načítám data...

Nejlepší servisní technik Jaguaru a Land Roveru na světě je Čech

13. listopadu 2019, 16:43 1 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Pan Štěpán Konývka zvítězil tento týden na prestižním klání Global Technician of the Year, které se konalo v britském Warwicku.

zobrazit celou galeriiNovinky: Nejlepší servisní technik Jaguaru a Land Roveru na světě je Čech

Ve většině servisů si šikovností mechanika nemůžete být úplně jistí. Možná pro něj mluví zkušenosti vaše, nebo vašich známých, léta praxe, možná absolvované vzdělání, ale to bývá většinou vše. V pražské pobočce autosalonu Dajbych ale máte jistotu, že pokud dostane vaše auto do spárů servisní technik Štěpán Konývka, půjde o toho vůbec nejpovolanějšího z nejpovolanějších. 

Minulý týden totiž zvítězil v prestižním klání techniků pro vozy Jaguar a Land Rover, kterého se účastnilo celkem pětatřicet finalistů z celého světa. Ti byli vybráni z několika set přihlášených na základě vědomostních testů. Finále však nebylo zdaleka jen o vědomostech, jak říká Konývka sám: 

„Mým prvním úkolem bylo sundat čalounění opěráku sedačky,zkontrolovat výplň a znovu ji nastrojit, to bylo docela jednoduché. Potom jsem absolvoval znalostnítest u počítače – kvíz, ve kterém byly otázky například na chybové kódy nebo měření a propočty elektrických schémat. Poslední tři úkoly byly však nejnáročnější. Šlo o diagnostické úlohy a probíhaly podobně jako se skutečným zákazníkem, který přijíždí se závadou. Musel jsem se tedy ještě ptát, jak se závada projevuje a co se s autem v poslední době dělo.

První test byla závada ruční brzdy, což mělo příčinu v porušených kabelech k motoru.
Zadání druhého znělo „auto nejde nastartovat“ – a skutečně nestartovalo, infotainment občas
fungoval, občas ne. Až doplňující dotaz odhalil, že do auta před půl rokem zateklo, což mě
nasměrovalo ke korozi kabelů. A třetí porucha se projevovala špatným volnoběhem a omezeným
výkonem, to vše navíc komplikované předchozím smazáním chyb z diagnostiky. Dlouhé zkoumání a 
zjišťování ukázalo, že za to mohlo prosté ucpání výfuku,“

Sami soutěžící si v programu mohou ještě zlepšit své schopnosti. Týden v Anglii strávili nejen v tréninkovém centru JLR, ale navštívili i továrnu a vyzkoušeli si nejnovější auta v Experience centru. Na dotaz, zda bylo první místo od začátku jeho ambicí odpovídá skromným konstatováním, že hlavně nechtěl skončit poslední. Protože Štěpán vyřešil úkoly nejefektivněji a zabodoval i v testu, může se těšit z titulu nejlepšího mechanika koncernu JLR na planetě. Kromě poct a cen přímo na samotném klání se může těšit i na účast na zimní akademii Jaguaru a Land Roveru na sněhu a ledu ve švédském Arjeplogu. 

Štěpánovi gratulujeme a přejeme mu mnoho spokojených zákazníků.

;t=1s

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

vonkreuz
14. listopadu 2019, 07:21
7

Dobrý mechanik je pro mně ten, kdo nejenže najde a opraví závadu, ale taky vrátí zpátky všechny šrouby, příchytky, nepoláme plastové zácvaky, nepoškrábe lak cvokama/zipama oblečení při nahýbání se do motorového prostoru. Prostě nenadělá další vedlejší škody.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR 1968
Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR

1968 rok výroby
270 koní výkon
6 400 ccm objem

Ford Mustang FASTBACK/TOP STAV / Na cestě 1967
Ford Mustang FASTBACK/TOP STAV / Na cestě

1967 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Ford Mustang SHELBY GT350 ORIG./MAN/ V ČR! 1968
Ford Mustang SHELBY GT350 ORIG./MAN/ V ČR!

1968 rok výroby
270 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Puma 1.7VCT 2001
Ford Puma 1.7VCT

2001 rok výroby
123 koní výkon
1 700 ccm objem

Mercury Park Lane Convertible 1959
Mercury Park Lane Convertible

1959 rok výroby
325 koní výkon
7 050 ccm objem