načítám data...

Nové Bronco je konečně tady. Je plné vtipných detailů.

Ford si s představením nositele ikonického jména dal pořádně načas. Čekání se ale rozhodně vyplatilo.

zobrazit celou galeriiPředstavujeme: Nové Bronco je konečně tady. Je plné vtipných detailů.

Snad žádná jiná kategorie aut není tak moc fixovaná na tradice a “dědictví”, jako je tomu u offroadů. Ať už se bavíme o Suzuki Jimny, Jeepu Wrangler, nebo třeba v učitém smyslu i novém Defenderu, odkazy na historii tu zkrátka fungují a designéři je mají moc rádi. (A pak je tu Lada Niva, případně Mercedes G, kde to sice není úplně věc nějakého hravého retro designu, ale co už.) Nicméně – na vlnu retrooffroadů naskakuje letos i Ford s novým Broncem. Dlouho se o tom mluvilo, spekulovalo, na povrch vyplouvaly různé kusé informace a vesměs to vypadalo velice slibně. No a teď už je představeno a tak se na tento velmi specifický automobil můžeme podívat pěkně zblízka. 

Teda – podívat zblízka. Na starém kontinentě se zatím tahle novinka pravděpodobně vůbec nenachazí (což ale neznamená, že se to časem nezmění a nebude se tu prodávat), nicméně v USA už proběhlo oficiální představení a tak jsou auta nafocená ze všech myslitelných úhlů, pozornosti neušel žádný detail. A je na co se dívat.

Ale začneme trochu zeširoka – Bronco nakonec dostalo hned tři varianty. Kromě fotogenicky nejvděčnějšího třídveřového offroadu je tu ještě pětidveřová verze a pak Bronco Sport, což je trochu méně ortodoxní verze blížící se naturelem k SUV. Rozeznáte je na první pohled a to jak uvnitř, tak v interiéru.

Zleva: Sport, dvoudveřová a čtyřdveřová verze. Foto: Ford Motor Company
Už od pohledu je jasné, že nejde o žádná auta, která mají terénně jen vypadat a letmý pohled do technické specifickace dává za pravdu. Základem “drsnějšího” (čili ne modelu Sport) Bronca je ocelový rám, který využije i příští generace Rangeru. Ortodoxní offroadisty možná trochu zklame přední nezávislé zavěšení, ale z hlediska využitelnosti při jízdě po silnici jde o pochopitelný krok. Zadní náprava je ale klasická tuhá. K vinutým pružinám a plynokapalinovým tlumičům bude možné z nabídky originálního příslušenství příslušenství přiobjednat i vzduchové měchy. 

Když už jsem nakousnul to příslušenství – Ford se netají tím, že individualizace bude u Bronca velmi důležitá. Kromě ryze funkčních doplňků jako jsou navijáky, pevnostní nárazníky, světelné rampy, různé druhy kol, nebo sofistikované expediční zahrádky nabídne i různé vyměnitelné přední masky v retro stylu, výměnné segmenty interiérového obložení, nebo různé kempovací doplňky. 

Foto: Ford Motor Company

Pojďme se podívat na jednotlivé verze detailněji. Třídveřové terénní Bronco je rozhodně ta nejdrsnější verze. Na promofotkách je osazená odlehčenými bezrámovými dveřmi s efektní “dírou”. To samozřejmě není jediný nabízený typ, opět tu bude na výběr z více provedení. Podobně jako u Wrangleru, i tady půjde dveře snadno úplně odmontovat, stejně jako střechu a další panely karoserie. Na první pohled ale vypadá tento systém na Broncu ještě o trochu propracovaněji. Jednotlivé odmontované panely prý budou “lehké na přenášení” a všechny půjdou uložit do speciálních vaků a převážet v zavazadlovém prostoru.

Zvenčí zaujmou třeba ještě jakési lyžiny na přední kapotě. Ty slouží jednak jako jednoduchá orientační pomůcka pro řidiče, aby odhadl, kde zhruba končí auto - jsou totiž dobře vidět z kabiny, jednak na ně lze přidělat náklad (například rezervu na kapotu po vzoru starých Land Roverů) a také mohou sloužit jako držák na GoPro. Možností uchycení akční kamery je na autě opravdu hodně, tady jde Ford s dobou. Krátká verze má v základní verzi světlou výšku 29,5 cm, zvládne brodit vodu hlubokou 85 cm a poradí si s přejezdovým úhlem 21°.

Foto: Ford Motor Company

Pětidveřová verze se liší jen délkou a rozvržením panelů karoserie a samozřejmě také o stupeň horším přejezdovým úhlem. Odnímat panely včetně dveří tu jde ale také, nechybí tu ani stejně stylový interiér. Jak už jsem psal, klade se tu velký důraz na individualizaci, takže si můžete naspecifikovat frajerskou bílou kůži, westernově stylizovanou hnědou se žlutými doplňky, ale i ryze utilitární černou pevnou látku bez ozdob. A všechny verze mají plně voděodolný interiér až do vodního sloupce 15 cm a jsou vybaveny špunty v podlaze – čili jdou jednoduše vyplachovat hadicí.

Ve všech verzích ale interiéru vévodí velký středový displej (podle výbavy buď 8,4palcový, nebo 12palcový), digitální budíky a multifunkční volant. Pokrok zkrátka nezastavíme. Pozorným koukatelům jistě neunikne podivná hrazda na vrcholu palubní desky, často navíc vyvedená v kontrastní barvě – ano, to je další držák na GoPro, případně (s příslušným protikusem) na telefon, vysílačku, či cokoli dalšího.

Foto: Ford Motor Company

Kromě manuálního nastavení uzávěrek a převodovky je řidiči k dispozici i automatizovaný inteligentní systém G.O.A.T., což neznamená koza (ačkoli asociace s horskou kozou je dost pravděpodobně takový druhotný cíl), ale Go Over Any Terrain, čili “jeď přes jakýkoli terén”. Nabídne hned sedm režimů pro různé povrchy a využití vozu. Hodně zajímavý je převodový poměr nejnižšího redukčního převodu, který činí 94,75:1 – to znamená, že při volnoběžných otáčkách kolem 800 ot/min vůz udělá za minutu jen zhruba osm otáček kola – na poměry sériově vyráběných offroadů jde pravděpodobně o vůbec nejlepší hodnotu.

A co že vlastně bude tuhle působivou terénní kreaci pohánět? Zatím jsou k dispozici dva motory. 2,3 litrový přeplňovaný ecoboost (270 koní, 420 Nm), který je k dispozici se sedmistupňovým manuálem, nebo desetistupňovým hydroměničem, a 2,7 litrový vidlicový šestiválec, který lze prozatím objednat jen s automatem. Základní manuální čtyřválec ve třídveřovém Broncu startuje na ceně 29 995 dolarů (lehce přes 700 tisíc). A ty 35palcové terénní gumy, jak mají auta na fotkách, jsou už v ceně bez příplatku.

Foto: Ford Motor Company

A pak je tu ještě ten Sport, který je vlivem radikálnosti drsnějšího sourozence trochu mimo hlavní proud pozornosti. Ale to je škoda, protože i ten vypadá docela slibně. Se světlou výškou 22,5 cm a stálým pohonem všech kol se středovým diferenciálem, uzávěrkou vpředu i vzadu a odpojitelnými stabilizátory jde pořád o velmi schopné terénní náčiní, neztratí se ale ani na silnici. Motory nabídne stejné jako ono drsnější Bronco, jen nebude pravděpodobně vůbec k dispozici s manuálem.

Primárním účelem “Sporta” mají být cesty za (překvapivě) sportem. Takže je k němu k dispozici celá škála různých nosičů, stojanů na kola, lyže, snowboardy, paraglidy a vůbec všechno, co potřebuje aktivní jedinec pro trávení volného času. Nádavkem budou k dispozici i dvě verze střešních stanů, nebo speciální na míru připravená matrace do kufru (se sklopenými zadními sedadly samozřejmě). Jo a základní kola budou přiznané neopoklicované plecháče, což je prostě cool.

Foto: Ford Motor Company

V interiéru je to mnohem více klasický Ford dnešní doby, volant a volič převodovky z Mondea, panel klimatizace z Focusu, nebo ovladací rozhraní systému SYNC tu působí v kontrastu s “tím pravým” Broncem skoro až nepatřičně. Ale i tak tu zůstává třeba ona omyvatelná podlaha, nebo (zjednodušený) systém G.O.A.T. 

A to je tak nějak vše, co byste zatím o téhle novince měli vědět… I když ne, je tu ještě jedna věc, na kterou musím upozornit – všechny verze mají v mechanismu zámku pátých dveří integrovaný otvírák na pivo. Tak. Teď je to všecko.

Foto: Ford Motor Company

Koukněte ještě na fotky v galerii, kde jsou vozy nafocené ze všech stran a na oficiální představovací video níže. Teď už nezbývá než doufat, že se Bronca dočkáme i v Evropě. Další Ford s koníkem (který skáče sice trochu jinak, než na Mustangu, ale zábava by s ním byla jistě taky) by se nám tu přeci moc hezky vyjímal.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PeterLuk
19. července 2020, 09:48
12

A autom roka sa stáva... :) Ja v tom mám jasno. Jedno z mála nových áut mainstreamových značiek, pre ktoré by som rád nabehol do autosalónu, a o ktorom môžem povedať, že by som ho fakt chcel. Dizajn, technika, koncepcia, toto sa proste podarilo.

reagovat
Ca
Cartman
19. července 2020, 10:43
5

Souhlas. A libi se mi i vic nez ten novy Defender, ktery se posunul do luxusu a mozna mel byt krasne utilitarni jak tohle Bronco.

Fa
Fandatik
19. července 2020, 11:11
1

Naprostý souhlas. Tohle se fakt povedlo. A taky se mi líbí mnohem víc než nový Defko. Hlavně myšlenka s jakou k tomu Ford přistoupil.

Matěj Podhorský
19. července 2020, 13:42
0

+1

Sedrik
20. července 2020, 15:47
1

Přesně - když mluvili o tom, že bude nové Bronco, tak mě to vůbec nezajímalo. Teď ho vidím a říkám si "to je víc Defender, než nový Defender". Rozhodně bych jej chtěl vidět a velice rád bych se svezl.

PeterLuk
20. července 2020, 19:44
2

Ako písal už niekto písal inde: Ford vyrobil lepší džíp ako džíp. :D A ako dlhoročnému fanúšikovi Jeepu sa mi to fakt páči. Hádam by to mohlo priniesť do tejto kategórie áut opäť nejakú konkurenciu, som zvedavý, ako zareaguje Jeep, či začnú vyrábať aspoň tú osemvalcovú verziu Wranglera, čo nedávno predstavili, v snahe pritiahnuť pozornosť :D

Defender nehejtujem, je to iný, tiež zaujímavý koncept offroadu, ale príde mi príliš high-tech, skôr ako "usadlé SUV" (v porovnaní s Wranglerom a Broncom, viem, že je stále inde, než BMW-čka a Audiny) pre vyššiu triedu, čo sa nebojí ťažšieho terénu, kdežto z Bronca na mňa dýcha "atmosféra starej Ameriky".

beastar
19. července 2020, 15:38
7

Jestli bude v Evrope tak si to ve verzi Sport koupim. Takovy auto presne chci. A bohuzel posledni dobou to nikdo moc nedela. Vypada to dobre. A Def je na me zbytecne drahej a luxusni a britskej.

reagovat
Fa
Fandatik
19. července 2020, 17:13
1

Navíc mi přijde, ze LR strašně přiblížil Def k Discu. A můžou na sobě parazitovat. Ford to krátkým slovem "Sport" vyřešil mnohem líp. A jsou od sebe zaměřením výrazně dál.

Ha
Habakukk
20. července 2020, 22:40
1

LR Discem 5 zabil fajn auto které dnes nahradil Def.

Ma
Malleo
19. července 2020, 17:16
0

Ještě bude k dispozici s 2.0 ecoboostem a 8. st. automatem u "mírné" verze Sport

reagovat
XT
XTad
20. července 2020, 10:51
0

A v zakladu bude trivalcovy 1.5 EB. Motory z velkeho bronca se do sportu vubec nedostanou.

beastar
20. července 2020, 12:19
0

XTad: Mas na to nejaky relevantni zdroj? O tvem tvrzeni mam trochu pochyby. Obvzlast u modelu o kterem ani ve Fordu evidentne nevedi jak to svetove nastavi.

XT
XTad
20. července 2020, 13:40
0
beastar
20. července 2020, 13:55
0

Ok mrknu na to.

Moses
19. července 2020, 19:42
1

Inak zaujimave, ze koncept mali uz v roku 2004 a bol uz vtedy on celkom zaujem. Ktovie, preco sa k tomu dostali az teraz...

reagovat
Knightrider
19. července 2020, 20:30
2

Nový Bronco je super. Mluvilo se o něm už strašně dlouho a teprve teď přichází na trh. Jen je potřeba ještě dopřesnit pár věcí k použíté technice. Bronco a Bronco Sport jsou totiž technicky naprosto odlišný auta, byť ten design je hodně podobnej. Velký Bronco (tří i pětidvéřový) je postavený na klasickým žebřinovým rámu s tuhou zadní nápravou. Údajně vychází z Rangeru. Kdežto verze Bronco Sport je v zásadě normální silniční SUV se samonosnou karoserií. Technicky vychází z Kugy. Takže lze očekávat, že jízdním projevem ty auta i přes vnější podobu budou naprosto odlišný.

reagovat
custom1
20. července 2020, 12:19
2

Já bych Bronco Sport přirovnal k Broncu II (to už ale skoro nikdo nepamatuje).
Prostě "velké" a "malé" Bronco. :)

sumy
20. července 2020, 12:54
0

K em uzávěrka, předpokládám, že se spíš někde vloudila chybička v překladu a uzaviratelnej bude mezinapravovej a zadní diferak. Nebo to má v základu opravdu špéru i vpředu?

reagovat
Sedrik
20. července 2020, 15:49
3

G.O.A.T přece neznamená Go Over Any Terrain. Každý ví, že to je Generalized Occupational Aptitude Test a vymyslel jej Vault-Tec někdy kolem roku 2077.

reagovat
Jakub Pospíšil
20. července 2020, 15:51
1

Ano, taky jsem si na to hned vzpomněl.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Tiguan  2009
Volkswagen Tiguan

2009 rok výroby
130 koní výkon
2 000 ccm objem

Škoda Felicia  2001
Škoda Felicia

2001 rok výroby
68 koní výkon
1 289 ccm objem

Ford Mustang GT 4,6 V8 2006
Ford Mustang GT 4,6 V8

2006 rok výroby
305 koní výkon
4 600 ccm objem

Cadillac deVille coupé 1968
Cadillac deVille coupé

1968 rok výroby
472 koní výkon
7 735 ccm objem

Ford Expedition  5.4 V8 4x4 LPG LIMITED 4X4 2009
Ford Expedition 5.4 V8 4x4 LPG LIMITED 4X4

2009 rok výroby
310 koní výkon
5 400 ccm objem