načítám data...

Nakupujeme koně, aneb: Co jsem si měl koupit místo Camara?

Koupit si ojeté auto se třemi stovkami koní bez ohledu na stav a jiné drobnosti přeci musí být snadné, nebo ne?

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá: Nakupujeme koně, aneb: Co jsem si měl koupit místo Camara?

Je to už více, než měsíc, co se moje nové staré auto ocitlo na heveru s verdiktem, že "no tak jedeš zpátky busem". A to mi dalo do hlavy červa, mohl jsem si pořídit něco lepšího? Základní podmínkou bylo samozřejmě jako vždy zadohrab a samosvor. V8 je pak něco jako slušnost a vzhledem k mým potřebám musí jít naložit kolo a nebo čtyři lidi alespoň tak nějak aby to šlo a nebolelo.

A co bych si za zhruba 150 tisíc korun mohl pořídit?

Ta zelená věc byla levnější…

Na první na ránu pojďme rovnou po fajráku, že: 

https://www.bazaramerik.cz/inzerat/pontiac-trans-am-chevrolet-v8-1993/2534/?sort=1&gotoAction=vypis&cen_do=200000&kw_od=200&rP=0

Smutný Transam má sice zajímavější interier, ale také "jen LT1", což prostě není celohliníkové LS a i když už jsou na autě laděné svody, stejně si to říká o trošku práce a já sám sebe chlácholím, že fotografie autu vždy spíše lichotí. Na druhou stranu podotek o jisté dohodě vybízí ke smlouvání a z toho se mohou vyklubat velmi zajímavé obchody. No nechám to drzejším…

Co takhle Koňa?

Jasně, Mustang je jasnou volbou, pokud by člověk chtěl levný výkon, hrabačky, a zbytek je mu tak nějak jedno, ne? No tak ne. Všechny ty levné a semtam šišaté osmiválce modelové řady SN-95 (tedy takového toho mustanga, co ještě nebyl retro) se někam ztratily. Český internet je plný retromodelů za někdy i podivně nízké cifry, ale pod těch kouzelných 200 tisíc korun se dají najít jen šestiválce ať už retro nebo neretro, a to je… To je na auto, které si člověk alespoň ze začátku pořizuje "napořád" tak trochu málo. Nejsou na to krabičky od Edelbrocku a už jen tento samotný fakt by vždy v hlavě hlodal a radost z vlastnictví kazil. Takže popojedem. Co takhle něco jinak praštěného? Furt tady adoruju dodávky, tak pojďme najít:

Astro! 

https://auto.bazos.cz/inzerat/118440571/chevrolet-astro--gmc-safari-4x4.php

Prodáno. Ano, než jsem tento text sesmolil, někdo si ho koupil. A asi dobře udělal, protože tohle je dvousetkoňová čtyřkolka, která je jen o trošku delší, než Octavia, takže se všude vleze a až na absenci nějakého vyfintěného interieru s otočnýma sedačkama má vlastně všechno. Vrcholnou motorizací je sice šestiválec, ale 5.7/8*6=4.3, takže i amatérovi dojde, že tohle je jen zkrácený klasický smallblock, ten nejběžnější osmiválec. A v Americe se díky tomu válejí na policích tuning shopů vačky, písty, sání, svody a další drobnosti o kterých by se dalo snít… A utáhne to 3.5 tuny, takže by se dalo po okruzích vozit nějaké to závodní heblo bez značek. 

Leč zdá se, že tento vozík už má šťastného nového majitele a já si říkám, že dobře tak, protože já bych stejně nakonec chtěl, aby to hrabalo, a to todle auto nedělá, protože je to tadleta čtyřkolka no… Popojedem, co takhle nějakou 200kw+ evropskou zadokolku?

Jenže jsem otevřel sportovní vozy a tam na mne vykouklo tohle:

Evropa musí počkat

https://www.sportovnivozy.cz/121243-pontiac-firebird-transam-gta-57-v8

Tohle auto už jsem měl. Teda měl… Měl jsem stejný model, stejný podvozek, stejný rok, plus targa a dvakrát za sebou mínus převodovka. Cena je trošku vysoká na můj vkus, ale pokud je auto ve fakt dobrém stavu, může za to stát. Jen L98 véosmička má fakt jen kolem dvouset padesáti koní, takže bych měl zas tendence ji ladit a pak… Je to výroční edice a já bych z toho hned zkopal ta kola, která se mi hnusí a narval na to pavučiny z normálního transamu. A to nevím, jestli je ideální…

Ale k těm obecným zadohrabům i evropským konečně:

Takže tedy volím 200kw+, cenu do 200 000 a zadní náhon. Těším se, co vyleze a po změti raketoplánů z jejichž údržby se rosím i takhle z dálky, namátkou: CLS, GS450h a 745d, mi sem zase leze nějakej fajrák! LT1 s bílou střechou a vyfocený někde na betoně, mírně od bahna. Jako chlapi, já chápu, že tohle je spíš agro, než sporťák – svým zaměřením – tohle auto, ale když už se něco inzeruje, aspoň to před focením namočte…

A pak mě to praštilo. Našel jsem něco, po čem jsem dlouho snil a nikdy nedostal odvahu:

Jaag

https://www.sportovnivozy.cz/116832-jaguar-xjr-x300

Jedno z posledních aut, kde proporce byly důležitější, než praktičnost, nebo prostornost. Obludně velká a sebevědomá kola na sedanu, který nemá ani jednu "odtrhovou hranu" a vevnitř kůže a dříví. Vzhledem k tomu, že auto nepotřebuju by možná ani nevadilo, že by tenhle kousek pořád stávkoval. Jen si říkám, jestli mám dost cojones, abych si pořídil dědkomobil pro lidi, kteří mají pocit, že stylem jde zaplatit útrata v hotelu. Přecijen ve svetru nechodím a cvočky z kapsáčů by mohly poškrábat tu krémovou kožku.

Na druhou stranu Camar a jiných sporťáků jezdí všude kvanta a tohle je kára, kterou za její design obdivuji už od svých prepubertálních let. Tak snad jednou, až budu velký a budu vydělávat…

A z mého hledání i kdyby evropské zadokolky nakonec vypadl:

Poslední myslitelný kandidát

https://www.sportovnivozy.cz/122640-chrysler-300c-57-hemi-odolena-voda

Honza Lauer ho má. Nadává na něj, kudy chodí, ale přesto je to véosmička s kardanem. Jenže na mne je moc gotická, chybí jí šmrnc a celkově půlsobí tak nějak jako karikatura sama sebe. Vím, že teď jako majitel čtyřkového camara vypadám jako blázen, povídat něco o designu a divnostech, ale tohle prostě není dle mého gusta. Tvary nejsou výsledkem snahy postavit něco rozumného, jsou jen výsledkem snahy zalíbit se lidem, kteří "potřebujou pořádný auto hele". A ta aura macho káry bez hlubšího smyslu mi tady trošku leze za nehty.

Závěr

Milá maminko, z textu výše je zřetelné, že jsem si opět vybral dobře a ty penízky na auto jsem utratil rozumně. Jak sama vidíš, trh není zrovna plný automobilů s výkonem kolem tří stovek koní a tak jsem koupí toho zeleného nesmyslu za cenu motoru s převodovkou udělal velice uvážený a ekonomicky řádně zvážený krok!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Sato
10. května 2020, 15:15
7

S autorom sa viem stotoznit, tiez som si v mi v minulosti obhajolval sam pred sebou kupu roznynch nezmyslov :-) teda chcel so napisat zaujimavych aut :-)

Inak s mustangami to je take zaujimave, obcas po veceroch prechadzam inzerciu.. Vzdy za trocha naviac sa da kupit o trochu lepsia verzia, zacina to na 3.8 v6 za 100k potom 4.0 ale len za trochu viac sa da kupit 4.6 :-)
Asi najlacnejsi v8 teraz na predaj : https://auto.bazos.cz/inzerat/117151213/ford-mustang-46-v8-gt-sleva.php
A len "trochu" naviac a je z toho 3.7 v6 s rovnakym vykonom v novsom modeli. A zase staci kusok pridat a sme na 4.6 v danej gereaci, ale to uz by bola skoda kedze zase len procha naviac a caka nas 5.0 :-) alebo ecoboost a IRS alebo alebo.. :-) a zrazu je z toho celkom draha sranda

reagovat
Caddy
11. května 2020, 10:43
0

Ten cerny TA by byl super, vypada fkat paradne...kola bych teda musel vymenit jeste cestou domu a veskery naznak zajmu mizi s tim, ze to ma pevnou strechu :(

reagovat
Ju
Junior
11. května 2020, 12:53
2

Sakra, proč má tenhle článek jak ze starýho autíčkáře +- 20x míň komentářů než test nový spotřební plečky, kterou by si nikdo nikdy v životě nekoupil?

reagovat
Jan Machač
11. května 2020, 13:35
2

Asi není důvod ke stížnostem ;-)

Knightrider
11. května 2020, 21:40
1

Protože i staří čtenáři Autíčkáře už jsou dávno v hajzlu a chodí sem jiní lidi. ;-)

krab
11. května 2020, 22:14
-1

Já jsem náhodou četl pozorně a bavil se královsky :-D
Ale co říká Knightrider taky asi není daleko od pravdy...

krab
11. května 2020, 22:19
-2

PS: na toho Jaga XJR jsem před rokem snad dostal kontakt přes Skippera a on mi to docela doporučil, že nabízí solidní Jaguarista. To jsem měl tehdy takovou zase utkvělou představu, že musím mít Jaguar XJR přesně téhle generace a vlastně jsem jeden skoro koupil. Kdyby býval byl prodejce trochu víc akční, opravil jednu věc, co byla nutná a já měl nějakou lepší důvěru v to, že v rámci transakce dojde i k hladkýmu přihlášení na CZ značky, tak bych do toho býval šel. A pak jistě hořce litoval, až by mi někdo věci znalejší ukázal všechna ta zrezivělá místa o kterých jsem si s růžovými brýlemi říkal " jo, tohle je ještě dobrý, jen povrchový..." :-D

saage
12. května 2020, 08:48
-1

Ty Jagy jsou proste nadcasovy. Fakt je tak poruchovy? Za ty prachy je to nadherny auto. Taky me lakalo pred casem nejaky V8, a snad jedine to Quattroporte je konkurence pro Jaga.

krab
12. května 2020, 12:23
0

To je jak říkal Štěpán na tom výletě .... tyhle starší XJ čka je v první řadě problém sehnat nějak rozumně zachovalý. Jinak toho na tom tolik není. U X308 osmiválců se typicky řeší výměna rozvodových řetězů a napínáků (teď nevim jestli je řetěz jeden nebo je jich víc) , u AJ6 šestiválce toho moc není, když má jako tohle erko kompresor, tak olej v kompresoru a obecně, když je ten kompresor Eaton (tuším) v háji, tak není vůbec levný ho sehnat nebo zrepasovat. Ale jde to... Pak se u metalíz sloupává ta vrchní vrstva a prověsí se takřka vždy stropnice.

Nejvíc náročný je podle mě úspěšně vyřešit korozi. Jako u každýho starýho auta.

Oproti Quatroporte to zas ten Jag je údržbově ještě lacinej

Ha
Habakukk
12. května 2020, 05:44
1

Co taky komentovat pro mě jediné snesitelné je ten Jaguár. Ostatní je docela děsivý příklad US produkce raných 90. let. No zřejmě ze mě nebude fanda tohoto US období.

reagovat
Tr
Trewis
13. května 2020, 12:05
0

Možná by to chtělo nějaký vehikl projet, s tou v8 to má své kouzlo a ve většině případů je i přes papírově nižší výkon s nima velká zábava při rozumné rychlosti. Pak se na nějaké zpracování interiéru nebo jiných detailů, lehce povzneseš.

Jan Machač
13. května 2020, 13:22
0

Hele Habakkuk: Já si rád nechám otevřít oči, jestli se dá koupit nějaký silný auto evcropského střihu za podobný prachy. Jinak ano, když je to levné, musí se slevit z jiných věcí...

Ha
Habakukk
13. května 2020, 18:16
0

Mám motory V8 rád dokonce jsem o jedné V8 v terénním autě přemýšlel ale pak si řeknu z 4.0 vydolovat jen 136kW to jako fakt? No a k druhé otázce co vzít z Evropy
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/tridy-e/17808085?goFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/jaguar/xj/18729729?goFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-7/18267008?goFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/s80/18665149?goFrom=list
Všechno jsou to spíše velké sedany, ale myslím že ceny nejsou proti US produkci vůbec špatné.

Ha
Habakukk
13. května 2020, 18:19
0

No možná jsem zapomněl na fandy Audi a tady mě zaujala S4 s 253kW sice v kombajnu, ale ta cena .....
https://www.sauto.cz/osobni/detail/audi/s4/18697304?goFrom=list

Tr
Trewis
14. května 2020, 07:32
0

Amíci pokud se nepletu, měli 4 litrovou V8 jen v Olds Aurora, což byl FWD sedan s 186kw před 20 lety. Nechtěl sis koupit nějaký Cherokee 4litr s V6 s 130kw? To by tak nějak odpovídalo.

Auta co jsi sem nasázel, jsou dálniční GTčka, snad kromě S4. Ceny odpovídají té bajce o levné opičce a drahých banánech ikdyž se v tom asi dá naučit chodit. To je potřeba i s amerikou, vědět kde objednat díly, ideálně nastudovat problém v EN aby jsi věděl přesně řešení nebo poznal spolehlivého mechanika.

Technika je oproti evropě jinde, máš agrární jednoduchou techniku ale přesto ten výkon tam je, navíc s velkou spolehlivostí. Ten drivetrain Chevy rval skoro do všech typů aut (sportaky, SUV, pickup) v milionových sériích po dlouhé léta, díky tomu jsou ND levné a lehce dostupné, včetně performance aftermarketu. Vydolovat 100koní navíc z 5,7V8 tě bude stát vyšší desítky tisíc a ND naklikáš za 5 minut na ebay nebo koupíš komplet kit viz třeba https://www.hawksmotorsports.com/hawks-450rwhp-heads-cam-intake-kit-free-shipping/

Zvednout výkon u evropského auta bude o dost komplikovanější, ale možná se pletu. Podlě mě evropa je mnohem víc sofistikovaně postavená, ale díky tomu servisně dražší včetně úprav. Nevím zda znáš rockauto, mega eshop s ND který zasílá do Evropy a většinou volba číslo jedna pro objednávku standartních ND. Tak ty maji repair index porovnávač, kde servisně vychází nejlépe ten medvěd, a to jen 2x tak dráž než to camaro. Jag je nejdražší, s 3,2 násobkem a to není ani s kompresorem.

Zkusit to můžeš sám https://www.rockauto.com/repairindex/

Zkrátka americký auta jsou jinde, chce to vyzkoušet a buď si to člověka získá, nebo ne. Ta V8 má svůj charakter, bez přemlouvání odevzdává svoji sílu a i při klidné jízdě působí zcela nenuceně (bez ohledu na výrobce, fakt doporučuji si to někdy vyzkoušet). Dle výběru je pro tebe důležitý street credit, ten amerika většinou nemá. Ale na kravení se zadním pohonem a super doprovodu zvuku V8, tyhle levné sportáky prostě nemají konkurenci. Kilo mají lehce pod nebo kolem 6 vteřin, to se neomrzí.

Tr
Trewis
13. května 2020, 12:02
0

Co je nakonec s autem špatně, že jsi že servisu neodjel? Jinak ten černý trans am měl zimní cenovku kolem 140 ještě tak 2 měsíce zpět.

reagovat
Jan Machač
13. května 2020, 13:21
0

Ale jen došla brzdová deska, což se čekalo, ale smejkla se v brzdiči, tak jsem dál nerizkoval, nakoupil hromadu dílů na podvozek a vyškemral po servisákovi i nový trubky na brzdy a tak. Levný auto, co dlouho stálo = hodně práce

Tr
Trewis
14. května 2020, 07:36
0

Předpokládám, že se smekla v zadní nápravě? :-D to řeší lockline, když už budeš dělat ty brzdové hadičky, myslím že by ti za to auto celkem poděkovalo. Tak aspoň to budeš mít sakum prdum udělaný, těším se na nějakou vysmátou reportáž.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR 1968
Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR

1968 rok výroby
270 koní výkon
6 400 ccm objem

Ford Mustang FASTBACK/TOP STAV / Na cestě 1967
Ford Mustang FASTBACK/TOP STAV / Na cestě

1967 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Ford Mustang SHELBY GT350 ORIG./MAN/ V ČR! 1968
Ford Mustang SHELBY GT350 ORIG./MAN/ V ČR!

1968 rok výroby
270 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Puma 1.7VCT 2001
Ford Puma 1.7VCT

2001 rok výroby
123 koní výkon
1 700 ccm objem

Mercury Park Lane Convertible 1959
Mercury Park Lane Convertible

1959 rok výroby
325 koní výkon
7 050 ccm objem