načítám data...

Autíčkářův týden: Nová Toyota CH-R, Kangoo pro 7 a facelift Peugeotů 2008 i 508

Toyota sází na hybridy, francouzští výrobci stále drží i klasický benzin a diesel. Pojďme se podívat na čtyři novinky uplynulého týdne.

zobrazit celou galeriiFoto: archiv značek

Dnes necháme stranou futuristické vize, superdrahá SUV a dokonce i elektřinu. Novinky se tentokrát týkají aut, která by měla zaujmout i běžného českého zákazníka. Ale posuďte sami.

Toyota CH-R opět chce být vidět

V první generaci vypadala jako zjevení z jiného světa a dodneška se mezi běžnou automobilovou konfekcí neztratí. A i když se pod povrchem skrývá naprosto mainstreamové, skoro by se chtělo říct nezajímavé auto, právě povrch mu zajistil dostatek pozornosti i zájmu. 

Druhá generace, která se minulý týden ukázala českým novinářům v sídle importéra, už nezpůsobuje takový šok – snad proto, že jsme si mezitím na toyotí avantgardu zvykli, snad proto, že je oproti předchůdci přece jen o něco uměřenější. Ne že by ovšem nebyla zajímavá. Zejména ve žlutočerném dvoubarevném lakování, které představuje hlavní “komunikační” barvu, vypadá velmi efektně a rozhodně nezapře příbuznost s loňským konceptem Prologue. 

Foto: Toyota

Kromě neotřelých tvarů má novinka se svým předchůdcem společnou i jistou míru stylovosti, kterou se by zlí jazykové nerozpakovali nazvat nepraktičností. Není to příliš velké auto (mezigeneračně se dokonce o pár čísel zkrátilo, naopak trochu narostla šířka) a zkosená záď po způsobu kupé si vyžádala kompromis hlavně na zadních sedačkách. Dříve si tam člověk připadal jako v temné kobce – pokud se tedy na výšku vešel. Nové CH-R je v tomto ohledu o něco přívětivější, ale za rodinné auto ho stále považovat nelze. Sám produktový manažer Toyoty označil novinku za vůz ideální pro bezdětné páry a singles, rodinám pak doporučil podobně velkou, avšak o dost praktičtější Corollu Cross. Už předchozí CH-R však dokázalo, že na stylovku tohoto typu u nás existuje dostatečná kupní síla. 

Foto: Toyota

V kabině se žádné zásadní změny neodehrály – což je v tomto případě vlastně dobře. Zůstalo totiž dost fyzických tlačítek, a to jak na středovém panelu, tak na volantu. Materiály rozhodně neurazí a mladší generaci (možná nejen ji) jistě potěší, že značná část plastů je výsledkem recyklace.

Nikoho nepřekvapí, že Toyotu CH-R pohánějí výhradně hybridní motorizace, a to nabíjecí i nenabíjecí. Základem klasického hybridu je buď benzinová osmnáctistovka (140 koní), nebo dvoulitr (197 koní), silnější verze může být zkombinována s pohonem 4x4. Do třetice tu máme s dvoulitrem spřažený plug-in hybrid o výkonu 224 koní, který dorazí k dealerům během několika měsíců. Nadále se můžeme těšit na skvělou spotřebu (výrobcem udávaná hodnota se pohybuje kolem l), ale bohužel i na bezestupňovou převodovku e-CVT, která bude jedinou možností. 

Foto: Toyota

A jaké budou ceny? CH-R startuje na 699 900 korunách s výbavou Comfort a slabším hybridem, silnější HEV ve výbavě GR Sport šplhá k částce 1,2 milionu. Cenu nabíjecího hybridu stále neznáme. 

 

Renault Grand Kangoo – variace na MPV

V soutěži krásy se nejspíš neumístí, ale o fanoušky bude mít postaráno i bez toho. Budou to všichni, kterým nejde o lepé tvary, nýbrž o vnitřní prostor a dostatečný výběr motorizací. Prodlouženou verzi minidodávky představil Renault na mnichovském veletrhu a vysloužila si hromadu pozornosti nejen proto, že šlo o jedno z nepočetných zástupců “starých časů” spalovacích motorů. 

Foto: Renault

Trumfem Grand Kangoo je prostor ve všech podobách. Potřebujete usadit hodně lidí? Sem se jich vejde sedm a nastoupí si pohodlně obrovskými posuvnými dveřmi. Potřebujete místo pro náklad? Když vyndáte druhou a třetí řadu sedaček, máte k dispozici 3750 litrů, po sklopení opěradla u spolujezdce navíc délku až 311 centimetrů. Dokonce i při obsazenosti všech sedaček zůstane v kufru ještě 500 litrů, což vůbec není špatné. Chcete úložné prostory pro cestující? V kabině jich najdete celkem 58 litrů. A pokud to všechno potřebujete kombinovat a přestavovat do různých podob, najdete jen málo vhodnějších aut. Prostě dokonalý sen nejen českého chalupáře.

Foto: Renault

Co víc, auto bude k mání se třemi druhy pohonu – naftou, benzínem a elektřinou. 130koňový benzin se páruje s manuálem i dvouspojkou, 95koňový diesel pouze s manuálem, i tak ale chvála, že vůbec zůstal v nabídce. Elektromobil s výkonem 121 koní a baterkou o kapacitě 45 kWh pak poskytne dojezd 265 km. 

Ceny prozatím nebyly zveřejněny, první auta by se u nás však měla objevit už na začátku příštího roku.

 

Peugeoty 2008 a 508 srovnávají krok

S kým? Hlavně s nejnovějšími členy své vlastní rodiny. Vedle takové 308 nebo 408 už působily lehce demodé a taky jim stále chybělo nové logo. To všechno řeší letošní facelift, který jsme konečně měli možnost vidět na vlastní oči i v Česku. 

Malý crossover 2008 patří v posledních letech k nejprodávanějším vozům v Evropě, tudíž je to pro značku velmi důležitý model. Obliba by mu v následujícím období mohla zůstat, neboť bude i nadále k mání v benzinové i naftové variantě. Elektřina je samozřejmostí, dokonce dostala o pár koní navíc a o 66 kilometrů větší dojezd. V průběhu příštího roku přibude ještě mildhybridní motorizace.

Foto: Peugeot

Design druhé generace před faceliftem sklízel úspěch, osobně však musím přiznat, že k jeho fandům nepatřím. Novinka se sice úplně nezbavila zavalitých proporcí, přece jen však působí  trochu víc odlehčeně. Velikost zůstává stejná, změnila se přední maska, světelný podpis přidal čtyři drápy navíc a dohromady je to přesně to malé SUV, jaká se dnes prodávají jako teplé housky. Z kabiny zmizela tzv. kobra neboli ohnutá řadicí páka k automatu, nově se bude řadit ovladačem, který si říká e-Toggle a který známe třeba právě z 308. A nový je taky infotainment IVI, který umí aktualizace vzduchem a umožňuje vytvoření až 8 profilů. 

Foto: Peugeot

První dojmy? Po svezení v silnějším benzinu s nejvyšší výbavou GT hodnotím plusovými body hlavně kvalitu interiéru a parádní ergonomické sedačky (někteří kolegové si ovšem stěžovali, že jsou příliš tvrdé). Obešla bych se bez lánů klavírního laku a taky bez dotykové lišty, která se nachází nad řadou páčkových čudlíků a je orientovaná vodorovně, takže se do těch správných plošek netrefuje moc dobře. 

Novou řadičku i infotainment dostala taky vlajková loď 508, stejně tak třídrápové svítilny a nové logo se lví hlavou. Jak sedan, tak combi podle mě stále patří k tomu nejlepšímu, co dnešní autoobilový design nabízí. 

Foto: Peugeot

Zaplaťpánbůh, v kabině už bylo klavírního laku méně a palubku dokonce pokrýval materiál, který bych tipovala na pravé dřevo. Příplatkové kožené sedačky mě nadchly a určitě ne jen kvůli masážní funkci (tu mimochodem najdeme i v modelu 2008)

508 se bude prodávat jako diesel i PHEV, přičemž druhá možnost nabídne i nadupanou verzi PSE se dvěma elektromotory a výkonem 360 koní. 

Foto: Peugeot

Na závěr prozradím ceny, dokazující, že automobilový trh se skutečně posouvá směrem nepříliš příznivým pro člověka s běžnými příjmy. Cena 2008 se pohybuje na škále od 585 000 do 1095 000 korun, za 508 dáte minimálně 990 000 Kč, vrchol v podobě PSE bude stát 1 750 000 Kč. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

GMC Yukon Denali 2017
GMC Yukon Denali

2017 rok výroby
419 koní výkon
6 162 ccm objem

Chrysler Newport  1973
Chrysler Newport

1973 rok výroby
138 koní výkon
6 555 ccm objem

Chevrolet Blazer  1980
Chevrolet Blazer

1980 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Oldsmobile 88 Dynamic 4 door flattop 1960
Oldsmobile 88 Dynamic 4 door flattop

1960 rok výroby
300 koní výkon
6 500 ccm objem