Jenže příchod kupé Alfieri na trh lehce připomíná trnitou cestu, kterou si prošla Alfa Romeo Giulia ze stejného koncernu. Původně se mělo elegantní kupé, konkurující Jaguaru F-Type, objevit na trhu právě letos, jenže vidíte u prodejců stát nějaké Alfieri? Nevidíte. Onen příchod byl totiž posunut až na rok 2019. Ale pozor, to nebude všechno!
Asi aby se Maserati vykoupilo z tohoto zdržení, hodlá nám hned o rok později, tedy v roce 2020, nabídnout také svůj první elektromobil, kterým bude právě elektrifikované Alfieri. Můžeme se v tuto chvíli jen dohadovat o tom, jaké parametry elektrické Alfieri přinese, ale dynamika by měla být přinejmenším podobná, jako u spalováků. V opačném případě je totiž velmi pravděpodobné, že se elektromobil „neospravedlní“ a lidé si radši koupí benzínovou verzi. Totéž by se stalo i v případě, kdyby elektrická verze neměla dostatečný dojezd. Takových 400 kilometrů na nabití je u cestovního kupé nutností.
A co vlastně přinese ona benzínová verze, na kterou se těšíme přece jenom o kus víc, než na elektrickou? Ač mělo původně Alfieri vyjet na trh s osmiválcem, Maserati od tohoto záměru upustilo kvůli emisím. Místo toho se tedy dočkáme „jen“ třílitrového šestiválce s výkonem mezi 410 a 520 koňmi podle verze. Samozřejmostí je pohon zadních kol, případně za příplatek pohon všech kol. A co je nejdůležitější – italská značka slíbila, že bude produkční verze vypadat stejně dobře, jako koncept. Hurá!
29. listopadu 2016, 08:41
0
Mám dvě krásný děti a další neplánuju, já jdu do té koule! Přeci jen pít se musí :-)