Už u teaseru bylo řečeno, že se pod kapotou bude ukrývat jeden z nejsilnějších atmosférických motorů současnosti. U vypůjčení motoru to však neskončilo a agregát si s sebou vzal prakticky kompletní šasi a podvozek. Pod kastlí, ve které lze jasně pozorovat eleganci elektromobilu Karma, se totiž ukrývá základ z aktuálního SRT Viper.
Hovoříme tu tedy o nechutně obrovském desetiválci s objemem 8.4 litru, který byl lehce pošťouchnut, aby dodával výkon 745 koní v 6100 otáčkách. Ten se jen tak mimochodem přesouvá na zadní kola auta, které váží rozumných 1538 kilogramů. Není se tak čemu divit, že to z nuly na sto zvládá Force 1 za 3 sekundy. Šestistupňová manuální převodovka je potom jedinou správnou volbou šíleného petrolheada. Kdyby snad ne, pořád je tu k mání i automat.
Práci VLF Automotive (zkratka tvořená jmény Gilbert Villarreal, Bob Lutz a Henrik Fisker) tak lze označit anglickým termínem „coachbuild“. Jedná se totiž prakticky jen o karbonovou karosérii s interiérem, jenž byla naroubována na už hotové šasi s motorem. Coachbuilding byl v dřívějších dobách poměrně běžnou praxí, jenže to vše skončilo s příchodem samonosné karoserie, od které už nejde oddělit samotný základ rámu s komponenty. SRT Viper je jedním z posledních produkčních aut, u kterého to ještě lze provést, a tak na jeho základu mohou vznikat právě takové výtvory, jako je Force 1.
A kolik vás vlastně bude tato specialita stát? No hádáte správně, levné to není a to ani trochu. Konkrétně si VLF za svůj produkt říká 268 500 amerických dolarů, tedy necelých 7 milionů korun. Aby toho nebylo málo, vznikne v prvotní fázi jen 50 kusů a o dalších se rozhodne až posléze.








Josef
14. 1. 2016, 21:21ZLO!