načítám data...

Nová Octavia RS aneb kterak sen rychlých manažerů k charakteru přišel

Vyrazili jsme do Rakouska otestovat zbrusu novou Octavii RS. Nezměnila se mnoho, ale přesto nás její drobný evoluční krok zaujal.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dobří lidé ze Škodovky mi do navigace přichystali hned několik pečlivě připravených tras, na kterých mohu jejich pojetí ostrého kombíku v okolí Pachfurthu nejlépe otestovat. Klikatý červený obrazec ale svítí někde v rohu devítipalcového displeje a já jsem úplně jinde. Zatímco ostatní týrají Octavie Scout na připravené terénní trati a s eReSy se honí po krátkém okruhu za instruktorem (k obojímu se ještě vrátíme), já jsem toužil vědět, jak bude nová Octavia RS fungovat v prostředí, které je pro mě u ostrého auta nejdůležitější. Tedy na klikatých okreskách.

Hledat zakroucenou a dostatečně volnou silničku v rovinatém kraji na rozhraní Dolních Rakous a Hradska není úplně jednoduchý úkol. Placky zatáčkám nepřejí a navíc je v časném úterním odpoledni všude plno způsobně se šinoucích Rakušanů. Naštěstí si vzpomínám, že delší varianta trasy z víděňského hotelu, po které jsme ráno dorazili Scoutem, zahrnovala dva přejezdy nedalekého zalesněného hřebene. Nebo spíše hřebínku. Najít ta místa bylo skvělým testem nové navigace – posunování, přibližování gestem i označení cíle poklepáním konečně funguje tak, jak jste zvyklí z kvalitních tabletů. Po chvíli nacházím zelenou plochu, přeťatou dvěma klikatými čárami. Je to sice dvacetikilometrová zajížďka, ale já opravdu chci vědět, jaká bude s tímhle autem zábava.

Zdá se, že i pro místní jsou tyhle silničky výjimečné. Zatímco všude jinde jezdí Rakušáci na naše poměry neobyčejně slušně a poklidně, tady hned zkraje narážím na Seat Altea XL upalující přes kopec tempem, kdy mě sice stále zlehka brzdí, ale opravdu bych se neodvážil pomýšlet na předjetí. Podle stylu nájezdů do zatáčky, dravosti, s jakou se vrhá po apexech, a míry náklonů to vypadá, že tady rozhodně nejede poprvé a že si to důkladně užívá. A není jediný. Na druhé cestě přes hřeben potkávám taktéž velmi svižně se pohybující BMW X3 a na zpáteční cestě mě dokonce zuřivě pronásleduje Fabia Combi. Možná je tu něco ve vodě. A nebo to jsou prostě jediné zajímavé silnice v okolí.

Moje překvapení z nálezu řidičsky zajímavých silnic docela ladilo s příjemným zjištěním, že sedím v řidičsky zajímavém autě. Možná si pamatujete, že  jsem o předfaceliftové Octavii RS napsal, že to vůbec není auto pro petrolheady. Že je moc dospělá, příliš efektivní, její řízení klade nevyvážený odpor a uměle zesílený zvuk zní falešně. RS se u mě zapsalo jako typický manažerský expres. Umožňovalo efektivně překonávat vzdálenosti brutálním tempem a nevyžadovalo od vás zbytečné úsilí. Na druhou stranu vám ale nenabízelo příliš uspokojení z dobře odvedeného řízení. Pokud vám nestačil samotný pohled na ručičku rychloměru nebo na auta mizející v zrcátku, nic moc jste si z jízdy neodnesli.

Od faceliftu jsem tedy čekal to samé. Pár koníků navíc, drobná zlepšení podvozku, která umožní dosahovat o pár setinek g lepšího příčného zrychlení, nějaká ta nová barva a čalounění a potom samozřejmě to, čím nás potěšil facelift standardního auta – lepší navigace, hezčí interiér, LED světla a podobné drobnosti. A samozřejmě ta maska s dvojitými světly, která mi pozvolna přestala vadit a přiznám se, že na RS se mi dokonce upřímně líbí. Dává autu charakter a to staré najednou působí nudně.

Což neplatí jen o masce, ale i o jízdních vlastnostech. Nevím přesně, co se tu přesně stalo – lidé z technického oddělení Škodovky se chlubili rozchodem zadní nápravy rozšířeným o tři centimetry, ale na představení standardního modelu v Portugalsku jsme si stále nebyli tak docela jistí, jestli je to kvůli jízdním vlastnostem, nebo kvůli estetice (Octavia je teď více rozkročená a atraktivní).

Teď už jsem přesvědčen, že to o vzhledu nebylo. Dříve přísně neutrálně-nedotáčivá Octavia RS, která polykala zatáčky se studenou efektivitou, v sobě najednou objevila jiskru hravosti. Na samém začátku projížďky se mi dokoce podařilo ji v nenápadné pravoúhlé zatáčce dostat do situace, kdy se zadní kola mírně sklouzla – už jsem to nedokázal zopakovat a mám podezření, že to mohl být výsledek zásahu stabilizace (pokud ano, tak klobouk dolů).

Výrazně se zlepšilo i chování elektronické uzávěrky diferenciálu XDS, která dříve působila dosti uměle a stěžoval jsem si na to, jak ovlivňuje řízení. Teď jsem byl několikrát v pokušení se jít zeptat, jestli náhodou testované auto nemá mechanický samosvor. Schopnost předních kol stočit auto pod plynem do zatáčky je na vůz s čistě elektronickým systémem “pseudosamosvoru” obdivuhodná – a mám podezření, že by se dalo jít ještě o kus dál, než jsem se za krátkou testovací jízdu odvážil.

Zmizel také nepříznivý vliv XDS na řízení. Asi není třeba zmiňovat, že ve volantu samozřejmě nenajdete žádný cit – ty doby skončily s elektrickými posilovači řízení – ale stále tu je typicky hladký, plynulý nárůst odporu, tak typický pro vozy koncernu VW z poslední doby. V kombinaci s volantem o perfektním rozměru i tloušťce to zásadně pomáhá udělat z řízení nového RS skutečně odměňující zážitek.

Asi nejlépe však o změnách, kterých se dočkalo jak RS, tak můj pohled na něj, vypovídá vývoj mého názoru na optimální konfiguraci sportovní Octavie. Když jsem s RS jezdil před třemi lety, zapůsobila na mě jako přesně ten typ rychlého auta, které by mělo mít automat. Manuální převodovka mi k efektivnímu charakteru “eresa” zcela fundamentálně neseděla. Tentokrát je to ale přesně naopak. Opět jsem jezdil s manuálem, ale už mě ani nenapadlo, že bych dal přednost pádlům. Raději jsem si užíval meziplynů a příjemně mechanického chodu řadící páky. A když už jsme u té konfigurace, berte kombík – zdá se totiž, že má “hravější zadek”.

Je ještě něco, co byste měli o novém RS vědět? Možná to, že uměle zesílený zvuk motoru bude i nadále urážet váš puristický smysl pro opravdovost, ale už nebudete mít potřebu jezdit v režimu Individual jen proto, abyste mohli mít všechno ostatní sportovní a přitom se zvuku zbavili. Ono to totiž zní vážně dobře. Navíc jsem občas zaslechl prskání z výfuku, o kterém jsem si docela jistý, že umělé nebylo.

A pokud jde o motorizace – ano, RS se vyrábí i na naftu. Nevzal jsem ho sice na okresky, ale zkoušel jsem ho na okruhu v Pachfurthu, kde jsem po návratu z okresek prohnal i benzínovou verzi. Není to špatné auto. Vlastně je to velmi dobré auto. Ale zůstává tím efektivním manažerským expresem, kterým dříve byla i benzínová RS. Kvůli těžkému čumáku není tak obratné, není tak zábavné, nezní tak dobře a není ani tak rychlé. Pořád je rychlé víc než dost, ale to auto, které opravdu chcete, je benzínové RS v manuálu. Naftové se hodí, pokud vám benzínovou verzi neschválí váš účetní nebo fleet manažer…

Takže, je z Octavie RS konečně auto pro petrolheady? To zůstává těžkou otázkou. Zvláště v našich končinách se všudypřítomnost Octavie poněkud protiví typické petrolheadské touze vyčnívat z davu a pořád na trhu existuje celá řada hot hatchů, které vám za srovnatelné peníze nabídnou čistší a intenzivnější zážitky. Jen málo z nich ale bude použitelných v každodenním provozu (jsme zvědaví, co s komfortem RS na českých silnicích udělá nově dostupný příplatkový aktivní podvozek), tak praktických a tak vychytaných z hlediska běžného uživatele.

Ryzí auto pro nadšence si pořád představuji jinak. Ale myslím, že mu můžeme s klidem říkat “petrolheadův kompromis”.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Polar Bear
13. dubna 2017, 02:01
1

Já vím, že jsem u C3 článku dostal za uši za tento názor, ale napíši ho sem znovu. Octavia RS je totiž podle mne přímo etalonem, jak si představuju základní motorizaci pro auto této váhy. Dále v nabídce pro Octavii už by měly být motory pouze s vyšším výkonem. RSu by slušel výkon cca dvojnásobný

reagovat
Vavris Vavrisovic
13. dubna 2017, 08:40
0

To máš teda velmi náročné požadavky :) Mi přišla velice dostatečná už služební 2.0 TDI. RS má výkonu, že už je děsivě rychlá, když se člověk chvilku zapomene na plynu :)

Rémy
13. dubna 2017, 08:46
3

Marně přemýšlím, k čemu by bylo dobrých téměř 500 koní na předních kolech...

Polar Bear
13. dubna 2017, 11:41
0

Spokojil bych se se 400. A čtyřkolka samozřejmě. I kdyby to měl být jen blbý haldex :P

Vavris Vavrisovic
13. dubna 2017, 11:47
1

Se jen zeptám, k čemu to? Krom machrování v levém pruhu dálnice? Golf R má 300 koní a rychlý je až absurdně. Po deseti sekundách předjíždění se člověk na okresce řítí rychlostma, za které si koleduje o obecné ohrožení. Předjíždět se s tím dá s prstem v nose prakticky za jakýchkoliv podmínek. Opravdu nevím, co bych dělal s dalšíma 100 koněma.

Franz Kafka
13. dubna 2017, 12:14
0

Asi tak. I kdyby čtyřkolka tak 400 koní v téhle krabici od bot by ti nakopalo vejce. To by k tomu autu Škodovka musela prodávat i zbrojní pas. Zrovna výkon mi u toho přišel/přijde přiměřený. Ve dvojce mi hrozně vadila sedadla, tuhost podvozku, úskoky do stran, nepředvídatelné chování. Trojku sem zatím řídil jen v základu a v tdi což je učiněná pohroma snad úplně ve všem snad až na výslednou spotřebu paliva. To je ale jiná píseň než rs.

Já bych si to nekoupil. Chápu proč si to lidi kupují a nic proti tomu nemám. Dohady o ceně nejsou na místě je to top verze. Za M nebo Amg dáš taky nesmysl a ne vždy je to pecka. Nikdo to neřeší.

Postnu to špatně. Na mobilu už to nebudu měnit tak sorry:).

Franz Kafka
13. dubna 2017, 12:17
1

Jo a ještě jedna věc tady asi kontroverzní. Líbí se mi to;) jako vzhledem. Jde to naproti většině a o tom to je. Když budu chtít exotické auto na Čr silnice koupím Alfu nebo Mazdu.

Polar Bear
14. dubna 2017, 03:04
1

Já to tak nějak tušil, že za to zase dostanu přes čumák :D , Ale jsem rád, že jsi zmínil toho Golfa Vojto. S Rkem jem měl tu čest čirou náhodou a je to fajn svižné auto. Absurdně rychlý? No to bych neřekl. Jako na dobré silnici je podvozek a brzdy super, s 300 koníky si poradí. I když mi přijde, že na velikost Golfa je to auto pocitově těžší, než by muselo. Měl najeto 28tis, což samozřejmě neznamená, že nemohl mít poškozený motor a moje zážitky tak mohou být zkreslené... Byl to 6 kvalt manuál, model 2016. Řazení mi převody teda moc nesedlo abych se přiznal. Asi by mi možná pádla DSG vyhovovala líp. Měl jsem možnost s ním blbnout jen chvíli, na pořádný názor bych potřeboval tak týden a ne dopoledne. Ale ten výkon/váha.. jak jsem napsal: svižné :P
A proč do Octavie 400 kobyl? Octavia i v RS si hraje stále na rodinný vůz (viz kombi verze, viz dehet verze). 400 koní neznamená jestli se zabiju o první nebo až třetí strom. Navíc jsi psal, že podvozek je na poměry Škodovek dobrý. Plynulá klidná jízda s dostatkem výkonu a krouťáku kdykoliv, je mnohem plynulejší než ve 100koňovém vysavači. Převody, podvozek, brzdy, to všechno naladěné na 400 koní je o něco bezpečnější v normálních situacích (jo, uznávám, že do RS dimenzovaného na 200 koní s přední hnanou nápravou je dvojnásobný výkon blbost - ale už jsem psal výš, tak jsem to nemyslel). No a když se rozhodnu něco s hrdým nápisem RS vzít na okruh, tak tam prostě bude RS a ne líná, těžká, 200koňová krabice od bot (jak psal Franz :) ).

Polar Bear
14. dubna 2017, 04:34
1

Aj, to bylo na Tomáše, ne na Vojtu :)
Mimochodem, už jsem zažil situaci, kdy jsem si ke svým 300+ koní přál víc. Typický vysírač. Kde se dalo předjet, tam jel normálně 90+ tacho, kde ne, tak 70. Měl jsem za to, že je spíš nezkušený, takže jsem vyhlížel příležitost, kde ho předjet (bylo to na trase Mělník - Lípa. Kdo zná ví, že moc bezpečný úsek po veltšinu trasy pro předjíždění to není). A nerad čuchám diesel déle než je nutné. Za ním už samozřejmě vláček aut. Tak jsem si vyhlídl kratší rovinu a šup. No a on začal zrychlovat na plné pecky. Kouknu na něj a on se tlemí a dává tomu co se dá. Frajer napřesdržku. Na mně přilepená A6ka, takže na brzdy to nešlo. Jeho dehtová úžasnost nebyla soupeř, ale totálně nepřehledná zatáčka se těma pár vteřinama navíc dost přiblížila. Ta Audi už to imho dala hodně na hraně zatáčky, což něco vyjelo to by bylo na posr... Kdyby to měl aspoň votuzené, mohl jsem aspoň tušit, že je to pako. Bohužel jsem to nečekal. Větší rychlost v silnějším aut bych ale před tou zatáčkou v pohodě zvládnul, koncová rychlost byla cca 120 tacho. Ale je to fakt jen jedna příhoda za celou dobu, co mám takhle výkonný motor v autě. S normálním spotřebákem bych to asi v tom místě nezkusil.

MartinCoupe
14. dubna 2017, 21:42
0

Pro me je taky 400PS idealni stado do rodinneho vozu. To uz by zrychlovalo podobne jako moje CBR600 a s tou je predjizdeni radost. :-)

Franz Kafka
14. dubna 2017, 22:28
0

Měl jsem 400 hp v 7er f01 a jelo to neskutečně teda hlavně v přímce v Octavii je to dost utopická a snad i divná představa. Jako ono upřímně nikoho nesoudím, ale na tyhle výkony to chce zkušenosti a mozek v hlavě. Nevěřím že většina typických zákazníků Oc RS by takové auto chtěla řídit. Mě by to asi v případě 4x4 nevadilo, ale na co 400 v rodinném kombi? Kvůli pár vybraným momentům v provozu? Co ti ušetří co vlastně? Čas? Uvědomte si založení oktávky. Točit se na názvu Rs mi přijde taky mimo kolik aut bylo historicky rs, gt, gts, race, sport, cup a neměli kvality ani těch Škodovek. Částečně souhlas, ale rozhodně to nevidím stejně. Marketing Škoda umí ale to neznamená že co vyrobí je automaticky špatné.

Polar Bear
15. dubna 2017, 02:12
1

Tady jsi mě Franzi trochu špatně pochopil. To není o Octavii (o které se tu vyjadřuji myslím dostatečně neutrálně, tak jak to cítím). Tím etalonem základního motoru a RS exkluzivity jsem se pustil obecně do automobilek. Octavii RS jsem dal jako příklad, že vůči jejímu benzínu v tomto modelu (váha/výkon) přestávám pyskovat o podmotorovanosti Octavie a i ostatních mainstream aut. To samé platí o RS, GT, Sport atd. Mně by se zkrátka líbilo, kdyby to nebylo jen o nejsilnějším motoru v daném modelu, nezřídka pouze o 10-20% silnějším a vlepším případě vylepšenými vlastnostmi zbytku auta vůči motoru. Místo toho by to mohla být potvora, se kterou je opravdu zábava (motor, brzdy, podvozek, řízení..). Bylo by zkrátka víc na výběr, o to mi jde :) Já jsem toho názoru, že i pohodová klidná jízda ve vyšší střední je pohodovější a klidnější s pořádným motorem a ne s litrovým RC motorkem. Tzn. moje lamenty v žádném případě nejsou o Octavii, nižší střední, o autech nepřispůsobených jízdními vlatnostmi motoru a už vůbec ne o jedné značce. Dal jsem ji jen jako příklad. Příklad, že kdybych šel do Octavie, beru pouze benzín RS. Jako pro mne minimální možnou konfiguraci motoru.
Jsou auta, co těží z nízké hmotnosti a malého motoru pro extrémní obratnost a fun factor při zachování skvělého zrychlení (nemyslím tím teď F1 :D ). Do této kategorie jsem tím taky neryl, to je něco jiného.
A taky to píšu proto, že mi tu postujete všichni vaše názory a i názor: "to je naprostá kravina, protože (vysvětlení).." si čtu se zájmem. Zvlášť pokud někdo přidá příklad s autem, ve kterém jsem nikdy nejel (BMW 7 er). Je to tu z valné většiny samý magor do aut, stejná krevní skupina jako já :P. Komentáře na toto moje nadhozená témata neberu na lehkou váhu a děkuju za ně. A teď už do tohoto tématu rýt nebudu, nebo si redakce pomyslí, že článek o Škodovce má největší sledovanost a nebudou chtít psát o ničem jiném ;P

Franz Kafka
15. dubna 2017, 16:55
0

Taky si říkám, že to vypadá tak jako by článek o Škodovce měl být alespoň 4x týdně aby to ožilo. Samozřejmě hlavně to ne to by potom nebyl takový svátek právě proto, že je takový článek málo kdy tak podle mě budí takové emoce a ohlasy. Já jsem z toho nepochopil že to myslíš obecně jako na celý sektor automobilového průmyslu. To vlastně píšeš podobně jako já. Hodně aut je GT a RS a ve finále dostaneš auto co váží tunu a půl bez cestujících, má 1.6 s turbem je to předokolka a vypadá to zoufale (jenom příklad nemám na mysli konkrétní auto) Trochu bych se vrátil k tomu co psal Krab v blogu o OC 3/1.8 to auto má jeden hlavní problém, mohlo by být o mnoho lepší a nebylo by potřeba moc práce. Tenhle podobný zádrhel bychom podle mě řešili i právě u toho RS. Ona by ta Octavia mohla mít 300 koní, 4x4 a mnohem lepší podvozek vždyť oni to všechno mají. Ta platforma samotná je tak blbuvzdorná že by na to dobře snad postavily i sklápěčku... ale. Jak psal pro změnu někde dole Vojta kdo by to potom kupoval? Oni prostě nemůžou a to není příklad jenom Octávie, dnes je totiž "koncern" úplně všechno je jedno jestli to pojmenuješ VW nebo PSA či Toyota.

Takže bohužel a to říkám i já, bohužel, protože přesně tím trpí i sportovní modely Audi a to nejen posledních 10 let se modely musí o trh podělit tak nějak logicky a ne srdcem. Vynechávám věci jako super sporty to nemá cenu řešit. Prostě ale zákazník v Anglii nebo Číně si to eRSo nekoupí pokud nebude levnější jak VW a když nebude a bude rychlejší tak už do něj nepůjde.

7er jsem vybral jenom jako nevhodný přímě, protože jiné až takhle výkonné auto sem neřídil. I v té limošce to dělalo neskutečné věci takové zatlačení do sedadel jen tak něco neumí. Kdyby to auto pro mě nebylo tak extrémně drahé měl bych ho do dneška, ale ne kvůli výkonu toho bylo víc než je reálně potřeba:)) Proto si stejnou hodnotu v OC nedovedu představit nicméně si vysvětlil jak si to myslel a to si potom představit dokážu jen smůla, že k tomu asi nikdy nedojde leda snad že by Škoda dostala jiné zaměření v rámci portfolia...

krab
15. dubna 2017, 18:06
0

Ja vam odpovim vic az budu vecer u pc. V podstate mate oba pravdu a me vazne prekvapilo ze to Vojta hodnotil tak jak to hodnotil. U OC 1.8TSI byl zakladni problem podvozek ale kdyz jsme jeli ve ctyrech tak i motor. A ja neverim ze vRS je i tolik lepsi. Jak pise polar bear proste zakladni akceptovatelna motorizace. Hlavne pak ale prijde cena a to si pak radsi koupis jety ls460 jak o nem pise mgrr. ????

No ale nebudu krtiku rozvadet vic jelikoz uz asi kvuli mymu poslednimu jsem toho Vojtu nasral. ????

BobAsh
15. dubna 2017, 18:46
0

Ona je ale standardní Octa a RS opravdu svým projevem o hodně jiná. Jel jsem i čtyřočkem 1.8 TSI a víceméně se s tebou shodnu, že to je spíš poklidný, usedlý auto - byť taky funguje solidně a rozhodně nemám pocit, že by její podvozek byl nějakej problém.

RS už před faceliftem působilo rychlejší, než by s 220k mělo být (a mám podezření, že má prostě víc, ostatně ten motor to umí, je to stejnej jako v 280k Cupře nebo 300k Golfu R) a fakt vyniká ve schopnosti pohybovat se s minimem snahy fakt pekelným tempem. Facelift k tomu akorát přidal trochu intenzivnější zážitky, už to není taková nuda a nepůsobí to tak odtažitě.

krab
16. dubna 2017, 07:07
0

Já bych se s tím novým RS fakt docela rád svezl abych viděl. Taky sám nejsem kdovíjak rychlej řidič, spíš naopak, ale myslim, že mám relativně cit pro to jak má podvozek a řízení fungovat.

Problém Octávky ( té standartní) je vážně v podvozku. Psal jsem, že by stačilo málo a bylo by to dobré. Tím problémem je rozbředlé odpružení. Poznáš to, jakmile přidáš trochu víc na členitější silnici s vice zatáčkami. To auto se umí nepříjemně pohupovat a čím rychleji chceš jet tím víc se to děje. Nedává pak důvěru v řízení, přichází pak taková bezpečná porce nedotáčivosti, ale celkově máš s jízdy nepříjemný pocit. To auto je Ok na dálnici, ve městě, na silnici když jedeš do 2/3 jeho adhezních schopností. Dílem byl ten problém u "mého" auta v zimnich gumách a už vyšší venkovní teplotě, ale I když jsem si odmyslel zimní obutí a přidal bych širší letní, stejně by tam ten problém s nekvalitními tlumiči ( to si myslím, že je ten problém) byl.

RS může být právě v tom ohledu už vyladěná. Ale jak znám tenhle typ aut, tak tomu moc nevěřím. Totiž, abys pochopil kde je co špatně, bylo by nutné se ještě svézt v nějakém hatchbacku, kde je podvozek správně. Dovolím si tvrdit, že takovým je předchozí Mégane RS Cup. To auto stálo jako nové stejně, nebo méně než Octavia RS a má podvozek a tlumiče natolik kvalitní, že by s ním šlo zkusit odjet pár RZ v rallyesprintu tak jak je sériové a s šikovným řidičem by asi neudělalo úplnou ostudu. ( samozřejmě rallye special to není - ta věta je nadsázka) Správný nastavení podvozku se pozná tak, že auto ožívá spolu s rychlostí a dynamice jízdy a začíná naopak s řidičem dobře komunikovat. Auta typu Octavia dělají naprostý opak. Mimochodem v daleko horší míře se to projevovalo u např. Opel Astra , Toyota Auris atd.. Abych nekritizoval jen Octavii. Ta je subjektivně lepší než ty dvě jmenované auta.

Motory : Když jsem se rozepsal. 1.8TSI mi právě v souvislosti s podvozkem přišlo až moc rychlé na to jak mizerný to auto má podvozek. Jenže pak jsem vezl 3 kolegy (ně) na nějakou služební cestu a přišel moment, kdy jsem předjížděl něco přede mnou co se ploužilo 80km-h. Zařadil jsem 3jku a plný plyn ačkoliv místa proti bylo habaděj. Jenže to něco přede mnou začlo na tuty akcelerovat také ( některá vyšinutá hovada na českých silnicích toto dělají ) a byl jsem vážně šťastný že jsem předjížděcí manévr v pohodě stihnul dokončit. Takže jsem se zkrátka dostal do situace, kdy bych býval prosil za dalších alespoň 50koníků a newtonmetrů. (což to RS má) No a pak spotřeba. Auto mělo asi 3500km, takže mělo by být zajeté. A dlouhodobá spotřeba dle PC od 0 km byla 8.6l , já js tím za ten nicely týden najezdil asi 600km a spotřeba byla 7.9l , I podle dotankování do plna, zkrátka 8l. Jenže na mojí 25km trase do práce ( 10km okreska na pražský okruh, pražský okruh, kus město) byla spotřeba 9.6l a snížilo se to jen dlouhou trasou.

A teď pro porovnání, za kolik jezdí moje "youngtimery" : Porsche zvládne stejnou trasu po hradecké dálnici stejnou lehce nadlimitní rychlostí za 11litrů ( 1.8TSI - 8 až 9 litrů) , město 13litrů, běžně okolo 12.5 a to nejezdím jen na spotřebu. Protože jízda v něm je o zážitku ne o nejnižší spotřebě. Samozřejmě to snadno stoupá k 15l bez potíží. Ale v takovým režimu bude TSI brat patrně taky tolik.

BMW Z3 : A to žere úplně legračně naprosto stejně co ta Octávka, respective abych byl fér tak přidej 0.5l/ 100km a máš to. To znamená že 20let starý řadový šestiválec má jen o málo vyšší spotřebu než nový přímovstřikový přeplňovaný čtyřválec , který ovšem bohužel ani není v praxi výkonější či pružnější než obstarožní jednotka M52B28 TU ( 142kw , 280N.m)

Je to dlouhý, ale to jsem chtěl jenom poznamenat kvůli kontextům a pro dovysvětlení. ( není to hejt na nová auta..)

Franz Kafka
16. dubna 2017, 12:27
0

Asi máš ve všem pravdu. Jen mě opět rozesmál malý srovnávací test Porsche 911 jedno z nejvýraznějších aut všech dob, Bmw Z3 ze zlaté éry vrtulářů versus Škoda Octavia rodinné a v první řadě praktické auto skoro lol;) Ta spotřeba toho 1.8 je děsivá to je pravda, ale ve stejném autě jde mít motor co jezdí město za 4.4l vyzkoušeno mnou osobně. Jasné jde o traktoroid, ale o tom to je ten benzín nemusí brát pod 10 jsou tady zřejmé alternativy. Podvozek u trojky v běžné verzi je sračkoidní a nestačil ani na tu šestnáckovou naftu v tom se shodneme. A když jsme u těch srovnání do absurdna moje ml55amg stará, nesmyslná matka všech suv je na tom na okresce v rychlisti 90km/h plus lépe. Nemyslím dynamiku, ale čistě podvozek a jeho reakce na ostřejší výjezdy a celkové tempo. Jinými slovy na Rs musí být těch změn dost snad Vojta s praxí X let dokáže prodat co cítil. Paradoxně já který jsem je prudil za test Mazdy hned dvakrát věřím, že tady je všechno dobře. Výsledkem není jezdí to snově, ale jezdí to v rámci třídy a nárokůzákazníka lépe než před face.

BobAsh
16. dubna 2017, 14:20
0

krab: Tím srovnáním s Méganem RS sis hezky naběhl a naprosto perfektně si ilustroval, jak velký může být rozdíl mezi standardní a ostrou verzí. Zrovna Méganem RS jsem bohužel nejel, ale jezdil jsem řadou skvělých hatchů, včetně fantastického Clia RS minulé generace (v nějaké té úplně poslední verzi a speciální edici), nebo třeba minulého Focusu RS apod., nepočítaje v to věci jako 308 GTI, které jsou dobré, ale rozhodně ne oslnivé.

Když by sis totiž místo báječného Méganu RS sednul do obyčejného Méganu, který jsem měl bohužel tu pochybnou čest řídit hned v několika variantách, zjistil bys, že to auto je podvozkově příšerné. Zatímco Octavia, zvláště pak ta ve vyšších verzích s multilinkem (i když myslím, že většina řidičů jí od torzkové verze nepozná) je už v základu opravdu dobré auto se schopným podvozkem, ten Mégane je prostě hrozný. Přesto stačil masivní zásah chlapců z Dieppe a najednou to funguje.

Jinak ještě pár poznámek konkrétně k Octavii:
- Co se týče "pohupování" tak to možná bude i o tom, že jsi zvyklý na sportovní auta a čekáš podobné chování, já mám naopak radost, že někdo dělá obyčejná auta která nejsou zbytečně sportovní. Nicméně nemůžu soudit, všechny kusy, kterými jsem jel, měly adaptivní DCC podvozek, který tenhle problém řeší.
- Co se týče spotřeby: Že to žere při mírně svižné jízdě stejně jako šestiválcové BMW není nic divného, je to podobně velké, podobně výkonné a fyziku zatím nikdo nezrušil. Rozdíl je, že to TSI je většinou schopné při slušném zacházení žrát opravdu málo. Nevím, kolik mi žrala 1.8 TSI na prezentaci, ale předfaceliftové RS v benzínu jsem dokázal přesvědčit, aby jezdilo za zhruba 6,5, když jsem se snažil být úsporný. Pak jsem s ním taky jezdil za 25, ale to je jiná pohádka :)

krab
16. dubna 2017, 14:50
0

Vojto : já vim :) Megane RS a Megane té předchozí generace jsou jak nebe a dudy. Já ty starší běžný Megany používal často k služebním jízdám. Opravdu bych vždycky radši bral Oktávku než tohle. Megane jsem zmínil proto, protože má ten podvozek naladěný tak, že je tuhý, pevný, ale výborně žehlí díry a vlny v silnici a ty to auto nikam nerozhodí. Problém Octavie, ale to platí pro většinu nižší střední třídy je v tom, že jsou sice měkčí, ale současně je ty díry a vlny v silnici rozhodí. A to pohupování je něco co bych ti asi nejradši ukázal v praxi co tím myslím. Jde o to že vjíždíš do zatáčky kde je nějaká menší nerovnost (skoro všude) a to auto se ti tak trochu začne pohupovat a řízení je najednou takový ještě odtažitější. Plynem se to pak na výjezdu rovná, ale zkrátka ti to auto dá dost míry nejistoty při vjezdu do zatáčky. Nejsem zvyklý jen na sportovní auta. Běžně jezdim do práce Toyotou Yaris Multidrive z roku 2014. A kupodivu, ta má podvozek jistější. Ono to tak je ale s většinou malých aut. Jsou lehčí a tak se mi vždycky zdají ovladatelnější než nižší střední třída.

Spotřeba : zeptám se táty co má fungl nový Golf VII 1.4 TSI 150k teď v rámci operativního leasingu za kolik jezdí. On je ale přeborník v ekojízdě. Tak schválně, jestli se dokáže přibližovat hodnotám výrobce. Já bych to nevytahoval, ale v blogu o Octávii TSI jsem napsal, že spotřeba výrobce (6.2l průměr) je pohádka z mechu a kapradí, protože jsem opravdu normálním tempem , ne ekojízdou, ale tak jak to auto budou řidiči většinou využívat jezdil o 2 litry víc. 2 litry už je docela rozdíl, to je 30% víc než uvádí výrobce. Prostě pěkně kecají. To jsem chtěl čtenáři říct. Možná s DSG to bude lepší. Paradoxně možná kolem těch 8-9litrů bude jezdit i to RS a tam už bych to vzhledem k výkonům bral jako dobrou hodnotu.

Jinak to že šestiválcový motor BMW dokáže při podobném tempu žrát +- podobně jako fungl nový motor TSI je sice pochopitelný z důvodu fyziky, nicméně mezi těma motory je 20let času! 20 let vývoje a výsledek je, že nový motor akorát hůř zní, nemá tak jemný lineární tah a žere stejně :) A na papíře ovšem vykazuje famózní hodnoty včetně CO2. ( to zas nezastírám, co se týká škodlivin ten vývoj bude znát)
PS: já si půjčím určitě někdy Golfíka na pár dní od táty. A pojezdím a uvidím jak na tom je Golf. Jestli je to +- podobné auto jako Oktávka jen v něm je málo místa a má "lepší" koncernové označení a nebo jestli je Golf diametrálně kvalitnější auto. Já mám dobré zkušenosti s Golfem V. a tak možná cítím, že budu ke Golfu pozitivně naladěný.. :-D

BobAsh
16. dubna 2017, 15:30
0

Ad spotřeba, nekecají výrobci, kecá EU a její debilní metodika NEDC. Že se nedá dosáhnout udávaných spotřeb je jasné už když se člověk podívá na to, jak ten test vypadá...

A jo, RS bude nejspíš žrát úplně stejně jako 1.8 TSI. To je totiž hlavní výhoda turbomotorů, umí nežrat když se jezdí klidně a řeknou si o benzín jen když se využívají. I ten Golf R umí jezdit za rozumnou spotřebu.

Jinak Golf je Octavii fakt hodně podobný, třeba RS a Golf R dávají příbuznost jasně najevo - a to je samozřejmě R o kus dál, Octavia RS je v podstatě prodloužený Golf GTI. Jinak dieselového 7g FL budeme mít v květnu.

krab
16. dubna 2017, 16:23
0

To je možný, metodika je tedy špatná. Ale u některých aut se přiblížíš snáz a u některých jsi úplně mimo tyto hodnoty. Třeba mě neuvěřitelně překvapil někdy loni Mercedes Benz A180 ( ten hatchback myslím), že stejnou služební cestu zvládal za spotřebu lehce pod 6litrů. To mě vážně nadchnulo. A byl to 1.6 Turbo , 90kw - 122koní pokud se nepletu. Právě 1.8 TSI si řeklo fakt o moc. Dlužno dodat, že se spotřebou 8l + jezdily na podobný trase ( město, dálnice, město) i staré Octávky 1.6 MPI co mi vozil kdysi Budget. S tím rozdílem, že 1.6 MPI byla dynamicky naprostá tragedie. ( vzhledem k hospodárnosti)

Jestli budete mít Golfa 7g v květnu, můžem se sejít a porovnat krátce jízdní pocity. Čekám, že budeš mít jinou verzi než tu co si já můžu vypůjčit. ( pokud by byla stejná, tak to by to smysl nedávalo) :)

BobAsh
16. dubna 2017, 16:58
0

Ta metodika je založená na hlemýždí dynamice a disproporční době stání. Takže zvýhodňuje downsizované motory, hybridy, auta se start/stop a podobně, prostě cokoliv, co dokáže efektivně fungovat na zlomek svého výkonu.

Jinak Golfa budu mít 2.0 TDI, takže určitě jinýho než ty (říkal jsi tuším 1.4 TSI, ne?) a tedy to smysl dává. Dáme sraz v Prase...

krab
16. dubna 2017, 17:09
0

Super, jestli budeš mít naftu tak tím pádem je tam kontrast. Tohle je registrovaný v lednu 2017 a je to 1.4 TSI v packetu R-line. Tak dám sraz, vyfotíme , projedem , pokecáme. Bude to pak do testíku zajímavější

No
NoName
13. dubna 2017, 06:40
-1

A je to tu zas české NSX na naftu hurá :-D, taky jsou ty koncovky výfuků "švindl" jako u předchozí generace, kdy výfuk končil těsně před tou "pseudo" chromovou koncovkou? Za mě bezpáteřní "rychlé auto" pro bezpáteřní lid. Do mě .....

reagovat
Adam
13. dubna 2017, 09:36
0

Dyt si tu posledni neridil, tak co to tu meles :D

No
NoName
13. dubna 2017, 09:48
0

Narozdíl od tebe, jsem ve své "kontroverzním příspěvku" alespoň položil otázku ohledně výfuku, jestli je to stejně ojebané, jako v minulé verzi (takže jakš/takš otázka k věci). Takže jediný kdo tu mele si ty:-D.

Honza Hamster Křeček
13. dubna 2017, 10:10
0

Výfuky zůstaly stejné, tj. ano, koncovka není přivařená k výfuku (nevidím důvod, proč by měla být, takto všechno v nárazníku dokonale lícuje při zachování dostatečně pružného uložení výfuku) a naftová verze má stále výfuk jen na jedné straně, což nekoresponduje se dvěma koncovkami - což je škoda.

No
NoName
13. dubna 2017, 10:28
0

Takže máme tu auto za 800 tyček, u kterého nebyl schopný výrobce udělat výfuk. Hm asi sem staromódní nebo jednoduše ty prachy prostě nerad "vyhazuju do kanálu". Názor sem vyjádři výše a za tím si stojím.

Pa
Pastor
13. dubna 2017, 11:40
2

Asi jsem staromódní, ale u auta mě zajímá jak jezdí a ne kde má vyvedené výfuky. Ale chápu že správný hipster, jak je dnes moderní, se víc zajímá jestli je výfuk pěstěný stejně správně jako jeho mužný vous.

No
NoName
13. dubna 2017, 12:20
0

Nazývej mě jak chceš "hipster" rozhodně nejsem, ale pokud zvednu auto na zvedáku a uvidím tohle, pousměju se a dokážu si představit jak je asi "ojebaný" zbytek auta.

Honza Hamster Křeček
13. dubna 2017, 14:50
1

Jj, tyhle ojebávky bych zakázal, jak bude asi udělaný zbytek auta.....

Rien
13. dubna 2017, 14:52
0

Mam pocit, ze takovyhle vejfuky jsou bezna praxe i u mnohem drazsich aut...

Franz Kafka
13. dubna 2017, 14:52
0

Jenom jsem čekal kdo to udělá za mě...

No
NoName
13. dubna 2017, 14:58
0

Čekal sem kdo se chytí a postne sem lambo gratuluju vyhráls:-D

Honza Hamster Křeček
13. dubna 2017, 15:10
0

Můžeme vybrat i jiný příklad, stačí si vybrat. Ferrari? Bugatti? AMG?

No
NoName
13. dubna 2017, 15:13
0

Si myslíš, že sem tak "hloupy" že to nevím a propo i kdybych na ty auta měl prachy první co by z těch aut šlo pryč by bylo tohle a pokaračovalo se dal na dalších kravinách tohoto typu.

Honza Hamster Křeček
13. dubna 2017, 15:23
0

Jen do toho....

No
NoName
13. dubna 2017, 15:30
0

A tím chtěl autor příspěvku říct co? koupíš si auto za 5 míču a dostaneš plastový kroužek kolem výfuku, ano svět se v p*del obrací toť můj názor už auta za milion se mi to prostě nelíbí a myslím si o tom svoje natož na sporťáku za 5 míčů.

Honza Hamster Křeček
13. dubna 2017, 15:43
0

Kde se fasuje ten negativismus, kterým jsou tak nasáklé diskuse na českých internetech? Když někdo pochválí nějaké auto, je to určitě dílo PR a úplatků. Když někdo dá na auto koncovku výfuku nepřipojenou pevně k potrubí, je to proto, že chtěl jistě chudáka zákazníka okrást a ušetřit na materiálu. V žádném případě není možné, že by chválené auto bylo prostě jen dobré a koncovka byla přidělaná k nárazníku prostě jen proto, že je to lepší řešení - lépe to vypadá (k ničemu jinému ozdobné koncovky výfuku stejně nejsou), bo okolo sebe nepotřebuje díru jak vrata. Ale v našich krajích asi prostě pořád jen někdo někoho podvádí a okrádá......

Franz Kafka
13. dubna 2017, 15:51
0

Jo, jo zlaté staré časy asi tak 1948 až 1989 to se dělala kvalitní auta a to především v Československu. A každý se měl dobře. Co teprve na západě. Jen osedlat to šedesátihlavé stádo pod kapotou. Podráždit lankem úžasnou 1.6 v benzínu a nechat se unášet vstříc západu slunce... Tak nějak?

No
NoName
13. dubna 2017, 15:53
0

Naopak chtěl bych mít tvůj optimistický pohled na věci...
btw. ke koncovkám nikdo mě neokrádá, pač si prostě takové auto nekoupím, at' už Lambo(nemám na to prachy) nebo škodovku (ve kterém sem dokonce i několikrát jel, ne v této verzi ale v předchozí), ano a bylo to pro mě utrpení, to tu ventiluju a výfuk to jen korunuje. Prostě mě to utvrdí ve faktu, že tyhle auta pro mě nejsou.

No
NoName
13. dubna 2017, 15:56
1

Vidím, že trolit umíte taky solidně, něčeho se chytnete a hned to tahnete do extrému, solidně kluci to se musí umět:-D.

Goldies
13. dubna 2017, 21:50
0

8g Civic ma stejne reseni a ze by to nejak urazelo? A jak by si to vyresil ty? Jak by si zajistil pekne slicovani v narazniku a aby to nebyl fake?

No
NoName
13. dubna 2017, 22:46
1

Tak to je zrovna dobře, že jsi vybral auto které z těch japonských taky nemusím 8G Civic je nejenom uskákaný na zadní napravě, ale korunuje to právě tím výfukem. A ptáš se mě? Jsem já snad nějaký designer? Prostě se mě to nelíbí a mám z toho srandu, kolikrát to tu budu muset zopakovat je to můj názor!

No
NoName
13. dubna 2017, 22:53
0

Jop a dřív než sem v tom civicu 8G jel byl bych schopný možná i ten výfuk zkousnout;-) ale čekal jsem teda od Hondy daleko víc. S 9G se pořád vyhýbáme, takže nejsem schopen říct jestli návrat k víceprvku prospěl, podle recenzí na netu zřejmě jo a ano, výfuk sem tam neviděl takže se nechám "podat" jaký je.

krab
13. dubna 2017, 07:25
0

To se Vojto těším, až si jí někdy vyzkouším na obvyklých trasách taky. Totiž, skoro jako kdybych četl o úplně jiným autě než té středně/lépe vybavené 1.8TSI co jsem měl na začátku měsíce.

Zjevně tedy ve Škodě zapracovaly na podvozkových komponentech, geometrii a výfuku. I tak bych nakonec čekal, že výsledek dojmů z jízdy bude : 1. jedo to obstojně, až skvěle, 2. stale to není moc pohodlné a má horší sedáky ( typická bolest Octávií - nakonec I Yetiho který tu zrovna doma mám) 3. Řízení je stále příliš mrtvé a podvozek příliš nejistý na to aby se to dalo považovat za auto pro nadšeného řidiče.

Museli toho teda vylepšit fakt hodně. I tak ale Octavia vRS je určená spíš než jako "Petrolheadův kompromis" pro jinou sortu zákazníků : Největší skupinou budou "asertivní obchodní manažeři, co si na šéfovi tuto verzi vymůžou jako služebáka namísto fleetové verze. Druhou skupinou budou rodiny v evropských zemích, kteří to auto kupují jako dobře vybavený kombík za lepší cenu ( což možná vlastně už není pravda) no a pak malá část české populace si Octavii vRS koupí jako "status car", zkrátka nebudou srovnávat moc jaké jiné konkurenční auto si koupí, ale jdou do toho, jelikož prostě chtějí Octavii vRS a nic jiného.

Já jsem právě na to byl zvědavý v souvislosti s ježděním v té 1.8TSI jsem si říkal. Jak bude asi fungovat to vRS? Ale pak pohledem do ceníků, si opět říkám, že vlastně už máme před sebou auto za cenu přes 800tísíc kč! A určitě sami dokážeme všichni najít několik dalších hot hatch (kombi), které stojí stejně či méně a budou pro tohle auto fakt velká konkurence.

reagovat
BobAsh
13. dubna 2017, 14:50
0

Asi nejbližší konkurence bude Focus ST, který je rychlejší, mnohem zábavnější a víc řidičský, ale taky bude o kousek horší jako "každodenní auto" - což je do značné míry tím, že je to starý model. Jinak nikdo moc ostré kombíky nedělá... Peugeot 308 GT bude stejně nebo možná míň "řidičský".

krab
13. dubna 2017, 15:43
0

Ještě jsem si tak říkal, že by někdo ( to bych asi byl já) zvažoval pořízení Subaru Levorg. takových lidí ale nebude moc u nás v ČR :) Levorg měl převážně hodně pozitivní hodnocení. Výkonově je to samozřejmě slabší, ale ne vždycky je výkon na papíře to nejpodstatnější.

Měl si možnost Subaru Levorg někdy vyzkoušet? Já zatím ne.

AnGeor
13. dubna 2017, 16:53
0

Levorga jsem zkousel a je paradni. Skvely podvozek, jako kazde Subu :) interier je taky uz "v norme". Jedina chyba je, ze nevozi do EU 300hp turbo :(

H_F
16. dubna 2017, 00:54
0

presne, levorg ma sice super podvozek, ten si ale venkoncem das za bratru 30 tisic na vetsinu aut
jenomze ma zdechlej a zaroven neprijemne uzranej motor, u auta za cenu blizici se milionu dobrej nesmysl a presne, je skoda, ze se sem proti puvodnimu planu nevozi levorg sti, u nejz by ta uchlastanost aspon stala za ten vykon

Ku
Kulajda
13. dubna 2017, 10:09
0

Na světě je tolik úžasných, krásných, rychlých, dobře znějících aut a vy píšete o Octávce? Pak se člověk nemůže divit, že jsou těchto zgarbů plné silnice, když všichni povinně píšou, jak skvělá auta to jsou. Holt koho chleba jíš, toho píseň zpívej...

reagovat
No
NoName
13. dubna 2017, 10:17
0

Přesně tak, "zfleku" vyjmenuješ X aut které jsou na tom účelově cenově i výkonově podobně dokonce budou i zajimavější. Bohužel jsme v "čechystánu," kde i když v předchozí verzi RS, kterou jsem opravdu řídil (a po 50km jsem z toho vylezl zvalchovaný jako pouliční pes) toto je prohlášeno za sportovní a v pohodě ztrácím veškéré iluze o objektivnosti těchto recenzí:D.

Ko
Komin
13. dubna 2017, 11:31
0

Se vzdycky tesim az pod clanky pod SKodovokou potkam takove pripady kteri nechapou psany text. Cemu presne nerozumis na tehle vete?

" Ryzí auto pro nadšence si pořád představuji jinak. Ale myslím, že mu můžeme s klidem říkat “petrolheadův kompromis”. "

Polar Bear
13. dubna 2017, 11:48
1

Ale no tak :). Škodofka má auta, které dělají co se od nich čeká většinou lidí. Proto má RSo i diesel, proto to není zadohrab, proto to neleží na silnici 5 cm vysoko atd. Jednička byla vergl, ale zlepšují se dost. Proti EVO nebo WRX to není žádné RS, ale je taky levnější. A má obrovskej kufr :P . Až jednou dají pořádný sedadla, zkusím ji zase (jako služebák samozřejmě - nenabizí stále jetě normální motor a hydroautomat, abych si ji koupil jako vlastní auto).

No
NoName
13. dubna 2017, 11:49
0

Mno asi nejsem tak "vyspělý" jako ty, no na autíčkáře chodím pro to abych si přečetl to co jinde ne a pokud mi i tady přistane miliontý článek o octavii RS, kterých je všude milion řeknu to slovy politika "sorry jako" nemá to tu co dělat. Co na tom nechápu? a jsem si jisty kdybych tu někde vyhrabal starý článek na toto téma na předchozí verzi který končí něco ve smyslu( Ale Octavia RS vám dá rychlost levně, skoro zadarmo. Nemusíte pilovat své řidičské schopnosti, protože je strašně snadné s ní jezdit rychle. Nemusíte přetrpět nepohodlí nebo nepraktičnost. Nemusíte platit absurdní cenu. A přijdete o to potěšení z toho si rychlost vydobýt.) v kontrastu s tímto článkem, kde je toto hned ze začátku popřeno :-D opět "sorry jako". schválně počkám na další recenzi další generce tohoto "skvostu" a zjistíme jak daleko se dá dělat PR bez toho aniž by ses do toho nezamotal:-D.

BobAsh
13. dubna 2017, 14:44
0

A předposlední odstavec a poslední větu článku jste četl? Na ten předchozí článek dokonce odkazuju, na závěr jasně píšu, že ryzí zábavu člověku nabídnou jiná auta, ale narozdíl od předfaceliftu už tohle má nějaký ten charakter a dokáže s tím být zábava.

Jinak, proč píšeme o Octavii? Protože to lidi čtou...

Polar Bear
14. dubna 2017, 02:13
0

Neznám tak úplně exkluzivitu Autíčkáře ve světě, ale předpokládám, že "v pondellí Lambo, na středu vám přistavíme Zondu a na víkend s pětihvězdou hotelem zdarma, půl dnem soukromně na okruhu, pokud by jste si prosím našel čas", půjčí nový prototyp SLR AMG. Navíc já už tu po nějaké době čtení článků od redakce poznám, jak by to auto sedělo mně. Já Škodovky nemiluju ale ani nezatracuju. Mají své zákazníky které taky nijak nesoudím. Pro mě osobně je Octavia v mnoha ohledech nepřinatelná jako osobní auto. A je to malé. Superb jakž takž velikostně, ale ne zbytkem.
Takže za mě recenze spotřebáku? Proč ne, je to dobré na srovnání s ostatními, když už na tento týden žádné to Lambo do redakce nedorazilo. A o Škodovkách se tu píše jen občas. Stačí prolistovat články dozadu :)

bitner
13. dubna 2017, 11:08
0

V tehle skupine bych asi z principu zkousel v prvni rade Focus ST kombi a o dost levnejsi Megane Grandtour GT (ten je teda pouze v automatu). Oboje vypada o dost lip a neni to tak provarene.

reagovat
Pa
Pa3ik
13. dubna 2017, 11:14
0

Nevím jak Focus ST, ale novým Mégane jsem jel. Bohužel. To auto je až neuvěřitelně špatný. Regulérně bych si radši koupil Dacii Logan než tenhle nedodělek za dvojnásobek ceny.

Ko
Komin
13. dubna 2017, 11:32
0

Megane GT soucasne generace je ucineny shit, nesaha Octavce ani po ventilky. Jooo, GT220 minule genrace, to byla jina pisnicka.

bitner
13. dubna 2017, 12:29
0

Fakt je to tak spatne? Vlastni zkusenost pochopitelne nemam, ale kratkou verzi noveho GT chvalili za suprovy podvozek. Zkusim pohledat nejake recenze. GT220 byla dost cenena, to je pravda. Navic byla za uplne neuveritelne penize.

Ku
Kulajda
13. dubna 2017, 12:44
2

bitner: Nevěř každé kravině, co někdo plácne v diskusi, zvlášť když nejsou schopni napsat jediný argument a prostě jen napíší, že je to shit. V době internetových diskusích je velký problém to, že každý má potřebu se k něčemu vyjadřovat i přestože vůbec nemá páru, o čem píše...

Franz Kafka
13. dubna 2017, 13:09
2

Ono to tak bylo vždycky víš. Jen v době bez internetu, nebo když byl internet jen pro ty "bohatší" a nebo šťastnější tohle celé nahrazovala hospoda,)

bitner
13. dubna 2017, 13:17
0

Je to sranda: Rasto Chvala - sama chvala
auto.cz: vicemene sama pozitiva a celkem rozumne znejici argumenty
autoweb.cz: cele auto by se melo okamzite zapalit
:-D
Mit na takove auto prachy, tak toho Megana rozhodne zaradim k favoritum meho vyberu.

Franz Kafka
13. dubna 2017, 13:19
0

No jasně ono se to prostě ideálně musí zkusit takzvaně osobně. Potom teprve pročíst recenze. Pokračovat radami na servis a případným tuningem a vylepšeními. Až potom si to dojít koupit a i ty bych si to raději před tím zkusil půjčit alespoň na víkend, abych měl jistotu že to chci.

La
Lauf
13. dubna 2017, 17:07
0

Kulajda: A ty mas nejake argumenty? S pany vyse souhlasim. Mel jsem Megane pujceny v ramci vyberu noveho vozu a velmi me zklamal. Malo mista na zadnich sedadlech, zmatena a cukajici prevodovka, nudny a zaroven nekomfortni podvozek a nevypinatelne fasisticke ESP. Zkousel jsem jeste 308 GT, Mazdu 3 a nakonec koupil za hezke penize Cupru. Megane byl jedine auto, u ktereho jsem ani na chvilku nepochyboval, ze ho nechci.

Franz Kafka
13. dubna 2017, 18:33
0

Takový přístup je správný. Nakonec ten výsledek je takříkajíc lepší. Ty Seaty nejsou špatné v rámci toho, co se od nich čeká. Taková méně riziková cesta a hlavně denní pohodová použitelnost.

Aa
Aaron
13. dubna 2017, 12:29
0

Ach jo, chvalozpěvy na eRSo už i tady? Z toho je mi smutno. Já nafasoval RS230 ještě bez těch ošklivých dělených světel, loni v práci a můžu s klidným svědomím říct, že je to hrozné auto. Nevěřím že facelift z toho udělal o 100% lepsi vůz, aby s tim bylo akceptovatelné svezeni. Po takovém počtení začínám brát všechny recenze pana Dobeše s velkým odstupem, trochu u mne ztratil důvěryhodnost.

reagovat
BobAsh
13. dubna 2017, 13:20
0

Co bylo na RS230 hrozné? Teda kromě standardních 19", na kterých to bylo nesnesitelně tvrdé, a příšerného falešného sportovního zvuku...

Franz Kafka
13. dubna 2017, 13:45
3

Řekl bych, že si vyjmenoval asi jediné dvě věci. Měl jsem to na Praha-Brno z půjčovny a nic dalšího mě nepohoršovalo. Neřeš to já si naopak myslím, že i takové články sem prostě patří a nechápu proč to budí takové vášně. Škodovku neřeším ani jí nemám, ale zajímá mě třeba tvůj názor v porovnání s ostatními novináři a tak dále. Klidně snesu i víc Škodovek když to bude dobře napsané.

bitner
13. dubna 2017, 13:56
0

Franz: presne, me ten clanek nijak neurazi, naopak je zajimave si o takovem aute precist neco prave tady.

Ma
Malis
13. dubna 2017, 13:24
3

To by mě zajímalo, jestli to inženýři Škodovky domysleli. Klidně si postaví dobrý auto, ale co chudák motoristický novinář? Bude zavalen hejtem, div ne do pranýře s ním. Jeho chyba! Neměl psát pravdu a držet se pózy, která se víc hodí do krámu. Nebo ne? Nebo by se měli zamyslet ostatní nad tím, co píšou do diskuze? Ono v tom textu je jasně napsaný, že rozdíl před a po faceliftu je velký. Jestli jste tu vážení, někdo poface verzí jeli, tak napište, jaké z toho máte dojmy a s čím srovnáváte. To by ale vyžadovalo více, ehm řekněme důstojnosti. Chopit se shnilého rajčete či kamene je zkrátka snazší.
A propos, když mi něco tak vadí, tak to přece nečtu ;)

reagovat
JLK
13. dubna 2017, 13:42
6

Je zajimave ze clanek o Silvii zatim neokomentoval nikdo, o Jeepu Trackhawk jen par lidi, to same o Demonu. Ale staci hodit clanek o octavce a je plna diskuze prispevku jak Autíčkář uz neni co bybal, ze se redakce zaprodala a nepise o nicem zajimavem.

krab
13. dubna 2017, 15:48
0

JLK : já už jo :) ... mohl bych ti to oplatit. Nekomentuj to tady, komentuj to radši tedy u té Silvie :) ...

Někdy to je čistě o řetězový reakci. Stačí jedna provokativní, nebo ještě lépe debilní reakce na cokoli a už to jede. Vlastně na to, aby pod článkem vznikla velká diskuze stačí jedna taková reakce a dílo je hotovo. Ale ano, Škodovky na obrázku takové diskuze přímo přitahují. U toho mojeho testu obyč verze facelift to bylo podobný, i když vlastně mnoho komentářů pořád věcných a přátelských.

Flanker
13. dubna 2017, 13:41
3

Škodovky jsou bezesporu auta, která přitahují a budou přitahovat pozornost. Jedná se o domácí automobilovou značku, takže je logické, a troufnu si říci i správné, pokud se čeští novináři vozům Škoda věnují.

Můj vztah ke Škodovkám je neutrální. Nejsou to špatná auta, ale nic moc mi neříkají.

Měl bych dvě poznámky, jednu pro redakci a jednu pro (některé) diskutující. Doufám, že se nestanete mainstreamem (v špatném smyslu) a doufám, že se to tady nebude hemžit komentátory, kteří budou redakci obviňovat v tom, že něco dostatečně nenávidí.

Závěrem bych dodal to, že čím víc reakcí, tím je větší smysl o Škodě psát. Pokud bude pod každým článkem o produktech Škody několik názorů typu je toho moc, přispíváte tím této automobilce k její popularitě.

reagovat
Flanker
13. dubna 2017, 13:44
1

Nedostatečně nenávidí*

Nedala by se přidat možnost editace příspěvků? Myslím, že nejsem jediný, kdo by takovou možnost uvítal.

Franz Kafka
13. dubna 2017, 13:53
2

Přesně můj názor zejména to vyjádření přímo ke Škodovce jako takové. Zajímavé, že když tady psal myslím stejný autor o Audi tuším A4 tak to bylo v pohodě. Pár komentářů něco málo k nudnosti a fádnosti taková ta trapná klišé a ticho po pěšině. Tady? Mimochodem do večera tady bude mnohem víc flame a hate. Ti největší Škodovkobijci a úderníci ještě nejsou doma z práce.

Editace nebude aby se nedal zpětně měnit obsah příspěvků což mi přijde docela dobré. Musíme psát víc s rozmyslem. Jinak si myslím že oslavný článek na eRSo vypadá jinak. Je to docela objektivní a hlavně o tom jak to vidí redaktor..... Tak co na tom komu vadí snad krom toho, že hodně lidí na takové auto nemá dost peněz. Jak píše nahoře Malis.... je snadné raději házet bláto než zůstat v klidu a přemýšlet a když to nechtějí číst tak nemusí je tady jiný obsah.

Mě tady taky spousta věcí nebaví .....

Flanker
13. dubna 2017, 14:34
0

Doufám, že věcí typu flame se tady nedočkáme. Většinou je to pár názorů o zaprodané redakci a tím to hasne. Ostatně diskuze jsou tady na vysoké úrovni a jinde už ani z CZ webů nediskutuji. Ale, nechme se překvapit.

