načítám data...

Opel Combo přichází!

Po představení osobní verze Combo Life jsme se konečně dostali i za volant té opravdové dodávkovité dodávky. Dokáže dostát sebevědomým prohlášením Opelu?

zobrazit celou galeriiNovinky: Opel Combo přichází!

Opel Combo je tu s námi už hezkou řádku let. Vlastně to bylo jedno z prvních ‘západních’ užitkových aut, jaké se u nás po revoluci dalo koupit. Tehdy to byl ještě maličký Opel Corsa a naroubovanou bednou vzadu. Časy se ale mění a Opel v těchto dnech přichází s Combem již v páté generaci. A dodávečka nám za ta léta pěkně narostla.

Narozdíl od předchozí verze, vyráběné ve spolupráci s Fiatem, nové Combo již plně využívá spolupráce Opelu s dnes již mateřským koncernem PSA. A tak i nové Combo má své bratříčky s jinými logy. Jenže to nemusí být nutně na škodu, vždyť francouzské dodávky nebyly nikdy špatné. Jaké tedy je nové Combo?

Především je velké. Opravdu velké. I v krátké verzi pobere dvě europalety, což je prostě plus. Když už mluvíme o krátké verzi – ano, Combo se nabízí ve dvou různých délkách a příjemné je, že obě provedení byla vyvíjena zároveň a delší Combo tak není jen naroubovaným jezevčíkem. Má vlastně docela sympatické proporce. 

Opel tvrdí, že nové Combo se řídí jako osobní automobil. To je i není pravda. Na nějaké řezání zatáček okamžitě zapomeňte, toto opravdu není malý hbitý osobák. Na druhou stranu je ale Combo vážně pohodlné, není to tuhá uskákaná koza. Na podrobnější závěry si musíme počkat na řádný redakční test, ale při krátké testovací jízdě jsem byl s chováním auta spokojený. A interiér skutečně nabízí komfort, jaký známe z osobních aut, head-up displej, couvací kameru, radiomapu propojitelnou s mobilním telefonem a další hračičky. 

A potom je tu pár věcí, které v osobním autě nenajdete. Například kamera sledující mrtvý úhel. Kdo z vás někdy řídil dodávku, ten ví, že křižovatky s ostřejším úhlem napojení silnic jsou problém. Přes nástavbu prostě šikmo vzad nevidíte. Opel proto nabízí dvojici kamer v zrcátkách, která vás této nesnáze zbaví. A potom je tu váha. Ano, skutečně, váha. Opel Combo může být vybaven integrovanou váhou, takže při nakládání hned víte, zda není auto přetížené (v provedení se zesíleným podvozkem uveze až jednu tunu). Jsou to drobnosti, ale skutečně užitečné drobnosti.

Opel Combo přichází na trh a hned i s titulem Mezinárodní dodávka roku 2019. V nabídce jsou dvě délky, široká paleta motorů od postupně odcházející 1.6 CDTi po moderní 1.5 CDTi, která ji postupně zcela nahradí. K dispozici je i osmistupňová automatická převodovka, chystá se verze s pohonem všech kol a proslýchá se cosi i zapojení elektřiny do pohonu této malé dodávky.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
25. ledna 2019, 15:32
0

Honzo? To je nějakej černej petr? Nebo jak se přiděluje takový auto k testu:)) Mám tady Pompo Combo....a v tom se strhne mela....

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
25. ledna 2019, 17:31
1

Tohle nebyl test, to byla novinářská prezentace, takže krátká projížďka a statická ukázka různých verzí.
No a co se testu týče, tak náš milovník dodávek Adam se toho jistě rád ujme. Věř nebo ne, ale ani kdybych sečetl v redakčním chatu všechny otázky jako 'Zeptáte se v BMW, jestli nám nepůjčí M4?' nebo 'Půjčuje FCA novinářský Abarth 124?' apod., tak to za celou redakci nevydá tolik, co součet dotazů 'Už ses mi ptal na tu Dacii Dokker?' od Adama. Vážně :-)

M
25. ledna 2019, 17:50
0

:)) ja som zacal pozerat na daciu doker ako mozne druhe auto do rodiny!
Ved... Preco by mat Autíčkář svoj sen akobdruhe auto?! Srdce + rozum = prve!

Kuře
25. ledna 2019, 19:21
0

Já si dokkra jako druhé auto dokážu představit, ale jen pokud by první byla Miata, ta totiž umí ÚPLNĚ všechno a tak bych tu stupidní dachnu nemusel nikdy vytáhnout:)

ransom
25. ledna 2019, 22:40
1

Ale já si vzpomínám, jak jsme kdysi úplně funglovou Miatu obdivovali před jednou firmou, načež kolega - praktik a stavebník - to zazdil dotazem: "kolik bych do toho naložil pytlů cementu?"

Ča
Ča Snač Aj
26. ledna 2019, 00:17
1

To si ovšem říká o prakticky pokus, samo v rámci pokusu 99 důvodů pro Místu. Autickáři konej!

Matěj Podhorský
26. ledna 2019, 10:12
0

Do kufru tak 3 po 25 kg. Za sedačky, kdyby tam nebyla střecha, tak další dva. No a na místo spolujezdce další 3 a 3 na podlahu. Takže 11-12 po 25 kg? :D

M
26. ledna 2019, 10:15
0

Omg, ste to nepochopili asi :) to vsetko patri do toho druheho auta, preco to strkate do prveho...? To TVOJE je prve a nie naopak.

ransom
26. ledna 2019, 18:19
0

Jo, tenkrát měl kolega stejný odhad. Tři pytle do kufru. Nevejde se tam ani kolečko, ani kubík rockwoolu. Tudíž je to auto na hovno.
(Hrdý novpoečený majitel nevěděl, co na to říct).

Ča
Ča Snač Aj
26. ledna 2019, 21:28
0

Tss dvanáct pytlů? Na co Opla :D

briza
26. ledna 2019, 08:04
0

Musím souhlasit s tím, že dodávky od PSA nebyly nikdy špatné. Mnohem víc se k nim hodí přívlastky jako hrůzné, děsivé, tragické atd.

reagovat
Ronoath
26. ledna 2019, 10:30
0

Já měl první Berlingo rád. Benzín 1.6 16v, najeto přes tři sta tisíc... Pohodlný kočár.

Byť uznávám, šlo o osobní variantu v nejvyšší výbavě.

Kuře
26. ledna 2019, 22:29
0

První Berlingo bylo fajn... ale teď mam přístup k, nyní současné, do nedávna minulé generaci Opla Vivaro (v podstatě Renaukt Trafic), a je to typický francouz, tzn. naleštěná býda...

briza
27. ledna 2019, 12:33
0

Tak první Berlingo/Partner, proč ne. Obzvlášť pokud tam byla nějaká atmosféra, ať už benzín nebo ta 1.9 naftová nesmrtelnost. Jediným slabším místem tam byla zadní náprava, ale investovat desítku a pak se další dva kiliány nestarat, to nevnímám jako zásadní problém.
Každopádně já to beru z pohledu člověka, který posledních deset let dělal vrchního otrokáře v logistice. Firma používá prakticky výhradně jen dodávky a pickupy. Když jsem odcházel, bylo jich přes 200 a zkoušelo se tam prakticky všechno, čili mám poměrně solidní data na zhodnocení. Nejvíc tam byl zastoupený Boxer/Jumper a Partner/Berlingo, protože jsme na ně měli super ceny. Ale bylo to fakt něco za něco, protože na těch krámech pořád něco nefungovalo. Hlavně ty 2.2HDi, to je fakt pomsta. Měli jsme tam i rekordmana, kterému během prvních 100tis. km měnili dvakrát motor. Když to přeženu, tak pokud se objevilo auto, kterému na palubce nesvítila ani jedna kontrolka, posílalo se okamžitě na servis protože bylo prakticky jasné, že nebude dlouho trvat a přijde fatální selhání. Kupodivu třeba ty naftový hrůzojednašestky celkem fungovaly, ale taky je pravda, že neměly nájezdy jako ty dodávky, který za 2 roky udělaly 300 - 500tis., přičemž ale PSA produkce se týkala výhradně ta spodní hranice. Paradoxně, jako nespolehlivější, se projevili opět Frantíci, ale ti s vagínou na kapotě. Na Mastery nebylo třeba hrábnout, dokud se nedostali někam k 450tis. a ani pak to nebyla žádná hrůza. A třeba kombinace nejmenší Kangoo s nejsilnější 1.5dCi, to je prostě nejlepší užitková motokára evr. Osobně jsem občas i někam vyrazil, když jsem si potřeboval vyčistit hlavu a mám dojem, že s touhle károu pořád držím rekord na noční RZ Tanvald - Semily :)

Ronoath
27. ledna 2019, 18:09
0

To je fajn, že ses takhle rozepsal. Mám právě zkušenosti jen s osobní variantou, byť používanou jako přepravník osob ve firmě.

kuc_t
26. ledna 2019, 22:23
0

nejake porovnani vs. transit connect/courier van?

reagovat
Goldies
28. ledna 2019, 08:03
0

S dodavkou se do krizovatek najizdi zasadne rovne a ne zesikma jako s osobakem. Tohle jsem se naucil uz behem par kilometru s nasim LT ;-)

reagovat
GanGreen
02. února 2019, 06:10
0

:D :D :D svatá pravda. Já se trápil možná tejden než se mi tohle pravidlo dostalo pod kůži...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mini Cooper S R56 2008
Mini Cooper S R56

2008 rok výroby
128 koní výkon
1 600 ccm objem

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem