načítám data...

Morris se vrací s elektrickou retro dodávkou

03. prosince 2019, 11:16 1 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Jmenuje se Morris JE a designem se vrací k legendárnímu J-Type. Není to ale jen naleštěná stylovka, nabídne i slušnou užitnou hodnotu.

zobrazit celou galeriiNovinky: Morris se vrací s elektrickou retro dodávkou

Retro styl a elektromobilita patří zdá se k sobě – další přírůstkem do rodiny extravagantních aut na baterky bude praktická dodávka inspirovaná klasickým Morrisem J-Type z roku 1948. Narozdíl od svého předobrazu nevzniká pod taktovkou (dnes již zaniklého) koncernu British Leyland, za projektem stojí čínský koncern SAIC, který značku Morris zakoupil společně s MG. Dle tiskové zprávy ale probíhal vývoj stylové dodávky výhradně v Británii a bude se zde i vyrábět. 

Právě tento fakt prý výrazně ovlivní i výslednou cenu vozu – ta totiž rozhodně není nízká. Základní skříňové provedení vyjde na šedesát tisíc liber, čili zhruba 1,8 milionu korun. To je za malé užitkové vozidlo přeci jen dost peněz. Cena “zajímavějších” verzí (náklaďáček, mikrobus, nebo obytný vůz) bude přitom ještě výrazně vyšší. Morris JE se tak automaticky nominuje do role stylovky pro úzkou skupinu nadšenců, ekologická alternativa dieselového Caddy pro živnostníky a firmy z něj rozhodně nebude. 

Do Morrisu lze naložit až jednu tunu nákladu, s ní pak vozidlo ujede až 320 kilometrů na jedno nabití a to maximální rychlostí 90 mil (144 km) za hodinu. Nákladní prostor ale není nikterak dechberoucí – jeho maximální délka je relativně skromných 2,4 metru. 

Za zmínku stojí i interiér – ten je poměrně spartánský a drží se předlohy. Obšem zůstává otázkou, zda je tento přístup žádoucí. Odhalené panty dveří nevadí, u rozvozové dodávky se dají přežít i krátké sedáky a naplocho položený “autobusácký” volant, ale snaha imitovat plechovou palubní desku nabarvenou kůží působí už trochu přehnaně. Stejně tak zpracování některých detailů je zblízka dost odbyté, je ale možné, že se jedná o nemoce prototypu, které budou v sériové výrobě vyřešeny. Otázkou ale zůstává, zda si malá, nepraktická, nepohodlná, ale za to velmi drahá dodávka vůbec najde nějaké kupce.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pochtli
04. prosince 2019, 16:13
1

Jako retro koncept na autosalon dobrý. Jen cenovka by asi měla být poloviční, aby se to vůbec prodávalo..

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR 1968
Ford Mustang BIG BLOCK / 1 ze 67/ V ČR

1968 rok výroby
270 koní výkon
6 400 ccm objem

Ford Mustang FASTBACK/TOP STAV / Na cestě 1967
Ford Mustang FASTBACK/TOP STAV / Na cestě

1967 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Ford Mustang SHELBY GT350 ORIG./MAN/ V ČR! 1968
Ford Mustang SHELBY GT350 ORIG./MAN/ V ČR!

1968 rok výroby
270 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Puma 1.7VCT 2001
Ford Puma 1.7VCT

2001 rok výroby
123 koní výkon
1 700 ccm objem

Mercury Park Lane Convertible 1959
Mercury Park Lane Convertible

1959 rok výroby
325 koní výkon
7 050 ccm objem