Evora už je na trhu téměř 7 let a to je čas na modernizaci i v tak konzervativních automobilkách, jakou je Lotus. Oficiálně bude odhalena na blížícím se Ženevském autosalonu, avšak ta nejdůležitější data Lotus uvolnil už teď. Takže na co se můžeme u nového vydání lovce kajmanů těšit?
Jak již napovídá titulek, Lotus prohlásil, že Evora 400 je tím nejrychlejším autem, které v současnosti nabízí. Na tovární trati v Hethelu doslova smazala rozdílem 6s dosavadní Evoru S a nespecifikovaným rozdílem se vypořádala i s lehkonohou plackou Exige S, jež prozatím titul nejrychlejšího silničního Lotusu třímal. Ačkoliv to tak nevypadá, nové jsou prý 2/3 auta. Určitě si říkáte, že číslovka v názvu značí počet koňských sil. Překvapivě tomu tak opravdu je a zisku 45 koní oproti dosavadní verzi bylo docíleno vylepšením všech důležitých periferií motoru (turbo, intercooler, výfuk..). Točivý moment poskočil o 10Nm na hodnotu 410. Samozřejmě se tím vylepšily podávané výkony. 0-96 km/h je nyní otázkou 4,1 s a maximální rychlost se dotkla magické mety 300 km/h. Dynamice jistě pomáhá nižší hmotnost o 22kg (klia se šetřila na sedadlech a uložení motoru). Lotus dále vylepšil i obě převodovky. Ta manuální bude těžit z výhod nového lehkého setrvačníku, obáváme se však, že stále bude tou největší slabinou a devalvací celého auta. Proto možná bude zajímavější volbou šestistupňový pádlový automat, jež má mít oproti dosavadnímu rychlejší reakce.

Evora 400 doznala samozřejmě i designových změn. Oproti poměrně ladným plovoucím liniím dosavadního provedení nyní vidíme více krve a agresivity. Nový je přední splitter i zadní difuzor. Výsledkem je sice zvýšení hodnoty aerodynamického koeficientu cX z 0,33 a 0,35, ale důležitější veličinou je u sportovního vozu hodnota přítlaku, která je díky novým komponentům vyšší. Lotus slibuje i nový, kvalitnější a komfortnější interiér, jež na fotkách působí rozhodně mnohem lépe, než ten současný. Nedělejme si však nesplnitelné iluze, neboť zpracování nikdy nebylo silnou stránkou britského výrobce a na každodenní příjemnost použití známou od Porsche asi rovnou můžeme zapomenout.
Toť všechno, co prozatím víme. Souboj s Caymanem GT4 bude jistě velmi šťavnatý a těšíme se na něj.












