Problém se netýká našeho trhu, ale toho domácího, japonského, zejména pak kategorie miniaut, takzvaných KEI cars. Zde totiž Mitsubishi přiznalo, že z měření spotřeby neuvádělo hodnoty reálné, ale tak trochu cinknuté, aby se malá autíčka veseleji prodávala. Poněkud hloupé je, že tyto praktiky užívalo již od roku 1991. Za tu dobu se prodalo vskutku hodně aut.
Přiznání značkou otřáslo. Přece jenom, když se dnes mezi lidmi rozkřiknou slova jako ‚skandál‘, ‚měření‘, ‚spotřeba‘ nebo ‚emise‘, začnou se v souvislosti s kauzou dieselgate stavět na hlavu, třebaže se jedná jen o jeden segment na jednom trhu. Není proto divu, že během pouhých pár dní spadly akcie Mitsubishi na polovinu a japonské značce začalo téct do bot.
Naštěstí je na cestě ‚záchrana‘ v podobě Nissanu, který by měl zájem jakožto výrazně větší značka koupit v Mitsubishi kontrolní podíl. Konkrétně se mluví o nákupu 34 % akcií za nějakých 230 miliard jenů (51 miliard korun). Obě značky navíc spolupracují v rámci Japonska již nyní a není tajemstvím, že většinu malých aut, u kterých Mitsubishi následně zfalšovalo spotřebu, dodal právě Nissan. Kdyby došlo na odkup, využil by Nissan Mitsubishi na vývoj elektromobilů, autonomních aut a dalších velmi zábavných věcí.




Adam
12. 5. 2016, 17:18Poslední věta mi to trochu skazila. Chtěl sem říct, že nissan, coby sportovním a supersportovním vozúm značka náklonná, by mohla udělat nový EVO a 3000GT. Oni však radši udělají další eko šity...
Woyta
12. 5. 2016, 22:28Stacilo by ozivit Lancer a meli by co postavit proti Focusu a Impreze.
Nezn.uživatel
13. 5. 2016, 20:35Jo, tak to mam uplne stejne. Pri precteni ty posledni vety jsem si malem ublinknul. :-D Podvadi vsichni, jen na ostatni se to zatim neprovalilo.
jc
12. 5. 2016, 22:03Mi prijde ze Mitsu jde do kopru uz delsi dobu :-/ Jako by dlouhodobe vyklizeli pozice.
Nezn.uživatel
13. 5. 2016, 20:36Ja snad ani nepamatuju, ze by to u Mitsu bylo jinak, nez balancovani nad propasti.