logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Nové Porsche 718 Cayman je tady!

Věděli jste, že přichází. Po představení 718 Boxsteru jsme na něj čekali všichni. A už je tady. Je nový Cayman taky čtyřválec?

Ať už se vám líbí, co udělalo Porsche s novým Boxsterem, totiž, 718 Boxsterem, nebo ne, dalo se čekat, že je jen otázka času, kdy přijde také inovovaný Cayman. Skutečně se tak stalo a máme důvod vytáhnout tu starou debatu o tom, zda a jak výhodným obchodem je ztráta dvou válců ve prospěch vyššího výkonu a točivého momentu.

Ano, 718 Cayman je čtyřválec. Někdo možná mohl doufat, že Porsche sebere poslední zbytky zdravého rozumu a aspoň v Caymanu nechá šestiválec, kdyby kvůli ničemu jinému, tak kvůli zvuku. Ale ruku na srdce, opravdu jste tomu věřili? Jaký smysl by mělo dělat čtyřválcový kabriolet a nechat šestiválec pouze pro coupé? Například onen zvuk, ten přece vychutnáte nejvíce v kabrioletu. Neunikne vám žádná podrobnost zvukového projevu. Chcete si jej užít dosyta. Porsche se toho ale nebojí a právě kabriolet dostal čtyřválec jako první, nyní následováno modelem s uzavřenou karoserií.

Jako bolestné dostanete o 25 koní vyšší výkon oproti šestiválcům, to znamená 300 koní pro menší dvoulitr, větší motor o objemu 2,5 litru vám dá rovných 350 koní. To celé pro výkonnější model S (ne nebojte se, tohle není Tesla) znamená zrychlení na stovku za 4 sekundy. Což je dobré. Cifra samozřejmě platí pro automat PDK.

Stále si však můžete řadit sami, manuál zůstává a bude šestistupňový. Vylepšení proběhla i na podvozku, tužší pružiny a stabilizátory by spolu s přeladěnými tlumiči měly zajistit zase o kousek lepší ovládání dané i přepracovaným řízením, které, jak tvrdí Porsche, má být přesnější a rychlejší kolem střední polohy. Asi jsem nikdy neslyšel člověka, který by si stěžoval, že se starý Cayman špatně řídil, nebo blbě jezdil, ale na vavřínech nesmí usínat ani Porsche.

Změnám neunikla ani karoserie či interiér, pozornosti neuniknou například diody denního svícení, připomínající koncept mission-e, či značně pozměněná záď.

Tak co na něj říkáte? Vypadá dobře, jezdit by měl ještě lépe a hlavně by měl být o kus rychlejší. Dokud se s ním nesvezeme, těžko odhadovat, jak výhodný obchod ta záležitost s válci vlastně byla. Něco mi ale říká, že si na ně ani nevzpomeneme.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

Buďte první, napište komentář!
Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte