Dlouho jsme vás neobšťastnili bazarovým snílkem. Otevřeli jsme tedy náš inzertní server AutoFrc.cz a vybrali jsme jedno vozidlo, které by vás mohlo zajímat. Obliba kombíků v české kotlině je poměrně známou skutečností. Většina lidí ovšem volí kombi nudné a nezajímavé. Proč si neudělat radost jízdně zajímavějším stěhovákem?
Subaru Legacy Spec B je opředeno legendami. Jeho majitelé a příznivci hovoří o skvělých jízdních vlastnostech a charakterním motoru, to vše vylepšené o manuální převodovku, která byla původně pro vrcholný třílitr zapovězená. Pořád nevíte o co se jedná? Tak se pojďme podívat blíž.
Subaru Legacy čtvrté generace s kódovým označením BL mělo světovou premiéru v roce 2003. BL dostalo zbrusu novou platformu. Hlavní designové znaky byly viditelné na první pohled. Nízká silueta a jednoduché tvary nepůsobily převratně, ale s odstupem času se da mluvit o povedeném designu. Legacy stárne opravdu jen pomalu, i dnes jeho tvary působí vkusně. Pověstnou třešničkou na dortu byly bezrámové dveře, které byly u Legacy použity úplně naposledy. Následující generace už přinesla dveře klasické, rámové. Také interiér byl vcelku jednoduchý, ale zároveň velmi vkusný. Čisté linie prosté kudrlinek byly charakteristické pro celou čtvrtou generaci. Pro Fuji Heavy Industries bylo Legacy BL důležité ještě z jednoho důvodu. Bylo to první Subaru, které vyhrálo titul japonské auto roku. Ve finále porazilo Mazdu RX-8 a Toyotu Prius, což jen potvrzuje, že Legacy bylo opravdu dobré auto.
Zatímco design exteriéru byl vcelku konzervativní a tradiční, použitá technika byla naopak velmi originální. "Lego" bylo k dostání je s promyšleným pohonem všech kol. Motory byly ze začátku tři a všechny byly zážehové. Čtyřválcový dvoulitr, o něco větší "dvouapůlka" a šestiválcový třílitr. Později, v roce 2008, přibyl i první vznětový motor v historii téhle japonské značky. A jak je u Subaru dobrým zvykem, všechno to byly motory typu boxer. Což znamená nižší těžiště a lepší jízdní vlastnosti. Nás dnes bude zajímat především vrcholný třílitr. Ten byl původně spřažen výhradně s automatickou převodovkou a fungoval jako takový komfortní vrchol modelové řady. U Subaru se ovšem rozhodli, že jej trochu oživí a stříkli mu koňskou dávku genů z divize Subaru Tecnica International, čímž vznikla verze Spec B. Ta dostala upravený šestistupňový manuál z Imprezy STI, sportovnější podvozek Bilstein a lepší brzdy. Tohle a ještě pár dalších vylepšení udělalo z cestovního sedanu či kombi vpravdě sportovní náčiní. Ta tam byla rozvážnost a určitá vyměklost standardního modelu. Šestiválec pod kapotou nebyl utlumen obstaróžním automatem a jeho projev byl mnohem zajímavější. Spec B je mezi fanoušky značky opravdu ceněný vůz a většinou se takové auto v inzerci neohřeje příliš dlouho. Máme to štěstí, že se jeden kus objevil i u nás na Frcu.
Inzerovaný kus pochází z roku 2005. Za 12 let ujel 280 tisíc kilometrů. Za tu dobu nasbíral několik šrámů, včetně údajně menší nehody na přední část. Ta na fotkách není vidět, takže nemůžeme posoudit závažnost, ale to vám jistě osvětlí majitel. Co se výbavy týče, modrý kombík vás potěší sedačkami z kůže, navigací, automatickou klimou a vším důležitým, co člověk potřebuje k životu. Na kolik celá tahle sranda přijde? Inu, rovných 135 modro-fialových papírků s obrázkem Františka Palackého. Jestli je to moc, nebo málo, to už nechám na vás. Ale pokud toužíte po jízdně zajímavém kombíku, za rozumnou cenu, tohle by mohla být jedna z vašich možností.
05. listopadu 2017, 22:07
0
Skvělý auto, už dlouho mám na něj spadeno, ale hezký kusy v péči jsou za 200.000+. Pro některý trhy měla verze Spec B pod kapotou B4 Turbo (stejně jako varianta GT kterou jsme taky nedostali :-/) a přesně tu bych nutně potřeboval ještě víc než H6 3.0 :-D
06. listopadu 2017, 07:38
0
Legacy spec B je můj vysněný kombík, ale víc se mi líbí po faceliftu :) K výčtu ocenění můžete přidat i to, že v televizním Top Gearu se všichni tři moderátoři shodli, že pro ně je to taky auto roku (jen už nevím, kterého)
06. listopadu 2017, 08:15
0
S tímhle autem jsem se svého času něco najezdil. Měli jsme v práci dvě. Jedno s manuálem a druhé v automatu, obě v tom třílitru. Výborná motokára. Jezdilo to vážně skvěle a s neuvěřitelnou lehkostí. Ten design byl možná usedlý, ale mně se strašně líbil a ta bezrámová okna neměla chybu. Parádní auto.
06. listopadu 2017, 11:33
1
Krasny auto, taky sem se na nej dival. Je tu velky ALE. Nevim proc neni v inzeratu teda fotka predku auta po ty bouracce? Trochu me zarazi, ze to tu date jako doporuceni z Frcu, ale nikdo nevi jak velkou ranu to dostalo. Za 140 tis fajn, ale je to jako kupovat zajice v pytli.
06. listopadu 2017, 13:41
0
Ja si pamatam ako v autocare dusili za spotrebu ktora bola ukrutna v pripade spec B, taktiez ked si clovek pozrie nahradne diely nie je to az taka slast ,znamy ho mal a stalo ho to dost vela na opravach. a to kupoval po prvom majitelovi. Tiez som o nom chvilu uvazoval,skusil som 2,0 benzin a neprislo mi to kto vie ake dynamicke,taktiez interier je vyslovene nevabni.
Tie spec B maju napriklad 4 tlmice za 1000 eur
08. listopadu 2017, 02:08
0
pravda je, ze 3.0 nezdrave chlasta
tez ze servis diky layoutu motoru neni tak jednoduchy, nicmene bych to nepovazoval za nic tragickeho
a tlumice stoji 600liber, tzn. jako na jakekoliv jine auto, kde chcete mit nejlevnejsi kvalitni upside down, monotube tlumice
http://www.ebay.co.uk/itm/Bilstein-4x-B6-Full-Kit-Dampers-Shock-Absorbers-35-118305-35-118312-24-118323/231491051868?fits=Model%3ALegacy&hash=item35e5f1215c:g:4ikAAOSwwVpZ1GfR
08. listopadu 2017, 02:09
1
jo a samozrejme, stejne jako jakekoliv jine subaru s STI v cele, nejlepsi scoobinackej motor je 2.0 turbo
08. listopadu 2017, 09:52
0
za 600 libier 4 tlmice je ferova cena...
09. listopadu 2017, 15:33
0
Měl jsem k užívání jako služební cca dva roky, nikdy nezapomenu R.I.P...:(
28. listopadu 2017, 10:05
0
Vysoká spotřeba? To jsou fámy lidi posedlých mini spotřebou dieselů. samozřejmě to číslo na displeji je vyšší než je spousta lidí zvyklá. V poměru k poruchovosti a náročnosti na údržbu H6 se rázem dostanete o několik kategorii níže. Navíc papá N95... Pak je třeba vzít v potaz permanentní pohon všech kol a vetsi obsah motoru s velkou výkonovou rezervou k dispozici téměř vždy a okamžitě. Další vliv na spotřebu má celkový charakter a projev agregátu, kdy spolu s proměnným časováním ventilů, auto stále jakoby provokuje a říká si o přidání plynu. Já dlouhodobě jezdím půl na půl město a mimo město za 12.2/100. Ale stylem idiot s úsměvem přes celou hlavu. Takže asi za deset se jezdit normálně jak běloch dá. Nesnažil jsem se o to, na to mám T4. Cena origo dílů je, nebojím se říct, naprosto shodná ne-li menší než třeba u škodovky (nakupuji pouze v DE, u nás ceny krát dva). Lego v kombiku trpí snad jen na zadní pružiny (100e v originále) a klasika přední náprava, čepy, uložení ramen, stabilizátoru( pár korun, fakt nevím). Ložisko dozadu přišlo potom na necelé 2000kč, vyměnit se to dá i na zemi se standardní Gola sadou(do hodiny není co dělat). Tak bych mohl pokračovat... Ano je to pocitově malé uvnitř a není to simply clever, takže to neumí skoro nic, vrcholem je poruchový cd měnič. Jenže na to si nehraju, o tom Spec B není. Nicméně uvažuji o prodeji do dobrých rukou????