Pokud hledáte podobnosti se sériovým crossoverem 2008, můžete zase přestat. Nějak jsem si nevšiml, že by měla 2008 trubkový prostorový rám a vzadu umístěný motor, pohánějící zadní kola. Oním motorem je konkrétně šestiválcový bi-turbodiesel o objemu 3.2 litru, nabízející výkon 350 koní a točivý moment mamutích 800 Nm. Oproti minulému roku motor o kousek posílil, ale co je hlavní, své maximum vydá v nižších otáčkách. Ještě loni se totiž vrchol točivého momentu nacházel v 7800 otáčkách, letos už je to v rovných 5000. O přísun síly zadním kolům se stará šestistupňová sekvenční převodovka.

Aby se 2008 lépe poprala s jihoamerickými nástrahami, byla o 118 mm snížena, o 167 mm rozšířena a o 185 mm prodloužena. Nejzásadnější hodnotou ze všech je ale rozvor. Kola se posunula dále do rohů, zkrátily se převisy a rozvor se natáhl o celých třicet centimetrů na rovné tři metry. Sedmnáctipalcová kola jsou nově hořčíková a obouvají závodní gumy od Michelinu. Na obou nápravách se nachází brzdy s ventilovanými kotouči o průměru 355 mm.
Přísně vypadající Peugeot odstartuje hned po novém roce 2. ledna, a pokud vše dobře dopadne, ukončí svou pouť o čtrnáct dní později s deseti tisíci kilometry na počítadle. Za volantem se budou střídat Sébastien Loeb, Stéphane Peterhansel, Cyril Despres a Carlos Sainz.















Kebek
4. 12. 2015, 20:07Diesel a točí 7800 - to je nějaká blbost
Viper
5. 12. 2015, 17:53Proč ne, je to závoďák, tady se motory ladí úplně jinak než v běžné produkci :-)
JLK
6. 12. 2015, 16:00Na webu redbullu se 7800 rpm uvadi jako maximalni otacky, o tom, ze jsou to otacky max. kroutaku tam nepisou. A nejak se mi to nezda, i R10 tdi ma max kroutak polozeny v celkem beznych 5000 rpm, u poustniho specialu bych necekal o tolik extremnejsi naladeni, ale kdo vi
Kebek
5. 12. 2015, 20:53Teď mi to došlo
Ještě loni se totiž vrchol točivého momentu nacházel v 7800 otáčkách, letos už je to v rovných 5000 - je to NESMYSL!!!!
800Nm pri 7800 je 653,5kw/888,7k
800Nm při 5000 je 419kw/570k