logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky

Na prodej je malá Isetta s velkým srdcem. Teda vlastně motorem

BMW Isetta byla dost možná jedním z prvních světových pokusů o vytvoření skutečně miniaturního městského auta. Jednočlenná osádka nastupuje přes rozkošnou výklopnou příď, odkud ovládá rozkošných 14 koní výkonu. Jenže co když těch koní bude desetinásobek?

Strkání velkých motorů do malých aut byla vždy vcelku oblíbená disciplína, nicméně právě tento výtvor dotahuje onu filozofii k dokonalosti. Do zadní části prťavé Isetty se zabydlel motor na americké poměry netradiční svou koncepcí plochého šestiválce. Jedná se o agregát, který se původně montoval do kontroverzního a bájemi opředeného Chevroletu Corvair. Jelikož je pohonná jednotka výrazně rozměrnější, než zadek auta, muselo se přistoupit k drastickým opatřením. Zadní kola jsou oproti originálu roztažena do značné šíře al tím pádem musel přibýt patřičně brutální bodykit s rozkročenými blatníky. Do zadní části je pak vytažen jakýsi „komín“, zajišťující chlazení.

Motor nemá nijak drastický výkon 150 koní, ovšem vzhledem k tomu, jak je Isetta malá a že těch koní bylo původně 14, je to pořád víc než dost. Vlastně to naprosto dostačuje k tomu, aby prodávající na Ebayi popsal vůz jako „strašidelně rychlý“ a aby se Isetta zvedala při prudším rozjezdu na zadní.

Kdo přesně auto postavil, to je tak trochu neznámá. Ví se jen, že tato řádně šílená přestavba vznikla v sedmdesátých letech a údajně se o ní psalo v březnovém vydání časopisu Hot Rod v roce 1977. Na prodej je skrze aukci, která skončí v pondělí. Už teď přesáhla cena 9 tisíc dolarů a za „Corsettu“ tak dáte přinejmenším nějakých 230 tisíc korun (plus clo, DPH a doprava).

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

0 reagovat
Honza
20. 1. 2016, 16:39

Mám vážné pochybnosti o stabilitě... A to nikoliv v příčném směru při brždění, ale v podélném při zrychlení :-D

0 reagovat
Krocan
20. 1. 2016, 16:54

Nebyla Isetta dvousedačka?
Jinak licenční BMW Isetta rád používám k přirovnání, když chci tak trošku urazit nějakého baworského enthusiasta; říkám, že Jaguar jezdil přes dvě kila v dobách, kdy se do baworáku lezlo předním oknem.
A milovníkům Auδi zase říkám, že Kocouři měli klimatizaci v dobách, kdy Auδi soupeřilo na britském trhu s Wartburgem o druhou příčku v prodeji dvoutaktů, když první místo obsadil SOOB. ...

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte