načítám data...

Mitsubishi už nevyrobí žádné další sportovní auto

16. března 2019, 10:32 25 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Se světovou premiérou SUV Engelberg Tourer se dozvídáme i velmi smutnou zprávu. V dlouhodobém výrobním plánu automobilky jsou už jen offroady a SUV.

zobrazit celou galeriiNovinky: Mitsubishi už nevyrobí žádné další sportovní auto

Není to tak dávno, co platila značka s diamanty ve znaku za jednoho z důležitých výrobců rychlých a schopných vozů. Ať už vzpomeneme na legendární Mitsubishi Lancer EVO, které pravidelně dominovalo rallyovým erzetám, pohledné kupé 3000GT, nebo třeba Eclipse, které v dvoubarevném laku s křídlem proslavil filmový hrdina Brian O'Connor v sérii Rychle a zběsile. 

Poslední dobou ale z továren Mitsubishi vyjíždějí spíše různé crossovery a SUV, jedinou výjimkou je maličké městské vozítko Space Star, které ale, co se týče sportovních, ambicí také nemá mnoho co nabídnout. Poslední kapkou byla pro mnohé příznivce značky “svatokrádež” jména Eclipse, jímž se nyní honosí středně veliké SUV.

Přeci jen se ale našli někteří skalní fanoušci, kteří stále doufali, že se znovu objeví důstojný nástupce rychlých legend z historie automobilky. Těm ale jejich poslední plamínek naděje zhasila prezentace nového konceptu SUV Engelberg Tourer na ženevském autosalonu. Tam totiž mimo jiné zaznělo, že se značka bude v budoucnu soustředit již výhradně jen na SUV, crossovery a offroady.

V následném rozhovoru pro CarThrottle pak Robert Lindley (ředitel značky pro evropský region) potvrdil, že v objemu 1,2 milionu prodaných aut ročně se automobilce nevyplatí výroba něčeho tak okrajového, jako je sportovní vůz. A z obchodního hlediska dává takové rozhodnutí smysl. Jen je škoda, že neúprosný vývoj trhu nás zase připravil o jednu z automobilových legend.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

GanGreen
16. března 2019, 11:43
2

Večer zapálim svíčku a zhulakam se saké :D

reagovat
Knightrider
16. března 2019, 15:04
2

Tahle značka je pro mně obrovskou záhadou. Kromě Lanceru Evo už 20 nevyrobili nic, co by stálo za pozornost a přesto ještě nezkrachovali.

reagovat
GanGreen
16. března 2019, 15:28
0

Skoro bych řekl že je drzej nad vodou Pajera, který se asi všude prodávaj víc než evrope... :)

GanGreen
16. března 2019, 15:30
0

+ ještě L200

Knightrider
16. března 2019, 16:44
0

L200 možná nebude špatný auto, ale ten design, to je hrozný. Pajero už je taky letitý auto a nějaká nová generace nejspíš nehrozí.

GanGreen
16. března 2019, 20:27
1

Vidim to uplně stejně, L200 je z těch v evropě dostupnejch pickupů asi nejhnusnější a pajero by potřebovalo novou generaci jako sůl... ale spíš dopadne jako defendr, bude leta stagnovat pak ho zrušej a udělaj z toho jmena značku pro nějákýho eco-electro-hyper-super-ultragreen "offroada" :)

Knightrider
16. března 2019, 21:27
0

Pajero byla svyho casu legenda, jenze i tahle "nejnovejsi" generace uz je 13 let stary auto. Prodeje tak logicky neustale klesaji. Celosvetove to bylo loni nejakych 35 tisic Pajer, coz je vazne bida s nouzi.

GanGreen
17. března 2019, 07:44
0

Souhlas no :) mě přijde že celá ta automobilka je tak nějak za zenitem... Ale za cokoliv s EVO v názvu, bych se asi nezlobil :D

Knightrider
17. března 2019, 09:00
0

Jo, přesně. Mám z ní úplně stejnej pocit.

beastar
17. března 2019, 14:34
1

Třeba takovej Englaberk Tůrer Evo to by byla bomba. Jinak přijde mi to úplně stejně. V Európe je to mrtvej brand. A každý potkaný ASX s důchodcem u koláče to je podtrhuje. U nás chtěli obsadit asi trh Dachně. Jenže ta je dostala začala dělat lepší auta jak oni.

Pro důchodce a slušnočechy samozřejmě..

PeterLuk
18. března 2019, 14:23
0

Predpokladám, že fungujú vďaka japonskému a ázijskému trhu, tie majú predsa len iné požiadavky, a ponúkajú tam aj rôzne vany, mpvčka a kei cary, o ktorých tu nemáme ani poňatia. Ale divím sa, že ešte neopustili Európu... hoc, prekvapivo, obstarožné ASX, ale aj Outlander sú zjavne na Slovensku celkom obľúbené, neviem aké sú štatistiky, ale na cestách ich vidno veľa...

Sm
Smuky
předevčírem v 12:54
0

K tomu Pajeru vám musím dodat jednu věc, minulý týden jsem byl přímo v Mitsubishi ptát se na L200 a mimo jiné, jsem se tam dozvěděl, že už se Pajero nevyrábí... Takže tolik k Pajeru...

Vojta Nekvapil
16. března 2019, 15:07
3

O duvod vic udrzovat pri zivote muj polovrak FTO.

reagovat
Raspby
16. března 2019, 17:35
2

A nestálo by za to misto plechcupového speciálu ho hodit postupně pořádně do pořádku? :) Raritka to je, tak by se to vyplatilo určitě...otázka co ceny a dostupnost dílů :)

Tomáš Trýska
16. března 2019, 19:31
0

Ta dostupnost dílů není žádná sláva...

Vojta Nekvapil
18. března 2019, 02:06
0

On uz stav zakladniho auta neni slava. Lepsi by bylo dojet si do UK pro lepsi kousek za 800 liber. Takze moje FTO bude jen trackday toy.

Raspby
16. března 2019, 17:34
0

Smutné...ale co čekat když každý dnes chce jen SUV :( . A to má Mitsubishi taky velkou historii sportovních aut...Eclipse, 300GT, Lancer, Starion....

reagovat
BubaaCZek
16. března 2019, 21:24
0

Zrovna dneska jsem videl krasne udelane EVO. Vite jak jsou obcas dedci, co uz sice nemaj babku, ale zato maji spoustu casu a maj treba luxusne vyuklizenou zahradu, garaz s kazdym kouskem vercajku na svem spravnem miste a vypulirovany domek obecne? Tady ten dedek mel takle "vybuzickovane" to EVO. Skoda, ze jsem to nevyfotil. Nakonec dnes dojel celkove treti. Moc pekne. Tyhle auta budou chybet.
-
Komentář upraven 16. 3. 2019, 21:24:32

reagovat
sumy
17. března 2019, 06:56
0

Na mitsubishi už posledních x let koukám jako na značku, která co se aut pro evropu tyče nemá krom 200 co nabídnout. Vždyť už i pajera skončily. No nic, třeba si to pajero evolution jednou seženu. Nebo alespoň legnum VR-4.

reagovat
Pr
Prpan
včera v 16:30
0

Je doma

Knightrider
včera v 19:10
0

Tak to velká gratulace. 3000GT se mi vždycky strašně líbilo. Ty tvary jsou geniální. Někdy před 15-ti lety jsem nad ním i vážně přemýšlel, ale nakonec jsem zvolil jinak. Dodneška mě ale tyhle auta fascinujou. Mají ty správný klínovitý tvary. :-)

Nimrod
17. března 2019, 08:04
1

za mě byl stejně nejlepší starion s tím bodykitem. to auto jsem potkával jako malej u zdejšího automechanika, válel se mu venku na dešti v nepojízdném stavu, a pro mě to bylo jedno z nejúžasnějších aut, které jsem mohl potkat. a stále je to prostě nádherný auto. bohužel už nejsou a když jsou, ceny jsou relativně vysoké

reagovat
beastar
17. března 2019, 16:32
0

Je to skvělý. Taky je mám rád. Jenže ceny docela vysoký a servis případně asi taky nic moc. Ale jako do garáže investičně a na projížďku sem, tam to je slibný vozítko.

Nimrod
17. března 2019, 19:26
0

mile jsi mi překvapil, neřekl bych do tebe, že zrovna starion tě oslovuje :-)

beastar
17. března 2019, 21:37
1

Tak já mám tyhle sporťáčky neobvyklý docela rád. A ta 2.6 v tom nebyla zlá. A v emerice se to docela prodávalo jako cháčko. Design je odvážný manuál to mělo. Říkám proč ne. Dneska do garáže jako hodobóžovka why not.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V 2004
Renault Mégane CC coupe cabrio 2.0 16V

2004 rok výroby
99 koní výkon
2 000 ccm objem

Chevrolet Tahoe 1500 LT 4x4 5,7 Vortec 1997
Chevrolet Tahoe 1500 LT 4x4 5,7 Vortec

1997 rok výroby
255 koní výkon
5 733 ccm objem

Lincoln Premiere Continental  1960
Lincoln Premiere Continental

1960 rok výroby
320 koní výkon
7 044 ccm objem

Ford Mustang 4.0 v6 manual 2006
Ford Mustang 4.0 v6 manual

2006 rok výroby
220 koní výkon
4 000 ccm objem

Cadillac Escalade  2007
Cadillac Escalade

2007 rok výroby
410 koní výkon
6 200 ccm objem