Japonský supersport ve verzi od vylepšovací divize Nissanu, představil se při příležitosti závodu 24-hodin Nürburgringu, který se jel tento víkend. A co se vlastně změnilo? Tak v první řadě přibyl karbon. Opravdu velká spousta karbonu, která se nachází kolem dokola celého vozu, podkreslená ještě parádními koly Nismo.
Konkrétněji řečeno, GT-R od Nisma dostalo nový přední spojler pod nárazník, kterému dělá společnost ještě žebrování kolem mlhovek. Karbonové jsou i boční prahy a velká část zadní partie, nesoucí větší výdechy vzduchu od brzd, další žebrování a také mohutné křídlo na víku kufru. Interiér doznal oproti zevnějšku jen menších změn, ovšem i tady je pár věcí jinak. V první řadě zaujme alcantarový volant s vyznačeným středem, doplněný o sedadla Recaro, čalouněná kombinací kůže a semiše.
No a potom je tu podvozek, na kterém se pánové z Nisma vyblbli poměrně rozsáhle. Měnilo se nastavení stabilizátorů, tlumičů i pružin a v kombinaci s vyšší tuhostí karoserie, nabízí GT-R lepší jízdní vlastnosti, než kdy předtím. Oproti běžnému modelu je verze Nismo rychlejší ve slalomu i v zatáčkách, přitom by si ale měla zachovat denní využitelnost na normální silnici.
Můžete se samozřejmě ptát po navýšení výkonu, ovšem to už neproběhlo. Nismo tedy zachovává 600 koní, které nabízí aktuální verze dvěma turby přeplňovaného šestiválce VR38DETT. Faktem je, že víc stejně ani není potřeba.
















Nezn.uživatel
30. 5. 2016, 19:13Vypada to vyborne. Ale tak nejak tusim, ze si to asi nekoupim. Ani jako 15-ti letou ojetinu. Sakra. :-D
Viper
30. 5. 2016, 20:37Zrovna tohle je auto, které bych si jako 15 leto starou ojetinu rozhodně nekupoval...to smrdí průšvihem...finančním...velkým :-)
Nezn.uživatel
30. 5. 2016, 21:40No jasne, ze ne. Myslel jsem to ze srandy. Tam, kde servisuju Corvettu, zacali pripravovat na okruhy krome Corvett i tyhle GT-R a pry je to i ve srovnani s Vettou C6 financne totalni nesmysl za veskery servis a upravy. Tohle auto bude vzdycky mimo financni moznosti normalniho smrtelnika, bez ohledu na jeho stárí.
BobAsh
31. 5. 2016, 00:48Obávám se, že i 911 Turbo bude na provoz levnější než GT-R...
Nezn.uživatel
31. 5. 2016, 06:45Presne tak Vojto. Tohle je fakt financni nesmysl.
Adam
31. 5. 2016, 22:49Sem velkej fanousek 911, ktera je podle me i ve vsech ohledech lepsi. K tem servisnim nakladum bych ale vzal v potaz, ze 911 Turbo S stoji skoro jako 3 GT-R. A to se tema, byt asi hodne vysokejma provoznima nakladama, jen tak nedozene.
gt86.cz
31. 5. 2016, 09:01Konecne hezkej interier, az na tu diru na diskety :-D
Aleš
31. 5. 2016, 12:52Tak to je krása. Vážně škoda že vždycky na provoz bude tak drahý. Holt hi-tech hračky s nejmodernější elektronikou budou vždy drahé na údržbu. Ale i tak bych ho htěl(teda pokud bych na něj měl)
Aleš
31. 5. 2016, 13:14A když už jsme u toho porovnávání servisních nákladů GT-R s v podstatě čímkoliv,tak mě napadli 2 otázky na servisní náklady.
1. Bude GT-R levnější na servisu než současný Viper ACR,nebo bude GT-R dražší?
2. Bude Viper RT/10 na servisu dražší než Corvette C5(na palivu vím že v obou porovnání bude Viper nejspíš dražší vzhledem k pověstné rozežranosti Viperu)?
Díky za odpovědi.
Nezn.uživatel
31. 5. 2016, 15:12Srovnání s Viperem neznám, ale počítám, že i tady bude GT-R prohrávat na plný čáře. Oproti Corvette C6 jsou díly a servis výrazně dražší. A pokud se jedná o nějaké následné profi úpravy pro víkendové ježdění na okruhu, tak je to o řád jinde, podle informací mého servisu, který obě auta na ty okruhy připravuje. Dát za přední nárazník 250.000,- Kč nebo za Nismo nárazník, i když s blinkrama, chladičem a všema montážníma úchytama a volovinama kolem, skoro 600.000,- Kč, mi přijde jako hodně silný kafe. Z tohohle pohledu je přední nárazník na Vette C6 za 30.000,- naprostá brnkačka.
Nezn.uživatel
31. 5. 2016, 15:17A co jsem se bavil i s jiným servisem, tak sada nových kotoučů a destiček na GT-R vycházela na 200.000,- Kč. Pro normálního smrtelníka to fakt není. Ani jako ojetina.
johan
31. 5. 2016, 15:53nikto ta ale nenuti kupovat diely z nissanu.. brzdy su tam z rovnakeho zeleza ako na inych autach, naraznik z rovnakeho plastu/laminatu/karbonu ako na inych autach, takze som si isty ze tie dily pojdu zohnat za desatiny cien, ktore uvadzas
Jarda
31. 5. 2016, 16:51Jen aby to nebyly karbon keramické kotouče, tomu by totiž ta cena odpovídala. A brzdové kotouče jsou normálně z litiny :)
Nezn.uživatel
31. 5. 2016, 17:11To Johan: Samozřejmě, že mně nikdo nenutí kupovat originál, on mně ani nikdo nenutí kupovat tohle auto, ale dost pochybuju, že i aftermarket díly budou za nějaký normální ceny. O tom, jestli je plast na nárazník stejnej, jako ten na normálním autě, mně opravdu nemusíš poučovat, to je mi úplně jasný taky.