načítám data...

O vysokých bocích, kulaté přídi a touze po starém designu

Z principu odmítám býti zpátečníkem. Hrabat se v minulosti. Říkat, jak bylo vše lepší... Ale někdy, někdy se toho neumím vyvarovat.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Automobilový design je velice individuální záležitostí. Každý máme trochu jiný vkus a každému se, díky bohu, líbí trochu něco jiného. Ostatně, pokud sledujete náš facebook a probíhající anketu o nejkrásnější auto dle fanoušků Autíčkáře, sami můžete vidět, že každému se zkrátka líbí něco jiného. Vzýváme 50. a 60. léta minulého století, co by esenci oblé a nesešněrované elegance. Máme rádi osmdesátky pro jejich hrany, extraordinérnost a funkční krásu. A výrobky tohoto století jsou pak kombinací všeho. Designéři čerpají z odkazů minulosti a přitom mohou využívat nových typů materiálů a nových druhů jeho zpracování. Aerodynamická nádhera Fordu GT, kdy otvory chlazení stojí samostatně na bocích a s kapkovitým kokpitem jsou spojeny pouze dvojicí tenkých žeber, by před 50 lety musela zůstat jen na rýsovacím prknu.

Jedna věc mě však poslední dobou trápí. Zvykl jsem si, že kvůli bezpečnosti a dobrým výsledkům v nárazových testech se již nějakou dobu zvyšuje bočí ponton většiny vozů na úkor zasklené plochy. Poslední roky se však k tomu přidává ještě charakteristický tvar přídě, ideální z hlediska aerodynamiky i ochrany chodců při nárazu. No a když to spojíte dohromady…  …ehm…  …působí to velmi masivně a těžce… …asi jsem se toho už lehce přežral a mám-li mluvit za sebe, ani si nepamatuji, kdy jsem v reakci na nějakou automobilovou novinku v duchu zahlásil: “Sakra, to je krásné auto.” 


Nejmarkantněji mě současná designérská doktrína – chtě nechtě narážející na předpisy – rozesmutněla při představení dvou výkladních skříní německé techniky. Nového BMW řady 8 a nového Porsche 911 generace 992. Docela rozumím, že u klasické karoserie typu hatchback, sedan nebo kombi, onen vysoký ponton nelze rozbít jinak, než směsicí různých prolisů a rádoby dynamických linek. Někdo se s tím popere léepe, jiný hůře. Krásně to onehdá popsal Stanley ve svém blogu Hejt na automobilovou beztvarost. A jeho úvodní obrázek nápadně připomíná aktuální verzi Kia Ceed SW, která se syndromem vysokého pontonu bojuje asi nejhůř ze všech kombíků, které znám.

Zpátky ale k německým snům. Když se představilo nové 8er, v první vteřině jsem skrytě zajásal. Široké a dynamické (ne však prvoplánové) linky. Elegantní silueta se splývavou zádí. Opět široká zadní světla, která krásně horizontálně rozdělují záď. Jenže hned v druhé vteřině nadšení opadlo podobně, jako když Franta poprvé uviděl nohu od Dáši (pokud nerozumíte, měli byste začít koukat na Most! :-) ).

Všechny ty hezké věci stojí na ohromném podstavci. Masa plechů mezi velkými koly je obrovská a nepoměr mezi hmotou nad a pod spodní linií oken mi kroutí pysk do nehezkého šklebu. Porsche 911 992 je na tom lautr stejně. Vypadá to hustě, až komiksově. Vlastně přesně takhle vypadaly ty nejoblíbenější angličáky, se kterými jsme si hráli. Přehnaně velká kola posazená do masivních blatníků a nad tím vším se ztrácel drobný kokpit.

Asi jsem už dospěl (pokud ano, tak kdy proboha i v ostatních ohledech?), ale nyní mi to připadá nevkusné. Nemohu se ztotožnit s malými sklíčky a kabinkami nad masakrálními koly a boky, které by se neztratily ani na Knock Nevis. Působí to na mě, jako by nějaký zvrácený plastický chirurg spojil vrchní polovinu Alexis Bledel se spodní půlkou tanku T37. 

V celé krutosti to vynikne, když se podíváte na konfrontační profilová srovnání předchůdců těchto horkých novinek. Jsou to štíhlé modelky proti zápasníkům sumo. Neplatí to jen o zmíněných dvou. Horká novinka BMW Z4 působí proti staré Z3 asi o dvě tuny těžším a zdrclým dojmem. MX-5 ND, přestože se na první dobrou snaží evokovat dojem špičaté přídě, je ve skutečnosti taky pěkný visuální tlusťoch. Štíhlý profil, jakým disponoval Jaguar XJ X300/X308 nebo BMW 7er E38, už se zřejmě u žádného sedanu nikdy neobjeví. A přestože vznikají úchvatné věci, jako zmiňovaný Ford GT nebo Lamborghini Huracán, dovolte mi, abych si oficiálně postěžoval, že ty otylé boky a nafouklé přídě už mě vážně prudí a asi se brzo stanu Krabem číslo 2. Alespoň, co se vzhledu týče.

Nashledanou. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
12. února 2019, 17:57
0

No...nelze než souhlasit no. Kvůli všem těm regulím a nařízením auta kynou a kynou...i na váze...takové to klasické video jak se prolínají všechny generace 911 je toho jasným důkazem...ta první byla oproti poslední asi poloviční jak rozměrama, tak váhou :-D. Ale zase na druhou stranu musím říct, že 992 se mi líbí...ani ne tak jako další 911, ale prostě líbí...jako GT. Oproti 991 ten zadek je fakt hezkej a v té tmavě modré jak jsem viděl na nějakých fotkách vypadá fakt skvěle :)

reagovat
sheogh
12. února 2019, 18:13
2

Souhlas na 100%. A XJ X300 / X308 je pro me porad nejhezci sedan ever ;-) (nehlede na to, jak paradne jezdi) :-)

reagovat
Jaromír
12. února 2019, 18:27
0

Je to tak. Já bych ještě přidal negativně zkosené čumáky.
Tak nějak mám v sobě zakodované, že co je funkční (zde aerodymické), to je pěkné (moje oblíbené přirovnání evolučně vyvinutý vlk versus takový ten hnusný mopsobuldok). A teď je to všude samá krabice. Možná je to i tím, že je hodně SUV a crossoverů a tam se krabicoidnímu tvaru horko těžko člověk vyhne.
Ona ta ochrana chodců určitě má co do sebe a pokud to zachránilo byť jediný život, tak šoupu v tichu nohama, ale prostě se mi to nelíbí.

reagovat
PachezZ
13. února 2019, 08:08
1

Tak ono to že je to krabice nevypovídá o aerodynamice až tolik. U spousty krabic sem byl překvapen hodnotou Cx...

sumy
14. února 2019, 08:14
3

Jaromíre, třeba takový galant má negativní čumák a při tom mi přijde vysloveně hezky. A to jak v sedanu, tak v kombíku.

Pochtli
14. února 2019, 19:13
0

Právě že kvůli pitomým chodcům auta vypadají jak po útoku včelího roje.. A o tom tak nějak článek je - auta tak bobtnají kvůli bezpečnosti, až budeme jednou jezdit v nevzhledném blobu se střílnami místo oken.

Csaba
12. února 2019, 18:40
1

Zcela souhlasím a jak napsal Rapsby, je to ponejvíce úlitba EURO NCAP a podobným sráčům...
Nové osmičkové kupé se mi nelíbí ani trochu, musím smutně konstatovat.
A E31 bude mít příští rok krásných, veteránských třicet let (neuvěřitelné samo o sobě) a tak doba, holt, pokročila.
Jak v tom že auta jsou dnes (z nemalé části) počítačem s koly, tak i tím že musí plnit tolik nařízení, předpisů a "nutných zel" že
chudáci konstruktéři (a dizajnéři rovněž) občas vymýšlí doslava psí kusy aby jim vyhověli a zároveň se s těmi auty dalo jezdit a dalo jezdit (když se to v mimořádně výjimečném případě povede) a přitom se i bavit.
Před 30 lety sice byly airbagy i ABS (a možná už i první ESP?) ale o fašistech :) z E NCAP nikdo neslyšel a nebylo nutné vyhovovat jejich choutkám a úchylkám.
Doba se prostě změnila, změnili jsme se i my jako lidé a i jako řidiči respektive majitelé aut a ne vždy to přináší jenom pozitiva.
Nafouknutost, otylost a neforemnost nemála současných modelů je toho důsledkem a "cesty zpět asi nět" :(
Já jsem velký milovník vozů (a dizajnu aut hlavně) starších 30 let a málokteré dnešní auto mě donutí ohlédnout se a říct si "hm, to je nádhera, to se jim povedlo".
Staré dobré časy už jsou pryč a to stejné si jistě budou říkat dnešní 5 letí kluci za dalších 30 let - teda, jestli v té době auta jak je známe dnes budou vůbec existovat...

reagovat
tazzz
12. února 2019, 20:14
1

Je to tak.Pokrok nezastavíš, ať je jakýkoliv.Některé vymoženosti jako např.ventilky sledující tlak v pneu nebo výše zmiňovaná ochrana chodců jsou výplodem chorých mozků, jiné jako např.tempomat nebo navigace jsou přínosem.Svět je plný paradoxů - na jedné straně zakazují (a správně) používání mobilů v autě na straně druhé se strkají do aut infotainmenty, které při procházení položek odvádějí pozornost taky docela slušně.Asi jsem staromilec, protože mi nějak nejde do hlavy, když v restauraci sedí 20 lidí a z toho 18 čučí do smartphonu na různé sociální sítě a chodec s mobilem v ruce je na ulici potenciálním dárcem orgánů a řidič, aby měl oči pomalu i vzadu.Nicméně i tak se tu a tam objeví nějaké auto, které má šmrnc.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. února 2019, 20:09
2

Bohužel je to tak. Dnešní auta neuvěřitelně bobtnají a tloustnou. U mýho auta čumák končil pomalu u kotníků. Je to neuvěřitelně nizoučký, i díky tomu, že to nemá klasickou masku chladiče. To už dneska bohužel nejde, ale i tak si i současná Vette C7 zachovává identický základní proporce. Tam se zase tak moc nezměnilo.
Na druhou stranu, otázka je, co bude za dalších 20, 30, 40 let. Mezi 30. až 50. lety měly auta do štíhlých nebo ostrých linií taky daleko. Já bych to neviděl tak černě. Mění se nejen regule, ale i vkus a preference lidí. Já věřím, že čas krásných a štíhlých aut zase přijde.

reagovat
Perníček
12. února 2019, 20:26
0

Bohužel, tohle je určené dobou. Jak už bylo řečeno, automobilky musí splňovat veškeré normy a ono auto, co vypadalo původně na papíře dobře, tak se díky předpisům nafouklo, uložení některých prvků se muselo změnit, aby prostě vyhovělo... Třeba ještě budeme v budoucnu rádi za to, co nám automobilky servírují teď, třeba bude hůř, ale nechci sýčkovat.
Pokud bych měl za posledních pár let vyzdvyhnout nějaké auto za design a není to zrovna supersport, tak Alfa Romeo Giulia (Quadrifoglio), nevím o kolik je oproti "předchůdci" 159 větší, ale když jsem to viděl poprvé, tak mě učarovala a to zůstalo doteď.

reagovat
krab
12. února 2019, 22:15
3

Ty jo, teď jsem se radši šel mrknout na to moje nový velký kupé, abych se podíval jestli není náhodou taky moc tlustý. A trochu je ...:

Ono je to tak zkrátka. U tý 911 mi to nějak nepřipadá, furt mi přijde, že to je to co by to asi být mělo. U nové 8er a u BMW obecně je ten problém tlustého pontonu neuvěřitelně evidentní. Jak moc byla vzdušná Z3 Coupe! Ale pozor.. bourat bych v ní nechtěl, to zas ne...

Vlastně tohle je důvod, proč jsem pořád i po té hromadě let zakoukaný do starého MGB GT. Prostě to tehdy Giovanni Michelotti nakreslil aby to bylo hezké a oni to tak vyrobili. Nikdo neřešil šablony, blbosti, předpisy .. to až pro rok 75 a taky od té doby ty anglické sporťáky vypadaly...

A když brbláte nad tou novou 992 já si říkám OK, počkejte holenkové, ona snad i přijde doba, kdy si začnete myslet, že i "nenáviděná" 996 je hodně cool :)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. února 2019, 06:26
0

Ona ta nová 911 nevypadá špatně. Je taková masivnější a ty vyboulený blatníky agresivnější, než ty starší generace. Je to asi 14 dní, kdy jsem za jednou jel, tady v Praze. A teprve naživo v běžným provozu člověk vidí, jak je to auto obrovský. Na fotkách to tak nevyzní, ale v reálu mezi normálníma autama tě okamžitě upoutá, jak strašně velký a masivní to je, i oproti třeba Fabiím a Octaviím.
Je zajímavý, že Vetty se rozměrově nijak výrazně nezměnily za posledních 35 let. Vlastně C6 i C7 jsou menší, než C5. Ale 911, když je postavíš vedle sebe, je to obrovskej markant, jak se každou generací nafoukly.

beastar
13. února 2019, 16:31
0

Taky je potřeba si uvědomit tohle. 911 3.0 190 kw to byla 930. A dneska ? A samozřejmě to není jen o výkonu a motoru. Co převodovka, bezpečnost, výbava. To mi přijde scestný nad tímhle se podivovat. Jako ke konstatování dobrý. K divení se nic moc. Rostou ty auta zcela logicky. Ty věci musíte někam nacpat. A pak je tu ta nešťastná bezpečnost.

krab
13. února 2019, 16:47
0

Ta bezpečnost je ten důvod. A souvisí i s tím co jezdí okolo tebe v provozu. Když jedu Lotusem, sedím na zemi a koukám ostatním do středů kol. Jenže když to auto má splňovat fakt ochranu posádky nějak , musí zvládnout i to, že to napálíš do návěsu kamionu a ten nárazník co on tam má ti rovnou neusekne hlavu. Ono to je vůbec zvláštní. Zrovna ty zadní traverzy u návěsů jsou brutálně nebezpečný a divím se, že to nemají řešený nějak jinak, aby to bylo kompatibilnější s crash zónou většiny aut, i starších...

A jo, 911 se hodně zvětšila, ale proporčně k okolním novým autům se ten poměr zachovává. 964 např. jezdila v roce 1990 a okolní provoz byly Escorty, Kadetty, velkým autem byla E34 pětka a když se tahle auta zaparkují vedle jejich nových ekvivalentů tak vypadají o stejný díl menší jako když zaparkuješ tu 964 vedle 992. Co na ladnosti nepřidává jsou ty tlusté vysoké nárazníky, to je u toho novýho Porsche asi fakt až moc...

beastar
13. února 2019, 23:44
0

Jo samozřejmě je to kolikrát absurdní. Už když jedu v tom Meganu a to prostě není konstrukčně starý auto. Tak se kolikrát směješ, když stojíš třeba vedle nový "mini" Corsy a ona je vlastně stejně velká a buclatější. Když to dám vedle posledního megana vypadá ta dvojka jak hračka. A takhle je to ze vším. Dokonce už i první suvečka působí v provozu jako docela malá sympatická auta. Například první Cayenne nebo Touareg. A takový to bývali obři. Nj bezpečnost je fajn ale zase jako kam až to cheme táhnout?
K těm traverzám u návěsů. Ono to ve skutečnosti není tak nebezpečný jak to vypadá a ani tak pevný. Kamarád ozkoušel loni Astrou na okruhu asi ve 120... Zaparkoval mu do toho a Astra na odpis ta traverza se kroutila pod návěs. Kamarád vylezl zdravej...

Když pominu bezpečnost. Je potřeba si uvědomit co přibylo na palubě a ve výbavě. Senzory, více ŘJ, kabeláž a tak. Prostě zkus si jenom jakože scifi. Naskládat max. výbavu dnešní Fabie do Feldy.... Tak aby to vypadalo dobře a funkčně.... bez šance.

BubaaCZek
13. února 2019, 08:29
0

Z Calibry koukam vsem novym autum v lepsim pripade na kliku u dveri :)

reagovat
HeavySmoker
13. února 2019, 08:51
0

A bude horšie, v súčasnosti je v EÚ vyžadované aby priestor medzi kapotou auta a motorom bol aspoň 2cm, plánujú sa 4cm, takže pontóny budú mohutnejšie. Tajne dúfam že čiste elektrické autá a karbónové skelety sa dostanú jedného dňa do mainstreamu a umožnia splniť regulácie aj pri použití nízkeho čumáku a veľkej presklenej plochy. Otázka je či pre to bude odbyt, pretože väčšinový vkus sa zrejme so súčasným designom stotožňuje.

reagovat
Nimrod
13. února 2019, 18:54
1

to se mi hrozně líbilo, jak tuším harry metcalf ukazoval otlačenou deku kapoty od hlavy na ferrari maranello :-) bohůžel toho se asi fakt už nedočkáme :-(

ro
rock
13. února 2019, 09:12
0

No vida. Tenhle hejt je jako na míru šitý prvnímu Audi TT, které ovšem vzniklo prosím pěkně před dvaceti léty. U toho Audi byli tehdy vysloveně vizionáři ;-)

reagovat
beastar
13. února 2019, 14:35
0

Aneb jak se koncept náhodou dostal do výroby. Protože doba a modulární platforma tomu přáli. A byl to úspěch.

Stanley
13. února 2019, 09:28
0

Dřív jsem chodil po městě, díval se na auta a bojoval s pocitem, že jsem asi starý, protože kdysi to bylo hezčí, dnes je to škaredé. Takhle přece uvažují ti staří. Jenže jsem se na to vybodl, dneska to prostě je škaredé (čest výjimkám) a nejde o stáří.
Občas masochisticky se svým obstarožním štíhlým sedanem zaparkuju vedle pežotu RCZ a opakovaně nestačím se divit - střecha je sice níž, než u mého vozu, zato ponton je výrazně výš a sedí se v něm nejspíš podobně vysoko, jako u mě. A to prosím u řidičského kupé. Holt doba bramborová, elegance a střídmost už tu byla.

reagovat
Caddy
13. února 2019, 11:53
0

jo, tohle je pravda...ja kdyz zaparkuji libovolnou 5,5 metru dlouhou a 2+ metry širokou amerikou vedle bezneho i nebezneho auta dnesni (i nednesni evropske) produkce, vetsinou mam strechu nize :) Dnesni auta jsou dene vysoke kozy (a nektera i uzke, takze se to jeste podtrhne)...to je to, co pisu nize...pokud ma auto dobre vypadat, musi by na to proste prostor a musi si zachovat dulezite proporce v hezkem pomeru...kdyz se toto splni, bude vypadat dobre i auto slozene ze dvou kvadru (jeden ponton, druhy kabina)...

Nimrod
13. února 2019, 18:57
0

caddy: ...volvo 740 :-)

Caddy
14. února 2019, 13:09
0

jojo, proto mam volva moc rad :) Pro me asi nejradeji 9xx :)

Nimrod
14. února 2019, 16:33
0

jo, já mám devítku také raději, ale už to nejsou tolik ty dva kvádry ( i když pro většinu lidí to jsou asi furt dva kvádry jak vyšitý :-))

Caddy
13. února 2019, 11:49
2

Sam o sobe tlustsi ponton nevadi, naopak mi nekdy spise vadi prilis velka kabina. Problem je spis v tom, ze aby bylo auto elegantni, melo rozmachle krivky a treba i pusobilo stihle, musi byt na to proste dostatecne dlouhe a musi mit nejak dane zakladni proporce. A to je bohuzel cim dal vzacnejsi, protoze auta bublinovati, ztraceji zadky a postupne i predky (to krasne navazuje na povzdech nad vymiranim sedanu; clanek se sice prejmenoval, ale v pozadi furt ten klasicky sedan vidim). Drive se vice koukalo i na design a radost z hezkeho auta, dneska se to resi vice prakticky a dorazi to predpisy. Obavam se, ze dalsim vyvojem fakt skoncime ruznorodych vajicek, nikam jinam to moc nespeje...

Ale pokud mam byt konkretni v ramci clanku: Porsche se mi moc nelibi stejne zadne, takze tam je mi to fuk. A pokud jde o 8-er, libi se mi i ta nova, nevidim tam zadny problem (kdyz pominu, ze linie okolo C-sloupku vypadaji tak nejak...japonsky) :)

No a tady priklad toho, ze masivni ponton a mensi kabina muze byt i velike plus. Starsi modely pred nastupem „fuselage“ generace se mi tak moc nelibi. Prave proto, ze maji vysokou kabinu (cca pul vysky auta, ponton druha pulka). Takto je to mnohem lepsi a ten pocit z auta je uplne jinde :)

reagovat
custom1
13. února 2019, 13:28
0

Jééé, po dlouhé době opět slyším/čtu Knock Nevis! Ten tanker mám moc rád (teda spíš měl, bo už neni)... :)

reagovat
beastar
13. února 2019, 14:42
0

Jasně. Vývoj štíhlým nepřeje. Nakonec ty auta jsou fajn k trendu Plus Size modelek. K tomu to náramně jde. U suv mi ty jevy asi nevadí. Přestože mnohdy mají blíž k otéčku. Vždycky když vidím xj nebo třeba nedávno audi 100. Tak se zasnim jaký to tehdy bylo. Bohužel. Srovnejte si 70s auta s 90s rostou pořád. Navíc tu výbavu a 20 airbagů taky někam musíme dát. K tomu 6km kabelů... Spíš mi vadí předky jak z jednoho těsta. Člověk má problém rozlišit v dálce Háčko a Audi.... Někdy. Tak pozitivně zase se nám dnešní auta hodí k manzelkám...

reagovat
Caddy
13. února 2019, 16:12
2

vsak ta nahore je lepsi :) Jen potrebuje trochu doladit stehna, aby byla super :) Ty vyhuble, ze kterych lezou kosti, jsou desne nepritazlive :)

beastar
13. února 2019, 16:22
0

No vidíš za dob té dole by si to co ty o té nahoře pravděpodobně nemyslel;) To je jak s těma autama. Jinak osobně je na mě moc jak Ashley tak i vyhublá jung Claudia.

ro
rock
13. února 2019, 16:27
0

Už jenom když vidím slova plus size, dělá se mi nedobře. Zparchantělá doba...

Jinak teda s tím růstem velikostí máš recht, probíhá to kontinuelně. Stačí kouknout na rozměry aut, který jsou tu s námi dlouho a v mnoha generacích: Fiesta nebo Golf postupně narostly o půl metru, Passat o šedesát čísel a další podobně. A porovnání váhy by bilo do očí ještě víc...

ro
rock
13. února 2019, 16:33
0

btw ta Schiffer by trošku masa nabrat potřebovala (masa, ne špeku), ale kosti z ní rozhodně nelezou ;-)

Nimrod
13. února 2019, 19:07
2

tak jsem na to kouknul. moc se za těch 20 let (ono by se dalo říct i 40 let) nezvětšovalo :-)
nicméně abych nemlel jen kraviny. celkově je absurdní ten trend, který panuje. nová generace musí být větší a silnější než předchozí generace. v poslední době musí mít další obrazovku navíc, nebo alespoň ten původní se musí zvětšit. automatická převodovka musí mít další stupeň navíc atd... fakt podělaná doba

Karel999
13. února 2019, 22:32
-3

Plus size modelka? To nevím, co znamená... Ale ta nahoře je vyžraný prase.

Karel999
13. února 2019, 22:47
4

Jinak souhlas. Pořád to roste, když se vedle sebe postaví všechny trojky, je to hned vidět.

beastar
13. února 2019, 23:48
0

rock: Nevim co by potřebovala ani jedna fakt neni můj šálek čaje... Jakože co beru je řekněme tak nějak akorát v normě i z dnešního pohledu. Jako příklad k těm autům to ale dobře sedlo. Ono tady té tříce na obrázku taky nic nechybí a ve srovnání s novou tři vypadá jak angličák... Prostě vkus, doba a technika. On taky Boeing 777 je kapánek jinde i kapacitou a výkonem, než bývala 707:)) Jen je v prdeli ten trend že se to děje neustále.... a kde to skončí autonomní kapslí s váhou Abramsu?

Moses
16. února 2019, 11:13
0

"Jinak souhlas. Pořád to roste, když se vedle sebe postaví všechny trojky, je to hned vidět."

Aj pri golfoch :)

PeterLuk
17. února 2019, 02:14
1

Na tých Golfoch hlavne vidieť, ako sa zvýšili tie boky - pri prvom Golfe bol pomer priestoru vyššiu od začiatku bočných skiel, a toho pod nimi snáď skoro 1:1 - pri tom poslednom na konci presklenia (druhé dvere) tvorí priestor pod sklami takmer 2/3 auta. Strecha sa zvažuje, a do toho sa línia okien zvažuje presne opačne.... a potom z auta nie je výhľad a je v ňom tma (oproti starším autám je to neporovnateľné).

DV
DVader
13. února 2019, 18:32
0

ja vidim hardcore priklad na duu Chrysler 300/Dodge Magnum, to uz je fakt moc. Ameriky mam rad a spoustu sem jich i ridil, ale tyhle vypadaji jako kdyz nechteji aby jejich ridici koukali ven.

Jinak trefny poznatek o tech traverzach na navesech kamionu. Proti nim neni ochrana ani obrana, jen doufat ze mi to neusekne hlavu nebo v suv nohy...

reagovat
custom1
14. února 2019, 08:27
2

U 300C/Magnum se mi právě vysoký ponton a nízká okna líbí. Ale to je asi taky vše. Předek hrozný, zadek moc krátký, interiér příšerný...

sumy
14. února 2019, 09:31
0

No mě to hlavu Jsem na, ale leda tak tu na motoru :-) Hrana kapoty ve 120cm. Ale jinak. Rozdíl mezi 7 sitz offroadem z 90 a současnou octavii- cca 50mm a to to pajero nahání vystavenou rezervou na dverich, jinak by bylo kratší :-)

Mo
Mooney
14. února 2019, 06:55
2

Já vidím příklad na parkovištích. Zaparkovat se dá, ale vystupuje se dost blbě.

reagovat
PeterLuk
17. února 2019, 01:19
0

S týmto si trafil klinec po hlavičke.

Problém je, že dnes musí byť všetko "športové", a "dynamické" (a v poslednej dobe k tomu aj "terénne"), a hlavne to tak musí vyzerať – pomaly už snáď aj dodávky. Vždy keď vidím Peugeot 406, Alfu Romeo 164, Mercedes W124 alebo iný elegantný sedan či kupé z 80. a 90., tak si povzdychnem, že sme sa odnaučili robiť elegantné autá s jednoduchým a vyváženým dizajnom. Všetko musí vyzerať agresívne, všetko musí mať nafúknuté svalnaté blatníky a čo najviac prelisov (krásne to vidieť nad zadnými kolesami nového Touarega, tam mi to príde úplne silené a nepatričné) – ale pritom to narozdiel od amerických áut zo 60. rokov s ich tvarom flaše od Coca Coly pôsobí väčšinou ťažkopádne a nafúknuto. A hlavne nevyvážene. Konečne som pri pohľade na fotky Buicku (Opla) Cascada pochopil, prečo mi príde väčšina moderných mainstreamových kabrioletov škaredá – pretože majú obrovské a vysoké dvere, a tá línia sa ešte zvažuje – hore (spredu dozadu), a to dosť prudko. Lenže tá prudko zvažujúca línia tomu nepomáha, ale práve naopak.

To množstvo prelisov je potom rovnako zúfalá snaha "zachrániť dizajn", ako keď sa dnešní nekreatívnejší (našťastie to totiž neplatí o všetkých) architekti snažia vždy a za každú cenu rozbiť každú jednu väčšiu plochu použitím množstva výrazných farieb, odlišných materiálov či zbytočných tvarov a odlišných okien... len aby to náhodou nebolo jednoduché a konzistentné. ...a potom to dopadne ako rekonštrukcia hotelu Danube v Bratislave. Zatiaľ čo taký funkcionalizmus nie tak dávno podobné problémy netrápili – nemal problém byť "úprimný", naopak, bola to jeho devíza. Lenže úprimnosť sa v dnešnej pozérskej dobe Instagramu, Facebooku a YouTubu, a našich vyumelkovaných fejkových životov nenosí, tak prečo by taká mala byť architektúra, dizajn, a vôbec dnešné autá? Koho by to oslovilo? Okrem bezvýznamnej malej skupinky, ktorej členovia si aj tak väčšinou nové auto nekúpia (či už preto, že na to nemajú, alebo že reálne chcú "auto zo starých dobrých čias"), alebo sa cez to prenesú...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem