načítám data...

Pagani opět nabídne manuální převodovku spojenou s dvanáctiválcem

Italské supersporty Pagani jsou dílem člověka posedlého dokonalostí. Horacio sice s vývojem nových modelů nikam nespěchá, ale v televizním rozhovoru přece oznámil pár plánů do budoucna.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ačkoliv jsou modely Zonda a Huayra natolik nadčasové, že by nástupce snad ani nepotřebovaly, nový supersport fascinující italské malotovárny opravdu přijde a udělá radost všem staromilcům. Poprvé od doby Zondy totiž Pagani opět nabídne pravou a nefalšovanou manuální převodovku, spojenou s dvanáctiválcem od Mercedesu-AMG.

To je samozřejmě velmi dobrá zpráva, zejména přihlédneme-li k faktu, že dvanáctiválec s manuálem by člověk na současném trhu pohledal. Tak trochu ruku v ruce s comebackem manuálu jde i fakt, že Horacio definitivně vyvrátil možnost jízdních asistentů a autonomních technologií ve svých autech. Protože když máte Pagani, tak prostě řídíte a nevěnujete se kravinám okolo, to dává rozum.

Jistým novotám se ale značka přece nevyhne. Poptávka po elektromobilech pomalu roste a jejich možnosti jsou obrovské, takže už i Pagani pomalu začíná mluvit o blížícím se elektromobilu. Ten ovšem zdaleka nemíní nahradit klasické „spalovací“ porfolio. Jak sám Horacio říká, klasické vozy od Pagani budou prosty elektrifikace a hybridní techniky tak dlouho, jak jen to bude možné.

Vyvstává otázka, kdy se toho všeho dočkáme. Nové klasické Pagani by mělo přijít snad v horizontu dvou let, to první elektrické potom někdy v roce 2025.

Kdyby se někdo cítil na celý rozhovor, tady je. Bohužel mu asi nebudete rozumět…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Inženýr
05. března 2018, 17:07
3

Může mi nějaký milovník těchto nových "dobrých" automobilových časů vysvětlit to, proč musím v této skvělé době utrácet miliony eur za to, abych měl v autě banální věci jako manuál, klasické budíky a palubovku bez dotykových (a nebezpečných) hoven?

Jinak samozřejmě chválím.

reagovat
RCNP
05. března 2018, 22:35
0

BRZ na tebe čeká :D Před-facelift nemá ani dotykáč, ani čudlíky na volantu, ani stop/start, ani digitalní budíky (ten tří řádkovej jednobarevnej palubní počítač se třema funkcema se nepočítá), ani turbo, ani jízdní režimy, ani asistenty (kromě vypínatelný kontroly trakce). Největší fičura je zapínatelná kontrolka omezovače a obyč tempomat. Ano, čekám, že by mi mohlo subaru poslat nějakej merch :D

Inženýr
06. března 2018, 12:29
0

Mně jde právě o to, že takové obyčejné, nekonfliktní a ničemu neškodící věci dnes musí být doménou ryze "řidičských" aut, ať je to Zonda nebo BRZ.

Pokud bych si chtěl užít nějaké prosté a spolehlivé elegance třeba ve velkém sedanu, tak co mi zůstává? Rolls-Royce? Bentley Mulsanne? Starší Jaguar?

To samé bych mohl říct třeba o moderních stíhačkách. Dříve tam byl jenom digitální HUD a pár blbostí navíc. Pokud byl pilot zasažen, stále měl k dispozici klasické základní přístroje jako kompas, výškoměr, rychloměr atd., takže teoreticky mohl přistát i s poškozeným strojem. A dnes? Jeden zásah, elektrika v prdeli, a co dál? Katapult a pak v poli maximálně zpívat hymnu.

A to samé s auty. Dotykový panel/displej prostě dříve nebo později odejde. Je to pravidlem u smartphonů, tabletů, a nemyslím si že u aut to bude vyřešeno nějak líp.

fr
frite
07. března 2018, 06:56
1

Proc bys utracel miliony. Kup to nejlevnejsi co je a tve prani bude splneno. Dacia Logan

Inženýr
07. března 2018, 13:20
0

Frite, to já bych spíše bral Hindustan Ambassador.

Nějak nechápu tvou myšlenku.

fr
frite
07. března 2018, 15:53
0

Reagoval jsem na prvni prispevek Quattra kde si stezoval ze musi utracet miliony eur aby mel manual,budiky a bez dotykacu.
To prece Logan splnuje beze zbytku..

Inženýr
07. března 2018, 16:08
0

Frite, tos napsal včas, protože si hodlám změnit přezdívku. :)

Já jsem dal hned najevo, že nemluvím o autech v cenové kategorii Logan a spol. Mně právě chybí ta elegance a střízlivost v dnešních sedanech, dražších sporťácích a vůbec ve "středním proudu". Technický pokrok? No dobrá, ale zajímavé je to, že auta jako Zonda nebo takový Rolls nic takového nepotřebují. Takže pokud chci "normální" auto a ne kus digitálního spotřebáku, musím utratit horentní částky nebo osedlat jak píšeš Dacii. Nic mezitím, bohužel.

beastar
09. března 2018, 18:32
1

Je to tak je smutný, že malý manufaktury to dokážou s toho co mají k dispozici poskládat a ještě si za to říct hromadu peněz. A kupec se vždy najde. Proto mám raději vize lidí jako je Pagani, než stupidity typu BMW i8 a Tesla Roadster. A je právě docela smutný, že střední proud tohle neumí nabídnout. V podstatě s obrovskými rozpočty na vývoj, ale bez fantazie. Hmm co tam dáme. No le to levný a teď to frčí tak tam dáme ten displej ne:)) A ten Logan je sice jednoduchej bez zbytečností, ale zase je vlastně zjednodušenej až moc.

Inženýr
10. března 2018, 10:05
0

Beastar, přesně tak.

beastar
05. března 2018, 19:31
2

Takže souhlasím s tím, že nástupce v podstatě není třeba. I jak píše nahoře Quattro je vlastně s podivem, že dneska je doba tak zvrácená, že za obyčejnou kombinaci musím zaplatit takový prachy. Jinak v tomhle tématu nejsem objektivní. Takže snad jen.. BUDE to bomba:)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. března 2018, 21:03
1

Minuly tyden jsem mel moznost se svezt ve VW T-rock, T-rex nebo jak se to jmenuje a prekvapilo mne, jak ten display misto budiku vlastne v realu vypada lacine. Klasicky budiky, to je proste elegance, krasa designu, ale display mi prapadal docela trapnej. A to jsem cekal presnej opak. Pro mne obrovsky zklamani.

beastar
05. března 2018, 21:06
2

No je to jako klasický hodinky versus digitálky. Někomu to učaruje páč to je trend a jsou to ty technologie... ne. Že je to hlavně levnější na výrobu jak klasický budíky a proto to cpou do všeho je věc druhá.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. března 2018, 21:09
2

Presne tak. Jde jen o usetreny prachy. Ja bych jeste pochopil display mezi budikama, ale jen samotnej display se mi vubec nelibil.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. března 2018, 21:07
0

Jinak Pagani nema smysl komentovat. To je jeden z absolutnich vrcholu automobilismu.

reagovat
beastar
05. března 2018, 21:21
0

V rámci možností. Je jasný, že ve firmě která má zázemí velikosti větší pobočky Auto Kelly nevyvine vlastní motor a tak podobně. Takže Horacio s těma 55 lidma dělá maximum. A v těch 55 jsou započítaný i lidi co zametaji dílnu.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. března 2018, 21:24
0

On takovej Koenigsegg na tom nebude jinak.

beastar
05. března 2018, 21:28
0

Samozřejmě jsou asi 2x větší a asi i známější. A mají šéfa trochu mladšího s odlišným přístupem, ale prostě je to stejná soutěž. Hlavně je sympatický, že za nima nestojí nějakej debilní koncern (tim nemyslim VW ale obecně) Potom logicky nepostavíš auto za 1,000,000 korun.

Autíčkový Jelen
06. března 2018, 15:56
0

Ale je pravda, že i Koenigsegg na začátku používal "lehce upravenou Ford Modular V8. Pagani mělo od začátku přece jenom aspoň tu V12 a to ještě od Mercedesu,



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem