načítám data...

Nejsmutnější věci za volantem

Na cestách potkáváme nejrůznější úkazy a rozličné řidiče. Někdy nám vykouzlí na tváři úsměv, jindy nás rozzlobí. Cítíte však za volantem někdy smutek?

zobrazit celou galeriiFoto:   Archiv Značek

Za volantem trávím hodně času. Řízení mám rád, i po letech mě nepřestává bavit. A je mi vlastně pořád docela jedno, co že to právě řídím. Jasně, nějaký ten hot hatch nebo roadster člověka chytne za srdíčko, však to je středobod jeho existence, ke kterému se upínaly snahy všech jeho tvůrců, ale nakonec se dá užít řízení i za volantem dodávky či rodinného MPV.

Přesto ne každá moje cesta je zábavnou okreskovou projížďkou či vysokorychlostním dálničním teleportem (prováděným v sousedním Německu pochopitelně). A když už se člověk skutečně musí dostat z místa A do místa B a je-li mezi těmito body hustá doprava neslibující příliš mnoho autíčkářských zážitků, tu nezbývá než trochu znuděně koukat ven a pozorovat svět okolo sebe.

Foto: archiv

Takto sleduju své kolegy řidiče, kterak se sunou za svými radostmi a povinnostmi. Nedávno jsem v autě propukl v nadšení, když jsem potkal starý Jaguar nonšalantně řízený postarším pánem v tvídovém saku s decentní vázankou a s rukama v krásných řidičských rukavicích. Na různých veteránských srazech přímo nesnáším takové ty maškarní přehlídky, kdy se všichni nastrojí do dobových kostýmů a hrají si na předválečné motoristy, ale tohle nebyl trapný kostým, tohle byla skutečnost. Ten muž zkrátka ladil se svým vozem a já měl z celého toho výjevu radost.

Foto: Jaguar

Ale potom je tu odvrácená strana mince. Teď nechci mluvit o řidičských návycích, které mě dokáží rozzlobit. Ne, nebudu dštít oheň a síru na ty, kdo se mě svým sobeckým a nezodpovědným chováním snaží dostat na traumatologii či psychiatrii, dnes se podíváme na smutné věci. To jsou ty okamžiky, kdy si připadám v tom svém motoristickém nadšení sám.

 

Muži neřidiči

Teď to bude genderově trochu nevyvážené, ale v této oblasti mají dívky a ženy zkrátka tak trochu omluvenku. Auťáky a technika obecně zůstává stále především mužskou doménou, což není nic, o co bychom si jako muži zasloužili, tak nám to prostě bylo dáno do vínku. Čest výjimkám mezi dívkami samozřejmě. Ale právě tady narážím na své první mrzení, o kterém vám musím napsat. Právě tak, jak mě dokáže potěšit auto skvěle pilotované ženou, tak ve mě muž trápící se za volantem automobilu vyvolává smutek.

Foto: archiv

Já nechci tvrdit, že jsem nějaký mistr čtyř kol a dokolalý řidič, ale muž sunoucí se rychlostí lehce překonávající elektrické koloběžky s výrazem zděšeného králíka a očima vytřeštěnýma vpřed, to je prostě smutný pohled. Já netvrdím, že motorismus musí být nutně koníčkem každého muže a jinak u mě dotyčný není žádnej Homolka, ale ten očividný diskomfort a řečí těla přímo křičená touha být už hlavně někde jinde a dělat vlastně cokoli jiného. Nechápejte mě špatně, já to těm lidem nemám za zlé a rozhodně jim nechci vyčítat, tak to zkrátka je a každého baví něco jiného. Jen mě to naplňuje obavami, zda se svět už skutečně nezměnil, zda chlapecké nadšení z techniky už není překonaný fenomén a já nezůstal mezi muži ‘ze staré školy’, což je jen předstupeň mrzutého starce.

 

Pokročilé technologie bez pokročilého řidiče

Tuto věc pozoruji ještě déle. Já byl vždycky takový ten hračička, co si u každého testovaného auta studoval návod k obsluze a měl radost z každé malé kravinky či vychytávky, kterou objevil. Radarové tempomaty a automatické parkování jsem v testovaných vozech rád používal i v dobách, kdy tyto systémy byly teprve na začátku své evoluce a zdaleka ještě nepracovaly tak dobře, jako je tomu u dnešních moderních strojů.

Rozhodně ale nechci vyčítat jiným řidičům, že nepoužívají třeba systém automatického parkování v Superbu druhé generace. Ano, já bych ho používal, ale zároveň vím, že auto potřebuje k samočinnému (či spíše asistovanému) parkování sedm metrů dlouhou mezeru a celé je to takové nedokonalé. Ale to neznamená, že by člověk moderní vůz neměl používat jako moderní vůz. Jsou situace, kdy zkrátka nechápu, co lidi vede k tomu nepoužívat věci, které v autě mají a za které si zaplatili často nemalé peníze.

Foto: Mercedes-Benz

Je mi jasné, že i v dobách, kdy auta zvládnou autonomní jízdu, bude mnoho řidičů preferovat řízení ‘na ruku’, jak říkají piloti. To souvisí s tím, že řízení je a snad i nadále bude pro mnohé z nás zábava. Ale ať mi ani ten nejstarosvětštější petrolhead neříká, že ho baví jet rovně po dálnici. To je prostě nutné zlo, život nemůže být jenom zábava. Proč ale lidé v takových chvílích nepoužijí tempomat, který v autě mají? Nikdo jim nechce brát svobodu ani kontrolu nad strojem, ale v této situaci jsou potom takoví řidiči, kteří nadto neudrží plynulost jízdy, neustále mění rychlost, nutí vás jim uhýbat, aby vás o kilometr dál zase zdržovali, jen pro vztek.

Nebo třeba konektivita. Snad každé dnešní auto již má nějakou formu radiomapy a tu lze propojit s mobilním telefonem. Mohou tu být pokročilé možnosti jako ovládání některých funkcí auta pomocí aplikace, můžete si tak na dálku ověřit, kde vaše auto parkuje, aktivovat u něj topení či klimatizaci, ověřit stav paliva či nabití baterií, zkrátka spousta užitečných věcí. Radiomapy zkrátka urazily pořádný kus cesty. O to víc mě vždy zamrzí pohled na řidiče nové a jistě velmi drahé limuzíny, která všechny tyhle funkce zvládá perfektně, jak kličkuje v jízdním pruhu a jeho nesoustředění se na řízení stroje je způsobeno mobilním telefonem u ucha. 

 

Chudák auto

A ještě při jednom pohledu dokážu trpět. Totiž když vidím týrané auto. Já vím, auto je jenom věc a má především sloužit, ne každý je nadšencem do aut a svůj vůz musí nutně opěčovávat, tohle já naprosto chápu. Ale i k věcem se člověk může chovat tak, aby je zbytečně neničil. Když potkám rodinné kombi střední velikosti se dvěma střešními boxy a trojicí jízdních kol, jak se souží se svými majiteli vstříc dovolené u ‘Mácháče’, nemohu si pomoci, ten pohled mě zkrátka nenaplňuje radostí. Věřím (nebo alespoň chci věřit), že řidič takového povozu si je vědom změněné jízdní charakteristiky stroje a tomu přizpůsobí i své počínání za volantem, já ale sám v sobě tiše trpím za to auto, které div nevláčí zadní nárazník po zemi.

Foto: Sun

Podobně trpím i za necitlivě řízené vozy. Kvality našich silnic nejsou vždy na té nejvyšší úrovni a řidiči by tomu měli přizpůsobit své chování. Je naprosto zbytečné letět na plný plyn po asfaltu připomínajícím spíše měsíční krajinu posetou krátery než hladkou vozovku. Co na tom, že se auto opraví, co na tom, že vás to nemusí trápit, protože vůz je firemní a firma má na opravy peněz dost. Ničit věci je prostě zbytečné.

A jak to vidíte vy? Zastáváte liberální postoj, že je každého věc, jak se bude ke svému vozu chovat, nebo trpíte při pohledu na necitlivým tuningem napadený klasický automobil? Trápí vás auta zamčená v depozitářích, která nikdo neprojede? Nechává vás klidnými pohled na supersport týraný nějakým frajírkem v městské džungli? Dejte mi vědět v komentářích pod článkem!

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

pa
palkac
28. srpna 2022, 09:08
8

Souhlasím s tím handsfree. Vždy si říkám, že to auto není jejich, že ji mají jen na jednu jízdu půjčené a nevyplatilo se jim si párovat mobil… zejména u chlapů v autech za 3M+

Pak mne rozesmutní když je přede mnou na dálnici v levém pruhu asi 10 aut v řadě a pomalu předjíždíme kamiony. Nechávám si rozestup a najednou přijede zezadu auto, které mi sedí v kufru a strašně tlačí. Při nejbližší příležitost mne podjede nebo ho pustím a takhle dalších 10km koukám, jak stále jede přede mnou za tou řadou aut….

reagovat
martin_100
28. srpna 2022, 11:17
-1

No vida. Zajímavej článek. Odpověď rozdělím.
Třeba nevyužití tempomatu chápu. Měl jsem ho a využil málokdy. Na dálnici jsem každou chvíli muselza někym zpomalit nebo naopak před někym zrychlit. Což tempomat vypnulo amusel jsem si ho zase zapnout po dosažení původní rychlosti. To mě po pár takových manévrech nebavilo a jel jsem dál bez něj.
Podobný zbytečný závaží co jsem vozil byla klima. Nedělá mi dobře tak jí nepoužívam.
Teď už mamauto co nemá ani centrál ajsem spokojenej.

Ke smutku nad použitím auta k cestě na dovolenou snad jen tolik. Co je na naloženym autě špatně? Přece si rodinka nebude držet dodávku když chce jednou za rok vyjet na aktivní dovolenou? Tak prostě hodí rakev na střechu, kola na kouli a jede. Od toho to auto mají přeci.

Jinak souhlasim že když vidim jak někdo vědomě či z absolutního nezájmu kurví auto tak mi neni ani tak smutno jako spíš de mi dere do hlavy myšlenka "proč to sakra dělá?"

A ještě jedna věc mě dokáže rozesmutnět. Je fuk jestli je to chlap nebo ženská ikdyž u chlapa je to velmi smutný.
Znáte tu situaci. Na krajnici stojí auto za nim trojúhelník. U auta leží rezervní kolo a hever s klíčem a poblíž postává řidič a telefonuje. Jedete kolem znova za 20 minut a stojí tam furt.
Z toho je mi fakt smutno, že dneska spoustu majitelů řidičáků prostě nedokáže vyměnit blbý píchlý kolo.
Kde jsouty časy kdy se to učilo v autoškole a i ženský to kolo prostě vyměnit musely jinak by nešly ke zkouškám.....
Chápu, že mnohdy je to dost utažený ale to se zase dostáváme k údržbě vozidla kterou řidič(ka) prostě dlabe...... A z toho je mi taky smutno.
-
Komentář upraven 28. 8. 2022, 11:19:17
-
Komentář upraven 28. 8. 2022, 11:20:35

reagovat
PepaSFI
28. srpna 2022, 12:38
4

s dovolením se trošku zastanu těch píchlých kol. Když pominu fakt že dnes už většina aut rezervu ani nemá, tak bohužel musím říct že výměna kola na silnici není právě snadná věc. Já si dělám všechno, kola měním, utahuju momenťákem a stejně si nejsem vůbec jistý jestli bych to někde na silnici, tím klíčem z výbavy za všech okolností povolil. A protože většina lidí si kola nemění a téměř všichni servisáci gumáci jsou členy temné sekty Uctívačů pneumatického masturbátoru, vůbec mě nepřekvapuje, že to někdo (nikdo) prostě neodšroubuje. Použití heveru z výbavy je u některých aut něco jako bizarní soutěž z japonska o to kdo se zmrzačí zábavnějším způsobem, jejich konstrukce vychází z požadavku "aby tam něco bylo" a když už to musí být, tak aby to přežilo tak dvě použití. Hevery z Favorita se dokurvily někdy už napoprvé.


Jinak s tou výbavou souhlas, klimu nemám, ne že by se občas nehodila ale dá se bez toho žít a nesnáším ty ledový fujavice co si lidi často nastavují. Tempomat, vzhledem k tomu kde jezdím taky netřeba. Podobně navigace a blbosti v tý radiomapě obecně. To nakládání aut, no všecko má svý meze. Osobně mám nejradši vozejkový hrdiny. Už jsem viděl a jednou i zažil pár nepěkných situací které jen náhodou neskončily špatně když to vozejk prostě nedal.

Liqid
28. srpna 2022, 13:22
3

Já už si to vyzkoušel na parkovišti před OC, vercajk z Fábie III, za tmy a mokru v listopadu. Ale jsem rád, že jsem si to mohl zkusit a vím, že to jde. Klíč teda vozím větší křížový. Ale potěšil mě plechový hever, od něj jsem toho moc nečekal, ale zvládl to bez problému.

beastar
28. srpna 2022, 13:40
4

Zrovna výměnu kola jsem si střihnul několikrát. A ano umím to. Jak píše ale Pepa. Vybavení v autech je tristní. Klíče ze slitiny hovna a bláta. Hevery asi tak akorát aby to na tebe celý spadlo. Většinou na jedno použití. Jasně že to nakonec povolím. Jenže nejezdím oblečený vždycky v montérkách. Teda nikdy. Zkoušel si to měnit někdy třeba po cestě na jednání oblečený v business hadrech? Bílá košile a tak ?

Ideál jak píše Liqid pěkně zima či podzimní počasí. Louže, zima, někde ti kolem hlavy sviští auta kilo. Fakt příjemná práce potom. Takže tomu že se na to někdo vysere rozumím. Navíc ty asistence jsou dnes dostupný a levný. Paradoxně když sem měl auta s lepící sadou a tím nula nula hovno kompresorem nikdy se mi to nestalo.

Naposled v dešti v Mnichově v centru už sem v tom rovnou zůstal sedět. Uhnul na chodník a zavolal asistenční službu. Vozit velký kříž a dokonce i velký hever sem kdysi zkoušel. To byl zas problém vozit to nějak skladně.

Takže smutný to je pro mě jen v případě. Že u té krajnice stojí borec profík třeba u dodávky. Když jdu dělat profesně šoféra musím takový věci umět. A do auta si na to můžu naskládat vercajk ja.

martin_100
28. srpna 2022, 14:21
-1

Beaste hele origo hever větsinou stačí pokud auto neni přeložený a shnilý. Na výměnu kola to stačí. Klíč vozim ve všech autech teleskopickej vejde se k rezervě a naněm když poskáču tak to povolí vždycky. V busu vozim kříž a metr trubky. Ovšem tam je pod ppstelí místa habakuk a origo hever je fortelnej. Inu stará dodávka. Jinak v bílý košili jsem autem nikdy nejel tak to neumim posoudit.
No k asistencím.... jako oki alenež na blbym rušnym místě překážet x desítek minut a čekat ránu to radši za 5 -10 minut mizim s nasazenou rezervou.


PepaSFI - No k uctívačům pneumatickyho bambukátoru bych podotknul že ktomu směroval text prvního komentáře. Prostě lidi serou na údržbu. Kdyby si po návratu z pneuservisu oběhli auto a zkusili všechny šrouby na kolech povolit a paksi jeutahli na správnej moment tak by pak na silnici nebyla fáze divení.

Jo uznávam třeba na transpprteru se mi přední kolo samovolně utahuje. Prostě utahnu na moment všechny kola stejně a po pár měsících to přední kolo musim rvát trubkou. Ale to se u moderních aut neděje.

Ju
Junior
28. srpna 2022, 14:37
1

když o tom mluvíme -> Teď jsem se hrozně smál, když mi technik předával klíče od auta po pravidelné kontrole a říkal "máte rázovej utahovák, žejo?
"mám"
"na těch šteftech je to vidět..."

A jinak na MY2017 VW jsem to klíčem u krajnice povolil jak pán. Musel jsem po tom teda trošku skákat, ale šly dolů všechny :-)

PepaSFI
28. srpna 2022, 16:55
3

no a to je, abychom zůstali u tématu, jedna z těch smutných věcí. Výrobci se vehementně snaží abys na to vůbec nesahal a všechno si nechal dělat u odborníků. U spousty aut si ani ty kola už nevyměníš protože se musí přihlásit tlakový čidla přes diagnostiku. Utahovací moment se taky v návodu nedočteš. Výměna baterie, banální věc, dvě svorky na desítku klíček, někdy ani to ne, jeden šroub co to drží ve chlívku. Jenže auto buď začne rovnou požadovat servis, že došlo k závadě elektriky, nebo bude prudit že mu to ukazuje divný věci o baterii protože se mu musí zas nějakým čudlíkátorem oznámit že baterka je nová, tak aby se to nedivilo že je něco jinak. No a s těma kolama, že my blázni si to montujem sami je jiná věc. Normální uživatel na to nemá vybavení, nemá znalosti a dovednosti, nemá čas a prostor. Já sice umím hodně věcí ale boty si neušiju, nakupuju u odborníků, stejně jako si normální řidič nechá kola vyměnit v servisu a logicky předpokládá že to udělali odborně a správně. A proto je smutný že to tak často není a ještě smutnější je že to dokonce někteří považují za normální místo aby svýmu servisákovi to hudrovadlo hodili přes plot do řeky a jeli jinam a už se nikdy nevrátili.

S.
S.h.I.t.
28. srpna 2022, 19:17
3

martin_100: proc bych mel jako po navratu ze servisu kontrolovat a predelavat jejich praci? Co je na tom jako blba udrzba, ze to damn udelat jim a nepredelavam to po nich? Na danej moment to maj utahnout. Ja to mam maximalne po X km zkontrolovat,m jestli se to nepovolilo.

A nez abych se zabejval vymenou kola nekde na krajnici, tak zavolam assitenci. At se stara nekdo jinej, rad chvili pockam, nez se u toho zprasit od kola i rezervy a jeste se motat po krajnici mezi kamionama s polodebilama za volantem.

martin_100
28. srpna 2022, 19:28
-3

Pepo a ty boty ti obujou a zavážou? A to je pak už nikdy nezouváš a nebosi každej den necháš v obchodě zavazovat tkaničky?
To nebyl dobrej příměr.

S.h.l.t. jo tvuj boj. Než bych cěkal někde za zatáčkou hpdinu jestli to do mě někdo švihne tak radši za pár minut mizim s vyměněnym kolem. A taky nevim proč platit za něco co můžu udělat sám. Ostatně na zaparkování sitaky,nevolam asistenční službu. Zaparkovat je stejně nezbytná činnost jako vyměnit kolo. Nemusim umět parkovat ani měnit kolo pokud nejsem držitelem řidičáku. Pokud jím jsem tak musim umět a znát určitý věci.

Ju
Junior
28. srpna 2022, 20:36
1

PepaSFI: Já jsem partizán a proto prakticky celou zimu jezdím se svítící palubovkou. Kola si přehazuju sám a holt si musím dávat pozor i na tlaky, protože systém mi závadu píše nonstop :-)

S.
S.h.I.t.
28. srpna 2022, 21:00
3

martin_100: nevim jak ostatni, ja mam asistenci v pojisteni a cena bez nej je nizsi jen v radu korun mesicne... Takze platim to tak jako tak.

A to, ze to delat nechci neznamena, ze to udelat neumim. Dost rozdil. A pokud nekam jedu, tak casto cisty, v nepracovnim. A vyndat v mem pripade rezervu zpod auta znamena byt zapraseny az po ramena. Totez kola z auta zapraskana od prachu z desticek. To fakt nechci mit na obleceni, ve kterem jedu do prace nebo na jednani... Nehlede na to, ze zpravidla na miste nemam solvinu ani podobny cistic a obycejne mydlo kolikrat na ten bordel taky nestaci.

vojtacz
29. srpna 2022, 07:45
4

To je ale hodně akademická debata. Já si třeba kola měnil X let sám doma, takže ano, dovedu to. Ale že bych to chtěl dělat u silnice když mám v rámci pojištění asistenci? Ani nápad. Budu zaprasenej, budu z toho zpocenej, nasranej a ještě můžu riskovat že mě někdo sejme. Takže si klidně počkám.

Onehdy se stalo manželce, že měla prázdný kolo (nějaký dobrák na sídláku sděloval svůj nesouhlas s parkováním tím, že vypouštěl kola) a samozřejmě že si zavolala asistenci. A popravdě kdyby jí někdo nabídnul, že jí kolo vymění, tak fakt ne. Radši asistenčka než nějakej jouda z ulice co by ještě urval práh

Jakub Pospíšil
29. srpna 2022, 09:37
2

Ty kola jsou fakt dle situace. Na krajnici na dálnici nebo nějaké silnici první třídy to fakt měnit nebudu, na to žiju moc rád. Pokud je možnost zajet někam mimo cestu, proč ne.

Mechanik
29. srpna 2022, 14:19
3

Speciální nářadí na výměnu kola?? Jako proč? Léta si přehazuji kola sám, používám hever a klíč co byl k autu, drží a nic se nerozbilo. Jasně, mám kříž, momenťák a velký hever, to mám ale většinou na jiný auta. Navíc pod Báwo jinej než originál hever nenacpu, protože je to nějaký nízký, takže i když jsem měnil expanzku, na ulici, před barákem, měl jsem to zvedlé originál heverem, proč by ne??

A jak píšete, nechápu proč bych dvě hodiny čekal na asistenci, když můžu být za deset minut pryč, pokud se u výměny jednoho kola zapotíš, uplně durch, je mi tě líto a měl bys se sebou začít něco dělat. A že se zaprasíš, no když máš rezervu pod autem a né v autě, tak to máš blbý, v opačném případě stačí rukavice a klidně to vyměníš v bílé košili.

PepaSFI
29. srpna 2022, 15:07
2

možná jsem zvolil lehce nesprávný příměr s botama, mohl jsem dát třeba rozvod plynu, elektroinstalaci v domě, to je jedno, Smyslem bylo že když si dám něco udělat v odborné dílně, zaplatím za to, tak očekávám že to bude odborně provedeno a nemusím to po nich opravovat. Ale u někoho je asi standardem že je to blbě a tak v rámci běžné "údržby" hned všecky kola odšroubuju a dotáhnu správně.
Výměna kola už není nezbytná činnost při obsluze vozidla, stejně jako už není nutno umět řadit na nesynchronizované převodovce. Že to pár lidí umí (já taky) neznamená že to bude navěky standardem. Prostě je to věc která se přežila, stejně jako máme synchrony a automatky, máme runflaty, rychloopravy defektů a asistenčky.

Mechanik
29. srpna 2022, 15:22
-1

PepaSFI - hele, žiješ v Čechách, bohužel tady to tak funguje, rekl bych že 80% řemeslníků svojí práci neodvede dobře a je mu to úplně jedno. Víckrát k němu nepřijdeš, ale on má stejně práce dost a tak prasí a dojí. Jestli chceš naivně vložit svůj život těmto lidem do rukou, je to tvoje ruská ruleta.
Jasné, že takhle by to být nemělo, máš pravdu, ale takhle to prostě nefunguje.

PepaSFI
29. srpna 2022, 19:50
2

bohužel. Ale musím k tomu dodat že to co výše napsal Martin, to už je k hovnu. Pokud mi prase mechanik pneumatickým modlitebním mlýnkem dokurví šrouby, náby a disky, už mi jaksi není moc platný že si to doma na dvoře povolím a utáhnu správně. Já bych si nejradši i gumy přezul sám, jenže to bohužel bez vybavení nejde rozumně udělat. Kdysi mi v servisu zničili blbým postupem gumu, naštěstí to prdlo na parkovišti a ne za jízdy, takže se ani nebránili při reklamaci a asi byli rádi že není větší průser. Prostě je potřeba si to hlídat, ne pozdě napravovat. Přijdu, podívám se jak dělá na autě přede mnou nebo řeknu prosím utáhnout na 110 a když ten šáša bude šermovat rachtací pistolkou a vést kecy "milej pane to musí bejt poooořádně utažený", tak mu řeknu že tak to nechci a odcválám křížem krážem. A když mu to tak udělají všichni tak se to buď naučí nebo se jde pást.

beastar
30. srpna 2022, 07:16
0

Myslím že to přehánite s tim že v Čechách stojí služby za hovno nesouhlasím. Na to jak jsou pořád levný jsou skvělý. Jasně chce to hledat ale to snad v každém oboru. Proto nosíme každý jiný hodinky, kalhoty a jíme jiný špagety. Spíš si Češi obecně cizí práce případně umu neumí vážit. A v každém oboru jsou neschopný nebo podvodníci. Já třeba na tom servisu nikdy nešetřim. A jediný co mě vždy v ČR vadilo. Dlouhý čekání nikdo, nikdy nemá čas. Dokonce mám pochvalu i pro něco málo autorizaku. Třeba v Renaultu sem nikdy neměl problém naopak mě párkrát štvali jak řeší každou blbost.

Jako že v pneuservisu neutahuje nikdo nic klíčem... Protože by se z toho posral kdyby to měl dávat 100x za den v sezóně. Mimochodem i tady sem tak před pěti lety v Praze narazil na borce co to utahovací dildo neměl. A vše jel pěkně křížem. Vyměnit kolo umím. Jak nás tady píše víc proč bych to dělal. Většinou se to prostě dnes nevyplatí.

A k tomu nářadí jak píše mechanik... Evidentně má málo zkušeností s originál jakoby parodii nářadí co dávají většinou výrobci. Možná jo, možná fakt k těm BMW v letech 89 až 2004 dávali něco použitelného nevim. Měl sem asi čtyři ale asi sem nikdy neměnil kolo. Ovšem Škoda, VW, Audi, Saab, Toyota, Ford, Maserati, Mercedes... Mám pokračovat? Klíče pro panenky a hevery nebezpečný... Nedej bože aby ten krám před vámi někdo použil a zkroutil to. Což se úplně běžně stane.

Mechanik
30. srpna 2022, 07:47
0

Taky jsem utrhnul originál klíč od C5, jenže to byl rok 2012 a to už se šetřilo. Jak píšeš, dřív ten hever dávaly normální, použitelný na pevném podkladu.

Mechanik
30. srpna 2022, 08:09
0

Že si koupím vyvažovačku už jsem taky přemejšlel. Když jsem koukal v servisu jak mi nazouvá pneumatiku a ptám se na co že je tam ta žlutá tečka, čučel na mě jak puk. Šel jsem jinam, ale to by snad měl každej kdo má pneuservis vědět, né. Ale asi jsem moc náročnej

StreetPro
11. října 2022, 14:23
1

Definice zla - Bmw hever (ta věc nemá stabilitu, velmi ráda se zvrhne i na tvrdé podlaze v garáži, někde mimo cestu si to vůbec nedokážu představit).
Nešvary řidičů v BE - neuvolní místo pro sanitku/hasiče, dokud jim neřve za kufrem... reakční doba tak 15s pro každé posunutí, těžko uvěřitelné, dokud to nevidíte na vlastní oči... naposledy scénka před přechodem pro chodce (nikdo tam nebyl, za přechodem jen pokračovala silnice, bylo jedno, jestli tam někdo vjede či ne) - 2 retardi nechtěli "vjet na přechod na červenou", takže hasič troubil, dokud to jeden sluchově nedal a poodjel...
Parkování k obrubníku - většina starších lidí nebo afrického původu dojedou alu koly k hraně a pak ji natřou hliníkem tam a zpátky... běžně jsou k vidění R15-17 opakovaná až do půlky loukotí...
Vyhýbání se dírám zvládají leda cyklisti, řidiči si prostě koupí nové SUV, problem solved...

Mechanik
11. října 2022, 14:32
0

Mě ten hever normálně funguje

StreetPro
11. října 2022, 14:42
0

Z tohohle se mi naklonila e61, e92, e39 a min ve dvou případech se závit heveru obtisknul do plast prahu... Ale možná jsem hloupoučkej a nedokážu tu věc docenit... obyč nůžkový hever za 15 euro je pro mé použítí lepší volba.

Mechanik
11. října 2022, 15:10
1

To jsem neřekl, určitě nejsi hloupej. Samozřejmě co příkladaš, za pár korun, mnohem funkčnější věc, mám taky doma. Jenže ten co jde do auta z výroby je levnější a nikdo se s nima asi soudit nebude, nebo nechápu. Divná doba, mám doma hevery který jsou 100 let starý a stále fungují v plném rozsahu, je na ně větší spoleh než na cokoliv z dnešní produkce.

wdave_t
28. srpna 2022, 11:43
5

Já jsem smutnej z toho, když vidím parkovat různé staříky u nás před panelákem. Když zacouvávají na parkovací místo, vytočí motor do červených a s rozvahou veeelmi pomalu pouští spojku a snaží se takto vyjet na obrubník. Au.

To je pak smutný, když si takový antitalent nepřipustí, že už je čas to řízení pověsit na hřebík a místo toho někde někoho smete, protože má reakční dobu 14 dní.

No a pak mě nedávno dostala paní co mi vezla jídlo. Prostě přijela k nám do slepý ulice, dál vede jen protisměr. Tak místo aby si pět metrů rovně couvla a odjela jako člověk, tak konstatovala že necouvá a prostě pokračovala protisměrem. To byla nějaká akce, že rozdávali řidičáky k Happy Mealu nebo co jsem minul?

reagovat
Trinom
28. srpna 2022, 12:16
16

Nejsmutnější pohled na silnici? Když jedete na zimní večerní hoon po čerstvě napadeném sněhu a zjistíte, že sypač byl na místě už chvíli před vámi.

reagovat
ro
rock
28. srpna 2022, 18:26
10

První bod nekomentuji, nezajímá mne, jak kdo za volantem svého auta vypadá, nic mi do toho není.

Druhý bod částečně souhlasím, pokud se mne to týká. Ano, otráví mne chlapík s telefonem u auta, které by to HF pravděpodobně mít mělo, ale otráví mne to jenom tehdy, když se to nějak projeví na jeho jízdním stylu.

Třetí bod: zrovna v pátek jsem potkal i30 kombi přesně v té konfiguraci, co autor popisuje (a zmátlo mne, že na to odpružení toho auta není dimenzováno). Ale bylo mi to tak nějak jedno. To auto slouží ke svému účelu a svoji práci zrovna teď dokázalo odvést, takže vlastně OK. Z čeho jsem smutnej je, když vidím nějakej potenciálně zajímavej yougtimer, kterej by potenciálně mohl dělat spoustu parády a tady je přitom na přímé cestě na vrakoviště. Za poslední dobu jsem tak viděl třeba Jaguar XJ-S. Z toho je mi smutno, protože zásoby takových aut nejsouu nevyčerpatelné a budou mi chybět, až ze silnic zmizí definitivně.

Nad rámec uvedeného jsem smutný z projevů egoismu a arogance, kterou pořád je na silnicích vidět. To je mnohem, mnohem horší než neschopnost (navíc se to teda s řidičskou neschopností nevylučuje). Těch forem je víc, vypisovat je nebudu, ale bylo by bez toho líp na silnicích, i kdyby byly i nadále přeplněné.

reagovat
Jyrki
28. srpna 2022, 21:52
2

kolo jsem na cestě měnil tak 7 let zpátky naposledy, bylo to u Karlových Varů a byla to "radost". Po tom klíči jsem musel skákat pěkně dlouho a padlo mnoho neslušných slov. Ale povedlo se.
Nicméně dneska není moc časté, že bych řešil jakýkoliv problém na cestě a časy mých automobilových začátků kdy jsem měl Škodu 120 a na cestě ,měnil třeba lanko plynu nebo celý karburátor jsou dávno pryč.
Jinak pokud jde o moderní technologie v autech. Nemám je rád a v autě je nechci. Tempomat jsem téměř nevyužil, klima mi dělá zle a jsem z ní vždycky nemocný. Nemám rád ani palubní počítač, až časem jsem si uvědomil, že si jízdu daleko víc užiju když v tom autě není vůbec nic z těch moderních vymožeností.

reagovat
Opelfahrt
29. srpna 2022, 00:54
8

Tak spíš než stěžování si na ostatní účastníky provozu bych uvedl příklad opravdového pocitu smutku, když jsem si odřel o obrubník čerstvě za hodně peněz zrenovovaná 18palcová originální litá kola. Proč, proč jsem byl líný si čudlíkem sklopit zrcátko a podívat se?

Jinak k té klimatizaci: bez funkční klimatizace já prostě jezdit nechci, protože stačí 20 °C a sluníčko a v autě se dělá hic, nebo je vlhko a vnitřek se mlží. A ono stačí si nastavit normální teplotu a v autě je příjemně. Ale asi úplně nejhlavnější smysl používání klimatizace vidím v případě, že přede mnou jede nějaká popelnice TDI, která strašně smrdí. A to právě řeší vnitřní oběh vzduchu a klima.

reagovat
Be
Beran
29. srpna 2022, 07:48
0

S rakvi se jeste prasit da, tam je to "jenom" citlive na bocni vitr. Ale plny kufr a 3 kola na kouli uz jsou na odlehcenem predku poznat dost. Hlavne je potreba mit v poradku zadni napravu, at neskrta spodek. A nafoukat gumy.
Jenze, kdyz 6x do roka nekam jedu tahle nalozeny, tak je nesmysl mit kvuli tomu jako daily transita :-)

Smutne mi pridou historicka nebo unikatni auta se zanedbanou udrzbou nebo vytunene do hoven, protoze tam uz nebyva cesta zpet.
A pak jeste, kdyz vidim "sidlistni" auta otukane a odrbane ze vsech stran.

reagovat
briza
29. srpna 2022, 09:31
11

U mě je ten smutek obvykle spojený s nějakým prvotním nadšením. Třeba když potkám Hyndai, jehož řidič chvíli jede tak, že to vypadá, že bude normální a když už člověk začíná být v povznesené náladě, tak to zase přijde. To mě pak skoro až bolí u srdce. Ale funguje to i obráceně. Například v sobotu jsem jel přes celou Prahu za BMW, jehož řidič všude zodpovědně blikal. Z toho už jsem měl prakticky slzy v očích a to jsem přitom asociální sociopat.

reagovat
beastar
30. srpna 2022, 06:52
1

Tak já takhle slzím většinou za Teslou případně novým progresivním Volvem. Když už to vypadá, že ten řidičák nedostal za dobrý chování k přírodě. Pak to přijde. A zase si můžu udělat poznámku do deníčku. Příroda 1- Beastar 0.

Prakticky vždycky mě rozpláče nějaké SUV z kategorie luxusní. Kdy řidič (buďme genderově vyvážení) z toho nevidí, jede pod limit. A jako bonus kosí děti, kočárky, babky co chodí konstantně na červenou a tak.

briza
31. srpna 2022, 10:15
1

Tak to mě u Tesel zase dojímá, když vidím to überauto využívat kamioňáckého slipstreamu, aby se doplazilo někam k nabíječce. A u SUV zas obvykle vyvolá dojetí situace, kdy příčné prahy, které se dají i normálním autem pohodlně přejet jen se sundáním nohy z plynu, přejíždí stylem a rychlostí řidiče supersportu. To je taky k pomilování.

Frankie
29. srpna 2022, 09:56
5

Ještě než se zactu do diskuze, tak moje nej je když na hezké zatackovite silnici, nejlíp směr nahoru, narazím na někoho velmi opatrného, jehož auto by to zvládlo rychleji, ale on před každou zatáčkou brzdí a brzdí. No a není kde jej předjet, při tom vím, že před ním je kus této krásy zcela volný. Nebo jak dojedu někoho ala Aviatik, nebo autobus v této situaci. To si říkám proč, ach jo.
Zbytek by už patřil do několik krát protrasanych témat neduhů na silnici.

reagovat
Mechanik
29. srpna 2022, 14:46
0

můj případ, zapadlá silnička, jak píšeš. Prostě jsem zastavil tam kde to šlo a počkal 5 min. a projel si to pěkně po svém, vyšlo mi to akorát, dojel jsem ho zrovna tam co už šlo krásně předjet.

af
afro-r1
29. srpna 2022, 13:48
0

Ja byvam cas od casu smutny, kdyz si nemohu po sportu dat jedno pivko nebo radlera a pak odjet autem domu.

reagovat
Mechanik
29. srpna 2022, 15:06
1

tak hned z úvodu, mě zamrzelo že jsi nepochopil veterány a srazy, k tomu to dobový oblečení patří, dokresluje to atmosféru.

Technologií v autech je moc, odvádí to pozornost od řízení a když vezmeš průměrného řidiče s průměrnou inteligencí, tak ty lidi to prostě nepoberou. Navíc, hafo věcí je prostě k prdu, nechci to využívat, nepotřebuji to a nebudu za to platit a vozit to sebou zbytečně.

A samozřejmě, věci se níčit nemají, ale to je o výchově a o inteligenci daného jedince, takže se nedivím, že auto umře na blbost svého majitele.

reagovat
martin_100
29. srpna 2022, 21:59
4

Ne nedokresluje. Je to maškarní. Málokdo to má vyladěný tak aby nevypadal jako tajtrlík. A úplně nejsmutnější pohled je na posádky zfixlovaných rádoby VB paštik co jsou navlečený v častech stejnokroje orgána SNB. Ústrojní kázen žádná oto víc se snaží dělat "humor" spočívající v zastavování ostatních účastníků nedejbože i nevinných kolem jedoucích řidičů. No hahaha to je srandy. Z toho je mu smutno skoro do breku...

Jakub Pospíšil
29. srpna 2022, 23:15
2

Ano, s tím souhlasím. Zrovna ty VB posádky jsou mi fakt odporné. A ne, neberu argument že "to je jen sranda". Byla to organizace přímo posluhující režimu, který cíleně ničil životy lidem.

Opelfahrt
29. srpna 2022, 23:21
2

Tady nedaleko stává bílá Felda kombi se zeleným pruhem, jak to mívali policajti v 90. letech a pod tím policejním typem písma nápis FELICIE.

beastar
30. srpna 2022, 07:00
0

Já souhlasím s tím že to není sranda. Bohužel to je historie. Nejednou jsou vidět Sovětské nebo Německé stroje. Třebaže vojenské a na tom jedou důstojníci NKVD, nebo vojáci WH. Na leteckém dnu má přelet letadlo s insignií luftwaffe. Prostě chápu vás taky ty VB věci nemám rád. Ovšem jakkoliv to zakazovat nedává smysl. Takhle se regulují určité znaky národního socialismu, toho Německého a je to k ničemu.

ro
rock
30. srpna 2022, 07:19
0

"Byla to organizace přímo posluhující režimu"

Ale fuj, to je fanatismus až na půdu. Bez policie je anarchie a anarchie = pár nejsilnějších a pod nimi zbytek otroků (jakože doslovně, s nemetaforickým řetězem na krku a s velmi nemetaforickým bičem na zádech). A to už raději ten režim, "který cíleně ničil životy lidem" (jakkoliv ho zničil i některým mým nejbližším a tím znatelně ovlivnil i můj), ale s nějak fungující policií. A že se ta policie jmenuje Veřejná bezpečnost na věci nic nemění.

btw ona policie vždycky posluhuje režimu (respektive jeho zákonům). To přece není důvod, aby mi byla odporná.

Mechanik
30. srpna 2022, 08:16
-2

se vždycky chytnete těch extrémů, čekal jsem to. I přes to, je to naše historie, a když to vyděl můj kluk a ptal se mě na to, co to mají na sobě, mohl jsem mu to vysvětlit. A znalost historie je důležitá, nebo ne? Radši to budete ignorovat, schovávat a nemluvit o tom, jako že se to nestalo?? Možná proto se to potom i umí zopakovat.....
Jak Němci, kteří se chovali tak jak se chovali a i chovají a ted zakážou Vinnetoua, to je groteska.

ro
rock
30. srpna 2022, 10:14
1

Přesně tak, kdo zapomene na svoji minulost, je odsouzen ji znovu prožít.
I to neslavné je potřeba připomínat si a díky tomu znát a chápat, zasadit do kontextu, vyrovnat se s tím.

martin_100
30. srpna 2022, 16:47
0

Sranda to byla dokud se takovej kašpárek objevil jeden nepravidelně.
Dneska neni problem na srazu potkat třeba 7 aut v takovým stavu a k tomu adekvátmní počet tajtrlíků v uniformách. To už neni sranda ale demence. A hlavně malokdo má tu káru udělanou tak jak má vypadat. Většinou se to jen vzdáleně podobá aje to spíš pro vostudu.... To je fakt smutnej pohled.
-
Komentář upraven 30. 8. 2022, 16:47:59

ro
rock
30. srpna 2022, 16:55
3

Jo, tak v tomhle smyslu s tebou souhlasím. Nevadí mi, když se to dělá, ale chtěl bych, aby se to dělalo pořádně.

Jakub Pospíšil
30. srpna 2022, 19:59
4

Napsal jsem to nedobře, uznávám. Nemyslím, že je špatně, že se taková auta objevují, ale nesouhlasím se zhlečováním a takovým tím "vona to je jen sranda", co se kolem toho odehrává.

PepaSFI
29. srpna 2022, 19:20
2

Ještě tady nepadly ty opravdu nejsmutnější věci. Ty, kdy to někdo nezvládl. Kdy saniťáci zavírají dveře a vypínají maják, hasiči sbírají výbavu a je na nich vidět že by nejradši byli někde úplně jinde.

reagovat
ro
rock
30. srpna 2022, 04:41
0

Mám ohromný štěstí. Tyhle situace na silnicích nepotkávám. Vlastně jenom dvakrát v životě jsem byl nějak blízko něčemu takovému a oba případy jsou z dětských let, možná 40 let zpátky.

beastar
30. srpna 2022, 07:20
0

Rock: Možná málo jezdíš. Já viděl obtisknutou krvavou hlavu do VW Polo naposledy včera. Bohužel. Jel sem okolo a vlastník hlavy už byl v ambulanci.

ro
rock
30. srpna 2022, 10:18
1

Jezdím asi 20-25 tkm, ale tohle se mi vyhýbá. Nebo možná vidím jenom rozsekaná auta v protisměru na dálnici, okolo pět hasičských aut a za nimi desetikilometrovou kolonu. Přičemž v mém směru, kde je úplně volno, každý druhý zpomalí, najede do rychlého pruhu ke středovým svodidlům, aby líp viděl a ti nejotrlejší stihnou vytáhnout mobil a udělat za jízdy fotku.

beastar
30. srpna 2022, 07:06
5

Smutné zážitky. Kdy mám mnohdy v očích slzy enormního vzteku. To dokáží vykouzlit chodci ve městě. Přecházení v místě kde nemají. Přecházení na červenou rozvážným vycházkovým krokem. Vrácení se na přechodu většinou tak z půlky.

Idioti co používají kočárky jako shield sign.. Strčím kočár do silnice a rovnou jdu. Lidi co neumí dojít pět metrů na přechod a skočí do silnice před přechodem. A pak nekončící skupina. První jde ještě ok na zelenou, ale pak jde pluk dalších vesele v řadě už na červené. A nakonec debilové co přechází když auta odbočují na zelenou, tak že vám doběhne už v úhlu na pravé oko. Skočí tam prostě 2cm před kapotou..

reagovat
martin_100
30. srpna 2022, 21:18
0

Nejsmutnější je když ty chodecký prasárny dělá člověk co vede dítě. No coto dítě asi tak naučí žeo......

ransom
30. srpna 2022, 11:38
3

Smutno?
Příležitostí ke smutku bylo, je a bude mnoho. Ale není dobré využívat všechny, kolik se jich jen namane. Svět je pořád krásný, tak je lépe šetřit smutek na dobu, kdy ho bude opravdu potřeba.

reagovat
Sk
Skopy
30. srpna 2022, 12:49
3

já za nejsmutnější považuju to že ani po mnoha letech co je zavedeno pravidlo zipu, 3/4 řidičů ho nedodržují a pak všichni stojíme v kolonách zbytečně o mnoho déle než by bylo nutné

reagovat
af
afro-r1
06. září 2022, 15:04
1

Podle mych zkusenosti naopak 3/4 ridicu zip dodrzuji. Nekteri se radi uz drive, ale na konci fronty se lide celkem pekne pousteji.



Poslední komentáře