načítám data...

Peugeot Rifter Active 1.5 BlueHDi 100 MAN 5: Prostě dělník

Malé dodávky zosobněné nesmrtelnými Citroeny počínaje C15D mám rád. Na nic si nehrají, kadlají a jezdí po světě se všemožným haraburdím bez ohledu na to, kolik upatlaných lidí do nich naložíte

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Peugeot Rifter Active 1.5 BlueHDi 100 MAN 5: Prostě dělník

Rifter je sourozencem Berlinga, takže jeho rodokmen je prosátý výlety do přírody, stěhováním štaflí a kýbly rozlité barvy v kufru. A jízdně mu těžko něco vytýkat. Na poměry vysoké krabice bez sportovních ambicí se chová ukázněně, bambelá jen tak příjemně a je pohodlný. Diesel není třeba točit a všechno tak nějak svádí k tomu, aby si člověk po tvrdé práci naladil Helenku Vondráčkovou, otevřel nealko lahváčka a v klídku v pohodě dobrblal malým pracantem domů k milující milence.

V interieru nejsou hektary kůže, ani designové rámečky, ale všechny ovládcí prvky vypadají, že se z nich bude dobře umývat Balakryl. A že ulomit nebo prodřít je, bude oříšek i pro skutečně neohrabaného pokrývače. Navíc se dají sedadla skutečně jednoduše sklápět jednou rukou a jsou v rámci možností pohodlná. Rádio hraje slušně i když vypadá značně komicky, nepamatuje si bluetooth párování a má špatný příjem, ale tak nějak mi to celé dělalo radost svou snahou být užitečné, levné, odolné a až pak nějak jakože "designové".

Jenže je tu taky fakt, že se veškeré nastavování provádí "hráběmi". Tedy máte několik poloh ve kterých můžete sedačkami a vším ostatním pohybovat a nemáte plynulé "kolečko" jako třeba ve škodovce stodvacítce. To mě mrzí ale i na dražších autech. Ale taky i-cockpit. To je to, když máte budíky ne pod, ale nad volantem. Při prvním setkání jsem si pobaveně představil sama sebe jako tlustého řemeslníka, kterak si onen ze všech stran hranatý a maličký volantek zarazím v břich a pojedu vstříc dobrodružství, leč… Nemám dost břich. Osobně se přiznám, že jsem snahu vyměnit pozici budíků a volantu neporozuměl a tudíž ji nechci hanit nějak principiálně, ale přesto vzpomenu pár mých bludných myšlenek:

  1. Malý volant je hranatý ze všech stran, to mi nevyhovuje a navíc… Není na něj periferním viděním příliš vidět a ani jeho hranatost vám pozici řízení neprozradí, protože… Je všude.
  2. Malý volant je daleko od okna a není zrovna přeposilovaný, takže nějaká jízda kdy řídíte jednou rukou opřenou o okno bolí. A to nejen mou rachitickou postavu.
  3. Fakt nešly ty budíky udělat nějak jinak? Nějak aby nevypadaly, že je někdo jen násilím zpod volantu vyrval a dal jinam? Rafičky jsou krásné, vše je čitelné, ale ten pocit, že se stejný budíky i montují pod volant je… No možná jen můj.

Takže fanouškem i-cockpitu asi nebudu, přesto bych tohodle pracanta jen za divnosti kolem volantu nezatracoval. Ostatně stejná firma vám prodá i Citroen a ten má volant a vše kolem tradiční.

Je zde však párek detailů, které mi přišly…nešťastné. Předně ovladač klimatizace je popsán stupněmi, ale funguje jen jako kohout otevření teplé vody z motoru, tedy v momentě, kdy úsporný diesel jen tak prkotá v koloně moc netopí a po cestě na dálnici do kopce je vám pak horko. Nastavení na 18 stupňů bylo v zimě tak akorát. No. Kdyby tam nebyla ta čísla, přešel bych to mlčením. Středová konzole je navíc horká tak, že se v ní topí čokoláda. V zimě. A pak blinkry. Auto má trojblik, jak se sluší. Jenže se mi nesčetněkrát stalo, že po vypnutí blinkru sepl na opačnou stranu a já tak blikal tam a zpátky jako pitomec. Možná je to obojí jen vada kusu, ale i tak. Nepotěšilo mě to.

Závěr

Pegeot Rifter staví na solidním základu slušného dieselu, robustní kabiny a poddajného a pohodlného podvozku. Bohužel i-cockpit mi nevyhovuje a dva malé detaily z nichž jeden vypadá čistě jako malý marketingový podvůdek mne rozmrzely. Osobně bych si šel osahat Citroen a ty dva detaily asi jen vyreklamoval. Jó holt asi nejsem jako starej mládenec cílovka. Vám se ale může i-cockpit líbit a budete spokojení. Musím přiznat, že točit malinkým volantíkem v pražském provozu bylo milé. A celý automobil i se svými chybami je pořád ten hodný a klidný pes ochotný kdykoli někam vyrazit.

 

Technické údaje:

Motor: Turbodiesel 1.5 BlueHDi, 75kw, 220Nm
Max. rychlost: Udávaná: 175km/h, v testu: 170km/h
Spotřeba kombinovaná: udávaná 4.8, v testu 6.1
Délka 4403mm, výška 1878mm, šířka 2107mm.
Užitečná hmotnost: 601kg.
Kufr: 597litrů!! ;-)
Cena testovaného kusu: cca 450 000Kč.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

La
Larin
24. února 2019, 12:26
0

Ty světla na nočních fotkách vypadají jak s HID sadou.

reagovat
bitner
25. února 2019, 10:14
1

"Max. rychlost: Udávaná: 175km/h, v testu: 170km/h"
LOL
Puvodne jsem to nechtel cist, ale kdyz jsem videl autora, zkonzumoval jsem to jak toho lahvace. Tohle byla 12°.

reagovat
Ha
Habakukk
25. února 2019, 11:04
0

No ten interiér je tedy pěkně hnusé.

reagovat
Pochtli
25. února 2019, 14:15
0

Ten volant jakoby tam vůbec nepatřil..

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V 2004
Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V

2004 rok výroby
99 koní výkon
2 000 ccm objem

Chevrolet Tahoe 1500 LT 4x4 5,7 Vortec 1997
Chevrolet Tahoe 1500 LT 4x4 5,7 Vortec

1997 rok výroby
255 koní výkon
5 733 ccm objem

Lincoln Premiere Continental  1960
Lincoln Premiere Continental

1960 rok výroby
320 koní výkon
7 044 ccm objem

Ford Mustang 4.0 v6 manual 2006
Ford Mustang 4.0 v6 manual

2006 rok výroby
220 koní výkon
4 000 ccm objem

Cadillac Escalade  2007
Cadillac Escalade

2007 rok výroby
410 koní výkon
6 200 ccm objem