Když už si všichni mysleli, že cenám International Engine of the Year vládnou samí ekologové, karta se obrátila. Letos vyhrál prestižní ocenění nikoliv dowsizovaný tříválec, ale skvostný italský osmiválec s dvojicí turbodmychadel, který představilo Ferrari v modelech 488 GTB a California T.
Agregát má objem 3,9 litru, disponuje výkonem 669 koní a porota složená z novinářů na něm nejvíce oceňovala nulovou prodlevu turbodmychadla, progresivní podání točivého momentu skrze spektrum otáček a také zapojení řidiče. Motor se líbil dokonce natolik, že vedle hlavní ceny Motor roku vyhrál ještě další tři ceny v kategoriích „Nejlepší nový motor“, „Výkonný motor“, a „Motor s objemem od tří do čtyř litrů“. Navíc se nejedná o jediný motor automobilky z Maranella, který byl letos oceněn. Kategorii přes čtyři litry dominoval plnokrevný dvanáctiválec o objemu 6,3 litru, pohánějící Ferrari F12 TDF.
A i v dalších kategoriích vítězily motory určené hlavně do sportovních aut. Kategorii do dvou litrů vyhrál Mercedes-AMG s dvoulitrem z A45, do dvou a půl litru bodovalo Audi s vynikajícím přeplňovaným pětiválcem a v kategorii do tří litrů bylo oceněno Porsche s přeplňovaným plochým šestiválcem.
O ekonomicky pojatých motorech bylo slyšet jen v kategoriích patřících nejmenším objemům. Mezi litrovými motory již popáté dominoval zmiňovaný EcoBoost od Fordu, ocenění do 1,4 litru vyhrálo PSA s tříválcem 1.2 THP a v kategorii do 1,8 litru zvítězilo BMW s tříválcem o objemu 1,5 litru, který je součástí hybridního pohonného ústrojí v i8.






Nezn.uživatel
2. 6. 2016, 14:25No super. Že by se svět ještě chvíli neřítil do propasti? Konečně zase jednou potěšující zpráva v té záplavě eko nesmyslů.
Stefan
5. 6. 2016, 11:58Souhlas Knightrider-e. Napokon,lidi se přesýtí tříválců a budou zase vyhledávat šesti a osmiválce,jako kdysi. :)
Nezn.uživatel
5. 6. 2016, 13:32To uz bohuzel nejspis nehrozi. I v Americe uz jsou V8 na ustupu. Muzeme jen doufat, ze jeste chvili bude trvat, nez uplne zmizi.