logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

NSX Type R jako zadokolka bez hybridní technologie

Přijde vám nová Honda NSX se svou hybridní koncepcí lehce přetechnizovaná? Parta lidí kolem Type R snad zjedná nápravu.

Už delší dobu se objevují všude možně informace o tom, že Honda chystá i silnější a lehčí verzi svého nového supersportu NSX. Jenže jak teď jistý Nick Robinson, šéfinženýr projektu NSX řekl, objevuje se zde snaha udělat z NSX Type R skutečně extrémní variantu, využívající vlastně úplně jinou koncepci než základní verze.

Na cestě za odlehčováním vozu padly totiž někomu do oka hybridní komponenty vozu a za své by tak měly vzít oba elektromotory umístěné na přední nápravě a pohánějící přední kola. Zůstal by tak jen jeden elektromotor vzadu u zážehového šestiválce, který by sloužil zároveň jako alternátor a startér. K tomu by se po celém voze objevily dražší a lehčí materiály, a ačkoliv se o konkrétní hmotnosti nemluví, úspora oproti klasickému NSX by se mohla pohybovat v řádu stovek kilogramů.

Mluví se také o vylepšené aktivní aerodynamice, samozřejmě jinak nastaveném odpružení, ale i o elektrickém turbodmychadlu, které by vymazalo prodlevu turba a dodalo točivý moment a výkon navíc. Momentálně je vše ve stádiu zvažování, ale kdyby se NSX Type R se zadním náhonem a vyšším výkonem skutečně objevilo, brečeli bychom radostí. Do té doby nezbývá než očůrávat standardní NSX skrze speciální servisní mód, vypínající elektrický přední pohon.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Stefan
11. 3. 2016, 16:53

S takovým dobrým pocitem jsem to četl. Honda dostala rozum? :)

0
Viper
11. 3. 2016, 17:19

Už standardní NSX je vcelku rozumné, ale tohle by byl návrat ke kořenům :-)

0 reagovat
Nezn.uživatel
11. 3. 2016, 17:49

Poprve vidim fotku interieru a musim rict, ze to je pro mne docela zklamani. Neco tomu nejak chybi.

0
piwel
11. 3. 2016, 18:07

řadící páka a orientace na řidiče, tak jak to bylo v původní NSX a u ostatních japonců z 90.let, středové panely natočené směrem k řidiči...

0
Wanix
11. 3. 2016, 18:35

mě to naopak v dnešní přetechnizované době přijde ještě dost dobrý ten interiér

0
Nezn.uživatel
11. 3. 2016, 21:38

Mne spis vadi, ze ta palubovka vypada, jak kdyby byla pet-osm let stara. Vubec se nehodi k tomu supermodernimu vnejsku auta.

0
Wanix
13. 3. 2016, 00:39

jo, možná právě proto se mi líbí :D

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte