Oblast sportovních aut s hybridními pohonnými ústrojími je zatím poněkud neprobádaná. Coby vrchol je zde chápáno BMW i8, Volkswagen přispěl svou trochou do mlýna Golfem GTE a Peugeot před nedávnem představil 308 R HYbrid zatím ve formě konceptu. Do toho všeho se míní pustit i Ford a to pěkně od podlahy se svým legendárním Mustangem, kterého do roku 2020 představí v hybridní variantě. Cílem je, aby Mustang s menším motorem jezdil za nízkou spotřebu a přitom vyvíjel vyšší točivý moment v nízkých otáčkách, než osmiválcová verze.
Bohužel kdo se někdy projel s hybridním sporťákem, ten ví, že celé auto funguje optimálně jen po určitou dobu. Dokud je nějaká šťáva v bateriích a elektromotor může pomoci spalovacímu motoru s akcelerací, jede takový hybridní sporťák jak nakopnutý. Jenže jakmile volty dojdou, je tu už jen sám spalovací motor, pachtící se s nadbytečnou hmotností, danou bateriemi a elektrickým pohonným ústrojím. A Mustang z tohoto pravidla nebude výjimkou.
O dost rozumněji zní představa hybridního pick-upu F-150 Hybrid, jenž by měl nabídnout navýšenou zatížitelnost, vyšší tažnou sílu a také praktickou výhodu v podobě možnosti, využít auto jako generátor. Stejně jako Mustang, i hybridní F-150 přijde na trh v roce 2020.
Poslední z „elektrifikovaných“ oznámení od Fordu se týká zbrusu nového, plně elektrického SUV, o kterém zatím bohužel nevíme nic víc, než že má najet okolo 500 kilometrů na nabití. Všechny tři novinky si vyžádají investici 700 milionů dolarů (18 miliard korun) do továrny Flat Rock v americkém Michiganu.






Nezn.uživatel
3. 1. 2017, 21:00Mustang v hybridu? Tak uz je to tady. Svet se v prdel obraci. :-(
Goldies
3. 1. 2017, 22:55Kámo bude hůř, v kuloárech se šušká cosi o Tesle model S s koncernovým 1,9 rotackou pod kapotou!
Nezn.uživatel
4. 1. 2017, 08:49Ja myslim, ze by se mely automobilky vysrat na celou tuhle pseudoekologii, ktera stejne ve skutecnosti neni nic jinyho, nez novej zpusob, jak na lidech vyrejzovat zase hromady penez a misto toho zacit delat poradny auta.
Safa
4. 1. 2017, 11:19Buď rád, že do toho nechtějí cpát oturbený tříválec. :o)))
Nezn.uživatel
4. 1. 2017, 11:52On bohate staci ten oturbenej ctyrvalec, kterej tam serou uz ted. Nastesti se ukazuje, ze lidi jeste uplne nezdebilneli a i v Evrope V8 tvori 70-80% prodeju.
Fran
4. 1. 2017, 12:35V evrope bych skorem cekal paradoxne vetsi prodej osmivalcu jak v usa
V usa je mustang takovej golf gti... A mnohem snaz obhajitelnej lehkej notor na cumaku davajici autu podobnou dynamiku
Kdezto tady neco vic a symbol ameriky se kterym se lidi chlubej, mit ctyrvalec pod kapotou v evrope je teda vetsi fail jak v usa
Nezn.uživatel
4. 1. 2017, 13:40Podobnou dynamiku s cim? S tim Golfem? S V8 tezko. No vzhledem k tomu, ze jsem Mustangem sam par let jezdil, tak znam ty reakce lidi typu, to ma alespon dvoulitr, ze? Nebo: 4,6L V8? To musi strasne zrat. :-D
BobAsh
4. 1. 2017, 14:26Hele, a víš o tom, že ten hybrid má bejt s V8, žejo?
PeterLuk
4. 1. 2017, 15:15Tak snáď Ťa poteší aspoň to, že to budú stále Fordy z Michiganu a nie z Mexika. :D
H_F
4. 1. 2017, 16:52no, tak koukam, ze ecoboost neni signifikantne lehci nezli v8, rozlozeni vahy 52/48 vs 53/47 u v8 taky neukazuje zadnou vyhodu pro 4valec, takze zbejva fakt jen nizsi cena, trochu fail.. mylne sem predpokladal ze kdyz dokaze byt 6valcove camaro 1le (jez neprekypuje vykonem a obecne kamaro je mirne tucnejsi) rychlejsi jak 8valcovy mustang, ze podobna rovnice bude platit i pro 4valec.. rozdil kolem pul metraku ale fakt v prospech ecoboostu vubec nehraje, vsechna ostatni negativa ma jiz na sv estrane
Nezn.uživatel
4. 1. 2017, 18:40Vojta Dobes: Ano Vojto, vim, ze to ma byt ve spojeni s V8. Uz jsem to cetl v anglictine jinde, stejne jako vy. Ale presto celou tuhle radoby ekologickou manii poslednich let nepovazuju za nic jinyho, nez za dobre vymyslenej business, kterymu ve finale o zadnou ekologii vubec nejde.
RCNP
4. 1. 2017, 14:43Teď budu asi divnej, ale jako daily mi to přijde fajn. Nevidím to úplně jako konkurenci čistokrevný V8, jelikož tam je určitá základna lidí, která to vyžaduje. Ale oproti běžným daily specifikacím jako líná V6 (minimálně v minulý generaci to byla hrůza), nebo přefouklá 2.3 EB mi to přijde jako zajímavá alternativa. Nebude to sporťák, ale fajn GTéčko a daily. Po městě si stejně sporťák neužiju, tak aspoň můžu jezdit hezky potichu a zbytečně nepálit benzín, kterej si ušetřím na nějakou zábavnější pasáž. Tomu bych rozuměl a celkem by mi to vyhovovalo. Navíc je to asi jediný odvětví kam může mustang ještě expandovat. A jako halo-car pro hybridní technologii, se kterou se ford spálil, je to ideální, protože všichni kromě chodců mají rádi mustang. Teď je jen otázka s jakou spalovací jednotkou to spojí a kolik ta sranda bude vážit.
CerVus
4. 1. 2017, 14:55Vždyť ta 3,7 už byl povedený motor. Větší výkon, kouťák a nižší spotřeba než 4,6.
RCNP
4. 1. 2017, 15:08Já jsem jel s předfaceliftem s tou starší V6 4.0 a to nebyla žádná sláva teda. Hrozně líný, pomalu se to točilo a moc se tomu nelíbilo, když se tomu šlalapo na krk. S tou novější 3.7 nemám zkušenosti, tam věřím, že to bude asi lepší.
BobAsh
4. 1. 2017, 22:34Ten starej čtyřlitr je strašnej krám a vůbec to nesnese s 3.7 V6 srovnání - ten čtyřlitr vychází z motoru, kterej byl ještě v původním Capri, tedy z věci někdy z konce 60. let. Takže žere, nejede a nemá charakter.
Ostatně když ho nahradila 3.7, tak výkon narostl o 100 koní, ta 3.7 byla výkonnější než odcházející V8 (tu nahradil pětilitr, taky o 100 koní silnější).
PeterLuk
4. 1. 2017, 14:50Osobne trochu nechápem zmysel Mustangu hybrid. Také Porsche 918, tam sa to dá pochopiť. Ale Mustang? Nie, proste mi to k nemu nesedí, k charakteru auta. No čo, buď to bude prekvapenie a imidž Mustangu sa mierne zmení... alebo sa z toho stane rarita, akou sú dnes staré dízle od GM a budeme sa naň o desiatky rokov pozerať skrz prsty ako na priškrtené americké autá z dôb drahého benzínu.