načítám data...

Neobyčejné SUV za 200 tisíc

Vybrat SUV, které na silnicích jen tak nepotkáte je úkol obtížný, nicméně ne nemožný. Našli jsme tři SUV, které by mohly požadavek na originalitu splnit.

zobrazit celou galeriiPtejte se: Neobyčejné SUV za 200 tisíc

Zdravím redakci Autíčkáře a doufám, že mi trošku pomůžete s mojí rozpolceností. 

Z jara čekáme druhého potomka, a protože manželky Lancia Lybra je nejen na konci své životnosti, ale co se týče nějaké prostornosti či chybějících isofixů, tak po této stránce už není úplně tím, co bychom chtěli nadále provozovat. Já mám na své ježdění do práce Thesise, což taky není zrovna etalon praktičnosti pro 4 člennou rodinu, ale vzhledem k tomu, za kolik se momentálně v inzercích (pro)dávají, mi je líto ho pustit. Bylo tedy rozhodnuto, že se vymění pouze Lybra za něco většího, bezpečnějšího, možná i novějšího a toto auto bude sloužit nejen na ježdění kolem komína, ale i na případné delší výlety s celkovým nájezdem do 10 tisíc ročně. Z toho mi tak nějak vyplývá, že by auto mělo být nejspíš na benzín, případně LPG. Rozpočtově bych se rád vešel do dvou set a je možné, že se svým chtíčem budu po 2-3 letech opět uvažovat nad změnou. Nyní je ale potřeba překlenout období vožení kočárku v kufru, takže jeho velikost je docela zásadní. K tomu mám bohužel takovou zvláštní potřebu vlastnit něco neokoukaného až bizarního, mám rád hezky vybavená auta, neinklinuji vlastně k žádné značce (ač se to z těch dvou Lancií nezdá) a tak je výběr široký a kandidáty měním snad každý týden. 

Začínal jsem klasicky u méně tradičních kombíků, jenže třeba takový X-Type Estate v benálu není úplně na každém rohu, navíc co do velikosti kufru bych si oproti Lybře asi moc nepomohl a kočárek by to celé spolkl stejně jako teď a maximálně by se dal obskládat drobnostma. Chvíli jsem koukal i na AR159, ale opět vše v naftě a benzíny alespoň co jsem letmo načetl úplně spolehlivé nejsou. Delta III je spíš hatchback. Výběr jsem tak nějak postupně zužoval až na Saaba 9-5, Citroen C5 či Chryslera 300C a začal si pomalu zjišťovat další informace. Do toho však (bohužel) promluvila manželka, že prý by se jí líbilo "nějaké to esúvé" protože je to zvýšené, děcka by se jí líp soukali do sedaček a na e-miminu prej psali že je to bezpečné, in, trendy a šik :) Jakkoliv mám k téhle kategorii odpor, bude to ona, kdo bude v autě trávit víc času, tudíž jsem brouzdal po něčem zvláštním no a tady jsem se úplně ztratil. Má vůbec smysl uvažovat o něčem jako je Mazda CX7, Infinity FX35/45, Nissan Murano, Lexus RX, Subaru Lesníkovi či Jeepech? Rád se nechám usměrnit, ale neslibuju, že Vás poslechnu :) 

Díky a mějte se. 
--  
S pozdravem 
Jaroslav Liška 

Ahoj Jardo, 

Líbí se mi tvůj přístup k výběru nového vozu a chválím jej. Život je přece příliš krátký na to, abychom jej strávili v obyčejných autech. Proto zcela chápu potřebu koupit něco, co nepotkáš na každém rohu a co ti bude radost dělat svou neotřelostí. Základ každého spokojeného manželství je naslouchat potřebám své ženy. A proto asi bude lepší, když se poohlédneš mezi esúvéčky i přesto, že Saab 9-5 či Chrysler 300C jistě poslouží dobrou službou. Proto se zaměřím spíše na auta s vyšší stavbou karoserie a pokusím se najít něco originálního. Takže jdeme na to. 

Když se řekne neobyčejný rodinný přepravník, automaticky mi naskočí jedno konkrétní auto. Největšími experty na přepravu rodinných potřeb jsou již dlouhá léta Američané. A proto asi nepřekvapí, že pokud mám hledat originální přepravník, pak můj zrak okamžitě spočine na Chrysleru Pacifica. Ne však na aktuální generaci, což je čistokrevné MPV (což rozhodně nesnižuje jeho kvality, spíše naopak), nýbrž na generaci předchozí, jednom z prvních luxusněji střižených crossoverů. Pacifica se vyráběla čtyři roky a za tu vzniklo necelých čtyřista tisíc vozů. Není to tedy žádné vzácné auto, ale na našem kontinentu jej často nepotkáte. Po kapotou se objevovaly výhradně šestiválce o objemech 3.5, 3.8 a 4.0l o výkonech 200 až 255 koňských sil. Pacifica je poměrně rozměrné auto, takže nečekej nějakou zázračnou dynamiku, nicméně na důstojný pohyb po silnicích to zcela dostačuje. Co se prostoru týče, strádat rozhodně nebudeš. V tomhle autě je místa na rozdávání v každém směru. Ve druhé řadě jsou dvě oddělená křesla, překypující pohodlím, kufr je prakticky bezedná jáma. Pacifica by mohla být tedy zajímavý tip na prostorné rodinné auto, které nepotkáš na každém rohu. 

Dalším vozem, který by mohl vyhovět tvým požadavkům je Subaru Tribeca. Tahle prvotina v kategorii SUV od Subaru byla primárně určena pro americký trh, byť se chvíli prodávala i v Evropě. Právě cílení na zámořské zákazníky mělo za následek takový ten americký feeling auta. Tribeca je velmi pohodlná a opravdu prostorná. O pohon se staral typický třílitrový šestiválec typu boxer, který byl v roce 2007 nahrazen větší 3.6l při faceliftu. Samozřejmostí byl pohon všech kol. Dynamika Tribecy je stejně jako u výše zmíněné Pacificy naprosto důstojná a netřeba mít obavy z předjíždění a podobných automobilových disciplín. Výhodou je docela slušná dostupnost, na trhu ojetin se dá docela dobře vybírat. 

Třetím do party by mohl být Saab 9-7x alias Chevrolet TrailBlazer ve švédském kabátě. Tenhle 4,9 m dlouhý Saab byl prvním pokusem značky o průnik do kategorie SUV. Základ v amerických SUV má za následek opravdu plnotučné motorizace. Nejmenší pohonnou jednotkou byl řadový šestiválec Vortec o zdvihovém objemu 4.2l a výkonu 275 koní. Druhou volbou byl osmiválec 5.3l s rovnými 300 koní. Vrcholná specifikace Aero pak nabídla osmiválcovou LS2 původem z Corvetty a výkonem necelých 400 koní. A to už stačí na více než svižné cestování. Aero se však bude velmi obtížně shánět, tím spíše s tvým rozpočtem. Nicméně ani základní modely nejsou brzdou provozu a bohatě stačí. Všechny motory se standardně pojily s klasickým čtyřstupňovým automatem. Vzhledem k tomu, že 9-7X se za celou dobu životnosti prodalo necelých 100 tisíc, pak je exkluzivita na cestách zajištěna. 

Tebou zmíněné možnosti jako Mazda CX-7, Infiniti FX45, Lexus RX či Subaru Forester jsou sice také doporučeníhodné vozy (především Infiniti je skvélě auto), ale na českých cestách jsou poměrně hojně zastoupeny a co se originality týče, nejsou zase tolik výjimečné. Každopádně, ať už vybereš cokoli, přejeme šťastnou ruku při výběru a dej vědět co vyhrálo.  

Co by byla vaše volba? Napadá vás jiné originální SUV, ne které jsme zapomněli? Podělte se o svůj názor v diskuzi. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jakub Pospíšil
08. dubna 2019, 13:59
1

Hleďme, zprávy z liščí nory, nepletu-li se.
Napadá mě ještě Ssangyong Rodius, jež je tak hnusný, až se mi líbí. Chápu ale, že bude tiše zapomenut.
Pak je tu ještě Cadillac SRX, takový kapesní Escalade, ten taky nevypadá zle. A ještě na mě v inzerci vypadl Buick Enclave - taky krásně neobvyklá blbost, o které ale vůbec nic nevím.

reagovat
beastar
08. dubna 2019, 16:00
0

Já doporučoval v pm Rexton. Rodius je hnusný a není to suv. Je to velký kříženec mpv, suv a kombíku. Buď si je zaměnil nebo nevim:)

SRX se bude shánět špatně. Nejen kvůli rozpočtu. Moc jich tady není. Btw ty by sis někdy koupil Rodius?

Jakub Pospíšil
08. dubna 2019, 16:04
0

Já jsem myslel Rodius. Rexton je docela mainstream, to je víceméně kopie ML s mercedesím motorem, tuším. Rodius bych si reálně opravdu koupil, dokonce jsem se na jeden s kempovací vestavbou byl podívat, ale bohužel měl úplně mrtvý podvozek, takže z toho sešlo. Ano, je opravdu...nekonvenční, ale mně se docela líbí. Jen mě mrzí, že u nás se nedá sehnat varianta s 11 sedačkama, to by bylo teprve žůžo.

beastar
08. dubna 2019, 16:21
0

Je to blitka. Ale interiér je řešenej dobře. Tu jachtu to fakt připomíná zvenčí;D Já bych to nechtěl ani zadarmo. Smysl to mít ale může. Rexton je kopie i není. Motory jsou koupený licenci. Jsou to ještě starý agregaty. 220, 320. Easy to use.

MGRR
08. dubna 2019, 18:52
0

Jsem technik Ssangyong. Rodius je na dálnici hlučný, uhnije výfuk (je v celku, má 3m), uhnije zadní nápravnice (drží v karoserii jen na čtyřech šroubech/na dvou místech uhnije kastle). Praskají pružiny u každého auta, musí se vyměnit spodní čepy u každého auta, jinak upadne kolo/ustřihne se čep/vypadne koule, jen u 10% aut funguje klimatizace (má čtyři "chladiče" AC, k tomu asi padesát spojení/úniků). Kroutí se to i na rovné silnici. U verze 4x4 musí být dokonalá sbíhavost a stejné pneu, jinak se zničí mezinápravová převodovka a začne mlátit po přidání plynu. Automat celkem jde, manuál nebrat (man. na dálnici řve, točí +500ot proti automatu, odejde dvouhmota a spaciální spojka) Kdo tohle všechno překousne a stačí mu obří auto za 60t s obřím kufrem... musí mít dalších 60t na servis + počítat, že můžou umřít vstřiky (1ks koem 5000, pokud vůbec půjdou ven... od třetího vstřiku dál, se musí vytahovat spodem motor, nikdo to jinak nevytáhne).

Rexton je celkem OK, pokud nemá korozi na rámu a nemá TZ. Jak má tažné, ošoupanou sedačku řidiče, rezavý rám... utíkejte od toho, každý šroub bude zahnilý, excentry nikdo nepovolí.

Lepší jsou vždy verze se stálou 4x4

beastar
08. dubna 2019, 18:58
0

Jojo to já vim. Viděl sem od tebe na nějakým fóru SY rady. Je vidět že se v těch autech fakt vyznáš. Právě sem koukal že si ty Rextony i tam vcelku chválil:)

MGRR
08. dubna 2019, 20:51
0

Zase neumim prodavat auta, nemam na ty lidi tu trpelivost... tohle obdivuji, ja bych to tloukl uz ve sluchatku, nasal bych tak na hodinku rajsky plyn :)

st
stirling
08. dubna 2019, 15:21
0

No to infinity je parada, to sa mi vzdy pacilo. A zase tolko ich nie je ,nestretavam to casto.

reagovat
krab
08. dubna 2019, 15:25
2

jj, zprávy od Lišky :) Jako já bych taky doporučil Infiniti, ale je tam pár věcí na co se zaměřit. Některé VQ37VHR motory měly svolávačku na problém s hlavními klikovými ložisky a měnili jim tehdy na záruku celé polomotory. Týkalo se to i toho mýho kousku kupé G37. Dokonce se tam prý podle slov majitele závada projevila, motor asi ve 20 tis začal trochu klepat a celý polomotor dávali nový za jinou sérii. Jenže jsem nenašel jestli se to týkalo i jiných modelů. Můj je rok prodeje 2012, výroba pravděpodobně zima 2011/2012. Převodovky mají Infiniti z vlastního koncernu, Nissan (JATCO) 7st. a myslím na dobu vzniku skvělá převodovka. V zásadě poruchová být nemá. Pak už jsou ty Infiniti jen o údržbě, zlobit by mohlo maximálně jen pár blbostí...

Jenom vidím potíž s těma 200 tisíci. To je prostě na to málo, chtělo by to 400k a dá se vybrat něco doopravdy skvělého.

Ve skutečnosti bych si za 200k asi koupil z těch nevšedních aut Saab 9-5 Combi, co nejnovější ročník a co nejzachovalejší stav. Vyhnul bych se dieselům a když to bude pro manželku neřešil bych že to není Aero. Všechny jedou pěkně a ten poslední "brejlovec" vypadá hodně extravagantně a za 200 už bude luxusní kousek.

Na celej segment SUV bych se zvysoka vykašlal... Předražená auta se zbytečnejma nákladama navíc si myslim

reagovat
Jakub Pospíšil
08. dubna 2019, 15:56
0

Hele, ne. Fakt věřím tomu, že pokud máš 160 cm na výšku, dvě děti s "plnou polní" a profil cest převážně ve městě, je SUV lepší, než kombík. Má lepší přístup do kabiny, je odolnější vůči obrubníkům a je z něj líp vidět. A bezpečnost je taky argument, který věřím, že s dětma má asi úplně jinou váhu, než bez nich.

beastar
08. dubna 2019, 16:17
0

Pár detailů. Ne všechny Infiniti mají Jatco automat. Na vq37vhr nedosáhne. Jedině na vq35DE. Ten motor o kterém Pietro píšeš tak ten není v autech za 200 000. Už sme to s liškou řešili trochu. Zbejvá tady z50 Murano. Kde je ten 3.5 taky. Spřažen s tim cvt. Který je úža. Když se to správně servisuje což nikdo nedělá. A málokdo tu sračku umí vyměnit. Navíc to nic neutáhne.

Já bych do toho šel za předpokladu že koupím Murano pod cenou za půlku a zbude kilo na servis. U toho fx35. Je to taky crossover a ne pravý suv. Typu ML třeba. Platforma FM. Nissanu 350z. A ano G series 35. Obecně je hezčí a hodnotnější interier. Nevim jak dalece to je důležitý. Moc bych nedal na to co v tom je za převodovku. Jde o to jak bude fungovat na tom kterým kusu.

U všech těchto aut jsou hůř dostupný a dražší díly jak třeba na X3 od Bmw. Ja bych do výběru zařadil klidně w163 ML buď v amg nebo brabus paketu:)) Ideálně 55 v8. Je to na rámu. Díly jsou. Jede to slušně. Převodovky německej pravěk ale vydrží. Výbava stačí. Jo trochu reznou ale jde s tim bojovat.

krab
08. dubna 2019, 16:49
1

No právě, vím... VQ37 za ty peníze nebude a Murano tam je otázka toho CVT. Zas ty s nima máš dobrý zkušenosti, že fungují když se nekoupí špatně. Což tak nějak platí u všeho.

ML bych asi taky viděl jako možnost, ale nevím jestli to bude vyhovovat stylem. Stejně tak nakonec můžeš koupit i pěknou první generaci X5 za to a provozovat to v rozumnejch nákladech jde.

To o tom kombi jsem tak nějak prohodil protože to je tak, že za cenu populárnějšího SUV máš na trhu více méně novější, míň ojetej kombík, kterej tu práci zmákne taky a levnějš.

Ještě mě napadá bizarní věc : Renault Vel Satis 3.5 V6 24V ( VQ35DE) to se do toho auta montovalo taky, sice nevim s jakou převodovkou, každopádně by to k Lancii Thesis byl zajímavej doplňek do "liščí garáže" :)

MGRR
08. dubna 2019, 18:54
0

ML je dobrý tip, ale já bych šel rozhodně do Lexusu RX

beastar
08. dubna 2019, 19:05
0

Já ty Rx moc neznám. A moc se mě to nelíbí. Nicméně asi budou míň zkorodovaný jak první ML. Bude to asi o něco pohodlnější.

MGRR
08. dubna 2019, 20:45
0

Ono je to spis auto na pohodu, zadne emoce, proste funguje. Problem RX je, pokud je potreba tahat vlek, s tim si nerozumi. To radeji to ML, navic MB ma mezi lidmi "image". Snad nejaky kus z Italie, opravit za 35 automat a vstriky, nebo plyn.

Otazkou zustava, jestli uz neni lepsi pritlacit a koupit si novy Duster, 200hotove, "zbytek na splatky"

Chase
08. dubna 2019, 21:21
0

Tak s pohodlností Subaru B9 Tribeca si tak trochu dovolím nesouhlasit. Jediné co je na tom autě slušné, je jeho venkovní vzhled. Chrastící interiér z tvrdých plastů je všechno, jen ne pohodlný. Neurotická převodovka, která má tendenci podřadit při sebemenším kontaktu s plynovým pedálem, což má za následek primárně zvýšení hluku a spotřeby, mi taky jako slušné náčiní na předjíždění nepřijde. Měl jsem možnost Tribecu pár měsíců sedlat a krom velmi zajímavého velkovniho vzhledu to auto není z nejpovedenějších :/

reagovat
lu
lucnikonik
08. dubna 2019, 22:12
0

Ad Vel Satis - VQ35DE byl výhradně s automatem, dtto Espace 4. gen., ve kterém byl taky, ten automat byl myslím taky od Nissanu, na svoje motory měl Renault převodovky od ZF, jestli se dobře pamatuju, tak jak u VS, tak u Espace byly s VQ35DE nějaké potíže, mj. s výměnou svíček (blbý přístup) a s přehříváním oleje v zadní hlavě.

Vel Satis bych zařadil mezi "divný auta" - je to kříženec limuzíny a MPV, měl jsem možnost se s tím svézt, jezdí to hezky, nákladově to je celkem rozumný, nicméně chce to servisáka, který ty auta opravdu umí, není to úplně jednoduchý servisovat, byť díly nejsou za raketu a díky "pověsti" jsoui dost levný. Jediný, co je horší je to, že kočárek bude dost potíž, nejsem si jistej, zda se do kufru vejde (a nakládací hrana je docela vysoko)

reagovat
kuc_t
09. dubna 2019, 10:06
0

X5 první generace s 3.0i/4.4i v LPG .. není to nic zas tak originálního, ale bude to funkční.

reagovat
Chase
10. dubna 2019, 14:43
0

V zadání je pravé ona unikátnost, každopádně na X5 mě osobně vadí navíc ještě její prklený podvozek, který je možná po vzoru značky sportovní, ovšem rozhodně ne pohodlný.

liška
10. dubna 2019, 18:33
0

Zdravím a konečně díky za otisknutí. Dotaz jsem posílal cca 2 měsíce zpět, takže za tu dobu jsem trošku pokročil. Díky taky patři krabovi, beastovi a MGRR za informace přes PM. K těm zmiňovaným tipům v konverzaci: X5, ML jsem koukal, bohužel ty první generace mám tak nějak spjaté s pověstí kolotočářů ač to můžou vlastně bejt dobrý auta. I když ne tak neotřelá. VelSatisy jsem koukal a snad každej byl v dieselu, nicméně zatím úplně nezavrhuju, pokud by se našlo něco benzínové a jakž takž vypadající, Avantime má myslím jen 2 dveře. Ten SY mi nic neříká. Na tribecu jsem narazil teprve minulý týden a docela mě přišel zajímavej interiér i zevnějšek. Naživo jsem ještě neviděl, neřídil, akorát komentář od Chaseho mě úplně nenavnadil. Pacificu jsem zavrhl již na začátku, ani nevím proč. SRX se válí v inzercích 4 z první generace a jsou pod 200t. Na jedno jsem už poslal na obhlídku otce, když jel zrovna kolem. Auto zajímavé, tam ale opravdu netuším, kam by se s tím jezdilo do servisu - zda Opel nebo někdo vyloženě na ameriky? Postupně se mi to tedy zužuje k Muránu, Infiniti FX, Lexus RX. Řídil jsem Murano, ten CVT automat mi přišel takovej upištěnej, když jsem pak načítal informace o něm, tak se to prý docela sere, málokdo to umí adekvátně servisovat, atd. Vesměs to napsal beast o pár řádků výše. Infiniti jsem ještě nenašel žádné, které by mě lákalo prohlídnout na živo. Tam je hlavně problém že většina má rozbublinkovanou palubku od slunka. Asi někde soudruzi v japonsku udělali chybu. Plus jakmile do toho někdo nacpe LPG, tak to vypadá že motor jde brzo do kytek. Lexus RX - tam jsou zatím moje sympatie nejvyšší, ač jak již zaznělo, žádnej extra exot to není, ale: na dvě kliknutí dostupná servisní historie, pokud bylo děláno v autorizácích - má každý druhý auto v inzerci. K tomu nízké riziko podvodu, většina majitelů poctivci. Vysoká spolehlivost, ať už jsou to základní 3.0, 3.3 či přímo hybrid. Já zatím jel s třílitrem a hybridem, přičemž to hybridní ticho, zátah, a obrazovka s tokem energií mě strašně berou. Tam už jsme sice kolem čtvrt míče, ale možná to nakonec tak dopadne.

reagovat
Mi
Mitt
10. dubna 2019, 19:34
0

https://www.autofrc.cz/inzerat/uaz-ostatni-2363-pickup-2009/2403/
myslím, že toto rozhodne splňuje podmienku "unikátny" , výšku a kufor to má tiež :D

ma
martinw
10. dubna 2019, 19:38
0

Hlavně Lexus bude s bezpečností někde jinde oproti nějakemu Muranu, Tribeca apod... na to bych myslel především když se v tom má vozit rodina.

beastar
10. dubna 2019, 19:57
0

Nesmysl RX není LS a v porovnání v pasivní i aktivní bezpečnosti není Murano ani Inf FX v ničem horší. Tribeca nevim ty auta neznám. Každopádně Murana i Inf měli svoje odbytiště v USA a doma Asii. O bezpečí v tom fakt nepochybuju. Kdyby si veděl, co ty auta snesou takovou věc nemůžeš napsat. Nechci hodnotit toho Lexuse ale objektivně zrovna v bezpečí nijak lepší nebude.

ma
martinw
10. dubna 2019, 20:39
0

jen můj předsudek - toho že Lexus je premiová značka a mimo to Infinity je to "průměr".

beastar
10. dubna 2019, 21:52
0

Koukám že o daném tématu máš mylnou představu. Lexus je v podstatě luxusní divizí Toyoty. Stejně jako je Infiniti defakto luxusní divizí Nissanu. A pro ty staré modely o kterých se bavíme už to platí. Je to přímá konkurence. A Murano je méně luxusní derivát Infiniti FX.

Tzn. Na Lexusu nic víc prémiovýho není. Je to asi jako napsat hmm ta Alpina B7 bude asi míň bezpečná než 760i. Což není předsudek spíš neznalost:)) Ale jak sem psal i liškovy obecně je riziko koupě téhle sorty aut vyšší. Riziko ve smyslu servis, díly, chyby. A je jedno co máš.

Nakonec MGRR zná Lexuse tak to doporučí protože s problémy si poradí. Já to tak mám u Infinity. Ale bezpečnost bych řekl, že nebude téma číslo 1 u auta do 2 kil. Mimochodem tam věřím že líp než všichni japkonci na tom bude XC90, X5 a neshnilej MKlasse.

krab
11. dubna 2019, 11:15
0

O tom RX nevím prakticky nic. Za 250 to taky nebude nic co nebylo už hodně opotřebené. Lexusy jsou obecně oblíbený u našich východních spoluobčanů (teď nemyslím Slováky.. :)) a něco to na údržbě bude taky stát. MLo OK, chápu tu image kolotočáře ( bíst promine) a to stejný chápu u BMW X5. I když já osobně bych asi hledal právě tady. On je rozdíl mezi ošuntělou ojetou X5 3.0d a nějakým zachovalým osmiválcem 4.4 v zajímavé barvě třeba. Je fakt, že takových je málo a nejspíš bys asi nějakou musel dovézt z německa a nebál se holt dát 2 kila za už defacto hodně starý auto.

Jako příklad vidím v inzerci třeba tuhle : https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/x5/18214265?goFrom=list

Hezká výbava, historie asi bude relativně dobře dohledatelná, nájezd působí realisticky a pochopitelně je otázka jak to vypadá v reálu, co nefunguje, co by chtělo vyměnit, co bylo případně opravovaný a lakovaný a jakým způsobem.

Táta tu jednu starou X5 4.4 má, dokonce jednu z prvních a i když je to na 19" kolech trochu drncá ( máme to s M podvozkem a takovou tou M sport výbavou) , jezdí to moc hezky. Interiéry BMW tý doby to byla špička, taky to má hodně společných dílů s E39. Výhoda oproti těm Lexusům a Infiniti je to, že seženeš snáz mechanika, který je dobře zná, máš solidní výběr náhradních dílů a je i výhoda, že by se dalo sehnat leccos 2nd hand v případě nutnosti oprav při menší kolizi. To já třeba s tím Infiniti bych byl pěkně v háji a odkázanej asi jen na díl nějak ofiko nakoupenej přes Nissan. A to může stát hromadu peněz.

Takže ve výsledku, moje asi volba by v tomhle byla hledání pěknýho, použitelnýho BMW X5 první generace, který vypadá tak hezky, že si nebudeš muset připadat jako že v tom jezdíš jako kolotočář :)

liška
12. dubna 2019, 18:56
0

Hele zrovna na tuhle x5 jsem se uz kdysi dival, pac mam z jakyhosi clanku zafixovano ze ty 8hrnky jsou slusny drzaky. Vypada hezky ac asi v sixtu coby v pujcovne dostavala obcas za usi pac z ciziho krev netece. Ale asi se fakt na dojcland nenecham zlomit. U rx tak uplne nesouhlasim s tou vylitanosti. Co sem zatim kde mluvil s prodavajicima tak vetsinou pro nej meli stejnej zpusob pouziti - tj pres tejden zenska decka do krouzku, nakupy. O vikendech pak cela rodinka na vylety. Samo sou RXka co maj 3 kila na hrbu ale pak se prodavaji i takovy, co maji pred prvnima rozvodama (tj150tkm) a dyz si vylustrujes vinko tak vidis ze fakt to jezdi 10-15 rocne a servis to ma pravidelnej v autorizaku.

krab
12. dubna 2019, 19:17
0

Jo, o RX vážně moc nevím a rád si i obzory někdy rozšířím. Ten Sixt jsem myslel že funguje i jako normální bazar, divil bych se, že by zrovna tohle bylo auto z půjčovny, ale možný je leccos.

Na X5 4.4 tě lákat nechci, asi nejspíš bych jí koupil já, i když hrozně moc bych nechtěl ani černou ani stříbrnou, ale hledal nějakou netypickou barvu a ideálně i s tou panoramatickou otvírací střechou, to je hezkej detail + s M paket sedačkami a asi i koly a podvozkem ( i když teda jde ten komfort trochu do háje) ovšem zas to líp vypadá :)

Takže bych asi nakonec byl "trendy mejnstrým po dvaceti letech" :-D

beastar
13. dubna 2019, 04:09
0

Sixt dělá i leasingy a umí i operáky. Není to jenom půjčovna. Může to bejt auto po nějakým bossmanovy co to od nich měl dlouhodobě v pronájmu.Takže operák. Z klasickýho rentu pro turisty takový auto fakt nebude. Už jenom proto, že by se to tady v ČR ani nezaplatilo z toho půjčovnýho za těch cirka 5 let. Nebo by to stálo ranec a to by si to pak nikdo nepůjčoval,) A ty osmiválce jsou fakt dobrý. Otázkou je jestli je X5 originální auto.

Zd
Zdeny60
11. dubna 2019, 12:45
1

Z dané množiny zmíněných aut by byla moje volba Infiniti. A mám pro to nekolik důvodů. Jsem dlouholetý Subarista a mám zkušenosti s Tribecou B9. Mimo to, že to je uvbnitř velké, nepřináší moc výhod. Na 3,0 je to těžké a v kombinaci se starou převodovkou nejde o nic moc-chaotické řazení, vysoká spotřeba, občas propálené těsnění pod hlavami = GO = 60 litrů, když to jde "bez komplikací". lepší je pak verze 3,6 s novou převodovko a SW, ta řadí již lépe a paradoxně žere méně, než H6 180kW 3,0. Ale - dostávám se k meritu věci: moje volba - pokud bych tedy nekoukal na nájezd = náklady na PHM - by bylo jednoznačně Infiniti EX/FGX s 3,7 l motorem. Mám jej nyní v řadě G37 4x4 a mohu jen chválit. Motor je úchvatný a s motorem Subaru nesnese srovnání. Je mnohem lepší ( i když Subaru 3,6 není fakt špatný). Infiniti je vcelku dost profláknutá značka v USA, ale i v Rusku, Ukrajině. U nás ne, občas se sice objeví, ale není moc hojná. Přitom jde o skvěle zpracované auto, motor i převodovku, která řadí velmi slušně, výborný pohon 4x4 a vysoký jídzní komfort, vyšší, než u Tribecy či X3/X5. Výhodou EX/FX je, že se nekradou. Dílů je dost, jak originálů, tak neoriginálů, v POlsku se dá koupit vše. Nevýhoda Infinti, ač s motorem Nissan Z370 je to, že vám ne každá STK udělá emise. Nemají licenci, ptž na pár kousků v regionu se jim to nezaplatí. Já dopadnul stejně a ze Šumperka musím jezdit do Hradce do Colorcaru, kde to dělají. Olomoc (Nissan) mě vyhodili, v Šumperku, ač mají licence na Z370, tak také, protože to není Infiniti. nechápu, ale je to tak. Jinka ke spotřebě: B9 Subaru 10-12 klidná jízda, G37 4x4 Infiniti 9-11 klidná jízda, v SUV EX/FX + 1-2 l/100 navíc. N95 to sežere, ale lépe to jede na N98.

reagovat
Jimi
12. dubna 2019, 22:37
0

Ještě mě napadla CX-9, do r.2016 (FL 2013) to byla z půlky Ford- motor 3.7, 6st. aut. Trochu těžší, 7 míst, dobře vybavená, spotřeba obdobná. Myslím, že to chvíli tady bylo i oficiálně. O spolehlivosti a problémech ale nemám žádné info....



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem