Strkání velkých motorů do malých aut byla vždy vcelku oblíbená disciplína, nicméně právě tento výtvor dotahuje onu filozofii k dokonalosti. Do zadní části prťavé Isetty se zabydlel motor na americké poměry netradiční svou koncepcí plochého šestiválce. Jedná se o agregát, který se původně montoval do kontroverzního a bájemi opředeného Chevroletu Corvair. Jelikož je pohonná jednotka výrazně rozměrnější, než zadek auta, muselo se přistoupit k drastickým opatřením. Zadní kola jsou oproti originálu roztažena do značné šíře al tím pádem musel přibýt patřičně brutální bodykit s rozkročenými blatníky. Do zadní části je pak vytažen jakýsi „komín“, zajišťující chlazení.
Motor nemá nijak drastický výkon 150 koní, ovšem vzhledem k tomu, jak je Isetta malá a že těch koní bylo původně 14, je to pořád víc než dost. Vlastně to naprosto dostačuje k tomu, aby prodávající na Ebayi popsal vůz jako „strašidelně rychlý“ a aby se Isetta zvedala při prudším rozjezdu na zadní.
Kdo přesně auto postavil, to je tak trochu neznámá. Ví se jen, že tato řádně šílená přestavba vznikla v sedmdesátých letech a údajně se o ní psalo v březnovém vydání časopisu Hot Rod v roce 1977. Na prodej je skrze aukci, která skončí v pondělí. Už teď přesáhla cena 9 tisíc dolarů a za „Corsettu“ tak dáte přinejmenším nějakých 230 tisíc korun (plus clo, DPH a doprava).
20. ledna 2016, 16:39
0
Mám vážné pochybnosti o stabilitě... A to nikoliv v příčném směru při brždění, ale v podélném při zrychlení :-D
20. ledna 2016, 16:54
0
Nebyla Isetta dvousedačka?
Jinak licenční BMW Isetta rád používám k přirovnání, když chci tak trošku urazit nějakého baworského enthusiasta; říkám, že Jaguar jezdil přes dvě kila v dobách, kdy se do baworáku lezlo předním oknem.
A milovníkům Auδi zase říkám, že Kocouři měli klimatizaci v dobách, kdy Auδi soupeřilo na britském trhu s Wartburgem o druhou příčku v prodeji dvoutaktů, když první místo obsadil SOOB. ...