Jenže potom je tu ta autíčkářská část, kdy se řítíte do vracáku, brzdíte a místo abyste shazovali rychlosti levým pádlem pod volantem, blaženě a za doprovodu zvučných meziplynů patou, řadíte pěkně postaru sami. Jak už jsem řekl, není to rychlejší, není to ospravedlnitelné ba ani racionální, ale mezi námi, není nám to všem tak trochu buřt?
Jen ti opravdoví maniaci mohou mít naprosto dětskou radost z toho, že se k dnes již skoro zapomenutému manuálu přiklání i takové značky, jako je například Pagani. Už předchozí Zonda se tu a tam s nějakým manuálem vylíhla, ale od doby, co na její místo nastoupila současná Huayra, nebylo po klasickém klacku mezi řidičem a spolujezdcem ani vidu, ani slechu. Až nyní se začínají objevovat informace, že možnost řadit skutečně opět dostaneme. Jaká to bude přesně verze, to se v tuto chvíli nedozvíme. Vytušit lze jen to, že Pagani s třemi pedály bude zase jen pár a budou proklatě drahé. Možností je i jakýsi retrofit, který by značka dodávala zákazníkům do již zakoupených aut.
A na závěr ještě jedna věc. Umíte si představit, jak bude takové manuální řazení u Pagani vypadat? To zatím nikdo, ale vezměte v potaz aktuální volič automatické převodovky v Huayře, který je sám o sobě skvostným uměleckým dílem, kvůli kterému by se vyplatilo sundat ze stěny i Mona Lisu. A teď si vezměte, že se ta mechanická nádhera přenese do podoby ručního řazení…






Ondra
23. 2. 2016, 10:47Ospravedlnitelné a racionální to samozřejmě je, říká se tomu větší kontrola nad autem, kterou mohu nabídnout jen tři pedály na podlaze. Ale samozřejmě se to musí aspoň trochu umět, pro běžné netáhlo je lepší tam dát Dčko a jet.
Viper
23. 2. 2016, 11:43S tím nemůžu úplně souhlasit. Všechny druhy automatů už dnes umí dát meziplyny, aby nevyváděly na brzdách při podřazování auto z balancu, a tak rychle člověk prostě nikdy řadit nebude.
M P
23. 2. 2016, 12:38Rychle a přesně. Srovnat otáčky kol podle klesající rychlosti s vysokou přesností bez ohledu na okolní podmínky...kdo z nás to umí?:D
Trinom
23. 2. 2016, 15:24Ukaž mi, jak chceš na hydroměničovým automatu dělat meziplyny, když ta špajzka neřadí přes neutrál. To chci fakt vidět. Obvykle se to řeší tak, že při brždění to prostě nechává kvalty do nízkejch otáček, kde to přeřazení už není cítit. That's all folks.
M P
23. 2. 2016, 15:27Tak logicky se asi nebude jednat o meziplyn, jakého se užívá při jízdě na traktoru, ale spíše je to zažité označení. Každopádně moderní skříně s možností manuální volby dokážou podřazovat do jakýchkoli otáček bez cukání a velice plynule. Mě fakticky ve výsledku ani nezajímá, jak to funguje, ale že to funguje.
Trinom
23. 2. 2016, 15:30Ono se nebude jednat o žádný přidání plynu. Rozhodně ne při brždění. A jakým způsobem omezit to cuknutí je víceméně otázka konstrukce převodovky. U hydroměničovýho automatu to cuknutí zmírní právě měnič, u dvouspojky to bude otázka naladění rychlosti spínání spojek, byť tam by ten meziplyn pořešit šel.
Ondra
26. 2. 2016, 08:17O meziplyny nejde, jde o to že mám spojku. Kdo se třetím pedálem umí, jakože opravdu umí, tomu to přináší výrazně lepší kontrolu a možnosti při jízdě na limitu za všech podmínek. (na suchu je to většinou v pohodě, ale čím začne být hnusněji...)