Já teď píšu rychle z mobilu a někdy se chybka vloudí. Na druhé straně s tou změnou obsahu je to fakt. To jsem si vzpomněl jak jsem odpovídal na jednom fóru. Někdo tam dal fotku z filmu s otázkou, o jaký Mercedes se jedná. Byl to SL, ale jeden diskutující se mě snažil přesvědčit o tom, že je to SLK. Nakonec jsem mu to SL-ko našel na imcdb, nacož on vymazal své příspěvky a já vypadal trochu jako kretén, jež se hádá sám se sebou. :) Jo, něco na tom bude.

MartinCoupe
13. dubna 2017, 16:13
0

Octavia RS 245 je vybrousena z ceskeho kristalu, je to narodni poklad. Skoda si jde svou cestou a nenechava se ovlivnovat kritikou, coz je dobre. Nepohne s ni ani fakt, te ostatni automobilky uvedli na trh podobne vykonne verze pred 50 - 30 lety. Proste simply clever auto pro simply clever CZ managery. ????

reagovat
La
Lauf
13. dubna 2017, 18:36
0

Hmm. To bych si teda rad precet, ktere automobilky vyrabely 240 konove kompakty pred 30-50 lety. Povidej.

Trinom
13. dubna 2017, 19:05
0

Vezmu-li vás oba doslova a opravím-li vás za to, že Octávka není compact, tak většina americkejch sedanů a kombíků podobné výkony v top verzích měla. Pochopitelně neměly podvozek na evropské cesty, ale na to se nikdo neptal :-D

MartinCoupe
13. dubna 2017, 19:39
0

Třeba tyhle automobilky: Audi, Alfa Romeo, BMW, Jaguar, Mercedes Benz, Volvo, Opel, Subaru, Mitsubischi, Nissan, SAAB a mnoho jiných. :-)

La
Lauf
13. dubna 2017, 20:03
0

Tomas: Octavia je kompakt - nizsi stredni trida je kompaktni trida. Odjakziva. Americky full size sedan, to je uplna Octavka.

MartinCoupe: Aha. Takze taky zadny kompakt, ze?

MartinCoupe
13. dubna 2017, 20:44
0

Před 30 lety nebyly žádný kompakty, byly jenom auta.
Zeptej se v MB, jestli ten jejich klenot je kompakt, uvidíš co Ti odpoví... :-)
Ale tak trochu chápu co máš na mysli. Takže třeba Subaru Impreza GT, Ford Eskort RS, Volvo S60 T5, Renault R5 (nebo jak se to jmenovalo.
Malý Nissany byly taky spíš malý než velký.
Jinak mě přijde prostě zábavný, jak je marketingově toto RS prezentováno. Prostě v roce 2017 si z auta o výkonu 245 koní prostě na zadek nesednu.
Ale jinak nepopírám, že to RS může být dobré auto.
Ale osobně se mi z této stáje líbí víc Seat. :-)

MartinCoupe
13. dubna 2017, 20:45
0

Ještě jsem zapoměl na SAAB 9-3 Vigen. To je kompakt jak z učebnice. :-)))

BobAsh
13. dubna 2017, 20:53
0

MartinCoupe: Takže jako první vyřadíme BMW a Mercede, což jsou prémiovky, a pomineme detail, že v době před 30 lety neměl 230 koní ani nejsilnější éčkový Mercedes se šestiválcem (osmiválce měly víc, ale byly extrémně vzácné), v roce 1967 měl na tehdejší poměry supersilný W108 300SEL 6.3 celých 250 koní, tedy o 5 víc než Octavia RS245.

U BMW bude situace podobná, v osmdesátých letech měly přes 200 koní tak možná M3 a nejsilnější verze 5er a 7er.

Z Jaguarů (když opět pomineme, že tu srovnáváme rodinný kompakt třídy Golfu s luxusním supersedanem) měl větší výkon XJ12.

Alfa v té době neměla takový výkon žádná, Subaru také ne, Saab měl srovnatelný výkon v nejvyšších verzích Aero, což ale byla auta cenově srovnatelná třeba s pětkovým BMW. Mitsubishi a Nissan z hlavy nevím, ale běžné modely rozhodně ne.

Audi mělo v té době takový výkon možná u rallye homologačních speciálů nebo osmiválců.

Takže se můžeme zase uklidnit a vrátit se k tomu, že 230 koní u sportovní verze rodinného auta nižší střední je naprosto normální a konkurenci odpovídající výkon, byť RS280 by tomu asi slušela.

Trinom
13. dubna 2017, 20:54
0

Laufe, Octavia kompakt není ani omylem, je to tzv. auto střední třídy. I Fabii bych se bál tak označit. Kompakt je spíš něco velikosti Citiga.

MartinCoupe
13. dubna 2017, 20:58
0

Nesouhlasim. RS 245 je nejsilnejsi model Skodovky. Trvam na tom, ze ostatni automobilky u sveho NEJSILNEJSIHO modelu prekrocily magickou hranici 245 koni nekdy v dobe pristani americanu na Mesici. :-)

hh
hh
13. dubna 2017, 21:24
1

Koukam, ze nekteri maji problem 2x kliknout a najit si spravne informace..

Oktavka samozrejme je nizsi stredni (=kompaktni) trida. Citigo je mini.

Nejsilnejsi skodovka je Superb s 280k TSI.

MartinCoupe
13. dubna 2017, 21:34
0

A sakra :-)
Suberb mi prijde celkem fajn.

BobAsh
13. dubna 2017, 23:01
0

Škodovka je value brand Volkswagen Group, je o autech s dobrým poměrem ceny a výkonu. Určitě by nebyl problém postavit na Octavii třeba ekvivalent Golfu R nebo aspoň Cupry 280. Ale nějak nevím, proč by to měli dělat? Kdo by kupoval Škodovku za dva miliony?

La
Lauf
13. dubna 2017, 23:29
1

Tomáš: Ne, Citigo vážně není kompakt. UTFG

Martin Coupe: Kompakty tady máme už dávno. Co myslíš, že byl první Golf? A můžeme jít ještě hlouběji.. Mazda Familia, Fiat 124...
a teď ty tvoje auta, to je prachmizerný seznam... má to splňovat stáří 30-50 let a výkon minimálně 240 koní... a mezitím.

Impreza GT - 24 let, 215 koní
Escort RS - 25 let - 220 koní
S60 T5 - 16 let
Renault R5 - 160 koní
9-3 Viggen - 17 let, 230 koní

ani jedna trefa pane... ale Octavka RS je největší mrkda...

MartinCoupe
14. dubna 2017, 15:06
0

OK, vzdavem se :-)

VK
VK
14. dubna 2017, 17:07
0

Odkdy je Škoda auto s dobrým poměrem ceny a výkonu? Zejména z toho důvodu, že pro tak 60 % lidí v této republice je Škodovka synonymum pro automobil, se prodává (a - k neuvěření - prodá) za naprosto nesmyslné ceny, víceméně u každého modelu za cenu vozu o kategorii výš, pořízení auta s dobrým poměrem ceny k výkonu je nákup čehokoli jiného, než Škodovky. Čehokoli. Kdo si koupí Škodovku, vyhodil právě peníze za předražený krám, který nepřináší žádnou další výhodu. Kromě toho pocitu, že je z domácí výroby budou (přece!) laciné náhradní díly.

BobAsh
14. dubna 2017, 18:24
0

VK: Česká Republika je maličký trh, kde má Škoda dost specifické postavení, jiné než kdekoliv jinde na světě - a nejspíš jiné, než jakákoliv jiná automobilka kdekoliv jinde na světě.

Na normálních trzích je Škoda o kousek levnější než Volkswagen, zároveň o něco větší a s vícěméně stejnou technologií.

VK
VK
14. dubna 2017, 19:36
0

Jenže jsme na zdejším maličkém trhu, nikoli kdekoli jinde na světě. Tudíž je přinejmenším na pováženou psát závěry typu Škoda je auto s dobrým poměrem ceny a výkonu, nebo Oc RS petrolheadův kompromis.

BobAsh
14. dubna 2017, 19:52
0

Zrovna RS nabízí solidní poměr cena/užitná hodnota/výkon. Za těch cca 700 tisíc co stojí je solidně vybavená, velmi rychlá a velmi použitelná jako každodenní auto.

VK
VK
14. dubna 2017, 19:59
0

Fór je v tom, že za 700 tisíc se sežene solidně vybavené a velmi použitelné auto na každý den - o třídu výš. Akorát to nebude Škodovka. A snad jen možná to zrychlení (jestli zrovna tím je myšleno to poněkud záhadné vyjádření, že je rychlá).

BobAsh
14. dubna 2017, 20:03
0

Ano, za 700 tisíc se sežene auto o třídu výš, ale rozhodně nebude mít 230 koní. A vyjádřením, že je "rychlá" myslím to, že je v reálném světě prostě rychlá - jak motorově (230 koní není podstatný údaj, točivý moment všude je o dost důležitější), tak podvozkově. Sám bych si radši koupil za podobné peníze Mazdu6 G165, ale ta bude opravdu velmi citelně pomalejší, což leckomu může vadit.

sheogh
13. dubna 2017, 17:53
0

Takova davka emoci kvuli trosku mene obycejne oktavce? :-)
Zajimavy, jak pod recenzema skodovek a zvlast RS verzi i na jinych webech je plno posmesnych komentaru a jak by si nikdo takovou hruzu nekoupil, a pak vyleze clovek od toho kompu na ulici a kazdy druhy auto je octavia :-D :-D

A ze ma falesnou koncovku? Majitel si na to pak muze klidne dat treba akrapovice :-))))

reagovat
MartinCoupe
13. dubna 2017, 18:00
0

Ozdobny plasty made by Akrapovic... :-)

sheogh
13. dubna 2017, 18:08
0

:-D je to celkem usmevny, urcite by sel vyresit design zadniho narazniku tak, aby vypadal hezky, a nebyly v nem falesny koncovky. Ale kdyby bylo auto jinak v pohode, klidne si ho koupim i tak :-)

Franz Kafka
13. dubna 2017, 18:27
2

Víš co je úsměvné úplně nejvíc. 60 komentářů pod článkem auta co všem hrozně vadí. A je úplně špatné vlastně. Budeme se tady točit na plastech v nárazníku tomu říkám demence. Taková je doba. Jak říkáš nikdo by si to nekoupil, ale jezdí toho na silnici nejvíc. Tady to čte asi jen poučené čtenářstvo. Oni by přece za takové auto 800 nedali... No je to komedie, ale pořád je to alespoň diskuse a nedochází jen k nadávkám jako jinde. Prostě lidi to čtou a to Vojtovy věřím. Ono totiž té mlčicí většině tady se to auto líbí a my můžeme třeba puknout:) Já nepukám jsem neutrální neřeším jí teď na ni nemám a kdyby tak mám jiné favority. To ale přece neznamená že je to špatně jezdicí auto. Na 997 taky nemám a budu říkat, že je to krám a řešit plasty...?

sheogh
13. dubna 2017, 19:05
0

Tak nejak, a verim, ze kdybych nebyl z cr, kde to auto (v ruznych variacich) clovek vidi porad, treba by me prislo zajimavy. Taky bych za tu cenu asi vzal neco jinyho, treba mazdu 6, ktera se me prosti jen libi vic.

On je mozna problem, ze kvuli znacku RS od toho kazdej ceka sportak, coz neni.

MartinCoupe
13. dubna 2017, 19:36
0

Svatosvatě slibuju, že si Škodu Octavia nikdy nekoupím. :-)

Franz Kafka
13. dubna 2017, 21:15
0

Tak to se bojím o osud Škody Auto. Aby nedopadla jako Saab začali dělat auta co nikdo nechtěl a jak to s nimi dopadl že. Oni ty Švédové vždy spíš uměli podporovat Němce než skutečně něco vyrábět výjimkou budiž Volvo, Skf a sem tam letadlo. Dobrý zase je, že díky tomu Německá auta pořád jezdí a z těch Švédských jsou Čínská no co. Nová doba;)

MartinCoupe
13. dubna 2017, 21:32
0

SAAB je auto od podivinu pro podiviny. Bohuzel te temne dobe jsem byl mladej, jinak bych vsechny neprodany SAABy skoupil. ;-)
Slysel jsem, ze pry Skodovka taky neni uplne ceska... :-)
Hele, je pro Tebe Jaguar a Aston britsky auto nebo indicky?
To ze nejaka automobilka krachne, nebo je na pokraji krachu se muze stat kazde z nich. SAAB to nedal, Porsche melo na male v 90-tych letech, dneska to je nahnute s VW.
Jedini stabilni se mi zdaji japonci.

Jenyk
14. dubna 2017, 08:14
0

VW krachuje???? No co se tady clovek nedozvi....

Franz Kafka
14. dubna 2017, 14:59
0

Martine ono záleží co s tím ten vlastník udělá. A ano Porsche mělo na mále a ten dnes proklínaný vw jim docela přišel vhod. Proto mám k VW potažmo Škodě respekt aniž bych jim fandil, nebo něco od nich měl. I když vlastně mám Audi a Porsche takže to není tak docela pravda. O značkách v Británii si myslím své včetně německého Mini tím ti částečně i odpovím. Jinak VW nekrachuje podívej se na hospodářské výsledky a v usa to uválčili dobře. Byl to podvod, ale zrovna vepřů v us v podstatě nelituji tam je jedno teď za Donalda co má jaké emise.

MartinCoupe
14. dubna 2017, 15:10
0

Hele ja nepsal, ze VW krachuje. Ja psal ze je to s nima nahnute. A to bych rekl, ze je. Pisou to sami ve svem Werkzeitungu ve Wolfsburgu...
Ja se nevysmivam Skodovce jakozto autu, ale marketingu Skodovky.
Audi a Porsche je podle me gut. Oboji je na mem Wunschlistu. :-)

VK
VK
13. dubna 2017, 21:33
0

No já vám nevím, za 800 tyček se pořídí šestková Mazda i s automatem, důvod pořizování uvedeného RS nějak nepobírám.

reagovat
BobAsh
13. dubna 2017, 23:03
0

Mazda6 je naprosto skvělé auto a můj nejoblíbenější sedan/kombík střední třídy. Ale taky je docela pomalá - úžasně zábavná, ale pomalá. RS je mnohem méně zábavné, ale taky mnohem rychlejší.

bitner
13. dubna 2017, 21:36
0

Konecne jsem to pochopil. Octavka neni svatym gralem motoristu, ale motoristickych novinaru. Nebyt Octavie, potazmo Skody MB, tak by cesky motoristicky novinar posel hlady. A motoristicky novinar je v tom casto nevinne.
Nakonec si nejakou Skodarnu budu muset koupit, protoze z toho zacina couhat jista davka punku.

reagovat
tomyks
13. dubna 2017, 23:09
1

Nemam cas cist denne cely internet, takze fajn ze pisete i o Skodovce. Je to prece jen domaci znacka a jako kluk jsem byl patricne hrdy na prvni RSo. Mel jsem to stesti svezt se s "panem ridicem", do dnes mam ten zazitek v pameti a nepripadalo mi ze by tam to oznaceni nepatrilo. Musim si nekdy soucasnou Octavku konecne zkusit. Ten kritizovany vyfuk u nafty mohli pri faceliftu vyresit. Stydel bych se tohle prodavat. Nedavno se me tata ptal zda jsou oba vyfuky na mem Accordu funkcni. Docela me nas**l :D

reagovat
mi
miataracer
14. dubna 2017, 17:35
0

Mne se libi designove nahodou vic nez vetsina konkurentu jeji tridy. Mam ciste praktickej dotaz na Vojtu. Diky car policy budu muset jit do dehtu a asi spis do Scouta (na ereso potrebuju schvaleni velkyho bosse v Rakousku). Ma v TDI nejak poresenej zvuk? V soucasnem sluzebaku me ten zvuk nafty fakt vytaci a tesim se vzdycky na vikend do sveho pomaleho benzinaka...

reagovat
BobAsh
14. dubna 2017, 18:21
0

Naftovýho Scouta jsem měl na cestu z Vídně do Pachfurthu a znělo to tak nějak normálně, jako Škodovka f tédéíčku. Nepamatuju se, že by mě to nějak iritovalo, což i dnes občas některý auta dělají, ale určitě bylo slyšet, že je to nafta. Ale to, že jsem to nějak moc nevnímal, znamená, že to je asi odhlučněný relativně použitelně...

Jenyk
14. dubna 2017, 23:37
0

OIII 1.4 jezdim a nechtel bych to. Hlucne uskakane a proste levne. ALE! Minuly tyden jsem se s tim dostal na delsi trasu na okresky a dal jsem pilu. Kurva to auto fungovalo! Ja uplne ziral a uzival si kazdou vterinu. Takze clanku verim.

reagovat
Franz Kafka
16. dubna 2017, 17:28
0

No hale já měl teď pár dnů O III 1.6 tdi tuším 2016 a je to bída. Uskákané, nestabilní a jak píšeš vypadá to levně zejména potom, co jsem to měl ve výbavě která není nic extra. U té slabé nafty je problém, že když ten motor podráždíš tak se nic neděje jen se zvedne spotřeba na nesmysl. Fakt je ten, že to nebyla faceliftová trojka. Zase ale pokud jsem s tím jezdil čistě město a choval se k tomu lidsky není to tak nesnesitelné. RS FL bude ale po všech stránkách jinde... jiné auto.

BobAsh
16. dubna 2017, 19:05
0

Bacha na to, často je obrovský rozdíl benzín vs. diesel - tím, že naftový motor bývá těžší, je podvozek celý jinak naladěný (vpředu tužší pružiny, aby to s měkčíma nemlátilo nosem o zem), tím se to celý rozhodí a nefunguje. Třeba Rapid 1.2 TSI je skvělý auto, 1.6 TDI je hrozná. A pozor, dnes už bývají různé tlumiče a pružiny i třeba u různých velikostí sériových kol.

Franz Kafka
17. dubna 2017, 18:34
0

Dobrý večer, dámy a pánové. Vítejte tady v našem virtuálním sále a stejně tak zdravím i vás doma u televizních obrazovek. Začneme hned první kategorií. Nejvíce komentovaný článek v nejkratším čase. Nominace jistě znáte. Vítěze mi pomůže vyhlásit skoro jako na zavolanou pan Maier ředitel Škoda Auto a.s. Bernie prosím pojďte zamnou nahoru na pódium. Potlesk pro Bernieho prosím. Tak sličná asistentka nám přináší obálku. Ó mamma mia i Marta má dnes zelené šaty. To bude asi tím, že jsou Velikonoce. Děkujeme Martičko. Bernie nežmoulejte mi ty růžky na té obálce. Tak jaký máte pocit a jaký je váš tajný tip?

Hmm opravdu sázíte na konkurenci? Falešná skromnost řekl bych. Tak pojďme se posunout. Sponzorem a generálním partnerem této kategorie je nezávislý web magazín o autech Autíčkář. Tak Bernie nám rozlepuje obálku. Hudbu prosím. Sálem hlučí jeden z hitů kapely Ortel.

A je to tady vítězem prvního ročníku v roce 2017 je článek o automobilu Skoúdáá Ouktevia eR eS Fl a její test ve východní marce. Prosím na pódium pana Vojtěcha Dobeše CEO a šéfredaktora magazínu Autíčkář aby šel předat cenu. Berne vy mi tady prosím zůstaňte. Vojto rovnou prosím gratulace tady panu řediteli.

Je to k nevíře. Pane generální co vzkážete divákům a hlasujicim. Vojto vám děkujeme běžte se posadit zpět vedle pana Kirijakovského ten je jistě zklamán. Povídejte. Ehm, ehm ja byh htěla podakovat všem česka komentujici, že ona ehm podpořit komentem článek o našem vrchlová vozidlo Ouktavja. Dáküjem za hlasy, nasklesanou. Tak děkuji pane generální.

A teď před další kategorií krátká přestávka. Vážení televizní diváci zůstaňte nám věrní a po pauze nashledanou.

reagovat
Kryton2X4B-523P
25. dubna 2017, 12:26
0

Franzi zabils :D



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem