logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Pagani Huayra BC: Věnována prvnímu zákazníkovi

„Drahý Benny, věnuji ti Huayru BC z celého svého srdce.“ Věnování od samotného Horacia Paganiho na vás vyskočí na oficiálních stránkách věnovaných limitované edici supersportu Pagani Huayra. A kdo je Benny?

Benny Caiola, ač se to může zdát malinko zvláštní, je vůbec první zákazník firmy Pagani. Je to muž, který samotného Horacia hodně inspiroval a dalo by se říci, že bez něj by automobilka nebyla tím, čím dnes je. Jemu věnovaná speciální edice Huayry ovšem není jen redesign s pár prvky navíc a několika plaketami v interiéru. Jedná se o citelně přepracovaný vůz a to po všech stránkách.

Naprosto zásadní změnou, která je výsledkem řady drobnějších úprav na celém autě, je hmotnost. Pagani se chlubí tím, že nový model je nejlehčím homologovaným hypersportem na světě. Novinka váží o celých 132 kilogramů méně než originál, tedy 1218 kilogramů. Odlehčovalo se skutečně na všech frontách. 9 kilo se uspořilo na kolech, 7 na výfuku, další na odpružení či vlastních panelech karoserie. Dokonce i elektrická ruční brzda vzala za své a byla kvůli hmotnosti nahrazena mechanickým předchůdcem.

Co se karoserie týče, ani zde nezůstal kámen na kameni. Huayra je sice na první pohled stále stejná, ale v rámci optimalizace aerodynamiky se změnil s výjimkou střechy každý její díl. Přepracována byla i vnitřní aerodynamika, takže určitých změn doznaly všechny nádechy a průchody. To má zaručit nejen špičkovou přilnavost a minimální aerodynamický odpor, ale i potřebné chlazení všech komponent.

Pod kapotou zůstala stále stejná pohonná jednotka, ovšem jistým změnám neunikla ani ona. Kromě nového titanového laufu přibylo do stáda šestilitrového dvanáctiválce Mercedes AMG několik desítek koní, takže je jich ve výsledku více než 750. Kolik to dělá přesně, bude zveřejněno za necelé dva týdny v Ženevě.

Síla dvěma turby přeplňovaného motoru se přenáší na zadní kola skrze novou generaci sedmistupňové robotizované převodovky, kterou vyvíjí a vyrábí firma Xtrac. Její doménou je nové elektro-hydraulické ovládání a také karbonové synchrony. Díky těmto prvkům se doba řazení zkrátila na polovinu, tedy na 75 milisekund. Přímo do skříně převodovky se přemístil také elektronicky řízený samosvorný diferenciál, který zvládá vše od městského ježdění až po driftování na okruhu. Motor splňuje emisní normu EURO 6, což je dost zajímavá informace, protože nikdo netuší, jak je to vlastně možné.

A teď k těm méně příjemným číslům. Huayry BC se vyrobí pouhých 20 kusů a všechny jsou v tuto chvíli rozprodané, přestože si za každý z nich Horacio řekne o 2,3 milionu euro (62 milionů korun). Kdybyste přesto měli zájem, chystá se i 20 roadsterů. Ne? Já bych to taky nebral, nelíbí se mi to a moje nelibost vůbec nesouvisí s financemi…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Goldies
19. 2. 2016, 23:10

Ach
Můj
Bože!

Dokonalost dostala svou podobu! Krasné a úchvatné!

0 reagovat
Goldies
19. 2. 2016, 23:10

Ach
Můj
Bože!

Dokonalost dostala svou podobu! Krasné a úchvatné!

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte