logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Opel Insignia přichází ve sportovně laděné verzi GSi

Slyšíte ten obrat „sportovně laděná“? Nová ultimativní Insignia už není sportovní OPC, ale sportovně laděné GSi.

Nová Insignia, která oproti předchůdci drasticky zhubla a zásadně se zlepšila ve všech ohledech, už OPC verzi nenabídne. Místo toho se vrcholná varianta vrátí ke staršímu názvu GSi a má to jeden velmi prostý důvod. Aby mohlo být OPC opravdovým OPC, muselo by mít podle vedení Opelu vlastní pohonnou jednotku, převyšující svým výkonem ty ostatní běžné. To ale GSi nemá a musí se spokojit s nejsilnějším pohonným ústrojím běžné Insignie.

Šestiválec, který doprovázel Insignii OPC minulé generace, tady tedy nehledejme. Místo toho je k dispozici „jen“ dvoulitrový čtyřválec s turbem, jehož výkon 260 koní se přenáší skrze osmistupňovou převodovku na pokročilý pohon všech kol. Ten je vybaven dvojicí spojek, umístěných na zadní nápravě, díky kterým umí Insignia vektorovat točivý moment. Vzhledem k tomu, že je novinka o nezanedbatelných 160 kilogramů lehčí, než OPC předešlé generace, je také rychlejší kolem legendárního Nürburgringu.

Máme tu tedy slabší (staré OPC mělo 325 koní), ale přitom rychlejší auto. Ptáte se, v čem že spočívá to kouzlo? Insignia GSi je oproti normálním Insigniím vybavená tužším a o 10 mm nižším podvozkem. Adaptivní tlumiče zůstaly a o zastavení se nově starají brzdy Brembo, disponující 345 mm kotouči a rudými čtyřpístkovými brzdiči na přední nápravě. Dvacetipalcová kola navíc obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 S.

To by byl přehled těch „funkčních“ věcí, ale Insignia GSi dostala i pár dalších novinek, sloužících zejména pro potěchu oka. Nové jsou oba nárazníky s velkými průduchy, boky vozu lemují nástavce prahů a zadní partie zase decentní přítlačné křídlo na kufru. Uvnitř je interiér lemován několika nadstandardními prvky a nechybí sportovnější sedačky.

Insignia GSi  se představí veřejnosti na autosalonu ve Frankfurtu a do prodeje jde o měsíc později, tedy v průběhu října. V dohledné době bude odhalena také naftová verze, vybavená nejsilnějším dieselovým motorem z běžné nabídky.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Unnamed
21. 7. 2017, 07:52

Velebnosti.. toto je nadhera a vlhky sen .. uz zakladna insignia je velmi pekna, ale toto ma nuti k zamysleniu, ako vyhodne vyuzit parove organy !!!

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte