načítám data...

Nejtypičtější SUV na trhu. Peugeot 3008 je nejdokonalejším představitelem dnešní doby

04. března 2022, 10:48 Jakub Pospíšil Recenze & testy

Peugeot 3008 prošel nedávno modernizací. A zůstal přesně takový, jaký ho zákazníci chtějí

zobrazit celou galeriiFoto:   Jakub  Pospíšil

Peugeot 3008 současné generace stále vnímám jako vcelku nové auto. Jenže čas kvapí a tohle střední SUV tu s námi je už šest let, od roku 2016. Jde bezpochyby o velmi úspěšný vůz v celé Evropě (kde si vydobyl titul auta roku 2017) i v české kotlině. Během testovacího týdne jsem si vozů všímal a potkával je opravdu skoro na každém rohu. Pokročilý věk (na poměry automobilů) prozrazovala snad jen skutečnost, že 3008 nebyla ještě začátkem minulého roku jako jeden z posledních modelů vybavená charakteristickými “tesáky” předních světel, ze kterých se stal s příchodem 508 sjednocující charakteristický znak vozů Peugeot. 

Jak vidíte na fotkách, s faceliftem už tu tesáky nechybí a vévodí zbrusu nové přední části. Občas mám pocit, že některé facelifty jsou spíše symbolické, tady je ale modernizace evidentní na první pohled. Obzvláště se mi zamlouvá nová mřížka chladiče se zajímavým 3D efektem a lamelami přecházejícími do nárazníku vytaženého pod přední světla. Vůz díky tomu působí dynamičtěji, nevypadá tak baculatě a každopádně mu to prospělo.

Foto: autickar.cz

Pokud ale čekáte stejně zásadní změny i na dalších částech vozu, musím vás zklamat. Z boku pozná drobné rozdíly jen skutečný expert, zadní část na první pohled působí také nezměněně. To ale platí jen v případě, že vůz nemá zapnutá zadní světla. Oproti předfaceliftu jsou totiž full LEDková a kromě zajímavé grafiky nabídnou i zajímavý efekt uvítací animace. Drobnost, ale milá. 

Jen zlehka se modernizovalo i v interiéru, kde na vás čeká nový displej infotainmentu – místo původních osmi má teď deset palců, což znamená, že se po jeho stranách našlo místo na stále zobrazené ovládaní topení a klimatizace. Už se k nim nemusí proklikávat, ale jsou stále na očích – to je z hlediska ergonomie rozhodně krok kupředu. Jinak je to ale klasický systém Stellantisu, který už bohužel neskryje svůj pokročilý věk a ačkoli je díky dostatečně silnému hardwaru svižný, jeho rozvržení není vždycky úplně logické a místy vypadá zbytečně stroze a zastarale. 

Foto: autickar.cz

Drobných úprav se dočkal i přístrojový štít, k němu ale výhrad nemám. Je přehledný, graficky hezky zpracovaný a kromě běžných zobrazovacích módů, které nabízí i konkurence (mapa, ukazatele, jakoby závodní, minimalistický) nabízí i infračervený režim nočního vidění. Ten se mi obzvláště líbí při jízdě v noci v lese, kde vcelku spolehlivě detekuje srny a další zvěř a včas na ně upozorňuje. Ve městě jsem si ale zvykl ho vypínat, větší množství osob ho spíše plete. Oba displeje navíc prošly hardwarovým upgradem, zásadně se zlepšil jejich kontrast a díky tomu nemusí tolik zářit. To oceníte obzvláště v noci, předchozí verze totiž svítily opravdu hodně a to i plochami, jež zobrazovaly černou barvu. Současné mají černou skutečně velmi tmavou a jsou mnohem méně rušivé.

V testovaném autě jsem měl navíc k dispozici ještě systém Advanced grip, jehož osm tisíc ceny stojí, zvláště pro svátečnější řidiče, za každou utracenou korunu. Nabízí speciální režimy pro jízdu na blátě, písku a sněhu a také asistent pro sjíždění svahů. Do hlubokého bahna jsem s naleštěným novým autem raději nezajížděl, poušť v dojezdové vzdálenosti od domova také nemám, ale na sněhu jsem vůz vyzkoušel několikrát a potěšilo mě, jak blbuvzdorně se na kluzkém povrchu choval. Převodovka držela ve stoupáních a na zledovatělém povrchu otáčky bezpečně nízko, při sjíždění kopce naopak brzdila motorem, vnitřní kola poslušně přibržďovala v zatáčkách a celé to opravdu fungovalo tak, že stačilo natočit volant požadovaným směrem a Peugeot se tam poslušně sunul bez ohledu na nešikovnost šoféra a jeho necitlivé dupání na pedál plynu. Na předokolku slušné, řekl bych. Ke Grip controlu dostanete navíc ještě robustnější kola, která se lépe schovávají za pneumatikou a tak mají menší riziko poškrábání o obrubník

Foto: autickar.cz

Co mi ale v mrazivých ránech tuze chybělo bylo vyhřívání sedadel. Překvapivě je nutné za něj i v nejvyšší výbavě GT připlácet ne uplně zanedbatelných sedm a půl tisíce. To už je skoro lepší přitlačit a vysolit třicet za elektrická sedadla  s masáží, výhřevem a ortopedickým certifikátem AGR. Dost už ale spotřebitelských rad.

Testovaný nejsilnější nehybridní motor 1,6 PureTech 180 si dneska už nekoupíte, jeho místo logicky nahradily dva silnější a projevem příjemnější hybridy. Dává to smysl, po jedna-šestce se mi, zvláště v crossoveru, stýstkat nebude. Byla za tučný příplatek, jejích 180 koní bylo pro jeden a půl tuny těžké auto tak nějak důstojně akorát, ale při svižnější jízdě dost žrala a ve snaze o úspornou jízdu se zase v nižších otáčkách občas projevovala podivným podtočeným vrněním. Testovací týden jsem nakonec uzavíral s hodnotou 8,9 l/100 km, dva litry nad hodnotou WTLP.

Foto: autickar.cz

Co se oproti verzi před faceliftu nezměnilo pravděpodobně vůbec je podvozek. Ten je stále stejně příjemně houpavý, komfortní a společně s přeposilovaným řízením a nepříliš ostrými reakcemi plynového pedálu vůbec nesvádí k ostré jízdě, ale spíše k plynulé plavbě provozem. Což je u tohoto typu auta úplně v pořádku a nic bych na tom neměnil. Ani na osmnáctky, které dostanete k vyšším výbavám, si nemůžu stěžovat, pneumatiky na nich mají pořád dostatečně vysoký profil, který s klidem pobere drobné nerovnosti, takže pokud se vám líbí, s chutí si je pořiďte, ať vám dělají radost. 

 

Verdikt

Peugeot 3008 příjemné rodinné auto postavené dle základních požadavků mainstreamového trhu. Je tak akorát velké, zvýšené, protože to je teď v módě, máte u něj na výběr z benzínu, dieselu i hybridu, funguje dobře v základu, ale pokud máte peníze nazbyt, můžete se rozšoupnout a udělat si radost pěknými barvami, koly a luxusní výbavou. Interiér s i-cockpitem je sice specifický, ale zrovna v SUV se sedí přirozeně vzpřímeněji, takže to tu kdovíjak nevadí. Když k tomu připočteme podařený design a na poměry kategorie rozumnou cenu, rozumím tomu, proč 3008 vídám na každém rohu. Není to špatná koupě.

Foto: autickar.cz

 

Technické údaje

přeplňovaný zážehový čtyřválec 1598 ccm
výkon: 133 kW (180 koní) 
Točivý moment: 250 Nm 
Převodovka: osmistupňový automat
Maximální rychlost: 222 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 8 s 
Hmotnost: 1509 kg 
Průměrná spotřeba (udávaná): 6,9 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 8,9 l/100 km
Základní cena: 685 000 Kč
Cena testované výbavy: 900 000 Kč

Foto: autickar.cz


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře