načítám data...

Motorismus na Pařížský způsob

Dnešní evropské metropole fandí alternativním druhům dopravy, zatímco automobilismus je krutě potlačován a řidičům pšenka nekvete... nebo ne?

zobrazit celou galeriiAutíčkář na cestách: Motorismus na Pařížský způsob

Slunné víkendové dopoledne přímo láká k procházkám městem. Tím spíše, pokud nemáte k dispozici auto. Vyrazil jsem tedy do centra na kafe, že se aspoň podívám, co je nového. Co taky chcete dělat o víkendu v Paříži, když jste tady pracovně…

Už cestou na metro mě něco upoutalo. Mezi nejrůznějšími retrofuturistickými, rádoby futuristickými a opravdu futuristickými budovami si to opuštěným obchvatem za doprovodu nezaměnitelného soundtracku lehce šinul Mercedes Gullwing. Scéna takřka bizarní, ten automobil do okolních kulis vůbec nezapadal a jediné, co jej spojovalo s okolím byla stříbřitá barva karoserie. Chiméra, říkal jsem si, a pokračoval jsem dál. To bude jen ojedinělá volavka v jinak automobilově nezajímavém městě.

Cestou k Trocaderu se však urodilo. Krásná modrá Alpine, nový exemplář, první setkání na vlastní oči. Několik minut jsem s vozem strávil, nekvalitní fotku pořídil a telefon zas schoval. Když tu náhle, ulicí se od Trocadera směrem k Vítěznému oblouku řítil osamělý Jaguar E-Type. Černé kabrio, elegantní prošedivělý gentleman za volantem a já totálně promarnil příležitost. Takže dále už jsem se rozhodl být pozornější. 

Alpine A110. Krásné proporce, kompaktní karoserie a vůbec neskutečně pěkný automobil.

K mému štěstí bylo město poměrně vylidněné, ale i tak nebyla nouze o zajímavé kousky. Pravda, dost záleží na tom, kde se pohybujete, pařížské daily drivery jsou většinou směskou více či méně dobouchaných a nezajímavých aut, v některých čtvrtích pak potkáte auta vyloženě ohavná, v centru města naopak zaznamenáte vozy v dobrém stavu, čisté a hlavně většinou malé. Typický vzorek například může vypadat takto.

Samozřejmě nesmí chybět autobusy, elektrovozítka, jízdní kola a koloběžky. Různých variací na elektrickou koloběžku jsem zaznamenal asi pět. Pojal jsem tedy kacířskou myšlenku vypůjčit si nějaký bicykl, abych toho viděl víc a nemusel všude chodit pěšky, zvlášť, když ulice vypadaly dost často jako na následující fotce. Ale nevěřili byste, jaký je to problém, něco takového sehnat. Pokud však seženete, pak zase nepochopíte princip, jak si bicykl vypůjčit. Takže jsem tuto myšlenku zavrhnul.

Taky vám připadá, že současné skůtry jsou hrozně nezajímavé? Aspoň, že to zachraňuje tu a tam nějaká ta Vespa. Jinak opět typický vzorek pařížského provozu.

To bychom měli něco na seznámení s běžnými dopravními prostředky. Jo a jinak na přechodech všichni kašlou na červenou nebo zelenou a chodí, jak se jim zachce. Žádné sražené lidi jsem ovšem nezaznamenal. Ale teď už k něčemu zajímavějšímu. Co třeba trochu toho kontrastu? Lamborghini Urus a Renault Twizzy, větší kontrast už snad nenajdete.

Mohutně se však urodilo co se týká amerik. Například hezký Caprice Classic, kompletní, včetně “dog dishes”.

Nádherná Corvette C3, co špatně parkuje? Ale ano! Jen ta kola asi nebudou zrovna originální.

Corvette C3, hezky bez střechy, parkující jako prasátko. Ale kdo by se zlobil...

Další amerika, tentokrát Gran Torino ve schématu, které proslavili Starsky & Hutch. S majáčkem, u Invalidovny. 

Další Corvette, tentokrát aktuální provedení. Velmi blízko Elysejského paláce. 

Některé úlovky ale měly vysloveně bizarní nádech. Co třeba BMW E38 750iL s Eiffelovkou? Na fotce nevypadá moc hezky, ale v reálu byla opravdu krásná. 

Luxusní auta nesmí chybět, a Aston Martin Rapide se zas tak často nevidí, takže jasný úlovek. Mám trochu pocit, že tohle auto je strašně nedoceněné, minimálně co se vzhledu týká.

Co by to bylo za sbírku krásných automobilů, kdyby chyběly Jaguary? Jistě, v tomto případě se zrovna jednalo o levnější kousky, ale očividně používané, což člověka vždy potěší. X300, X308 a jedna X100. Opět u Invalidovny, tam se urodilo nejvíce.

Podle luxusních taxíků poznáte, že jste ve velkém městě. Nedělní provoz naprosto nulový, všude klídek a pohoda, to vše umocněné jarním počasím. Co chtít víc?

Pak ale nepochopíte, že majitel tohoto Mercedesu SL R107 tu střechu neshodí. Asi mu byla zima. Nicméně se jednalo o moc hezký exemplář. Počáteční setkání s Gullwingem však nepřekonal. To až tmavě modrá Pagoda stála za zmínku, ovšem opět to nevyšlo, protože jsem měl zrovna ruce plné skvělého sendviče. Máte radši Pagodu nebo 300SL?

Kdy naposledy jste viděli sériovou Hondu CRX? Už si ani nevzpomínám. Tento kousek sice není bůhvíjak opečovávaný, stále ale vypadal lépe, než nějaký otuzený hnus.

Našlo by se i něco pro našeho přítele Kraba. Samozřejmě fotit nejrůznější generace Porsche 911 nemělo moc smyl, ale co třeba takový šestiválcový Exige? No prosím, a ještě hezky oranžový. 

Největší radost mi však udělal úlovek zcela jiný. Ten nejklasičtější, který si můžete v Paříži přát. Nic jiného, než ten nejlepší a nejhezčí automobil, který kdy francouzi vytvořili. Renault Vel Satis!

OK, dělám si legraci, samozřejmě mluvím o Citroënu DS.

Nevím jak vy, ale krátký automobilový spotting v Paříži mi ukázal, že tak jako třeba angličané, i francouzi umí ještě stále ocenit zajímavá auta a také je občas vytáhnou ven. Za mě tedy zcela v pořádku.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sedrik
24. února 2019, 22:52
6

Citroën DS mi udělá radost vždy - pro mě se navždy bude jednat o Fantomasův dailycar/letadlo :)

reagovat
Sedrik
25. února 2019, 13:02
2

Můj úlovek z Amsterdamu.... :)

Skipper
25. února 2019, 07:08
2

Ti kocouři u invalidovny - že bych měl podobně pošahaného dvojníka ve Francii?

reagovat
Matěj Podhorský
25. února 2019, 09:53
0

Napadlo mě to :D Ale, tyhle byly špinavé moc, až na to XK :)

custom1
25. února 2019, 07:28
0

Alpinka nádherná!
Caprice a Torino, super!
Ale co teprve ta parádní "jedenáctka" na fotce za Capricem! To se dnes už taky moc nevidí.

reagovat
custom1
25. února 2019, 07:29
0

No a samozřejmě DS, to je naprostá pecka! :)

gramo
25. února 2019, 12:54
0

A za tou 11 ještě vykukuje Porsche 924/944 a za ním Torino, pěkně se tam poskládali.

Pólin
25. února 2019, 09:24
0

Auta krása...a docela se teda divím, jaký tam je o víkendu klídek. V Paříži jsem ještě nebyl, ale společně, třeba s Benátkami jsem si ji zařadil mezi města, kam už se nepodívám kvůli ostatním turistům a obecné "profláklosti". Ale vidím, že to teda asi nebude tak horké.... Před léty jsem stejně šuměl v Ženevě, kde jsem v jedné ulici viděl u hotelu zaparkovaného Veyrona, Enzo, nějaké Rollsy atd..

reagovat
Matěj Podhorský
25. února 2019, 10:30
0

Musíš vychytat vhodné období, a tak... tento víkend to velice šlo, protože jsou tu nějaké prázdniny, a spousta lidí byla prostě z města pryč. Takže zůstalo pár turistů a některé čtvrti byly prázdné úplně. Za mě takový přelom únor březen mnohem lepší, než třeba léto. Už proto, že je hezčí počasí kolikrát.

Pólin
25. února 2019, 11:26
0

Fajn..díky moc za tip... věřím, že to tam bude fajn, když se člověk vyhne těm hordám turistů...

krab
25. února 2019, 10:15
0

Francouzský "Le Crab" má pěknou káru! :)

reagovat
ToMyx
25. února 2019, 10:33
0

DS a Alpinka jsou krásné, mohl bych se na ně dívat od rána do večera:-)

reagovat
ro
rock
25. února 2019, 12:10
0

Jenom pro jistotu: od rána do večera bys moh koukat na klasickou déesse, nebo na tě tak uchvátila ta DS, co vykukuje na fotce za Urusem a Twizzym :-) ?

ToMyx
25. února 2019, 15:22
0

Správně se dotazuješ:-)
DS určitě ta stará Fantomasova, ty tvary jsou super! Nové DS se všemi těmi cinkrlátky mi nic moc neříká.

beastar
25. února 2019, 13:17
1

X cenných a vzácných aut. A já se zastavil zejména u sedmičky. Člověk často zapomene, že je to auto defacto z roku 1994. A starý z dnešního pohledu štíhlý auta všech značek ujdou. Neprojížděl sem celou galerii ale není tam ani jedno Maserati co:)

reagovat
Matěj Podhorský
25. února 2019, 13:38
0

Je tam! Quattroporte, schovává se za tím Jaguarem, obě byly černý, fotka č.20. Byla to předchozí generace, pofacelift, asi nejhezčí zvuk, a vůbec můj vůbec oblíbený sedan.

beastar
25. února 2019, 14:09
1

Aha tak už to vidím:) Super. Vyšlo počasí. Upřímně už sem měl chuť něco podobného nafotit pro blog z Prahy. Když tady čtu (mnohdy) jaký jsme niemandi a jak tu nic pořádného nejezdí:) A jak je to samá škodovka atd. Přitom za den potkám kolikrát desítku fajn kár. Jen je to na debilních místech. Němužeš to zašlápnout v Pařížský jako sorry jdu si fotit tamle auto...nebo to hned ujede.
-
Komentář upraven 25. 2. 2019, 14:10:37

Pochtli
25. února 2019, 14:11
1

Nadčasová sedmička v pěkném stavu i mě vždy potěší..

Matěj Podhorský
25. února 2019, 14:12
0

Auta se právě nejlépe odchytávají pěšky no, ale pak vidíš, jak se támhle přes křižovatku pomaličku sune nějaká hezká kára, pak červená na přechodě, chodci, a už to prostě nedáš. Ale autem asi ještě horší, hlavně když fotíš něco, co stojí.
Jinak v Praze teda vídám kolikrát takový šílenosti, až z toho jde hlava kolem. Ale E-Type jsem tam v provoze ještě neviděl.

Pochtli
25. února 2019, 14:20
0

No vida, já v Brně chytl v běžném provozu už dva - jeden žlutý (kupé) u Makra a jeden krásně oranžovočervený (kabrio) stojící v Pisárkách.

beastar
25. února 2019, 14:28
3

Tak E-type sem taky neviděl:D A ani DS. Zase sem potkal Tatru 613 třeba. Nebo často potkávám Š105. Ten chlap je můj hrdina... Reálně s tim jezdí po Praze...
-
Komentář upraven 25. 2. 2019, 14:28:39

Matěj Podhorský
25. února 2019, 14:28
0

To máš pravdu, ty jsem zaznamenal, ale to byly už ty pozdější verze V12 ne?

Nimrod
25. února 2019, 16:15
1

pro bohyni do písku, jezdí s ní jeden pán od jara do podzimu skoro denně

ro
rock
25. února 2019, 16:21
0

E-type jsem tady kousíček za Brnem viděl tak rok zpátky - ale nebyl v úplně ideální formě, podle mne čekal na renovaci :-). Samozřejmě ten původní, 50 let starý...

Pochtli
25. února 2019, 21:44
0

MP: To fakt netuším, zas tak do podrobna to nastudovaný nemám, jaká verze to byla..

Ji
Jirka1
01. března 2019, 17:09
0

Nádherná, červená crx a ještě ve verzi VT!!! To už se nevidí !! Vždy když jí vidím, tak v prvním okamžiku všimnutí mi spadne brada. Nevím čím to je, jestli tím, jak je malinká a motokároidní? ...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3,7 V6 Kabrio 2014
Ford Mustang 3,7 V6 Kabrio

2014 rok výroby
309 koní výkon
3 731 ccm objem

BMW Řada 1 116i 2005
BMW Řada 1 116i

2005 rok výroby
85 koní výkon
1 568 ccm objem

Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7 1972
Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7

1972 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Caprice 2-door coupe 1969
Chevrolet Caprice 2-door coupe

1969 rok výroby
300 koní výkon
5 700 ccm objem

BMW Řada 3 E30 325i 1986
BMW Řada 3 E30 325i

1986 rok výroby
170 koní výkon
2 494 ccm objem