korun).

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
lukyno
28. 1. 2016, 08:10

Od polovice 90. rokov ma Mercedes vyrabai takyto pickup na baze Gcka a cely ten cas ho odmietaju predavat hocikomu, okrem par vojenskych klientov. A teraz po dvadsiatich rokoch prichadzaju s velkou slavou prichadzaju s preoblecenym Nissanom?

http://www.tschiewagon.com/de/img/mercedes-g-klasse-gelaendewagen/g270cdi-doka-gruen-nov10/IMG_6803.JPG

0
Viper
28. 1. 2016, 10:51

Jenže Géčko by se nehodilo tam, kam Mercedes cílí primárně. Chce totiž s pick-upem hlavně na americký trh a zde si urvat pár zákazníků od Fordu F-150. Trh pick-upů v USA má totiž obrovský potenciál.

0
Lukyno
28. 1. 2016, 11:34

To si uplne neviem predstavit, ze mieria na klientov F150, hlavne nie so spominanymi motormi a spominanou cenou. Ale aj tak, G je konstrukcne a velkostne s F150 relativne pribuzne a polovica produkcie G ide uz teraz do USA.

0
BobAsh
28. 1. 2016, 12:31

S tím, že Géčko je velikostně a konstrukčně příbuzné F-150, bych byl dost opatrný. Géčko je velikostí možná srovnatelné tak s F-150 ze 60. let a i proti té je o dost menší. Konstrukční podobnost končí u toho, že obě auta stojí na rámu. Dnešní F-150 se jízdním projevem z Mercedesů podobá nejspíš tak GL (nyní GLS). A ostatně i cena lépe vybavených verzí odpovídá tomu, co plánuje Mercedes pro tuhle věc. F-150 se sice dá koupit "f socce" pod $30.000, ale lépe vybavené verze (taková King Ranch nebo Platinum si výbavou nezadá s prémiovými SUV) se běžně pohybují mezi 50-60 tisíci dolarů.

G v pickupu by bylo absurdně drahé, nic by se do něj nevešlo a navíc by pořád mělo ten zásadní problém, že je to příšerně nepohodlné a na silnici těžko použitelné auto.

0
M P
28. 1. 2016, 13:11

Což je, konec konců, jeden z důvodů. proč končí Defender.

0
Lukyno
28. 1. 2016, 13:22

Tak G pickup ma razvor 3,4 m, to je kdesi medzi F150 s 6,5 a 8 stopovou korbou (single cab) a dlzku 5,3 metra, to zodpoveda F150 s 6.5 stopovou korbou. Jediny rozdiel je v sirke, F150 je o nejakých 20 cm sirsie . Jediny podstatny konstrukcny rozdiel je nezavisle zavesnie vpredu u F150, plus G ma vzadu vinute pruziny a Ford listy. Cena G pickupu s turbodieslovym 3 litrom V6, aky sa spomina v clanku, je nejakých 53.000 euro, pricom dolarove ceny Mercedesov cca. zodpovedaju eurovym alebo ich dokonca podliezaju. Co sa tyka nepohodlnosti a nepouzitelnosti na ceste, to je cira spekulacia. Isiel som na dvoch G pickupoch a neprisli prilis odlisne od iných velkych pickupov na velkych kolach...

0
BobAsh
28. 1. 2016, 22:00

Já jsem jel jedním G co nebylo v pickupu (nějaká G400 CDI nebo tak něco, stálo to asi jako dvě F-150 Platinum) a pro člověka, kterej nejezdí po lese, bylo to auto jednoduše mrdka. Je to offroad ze 70. let, na silnici je to strašný, uvnitř malý a nepohodlný, jezdí to jako žebřiňák... nová F-150 je blíž S-klasse než géčku.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte