načítám data...

Nejúspěšnějším autem newyorského autosalonu je Jaguar I-Pace

Na newyorském autosalonu posbíral elektrický Jaguar tři důležitá ocenění. Oblíbí si ho ale i zákazníci?

zobrazit celou galeriiNovinky: Nejúspěšnějším autem newyorského autosalonu je Jaguar I-Pace

Elektrická novinka od Jaguaru si na probíhajícím autosalonu v New Yorku vybojovala tři důležitá ocenění. Kromě titulu “Auto roku 2019”, o který se utkal s dalšími osmatřiceti auty, si odváží i cenu pro “World Green Car” pro nejzásadnější ekologický (nebo teda spíše “ekologický”) vůz letošního roku a konečně cenu “World Car Design of the Year” za designově nejzajímavější vůz letošního roku.

K získaným oceněním se obratem vyjádřil i designový ředitel koncernu JLR, Ian Callum. Nutno říci, že přehnanou skromností netrpěl. “Z ocenění mám velkou radost, ale musím říci, že jsem si byl od začátku jist tím, že tohle (I-Pace) je nejlepší auto na světě. Postavit to nejlepší auto byl totiž od začátku náš záměr a jak je vidět, lidé si toho všímají.”

Elektrický Jaguar jsem si krátce vyzkoušel na veletrhu eSalon a moc se mi líbil. Plně chápu nadšení odborné veřejnosti a novinářů, I-Pace jezdí skvěle a narozdíl od Tesly je příkladně zpracován. S prorokováním prodejních rekordů vozu jsem ale, na rozdíl od některých motoristických médií,opatrný. V disciplíně “luxusní elektromobil” sice opravdu exceluje, otázkou zůstává, zda si zákazníci přeci jen raději nezvolí univerzálnější a všeobecně použitelnější Jaguary se spalovacím motorem.

Ano – vím, že Tesla je také drahá a přesto jsou na ní dlouhé pořadníky. Jenže narozdíl od “Jaga” má auru jakési “geekovitosti” a průkopnictví. I-Pace je prostě “jen” luxusní auto na elektřinu. Image ekologického smýšlení bude sice pro některé pádným prodejním argumentem, otázkou ale zůstává, zda přesvědčí dost zákazníků. Nechme se překvapit.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Buďte první, napište komentář!


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet G20  1988
Chevrolet G20

1988 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Subaru Outback 3.0 H6 + LPG 2001
Subaru Outback 3.0 H6 + LPG

2001 rok výroby
210 koní výkon
3 000 ccm objem

Toyota Corolla Toyota Sport 2001
Toyota Corolla Toyota Sport

2001 rok výroby
191 koní výkon
1 796 ccm objem

Toyota MR2  2003
Toyota MR2

2003 rok výroby
138 koní výkon
1 794 ccm objem

Toyota Corolla  1989
Toyota Corolla

1989 rok výroby
75 koní výkon
1 295 ccm objem