načítám data...

Peugeot e-LEGEND: Nový koncept má ukázat, že budoucnost elektromobility nemusí být nuda

20. září 2018, 15:08 13 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Peugeot se s novým konceptem vrací k osvědčeným tvarům a přidává pořádnou dávku futuristických vychytávek.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nový koncept elektromobilu od francouzské automobilky se v záplavě aerodynamických kreací ostatních značek rozhodně neztratí. Vychází totiž z elegantních tvarů osmdesátkového Peugeotu 504 kupé. Místo šestiválce do V pohánějícího zadní nápravu v něm ale najdeme dvojici elektromotorů, která posílá na všechna čtyři kola 456 koní. Z nuly na sto vystřelí, i přes hranaté tvary, za méně než 4 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 220 km/h.

Kromě slibné dynamiky se dvoudveřové kupé pyšní i velmi slušným dojezdem necelých 600 km. Otázkou samozřejmě zůstává, nakolik se tato oznámená hodnota bude nakonec lišit od té reálné (za předpokladu, že se koncept dočká seriové výroby).

Ačkoli celý vůz působí poměrně dynamicky a sportovně, nebyl by to správný “společensky přijatelný” koncept, kdyby nenabízel i autonomní řízení. V případě, že se řidič rozhodne přenechat řízení počítači, zmizí “volant” kdesi v útrobách palubní desky a z vozu se stane přepravní kapsle. To může působit do jisté míry až děsivě. 

Interiér vozu tvoří, kromě pohodlně vypadajících sedaček čalouněných modrou plyší (moc pěkný retroprvek), hlavně 16 displejů různých tvarů a rozměrů. Ty slouží nejen ke zobrazování užitečných informací, ale zároveň se na nich promítá i dekor palubní desky. Není tak žádný problém si auto přizpůsobit dle momentální nálady a rozpoložení.

Jak už to tak u konceptů bývá, pokud se u stylového kupé dočkáme sériové verze, bude pravděpodobně mnohem konvenčnější. I tak je ale zajímavé prohlédnout si, jak si designéři z Peugeotu, bez toho, aby je svazovaly předpisy, regule a technická omezení, představují zábavné a stylové auto budoucnosti.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Zargothrax86
20. září 2018, 16:25
2

Hodně mi připomíná koncept Nissanu IDx :-)

reagovat
Beny
20. září 2018, 17:40
4

Zas to autonomní řízení... To mě bude zajímat až ve chvíli, kdy mě to bude smět odvézt nalitýho z hospody...

reagovat
Mo
Monte
21. září 2018, 07:39
0

To spíš dřív nějakej zelenej mozek zakáže prodávat alkohol a všechny hodpody budou bio-džusárny.... beztak ale ty auta časem budou hlídat hladinku a když budeš mít tak ani nenastartujou...

Jimi
20. září 2018, 19:29
2

Bez přirovnání k 504 jsem tu podobnost k něčemu dlouho hledal, ale plus body za klasický tvar 2dv sedanu, plyšáky k tomu jdou taky, ale proč primárně autonomie...ale V6 i tak moc neuměly... asi zkoukly TopGear speciál o Peugeotech... :D

reagovat
ro
rock
21. září 2018, 06:09
1

Líbí se mi vnější design. Ten chci na výrobní linku. Teď hned.

reagovat
beastar
21. září 2018, 12:22
0

To bude fajn zejména pro afroameričany. Kámo tvojé auto je táák hnusný....!

Jako kdyby si skřížil první pakárd a entrprajs! Wow.

reagovat
Pólin
21. září 2018, 13:45
1

Vypadá to skvostně. Snad se to bude dát koupit i s tou 1,6 a nějakým interiérem ,který bude podobný 508...ale ten plyš bych tam teda rád nechal, ten je hodně francouzský...:)

reagovat
beastar
21. září 2018, 15:46
1

Tvůj vkus je značně pohnutý a odlišný od většinové populace...

Kuře
22. září 2018, 10:30
0

Zatím to tu spíš vypadá, že odlišný od ostatních je ten tvůj vkus, mě se to taky líbí.

Ačkoli teda mi to přijde nemlich to samý jak nějakej ten koncept BMW, někdy loni nebo kdy ho to vyplivli...

beastar
22. září 2018, 11:28
0

Je to koncept. Takže nic takovýho nebude a když tak polovičatě a za 10 let;) Já myslim spíš ten jeho plyš a 1.6, než to že je to zase jenom ubohý vykrádání minulosti bez příkras.

Ronoath
22. září 2018, 13:44
1

Mám rád, když se udělá pěkná dvoudveřová karoserie, dříve známá jako tudor. To se mi třeba líbí i od Škody - dvoudveřový koncept od prvního Superbu. Ale tady francouzi přidali i velmi povedený odkaz na minulost - moc pěkné. Akorát zadní část se mi moc nepozdává.
A k technice? Kdo ví, co bude na skladě, jestli to půjde do výroby. Tipuji 2.0 HDi...

Pólin
24. září 2018, 07:00
0

Beastare, víš, díky tomu, že se mi obecně líbí věci trochu jiné, než se líbí většině populace si kupuji auta, hadry, telefony, umění atd.. která jsou v mých očích kvalitní, ale nejsou drahá, páč nejsou "podle vkusu většinové populace". Ba co více, nemám rád věci, které uvidím u dalších 100 lidí. Dříve jsem s tím měl taky, jakoby problém, že všude vybočuju atd. Ale od té doby, co člověk vypadne ze zaprděného prostředí a zjistí, že individualita je vlastně fajn, jsem tak nějak spokojený "sám se sebou"...něco jako Zeman :D Jen ze zajímavosti: co se Ti nelíbí na 1,6 bmw/peugeot a plyši? Když člověk není prase a pohlídá si rozvody, tak to je fajn motor, který vydrží a plyš se podle mě do pohodlného auta (sporťák to být nemá, ne?) taky hodí...

beastar
24. září 2018, 12:42
0

Takhle jak pises to mám x let já. A právě proto se mi nelíbí auta který se přiživují na minulosti jako tohle. Nenosím trika Nike, nakupuju fotoobrazy a nemám iphone a moje tělo zdobí víc obrázků jak Louvre. Takže mě o individualitě fakt nevyprávěj:)) Co se týká aut to platí x2. A problém sem s tim neměl nikdy.

A proto nejsem podělanej s uchylnýho retra jen proto, že to je trend. A ze všech těch konceptu sem už unavenej. Až to bude jezdit prosím třeba zněním názor. Asi vidíme každej individualitu trochu jinak...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem