Proč že je právě Evoque tak důležitý? Vždyť nabídka značky se stále rozrůstá a i větší modely se prodávají jako na běžícím páse. To je sice pravda, ale tady to začalo. U Evoque. Když roku 2011 přišel na trh, byl prakticky k nerozeznání od konceptu Land Rover LRX z roku 2008. Malé cool prémiové SUV. A dodnes vypadá k světu.
Ostatní modely v nabídce Land Roveru se postupně přidaly k novému designovému jazyku a tak vznikl Land Rover, jak ho známe dnes. Za sebe musím říci, že se mi tento styl líbí. Range Rovery působí solidně, bezpečně, majestátně i moderně. Nejdále zatím tento nový design rozvinul nejmladší zástupce modelového portfolia. Range Rover Velar. A právě na něj nový Evoque dále navazuje.
Nejde tu o žádnou revoluci, tu už si Evoque odpracoval ve své první generaci, nové auto je jen lehce uhlazenější. To však nijak nesnižuje kvality designu, Evoque patří stále mezi to nejhezčí, co malá SUV nabízí.
Land Rover mluví o Evoque jako o městském crossoveru. Já bych si v tomto ohledu dovolil se zástupci značky nesouhlasit, Evoque je SUV. Dokonce se jedná o jedno z mála SUV, které si to označení zaslouží. Jistě, jako nejmenší model z nabídky se nejlépe hodí pro městskou džungli, ale stále je to Range Rover, lehký terén (to je to, co je pro většinu řidičů to nejhorší, co si vůbec dokáží představit, že v autě absolvují) pro něj nepředstavuje žádnou překážku. Uvnitř potom nový Evoque přebírá novou architekturu přístrojové desky s trojicí displejů známou například z Velaru.
Nový Range Rover Evoque se nám představil v zbrusu novém showroomu pražského zastoupení Jaguar – Land Rover, společnosti Dajbych. Večera se zúčastnil i ambasador Land Roveru a především velký fanda britských terénních aut, fotograf a herec Hynek Čermák.











