logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Historie

Nissan zrenovoval svůj první naftový speciál na Paříž-Dakar

Velmi úspěšná dieselová reklama na Fantu sice skončila na celkovém devátém místě, ale potom téměř 30 hnila v muzeu.

Řeč je o závodním Patrolu „Fanta Limon“, který byl postaven evropským technickým centrem Nissanu za účelem zúčastnit se extrémně náročné dálkové rallye Paříž-Dakar (tehdy ještě opravdu z Paříže do Dakaru). Práce na vozech začala v roce 1986 a na osudový závod byla připravena celkem dvě auta se startovními čísly 211 a 212.

Ač toto válečné tažení mezi 310 dalšími vozidly na 13 000 kilometrů dlouhé trase skončilo nakonec velmi úspěšně, ze začátku to zrovna růžově nevypadalo. Hned v druhé etapě totiž továrnímu týmu odešlo doprovodné auto, zanechávajíc oba závodní speciály bez náhradních dílů. Číslo 212 závod bohužel nedojelo, protože se stihlo skutálet z písečné duny a jeho osud zůstal v rukou místních nenechavců. Číslo 211 ale po všech útrapách dokončilo všechny etapy a bylo z toho deváté místo celkově a první v kategorii.

Jen co si „Fanta Limon“ užil svých pár minut slávy, byl odprodán do muzea nedaleko Barcelony, kde zůstal stát po téměř třicet let v tom stavu, ve kterém dojel. Když ho tedy Nissan nedávno objevil, nebyla to žádná hitparáda. Jeho čtyřválcový turbodiesel o výkonu 146 koní byl zarezlý, přední náprava poškozená, elektroinstalace sežraná od myší…zkrátka a dobře slavný vůz dopadl velmi neslavně.

Nissan se však rozhodl dát celou věc do pořádku, přesunul Patrola do jeho rodiště v Barceloně a za pomoci dobových manuálů, schémat a jednoho člena původního týmu se pustil do renovace. Autu byl navrácen jeho původní lesk, parádní osmdesátková reklama na boku opět nabádá k nákupu limonády a vůz po bezmála třiceti letech zase jezdí. Závodit už ale asi nebude. Koneckonců se zmíněnými 146 koňmi a maximálkou 150 km/h byl konkurenceschopný pouze ve svojí době.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
spooon
15. 12. 2016, 20:48

jen 146 koní a taky to stačilo...hmm, takže vlastně dost MX5tek má výkon skoro stjený či dokonce vyšší jak závodní speciál pro dálkový závod. Zajímavé zjištění :-D

0
Trinom
17. 12. 2016, 11:15

Výkon možná ano, ale točivý moment a jeho průběh ani omylem.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte