načítám data...

Za pět let představí Pagani plně elektrický supersport

10. března 2019, 14:07 4 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Horacio Pagani se v rozhovoru pro Top Gear rozpovídal o budnoucnosti automobilky. A tradičně smýšlejícím petrolheadům neudělal radost.

zobrazit celou galeriiNovinky: Za pět let představí Pagani plně elektrický supersport

Alespoň částečná elektrifikace se nevyhnula téměř žádné mainstreamové značce. “Čistá” mobilita je zkrátka in a jen málokdo do rozjetého vlaku hybridů a elektromobilů ještě nenaskočil. Trochu rozdílná je situace mezi sportovními auty. Hybridní řešení se zde využívá spíše jako nástroj k efektivnímu zvýšení výkonu, než v honbě za emisními limity. A mnoho supersportů žádnou formu elektrifikace zkrátka nenabízí.

Jedním z pravověrných benzínových výrobců, který osazoval své veskrze dokonalé sporťáky výhradně silnými dvanáctiválci od AMG ale překvapil své příznivce nečekaným tvrzením. Horacio Pagani v rozhovoru pro Top Gear prohlásil, že v roce 2024 představí plně elektrické auto. Považuje to za jednu z největších výzev, s jakou se s automobilkou Pagani kdy potýkal. Doslova totiž prohlásil, že “nikdo ze zákazníků Pagani nechce elektrické auto. Nechtějí o něm nic vědět a nezajímá je.” O to těžší bude jim takový vůz prodat.

Ohledně pohonného ústrojí elektrického Pagani byl Horacio celkem tajnůstkářský. Prozradil jen, že se jedná o vlastní řešení automobilky, které nevzniká v kolaboraci se žádným jiným výrobcem. Dokonce má prý v hlavě i nápad, jak zdárně vyřešit další problém – elektrický pohon totiž, na rozdíl od plnotučného dvanáctiválce nevydává téměř žádný zvuk. Automobilka prý ale pracuje na řešení a jsou v této oblasti velmi sebevědomí. 

A jak se bude nový elektromobil jmenovat? Ani na tuto otázku neodpověděl Horacio přímo. Naznačil ale, že ho k vývoji elektrockého auta inspirovala scenérie, kterou vídá ze svého domu na venkově. Pozoruje zde vodní ptáky u jezera, jak neslyšně plachtí nad hladinou. Je tedy možné, že ptactvo poskytne inspiraci i při pojmenování vozu.

Bude elektrická Zonda zkázou značky, nebo se Horaciovi podaří nadchnout benzínové nadšence pro elektrický pohon? To se dozvíme už za pět let. 

Zdroj: https://www.topgear.com/car-news/geneva-motor-show/exclusive-pagani-working-all-electric-hypercar


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Beny
10. března 2019, 17:46
9

Nevíte někdo jak je na tom Beastar? Dostat infarkt není sranda...

reagovat
krab
10. března 2019, 19:10
2

Mají ho chudáka na svědomí, ti elektrofilové z Autíčkáře... :-D

Tu zprávu jsem si se zájmem přečetl celou a jsou tam různý otázky. Zatím nový model bude mít jak V12 AMG a manuální převodovku ( což kupuje 70% zákazníků Pagani) a ten druhý by mohl být plně elektrický... To píšou tady: https://uk.motor1.com/news/308491/pagani-huayra-replacement-v12-electric/

Každopádně Horacio změnil názor, protože ještě před nedávnem o EV nechtěl ani slyšet. Zkrátka je to v automobilovým průmyslu tak, že si bez EV nejde do budoucna tu výrobu představit. Přirozený vývoj to není, otázka je, co fakt za těch 5 let přijde.

Být Beastarem, byl bych celkem v klidu :)

beastar
11. března 2019, 13:29
3

Už sem to četl. Naštval mě že změnil názor. Zase na druhou stranu chce prodat. Jinak by to mohl zavřít. Když řekne revoluční řešení v rámci zvuku. Bude to fakt revoluční. Na to se případně těším. Taky design může být zajímavý. A nakonec když už elektrika tak ať z toho vytlačí aspoň 1000 koní:D Dojezd 400 km a lidi budou nadšený.

Ovšem měl by myslet na to že se nejmenuje Fisker. A jeho zákazníci nejsou lidi znuděný lidi z IT a obchodu s krvavejma diamantama. Většinou jsou to lidi co chtějí řídit svoje auto sami...

reagovat
briza
11. března 2019, 15:44
4

Už se těším na to, jak to Hammond hodí na boudu.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V 2004
Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V

2004 rok výroby
99 koní výkon
2 000 ccm objem

Chevrolet Tahoe 1500 LT 4x4 5,7 Vortec 1997
Chevrolet Tahoe 1500 LT 4x4 5,7 Vortec

1997 rok výroby
255 koní výkon
5 733 ccm objem

Lincoln Premiere Continental  1960
Lincoln Premiere Continental

1960 rok výroby
320 koní výkon
7 044 ccm objem

Ford Mustang 4.0 v6 manual 2006
Ford Mustang 4.0 v6 manual

2006 rok výroby
220 koní výkon
4 000 ccm objem

Cadillac Escalade  2007
Cadillac Escalade

2007 rok výroby
410 koní výkon
6 200 ccm objem