Jakkoliv si nejsme jistí tím, jestli byl facelift 911 generace 991 správným krokem, facelift vrcholné GT3 RS je evolucí v nejlepším možném smyslu slova. Okruhové monstrum je lehčí, výkonnější, doladěnější a prostě lepší v každém myslitelném ohledu.
V zádi, tam pod gigantickým pevným křídlem, se ukrývá pořád ještě atmosférický agregát. Jak bylo řečeno v úvodu, jedná se o plochý šestiválec, jenž ze svých 4 litrů objemu ždíme masivních 520 koní a točí 9 000 za minutu. To znamená jmenovitý výkon 130 koní na litr, což je ve světě atmosférických agregátů naprosto úžasná hodnota. Jedná se dokonce o vyšší jmenovitý výkon, než jakého dosahovalo Ferrari 458 Italia ve standardní verzi.
Síla motoru se přenáší na zadní kola skrze přenastavenou sedmistupňovou dvojspojku PDK a z nuly na sto si to GT3 RS špacíruje za 3.2 sekundy. Maximálka potom činí 312 km/h a to i přes nezanedbatelný přítlak, jaký generují aerodynamické prvky.
Došlo také k přenastavení šasi, doladění řízení zadních kol a k dramatickému odlehčování. Spousta dílů karoserie je z plastu vyztuženého karbonovými vlákny, odlehčeno bylo zadní okno, protihluková izolace nebo sedadla. Při osazení paketem Weissach, který přidá ještě více karbonu a hořčíková kola, váží GT3 RS střídmých 1430 kilogramů.
Na druhou stranu si lze nechat vůz osadit ještě okruhovým paketem Clubsport, přihazujícím trubkový rám do zadní části interiéru, hasicí přístroj, přípravu na šestibodové pásy a přípravu pro odpojovač baterie. Ze závodního světa pochází i kola o průměru 20 palců vpředu a 21 palců vzadu, jištěná centrálními maticemi.
Inovovanou 911 GT3 RS lze objednávat již nyní, přičemž svůj vůz dostanete pravděpodobně ještě do léta. Cena je lidová a v Německu činí 195 137 euro (4 940 000 korun).
Vyvstává každopádně velká otázka, zda náhodou nekoukáme na úplně poslední 911, vybavenou atmosférickým motorem. Porsche se sice nechalo slyšet, že atmosféru u GT3 udrží tak dlouho, jak to bude možné, jenže co když tato možnost zanedlouho skončí? Asi bych si radši pro jistotu jednu koupil už teď. Jo aha, já nemám prachy…
22. února 2018, 13:44
0
Kdo na to teď má měl by to koupit. Nejen že získá super závodní okruhové auto, ale taky slušně zainvestuj. S nadějí na pozdější zisk.
22. února 2018, 20:18
0
Je otázka co vlastně z té atmosféry ještě vydolovat jde, a ono toho už moc nebude, ikdyž fandím ještě tak aspoň jedné generaci! I přes to nastává situace co potom, jsou 3 možnosti, buď přeplňování, úplné překopání koncepce ve stylu 911 RSR s motorem uprostřed a nějakým jiným typem agregátu, nebo atmosféra+hybrid.
22. února 2018, 23:37
0
Asi se dockame bohuzel toho hybridu.. Za me by bylo nejhezci, kdyby auto mnohem vic odtucnili. Tech deklarovanych 1450 kg me prijde na okruhovou zbran hrozne moc.
23. února 2018, 08:41
0
No ja si rikam ze nez dolovat dalsi vykon z atmosfery, tak bych vic odtucnoval... 1450 je fakt dost ale mozna tomu jen nerozumim :-D
23. února 2018, 15:27
0
Je to vcelku hodně. Podle toho jak si to dá člověk do kontextu. Třeba rozdíl mezi touto GT3 RS a 997 je 80kg, což vzhledem k většímu motoru, celkově většímu, komfortnějšímu a bezpečnějšímu autu není o moc více. Za mě bych řekl, že o moc lehčeji by to nešlo. M4 má třeba přes 1600kg, C63 myslím i přes 1700kg. AMG GT-R okolo 1600kg. Nikdo není lehčí, takže podle mě je to lehký.
23. února 2018, 16:41
0
Jáák nejde, co néjde? :-D 920 kg, 430 koni
-
Komentář upraven 23. 2. 2018, 17:04:17
23. února 2018, 19:15
0
Myslel jsem samozřejmě na mysli něco ve stylu 911 :-D. Takhle bychom mohli pokračovat až ke Caterhamu nebo Radicalu. Ono, taky člověk co má peníze, chtěl by jezdit jen na okruhu tak by si mohl koupit rovnou 911 Cup. Tohle je samozřejmě jiná liga, s tímhle člověk rozhodně nemůže jen tak normálně jezdit jak s GT3 RS (vím, že může, ale rozhodně to není tak použitelný)