načítám data...

Nissan představuje výroční limitovanou edici modelu GT-R

08. července 2019, 10:43 5 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Model, jež vyjede z továrny jako připomínka padesátiletého výročí znáčků GT-R je drahý a modrý. A to je tak nějak všechno.

zobrazit celou galeriiNovinky: Nissan představuje výroční limitovanou edici modelu GT-R

Ač se to nezdá, legendární znáček GT-R je tu s námi už padesát let. Poprvé se objevil na Nissanu Skyline C10 v roce 1969 a od té doby sní o takto označeném voze nejeden motoristický nadšenec. Ať už se bavíme o jakékoli generaci, každý z těchto vozů si vydobyl kultovní status, ať už za to mohly jízdní vlastnosti, nebo třeba angažmá ve filmovém trháku. 

Padesáté výročí se tak sluší oslavit ve velkém stylu. A jak už to tak v automobilovém světě bývá, nejlépe se k takové příležitosti hodí nějaká pěkná limitovaná výroční série. V Nissanu tedy dali hlavy dohromady a vyrobili blíže nespecifikovaný počet vozů nazvaných jako GT-R R35 50  th  Anniversary. 

Výroční R35 je vyvedena v kultovním modrém laku. Tohle totiž není jen tak ledajaká modř, ale odstín pojmenovaný “bayside blue” – úplně stejný, jako měla v základní verzi legendární R34. Kromě toho zdobí karoserii i nalepovací bílý závodní pruh (který nápadně připomíná Chevrolet Corvette Grand Sport) a speciální plaketka vedle řadící páky a na zádi. A to je tak nějak…všechno.

Pokud se vám speciální edice zalíbila, s nákupem neváhejte. Pro evropský trh je totiž k dispozici pouhých padesát kusů. A cena? Za výroční R35 zaplatíte v přepočtu 2,47 milionu korun. To je necelý čtvrtmilion více, než za “nevýroční” modré GT-R bez plaketky. Vzhledem k tomu, jak to na automobilovém trhu chodí, je celkem jisté, že se onen čtvrtmilion časem vyplatí při případném prodeji auta. Limitované edice zkrátka táhnou. U Nissanu se ale nemůžu zbavit pocitu, že si “gétéerko” zaslouží na svém padesátiletém výročním modelu trochu víc, než jen plaketku a barvu z katalogu…


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Knightrider
08. července 2019, 19:01
0

Vypadá to hezky. Ale ten barevnej motiv, ehmm, no... Vette GS jak přes kopírák.

reagovat
Knightrider
08. července 2019, 19:05
3

Ještě jsem zapomněl přidat závodní Vette C2 Grand Sport. Od ní je tenhle barevný motiv odvozený v následujících generacích.

Jakub Pospíšil
08. července 2019, 19:23
0

Páni, o tom originálu jsem neměl tušení. Díky za rozšíření obzorů.

Knightrider
08. července 2019, 21:39
0

Nemáš za co. Ony se historicky opakují i další značení. První Z06 byla taky C2, z roku 1963, ZR1 byla poprvé C3 v roce 1969 a i některý značení motorů se historicky opakuje už 50 let.

JanSevera
12. července 2019, 11:32
0

Pokud na plaketce není uvedeno pořadové číslo a není znám počet kusů, který se vyrobí, tak pochybuju, že se případná prodejní cena bude nějak lišit od neoznačené verze.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem