načítám data...

Nevada 2: Ještě více! Aneb; jak nezapadnout.

Tenhle díl o cestování po Nevadě a okolí bude trošku kakofoničtější. Ale zapadneme!

zobrazit celou galeriiAutíčkář na cestách: Nevada 2: Ještě více! Aneb; jak nezapadnout.

Tenhle amatérský cestopis má i první díl, takže pokud chcete celou anabázi od A do Z a ne napřeskáčku, klikněte sem.​ 

V minulém díle jsme skončili v Beatty. Po vystřízlivění z pijatyky v Sourdough Saloon jsem se já vydal zpět do Údolí smrti. Sourdough Saloon ale doporučuji. Kdykoli tam přijdete, máte pocit, že je půlnoc, všichni jsou navátí a nikdo nic neřeší. Je to takové, řekněme, domácké prostředí.

Po cestě do Údolí doporučuju zastavit se v Rhyolite. Jde o jedno z měst duchů v okolí. Moc toho nezbylo, ale za galerií v poušti ještě pořád stojí zbytky zděné banky a celé je to takové… Turistické. Vždycky si ale uvědomím, jak rychle se Amerika hýbe. Kdyby to šlo takhle rychle i u nás, tak je z Rýmařova dávno muzeum… Navíc i tahle stará halda odpadu je tak nějak pěkná. Asi to dělá to slunce ;-) 

 

Zajel jsem si kousek za město, podívat se, jestli nenajdu další haldy. Nenašel jsem. Ale pokusil jsem se nahrát, jak krásně cinkají kamínky. Zcela nové Nevadské kamínky. A i přes otravný vítr, který se mi do zvukové stopy vetřel je to slyšet.

 

A pak jsem vám velmi neumětelsky natočil, jak to na takové “cestě z města” tadyhle vypadá. Povšimněte si kupříkladu horizontu, který se nijak nepřibližuje. Ale k fotkám, ne každý se může v práci koukat na video, že? ;-)

I když jsem tam už tou dobou strávil hodně času, pořád jsem si připadal jako mimo tento svět. Jen drzé mraky, které se mi na tuhle fotku vetřely, prozrazují, že jsme na Zemi a ne někde, nevimkde. Ale jinde… Vzpoměl jsem si na návody ze stavebnic Lego, když ještě dělali vesmírný věci a ne Star Wars… Tam byla vždycky na obrázku malá kulička – zeměkoule. Možná bych ji sem měl dofotoshopovat.

Na dně tohohle neexistujícího jezera je i místo, které se nazávý Devil’s Golf Course. Tedy ďáblovo golfové hřiště. Moc jsem to nechápal, ale nakonec to došlo. Ono totiž ty věci tady na fotce – každý ten výstupek – má asi půl na půl metru a rozměry jsou “od tamtud daleko až tam, co není vidět”. Hledat tady golfovej míček, když se po tom nedá ani pořádně chodit, no to bych chtěl vidět. Třeba Martina Bursíka bych tam chtěl vidět hrát. A stačila by i jen jedna jamka.

Je to prostě psycho. Větry z Pacifiku zakopnou o pohoří Sierra Nevada, ztratí vláhu a místo jezera “jako kráva” je tady poušť. Taky “jako kráva”. Na obzoru se pak odehrávají dramatická mračna a já často jen tak seděl a čuměl. A to se mi fakt nestává, jsem člověk hodně neurotický.

Ale vydejme se na sever. Poušť začne bez nějakého zvláštního důvodu tmavnout a cesta se zužuje a zužuje, až se stane vyhlídkovou jednosměrkou. A tam je kráter Ubehebe. Ale víc, než ten kráter mě fakt dostala barva pouště. Jako by tu hořelo, ale podle kvítek okolo tu nehořelo. Takže musí jít o něco, co se sem dostalo z tý díry v zemi…

Dával jsem si velký pozor, abych nesjel po prdeli dolů, protože to bych se pomlátil a pak byl mrzutý. Ale mám za sebou první výlet k pořádný sopce, takže zápis do deníčku a zpět přes údolí směr Boulder city. A pak jsem si uvědomil, že jsem vám nenatočil místní sníh, takže zde zase špatný a amatérský video:

 

Jasně, že je to sůl, vždyť tam bylo 35 ve stínu. A po zajížďce za sněhem už pryč, protože chci vidět i Hoover Dam a Grand Canyon a tak. Ale po cestě do Vegas je velká písková duna. A já tam viděl lidi (čti: auta), tak jsem se vydal taky tam, přece se jako “novinář” neochudím o pohled na auta v písku. Krásně jsem si podriftil na prašné široké cestě, minul camp grounds, pozdravil “místňáka” v jeepu a pokračoval ke žlutému písku. Dával jsem si pozor, abych nezapadl, protože to by bylo naprd. Merděděs začal trošku hrabkat, já se rozhodl, že to otočím a…

Hodinu jsem čekal, jestli někdo nepojede kolem. Nejel. Tak jsem začal obvolávat. Zjistil jsem, že AAA funguje jako náš Svazarm a v sobotu nikdo nedělá. Taky jsem zjistil, že Baker Towing Company nemá žádnou čtyřkolku, zato má smysl pro humor. Velmi milá dáma se mi snažila vysvětlit, že fakt, že mám mercedes ještě neznamená, že nezapadnu. Ale začla se chechtat, když jsem jí řekl, že vím, že jsem tupý turista a že je to auto z půjčovny. Inu čekal jsem dál…

Po dvou a půl hodinách se přiblížil otlučený a řádně nazvedaný Jeep. Zastavil asi 50 metrů ode mne a zevnitř nedůvěřive koukaly dvě střapaté hlavy. Když zjistily, že mrtvolu už mám zakopanou, přijely blíž a po mém pozdravu “Ahoj chlapi, já jsem Honza a jsem idiot” se začaly usmívat, dobírat si mne a vytahovat dynamické lano. Auto jsme vytáhli a já mohl odfrčet. Dodnes mě mrzí, že jsem těm dvěma maníkům, co jeli chlastat to pouště a měli dohromady tak šest zubů pořádně nepoděkoval. Takže rada: Nepůjčujte si Mercedes ;-)

Šel jsem čurat. A pak přelezl val a podíval se na auto a musel si to vyfotit. Nekonečná cesta, nekonečné hory, velmi konečný život a čtyřválcový mercedes. Ehm. Příště fakt čtyřkolku, nemůžu to zdůraznit víc. Být odkázaný jen na asfaltové cesty je obrovská škoda a rychle se tu stejně nejezdí. Ale to zas příště, slibuju, že to dopíšu, ještě pár fotek mám. Jen videa mi došla. Takže vzpomínka na steak a hajat!


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Csaba
21. září 2019, 12:49
1

Velmi čtivě, upřímně a výstižně napsáno + úžasné fotky nepopsatelně krásné přírody. Musel to být skvělý výlet.

reagovat
sp
spooon
22. září 2019, 22:18
1

perfektní!

Dofám, že bude i další díl/díly

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Galaxie 1,9 TDi, 66 kW - rotačka 1999
Ford Galaxie 1,9 TDi, 66 kW - rotačka

1999 rok výroby
89 koní výkon
1 896 ccm objem

Chrysler Sebring JR Sedan 2004
Chrysler Sebring JR Sedan

2004 rok výroby
140 koní výkon
2 000 ccm objem

Chrysler 300M 3.5i LPG Tech 2000
Chrysler 300M 3.5i LPG Tech

2000 rok výroby
248 koní výkon
3 518 ccm objem

Dodge Royal Lancer Custom HardTop 4door 1957
Dodge Royal Lancer Custom HardTop 4door

1957 rok výroby
260 koní výkon
5 329 ccm objem

Chrysler 300 coupe 1968
Chrysler 300 coupe

1968 rok výroby
350 koní výkon
7 215 ccm objem