BMW, tedy mateřská společnost Mini, má momentálně na stole možnou dohodu s automobilkou Great Wall Motor – tedy s největším čínským výrobcem SUV aut. Konkrétní body jednání se samozřejmě drží pod pokličkou, ovšem je zde velmi vysoká pravděpodobnost, že se část výroby Mini přesune právě pod křídla GWM do Číny.
Jistě, třeba Countryman se aktuálně již vyrábí ve fabrikách BMW v Thajsku nebo Indii, ovšem přesunutí výroby klasického Cooperu mimo Evropu, to by byla úplná novinka. Klasický hatchback automobilky se v současnosti vyrábí pouze v Británii a v Holandsku a umím si představit, jak špatně by Britové nesli představu, že je jejich Mini importováno z Číny.
Faktem nicméně je, že po všech ostatních stránkách by byl přesun výroby do Číny pro Mini nanejvýš lukrativní. Se stále se zvyšujícími počty prodaných aut by se nižší výrobní náklady určitě hodily a pak jsou tu pravidla, týkající se importu vozidel do Číny. Nečínské společnosti musí totiž navázat partnerství s těmi čínskými, aby na jejich produkty nebyla uvalena dodatečná daň.
Partnerství s Great Wall Motor by tedy znamenalo zajímavější koncové ceny Mini na čínském trhu, a tím pádem citelně lepší prodeje národu, který má 1,4 miliardy obyvatel a prudce rostoucí HDP.
I přesto se však musím přiznat, že mám z představy Mini vyráběného v Číně poněkud smíšené pocity.