načítám data...

Mitsubishi Space Star: Levně a chutně?

Z velkého MPV se stalo malé městské auto. Obstojí hvězdné Mitsubishi v krutém světě? Je tím dobrým a levným autem?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Mitsubishi Space Star: Levně a chutně?

Mitsubishi se v poslední době nebojí používání starých jmen pro nová auta. Je to dobře? Zarputilí nadšenci do série Rychle a Zběsile budou tvrdit že je to abominace a za nový Eclipse by měl management, ba i celá automobilka hořet, mně je to ale nejspíš jedno. Je to jen název. I tak, když se mi v kalendáři objevila zápůjčka Space Staru, skoro se slzou v oku jsem zavzpomínal na minivan, který překvapoval svým vnitřním prostorem a měl pro mě takové správné kouzlo devadesátých let. Nový Space Star ale s minivanem nemá společného kromě názvu vůbec nic a stalo se z něj spíš malé městské auto. A se svojí cenou již od 239 850,- je z něj i velice levné malé městské auto. Je možné udělat levné auto dobré? Na to se budeme muset podívat.

Nejdříve si udělejme okénko do toho, kde se Space Star vzal. Pokud se náhodou pohybujete v Asii nebo spojených státech, pak už určitě Space Star znáte, jen pod názvem Mirage. Tato generace je již šestá a vyrábí se od roku 2012. Existuje i sedan, který se v Mexiku prodává pod názvem Dodge Attitude. Mirage dostalo v roce 2017 facelift a poté přišlo i do Evropy. Název Mirage tu ale ve spojení s automobily nikdo nezná a proto automobilka zvolila název Space Star, který už zákazníci znají.

Takže je to vlastně prosté. Ze sportovního Eclipse je SUV a z minivanu je miniauto.

V názvech je to tedy dost revoluce, ale je i auto revoluční? No, jak bych to… ehm… Adam o ASX napsal, že je to automobil pro konzervativního petrolheada. A u Space Staru je to hodně podobné. Už když se podíváte na jeho design, tak si řeknete, že to nevypadá špatně, ale zároveň vás vlastně nijak nenadchne. Tak to ale nejspíš má být. Na první pohled mi Space Star moc nezapadal mezi další Mitsubishi, ale je vidět, že různé prvky, například boční prolisy, jsou shodné třeba na ASX. Místy je i vidět, že na design a krásu se u Space Staru moc nehrálo. Krásným příkladem jsou panty víka kufru, díky kterým jsou na střeše dvě boule, na které navazuje spoiler, který vypadá skoro až nepatřičně. Ale svým způsobem je to taky roztomilé.

Zaměření na usedlejší zákazníky je vidno i v interiéru. Všechna tlačítka jsou dostatečně velká, klimatizace je ovládaná pomocí otočných ovladačů, prostě je to tak, že na to nebudete potřebovat brýle na čtení. Novinkou v interiéru je zábavně-navigační systém (Někteří kolegové – národní obrozenci by řekli radiomapa.) který je kompletně celý od Mitsubishi. Až na navigaci, která je od Tom Tomu. Ale k té se ještě vrátím. Ovládání samotného systému je docela fajn, nic komplikovaného, co by vám musela vysvětlovat vnoučata. I jeho odezva je poměrně v normě. Ale tady se dostáváme k té nepříjemnější části. Samotný start tohoto systému by se ještě dal pominout, přecejen když člověk nastartuje, tak se ještě musí připásat a to chvilku trvá. Co už se pominout nedá, je skleróza onoho systému, co se připojeného telefonu týká. A nedejbože, pokud jsem ho používal k tomu, abych si po cestě pustil své oblíbené Babouky! Stačí zastavit na benzínce a po startu se začne telefon zdlouhavě párovat a místo toho, aby si auto pamatovalo, že má přehrávat hudbu z telefonu, tak raději pustí rádio. To úplně povedené není. Navigace od TomTomu si ode mě také body neodnáší, ale to je zejména tím, že mi uživatelsky vůbec nevyhovuje. Někomu jinému bude třeba příjemným společníkem.

Pokračovat bych mohl palubním počítačem. Ten je pojat hodně minimalisticky, což v zásadě není špatně. Postrádal jsem ale jednu věc, která by se na něj určitě vešla. Tím by byla nastavená rychlost na tempomatu. Není to až tak kruciální údaj, ale potěšil by. Nepotěšil mě ale ukazatel paliva, který byl spíš než ukazatelem jakousí zvláštní aproximací a zejména v prvních dnech měl sklony ukazovat rezervu i v případě, že nádrž byla více než ze čtvrtiny plná. Možná tomu nepomohla dlouhodobá spotřeba, se kterou jsem Space Star dostal, 9,6 l/100 km. I tak, nadšený jsem nebyl.

Tím ale hejt končí. Space Star příjemně překvapil místem uvnitř. Pokud nejste zrovna dvoumetrový čahoun, tak se pohodlně posadíte i vzadu. Přední sedačky nabízí docela vysoký posez, který určitě ulehčí artritickým kloubům a celkově je hodnotím jako dost pohodlné. Interiér je také poměrně dobře odhlučněný. Co má navíc Space Star v interiéru, to trochu ztrácí na zavazadlovém prostoru, který je vážně malý, ale ruku na srdce, auto na šampionát v převážení vzduchu to není a na jeho určení je dostačující. Docela milý detail je schránka, která slouží jako druhá podlážka a umožňuje schování všelijakých věcí, které nechcete nechat na očích.

Pod kapotou Space Staru najdeme atmosférický tříválec o objemu 1,2 litru, který má celých 59 kW. To sice není mnoho, ale Space Star váží přibližně 950 kilogramů. Navíc onen motůrek má takovou chuť k životu, radostně se žene až k omezovači v šesti a půl tisících, člověku skoro přijde, jako by do toho auta vůbec nepatřil. Je trochu škoda, že řazení není tak precizní, krásně by to k sobě sedělo. Nesmíme zapomínat na to, že to není sportovní auto. Ten fakt připomíná i podvozek, který je naladěn do pohodlna. Funguje výtečně, poradí si i s hodně rozbitou silnicí (rozuměj Brnem), daní za to jsou poměrně velké náklony a i docela tupé řízení. Ale tak to má být.

Verdikt

Vydat nad Space Starem nějaký verdikt je pro mne docela těžké. Na jednu stranu je to malé snaživé autíčko, které dělá věci které má správně. Na druhou stranu jsem na něm našel spoustu věcí, které mě nějakým způsobem štvaly, a nakonec jsem nad nimi mávl rukou s tím, že je to přece levné, takže bych mu to měl odpustit. Podařilo se tedy udělat levné a dobré auto? Pokud bych hodnotil jen podle sebe, tak řeknu, že ne a bude to chtít ještě trochu práce a inspirace. Ale pro cílovou skupinu, která hledá malé jednoduché auto, je Space Star skoro perfektní.

Technické údaje

Motor: 1193 ccm řadový tříválec
Výkon: 59 kW (80 koní) v 6000 ot./min.
Točivý moment: 106 Nm v 4000 ot./min.
Převodovka: manuální pětistupňová
Maximální rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 12,7 s 
Hmotnost: 950 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 4,7/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba v testu: 5,6 l/100 km kombinovaná
Cena testovaného vozu (Invite): 360.862 Kč


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

custom1
11. prosince 2018, 07:57
0

Když to porovnám s předchozím Coltem, což je vlastně příbuzný, tak tohle vypadá mnohem líp. Přesto mě to nijak nenadchlo a kdybych hledal auto téhle velikosti a v téhle cenové kategorii, hledal bych jinde.

reagovat
ma
martinw
11. prosince 2018, 07:58
0

Takový benzínový Duster 77kw 4x4 výbava Arctica za 350 000kč konkuruje slušně a řekl bych že servisní zázemí tady Dacie budou mít lepší než relativně exotický Mitsubishi. Hezký ale je že si k miniautíčku můžete dohledat jak si stojí v amerických crash testech : https://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mitsubishi/mirage-4-door-hatchback/2018 protože to Vám u Dachny rozhodně neukážou když se neprodává v USA.

reagovat
custom1
11. prosince 2018, 08:31
1

Duster je trochu jiná kategorie, srovnatelné bude spíš Sandero. I tak je v plné palbě (obyčejná verze, ne Stepway) se vším, včetně příplatkového laku, o šedesát tisíc levnější.

Nawi2203
12. prosince 2018, 13:57
1

Jako konkurenta bych viděl Ignis, který je zajímavější a nabízí i 4x4. ;)

marcocz1
11. prosince 2018, 08:12
0

Ta cena testovaného vozu je špatný vtip. Za 360 tisíc je v této kategorii na výběr auto lépe vybavené a se zvučnějšími jmény. Motor může být krásně točivý, může to být pohodlné, ale já bych rozhodně volil jinak. Vločku v miniautě za 360 tisíc fakt ne, dík.

reagovat
Matěj Podhorský
11. prosince 2018, 08:36
0

Novinářský vůz. Výbava Ctrl+A. Takhle si to, proboha, nikdo nikdy nekoupí :)

marcocz1
11. prosince 2018, 13:37
0

Jo, to mi je jasný:D ale mě jde o to, že i v novinářským autě je pořád vločka. Jako sorry, teď nechci ospravedlňovat nějak ten japonskej Renault, ale Mimikra za 330 má 90 koníků, míň plastovej interiér, automatickou klimu..a Carplay umí radiomapa taky. Nevím, asi toho chci od auta moc, když nechci každých pět minut hýbat hýbátkem teploty, protože mi je zima/vedro/tak nějak divně.

Matěj Podhorský
11. prosince 2018, 13:47
2

Ajo, tak to je otázka. U některých aut můžeš být rád, že tam ta klima vůbec je. Mě asi teda neuráží manuální klima, je ale pravda, že když to vezmeš optikou 360 tisíc, tak je to trochu bizár.

beastar
11. prosince 2018, 15:14
2

Teď sem nad tim dumal. Jestli je to cenově vlastně dobrý nebo ne. Franta tam popisuje docela dost věcí který by se dneska prostě v autě za 360 stávat neměli. Jasně cena již od je někde jinde. Ehm ale stačí se podívat co má tzv. základ za (ne)výbavu a jsme doma. A pravdou je, že aby top výbava neměla automatickou klimu je trochu mimo. Vločku odpustíš Ladě Niva která je zaměřením kapánek jinde a dost retro... Ale štatwágen by měl mít dobrej posilovač, měkej podvozek a automatickou klimu. Ještě mám rád střešní okno v elektrice :D

briza
11. prosince 2018, 16:27
4

Nic moc teda. Respektive roli asi bude hrát ta magická "cena od", ale to zas bude taková holota, že bych snad radši vzal třeba Dachnu, která na mě i působí nějak dospělejším dojmem. A pokud už se cena bude dostávat někam na tři kila, tak vůbec nebudu přemýšlet nad nějakým Spejstárem, ale skočím k Hondě pro Jazz, který bude asi o čtrnáct galaxií jinde a krom toho, že to nějak vypadá a je to malý/velký auto v tom nejlepším smyslu slova, bude mít šestikvalt a o dvacet poníků víc. Celkově mi Mitsubishi nepřipadá jako nic moc a to už docela dlouhou dobu. Poslední věc, která stála za úvahu a člověk byl ochotnej jí odpustit třeba i ty ohavný Mitsu interiéry, bylo Pajero, který ale končí a zůstává jen koncentrovaná nuda.

marcocz1
11. prosince 2018, 19:02
1

Matěj: hele já třeba chápu, že auto kategorie hatchback normální velikosti (golf, fofo,..) v téhle cenové relaci tam ta vločka bude, nebude to umět spoustu věcí, ale u minihatche za tolik peněz už čekám něco víc. Asi určitě nejsem cílovka, ale zběžně jsem projel ceníky Ka+, Mimikry a Corsy..všechny mají za 360 tisíc už moc slušnou výbavu, čítající automatickou klimu.a nějakých komfortních prvků (vyhřívaný zadek atd.). Nevidím jediný důvod, proč si kupovat tohle auto i za 300 tisíc. Mitsubishi prostě jde čím dál víc směrem Nissanu, rozuměj vyrábět auta, která prostě nedávají v dané cenové relaci smysl, nedomyšlená a tak nějak zbytečná. Nissan už dnes vlastně, až na čestné výjimky (zdravím Z a GT-R), nevyrábí v Evropě nic svého, vše je jen přeznačkovaný Renault v podstatě, ale se zastaralejší radiomapou a trochu lepším zpracováním, i když, o tom by se dalo taky debatovat. Já osobně nevidím jediný důvod, proč do showroomů aliance jít (až na Renault, který nabídne zajímavou cenu.), pokud nechci levný operák na krosouvra..ale tuhle štafetu teď pomalu přebere Karoq.
Je to trochu hate, sorry všem nadšencům do Nissanu a Mitsubishi. Pravda občas bolí.

sumy
11. prosince 2018, 20:31
0

"Nadšenec do nissanu a mitsubishi" Takovej ještě někdo existuje? Vždyť to bude cca 10 let, co obe značky představili poslední zajímavý auto. :-/ Bohuzel. A ze uz jsem peknych par mitsu mel.

peca
11. prosince 2018, 09:47
0

Ale je to stejne rychle jak Camry. A to se vyplati! :D

reagovat
Matěj Podhorský
11. prosince 2018, 09:55
0

Pokud jde o top speed, tak ztrácí asi 7 km/h oproti Toyotě. Ale tohle je překvapivě vhodné na cestování vysokou rychlostí. Okolo 170 km/h je to tišší než blahé paměti 2gen Yarísek :D

ma
martinw
11. prosince 2018, 09:56
0

Vyplatí protože má poloviční hmotnost, fakt.

ro
rock
11. prosince 2018, 10:55
0

No jo no, je to top verze a v té podle mne ztrácí smysl min. 3/4 modelů na trhu, protože lezou do zelí autům o třídu větším; to není úlet jenom u Space Staru.
Ale stejně je zajímavý jenom tak cvičně prolítnout, co se dá za 360 t sehnat: nejenom že je to třeba Mégane, Astra nebo Focus, ale z vlastního hnízda i Lancer, a to se ještě dá vybrat mezi sedanem a hatchem.

reagovat
ma
martinw
11. prosince 2018, 13:44
0

Rapid, Tipo

beastar
11. prosince 2018, 15:20
0

Duster, Sandero, fšechny dáčije :)) ix20, i20, Kia Rio.... nebo taky třeba Suzuki Baleno ve výbavě Elegance... Je toho dost. Proto se tahle malá věc asi moc prodávat minimálně u nás národu slevám a akcím věrnému nebude.

Ny
Nyte
11. prosince 2018, 17:28
0

Cenu testovaného SpaceStaru je potřeba brát s velkým nadhledem. Jakékoli příplatky se u něj montují v rámci předraženého příslušenství a třeba dotykový infotainment stojí přes 30 tisíc, a to tuším bez práce.

bitner
11. prosince 2018, 21:47
0

Hm, Sandero v nesmyslne CTRL+A vybave s 0,9 TCe je za 312100. To je taky dost, pravda. No ale stejne bych si to vzal radsi nez tohle, v Arctice za 242400 +1800 rezerva. A je v tom TURBO, takze natahnes gumu a jedes jak z praku :-)

reagovat
Ven cos
12. prosince 2018, 06:31
4

Nemastný, neslaný, pomalý, drahý a navíc je to starý. Nemám nic proti indickejm autům, ale mimo domovinu se to prodává jen jaksi do počtu, ale reálně konkurenceschopnej produkt mi to nepřijde

reagovat
po
powpow
12. prosince 2018, 12:08
0

Mozna neco nechapu, co to ma spolecneho s Indii?

beastar
12. prosince 2018, 13:01
0

Nejvíc se jich minimálně v Eu prodá v Německu. V Indii se to asi prodává, ale to pod 3 jménama napříč od Mexika po Čechy. Vyrábí se to v Thajsku podle všeho...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Thunderbird V8 429 cu 370 hp Fastback      1970
Ford Thunderbird V8 429 cu 370 hp Fastback

1970 rok výroby
370 koní výkon
7 033 ccm objem

Dodge Ram Sport 2012
Dodge Ram Sport

2012 rok výroby
396 koní výkon
5 700 ccm objem

Mazda CX-7  2.2 MZR 127 KW DIESEL 4X4  2010
Mazda CX-7 2.2 MZR 127 KW DIESEL 4X4

2010 rok výroby
176 koní výkon
2 200 ccm objem

Chrysler Newport Cordoba 1970
Chrysler Newport Cordoba

1970 rok výroby
290 koní výkon
6 300 ccm objem

Alfa Romeo 156 2.5 V6  2002
Alfa Romeo 156 2.5 V6

2002 rok výroby
192 koní výkon
2 492 ccm objem