Novinka nese název Mercedes-AMG E43 4MATIC a nejeden manažer, který nepotřebuje hulákat do světa, že si koupil AMG, na ní ocení vysokou úroveň nenápadnosti. Přední část s nárazníkem vypadá prakticky stejně jako u všech běžných verzí a tento stav pokračuje až do zadní části auta, kde se v nárazníku ukrývá vyzývavá, stále však vcelku decentní čtveřice výfukových koncovek. Ani devatenáctipalcová kola nejsou úplně pěst na oko, leč bystré oko si povšimne velkých brzdových kotoučů o průměru 360 mm na obou nápravách, do kterých se zakusují čtyřpístkové brzdiče.
Stejně jako v nedávno představené menší C43 AMG, skrývá se pod kapotou třílitrový šestiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Jenže oproti céčku, dostal motor v tomto případě větší turba a jiné naladění, takže jeho výkon poskočil z 362 na 396 koní. Točivý moment se zastavil na hodnotě 520 Nm a je devítistupňovou automatickou převodovkou přenášen na všechna kola s preferencí zadní nápravy.
S hmotností 1840 kilogramů, která tedy počítá rovnou i se 75 kilovým řidičem a takřka plnou nádrží, není E43 žádný drobeček. Přesto ale umí zasprintovat z nuly na sto za 4.6 sekundy a vyvinout elektronicky omezenou maximálka 250 km/h. O komfort se stará vzduchový podvozek Air Body Control s vícekomorovým systémem, jehož tuhost lze nastavit ve třech krocích. Pro trochu parády navíc můžete dostat také větší, dvacetipalcová kola.
Svou premiéru před veřejností bude mít Mercedes-AMG E43 na autosalonu v americkém New Yorku a objednávky se spustí 20. června. Jako první přijde na řadu evropský trh, kde se začnou vozy objevovat již v září, ten americký bude následovat začátkem příštího roku.
V budoucnu můžeme vedle E43, očekávat ještě ve vrcholné variantě, která si poveze s největší pravděpodobnosti osmiválcový čtyřlitr se dvěma turby. Ten se objevil poprvé v kupé AMG GT a následně i v menším C63, kde má 476 koní.


















