logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Nový Aston Martin Vantage je velmi rychlý, hodně hezký a strašně zelený

„Jestliže je DB11 gentleman, Vantage je lovec.“ Tato slova pronesl vedoucí exteriérového designu Astonu Miles Nurnberger a nelze proti nim vůbec nic namítat.

Není to dlouho, co měl Aston Martin velmi starou modelovou paletu. Ne snad, že by elegantní britská kupé nebyla extrémně nadčasová, ale přesto se zub času na starých modelech trochu podepsal. Naštěstí DB9 už byla před nějakou dobou nahrazena DB11 a nyní přichází i zcela nová generace modelu Vantage.

Už na první pohled se menší britské kupé inspiruje vzhledem, jenž byl v podobě konceptu DB10 odhalen pro bondovku Spectre. Zelenkavá barva z tiskových fotek se tu však docela určitě neinspirovala, neboť pokud vím, uhlazenému britskému agentovi nebylo sedmnáct a nenosil teplákovou soupravu mezi lidi.

Na druhou stranu čistou eleganci, která vynikne až v šedé barvě druhého auta na fotkách, nemá Vantage tak úplně v povaze. Pohled zezadu například odhalí mohutný difuzor se čtyřmi výfukovými koncovkami, interiér zase sportovní ražení a změť tlačítek a přepínačů na středové konzoli, připomínající svým uspořádáním stíhačku. Jak bylo řečeno v úvodu, Vantage je zkrátka lovec a jeho nátura je více „floutkovská“.

Do celé této koncepce potom perfektně zapadá motor. Aston Martin zvolil podle očekávání osmiválcový čtyřlitr od Mercedesu-AMG, naladěný v tomto konkrétním případě na krásných 510 koní výkonu a 685 Nm točivého momentu. Na zadní kola se síla agregátu nese skrz osmistupňovou automatickou převodovku a celé pohonné ústrojí je ve zkráceném šasi z DB11 uloženo nízko a co nejdále vzadu, aby se mohl Vantage pochlubit ideálním rozložením hmotnosti 50:50. Když už jsme u hmotnosti, Vantage bez náplní váží rozumných 1530 kilogramů.

Vlivem těchto hodnot, rozeběhne se nový menší Aston z nuly na stovku za 3.6 sekundy a podrží-li se pod krkem dostatečně dlouho, překročí hranici 310 km/h. Ovladatelnost zaručuje elektronický diferenciál s vektorováním točivého momentu, pneumatiky Pirelli P-Zero, ostřeji naladěný podvozek z DB11 a za příplatek i karbon-keramické brzdy.

A samozřejmě jedna nadmíru dobrá zpráva – v průběhu roku 2018, přibyde do nabídky i manuální převodovka. Dost možná se bude jednat o sedmikvalt a existují i zvěsti, že Aston vrátí na trh takzvanou „dog-leg“ převodovku, u které se jednička řadí k sobě dozadu, aby mohla být dvojka a trojka v jedné řadě pod sebou.

První kusy se dostanou k zákazníkům v prvním pololetí příštího roku a základní cena je stanovena někam do okolí čtyř milionů korun. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
GanGreen
21. 11. 2017, 19:51

To auto je divný, líbí se mi a zároveň nelíbí... nedokážu to moc popsat, ale ta velká tlama je tam nějáká..... když to vidim na malejch fotkách tak si řikám váááááu to je mazec, ale když to vidim na velký fotce pořádně, tak mi to přijde takový jak divně "votuněný"...

1
Autíčkový Jelen
21. 11. 2017, 20:46

Musím souhlasit...prostě ta přední maska mi ještě moc nesedí, jako by brala moc hmoty ze spodku auta a nechávala ji moc nahoře. Ale přijde mi, že patří do té kategorie aut, které se musí vidět na živo a až pak rozhodnout pořádně.

0
GanGreen
21. 11. 2017, 22:06

jak řikáš, asi bych se definitivně rozhodl na živo, na fotkách mě to auto prostě mate :)

0
Rien
22. 11. 2017, 03:19

Mi to pripomnelo davy jonese z piratu z karibiku:D jinak ten zadek se mi fakt libi, az na ten az moc zvyreznenej difuzor u toho zlutyho

0 reagovat
Jimi
22. 11. 2017, 10:03

nemůžu se ubránit dojmu, že si půjčili platformu F-type od kámošů z Coventry, ten profil a zadek je úplně stejný. Předek zase jak zvětšený roadster od Mazdy... :O)

0 reagovat
PeterLuk
22. 11. 2017, 11:27

Trošku tomu chýba tá nenútená elegancia a decentnosť predchádzajúcej generácie a väčšiny ostatných Astonov. Ale na druhú stranu, cením si že sa odvážili to auto odlíšiť, už si ho človek nepomýli s ostatnými modelmi.

0 reagovat
sheogh
24. 11. 2017, 13:38

Na AM netypicky nekonzervativni, ale i tak se me moc libi, a ta zelena je bozi :-)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte